Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Ei oo vielä äitiysvaatteita, mutta farkuissa vyö on siirtynyt kolme reikää normaalista, yhtään ei saa puristaa. Lisäksi haaveilen ihan pehmeistä rintsikoista. :happy:

Minulla on muutama äitiysvaate, farkkuja, paitoja, tukivyötä ja imetysliiviä kaapin perällä säilytyksessä, mutta en uskalla ottaa niitä esille kun sain ne viime syksynä ja onnellisena sovitin ja heti sen jälkeen alkoi keskenmenovuoto. Olen vähän taikauskoinen... :banghead:
 
Tarkistin jo, että esikoisen odotusaikaiset housut mahtuu ja onneksi mahtuu :smiley-ashamed004
 
Mua vähän ahdistaa tavalliset farkut, jos joutuu koko päivän niillä istumaan, niin nyt oon vetänyt legginsseissä ja mekossa. Ensi viikolla onneksi ei tarvi töissä istuskella, niin varmaan nekin menee. Pitää ostaa joustavammat, äitiysmallia en vielä halua:)
 
Tiukimmat farkut on alkanu puristamaan ja alavatsa muutenki tuntuu hieman herkältä, ostin tänään kirpparilta yhdet äippähousut mut en usko että vielä otan käyttöön.
 
Toivottavasti ei tarttee vielä pariin kuukauteen siirtyä mammavaatteisiin :cat:
 
Mun maha in tosi arka ja vihloo jatkuvasti.. toivoisin et viikkoja olis enemmän et voisin siirtyä äitiysvaatteisiin
 
Tavallisilla vaatteilla mennään täälläkin. Käytän normaalistikin paljon väljiä mekkoja, joten ei varmaan ihan heti tarvi siirtyä mammavaatteisiin. Mutta on tuolla kaapissa niitä kyllä pari kassillista jo odottamassa :wink
 
Käytän normaalistikin farkkulegginsejä, legginsejä ja tunikoita tai mekkoja, joten välttämättä ei erikseen äitiysvaatteita tarvitse. Mutta mulle on arka paikka normaalisti ollut pienikin vatsan pömpötys ja sitä siis kikkailen aina vaatteilla niin, että vatsa näyttää tasaisemmalta (pitäisi olla langanlaiha ettei vatsa ikinä YHTÄÄN pömpötä). Nyt tuntuu että syömisistä huolimatta turvottaa jo alavatsaa kriittisesti, joten vanhoilla konsteilla kunnes voi oikeasti näyttää vatsaa :bored: saatoin kyllä hurahtaa ja ostaa kirpparilta parit sopivat tunikat, joihin myös mahtuu mahaa sisälle :angelic::bag:en vaan vielä voi ottaa käyttöön kun ne ei ole semmoisia mitä normaalisti käytän, kun ne tunikat on siis sen mallisia, että ne vähän korostaa vatsaa :smiley-ashamed005 normaalisti en sellaisia käytä, vain kun olin viimeksi raskaana :silent

Pelottaa taikauskoisuuden vuoksi, että nyt tottakai jotain sattuu kun ehtii innostua :smiley-ashamed004
 
Vielä mahtuu löysemmät normaalit farkut, turvotusta on kyllä reilusti. Keväällä pääsin vasta esikoisen raskaudesta normaalipainooni, niin ”onneksi” löytyy vähän reilumpia tavallisia housuja ja mekot toimii hyvin. Ei mulla mitään oo äitiysvaatteitakaan vastaan, mutta niihin ehtii kyllä sitten raskauden aikana kyllästyä jos ei muut oikein enää sovi.
 
Normaalit farkut mahtuu vielä, mutta tuntuvat turvotuksen takia epämiellyttävälle. Legginssit ja tunikat ovat olleet ahkerassa käytössä. Muutaman viikon päästä varmaan pengon vanhoja äitiysvaatteita ja tarvittaessa ostan lisää :)
 
Ei ole turvotusta, ei mitään ongelmaa :) . Mulla tuolla kaapin uumenissa on masutuubeja ja jatkopala kun alkaa tehdä tiukkaa. Jos tää on poika, niin turvotukset pamahtaa päälle näinä päivinä. Mutta jos tää on tyttö, niin selviän ihan omilla housuilla tonne liki 30 viikolle.
 
Mä en oo vielä huomannut mitään turvotuksia, toisaalta pukeudun enemmän mekkoihin näin kesällä. Muutenkin enemmän legginssi, kuin farkkuihminen. Mulla jotain loppuraskauteen sopivia vaatteita tallessa, muutoin omalla vaatekaapilla aattelin tän raskauden pärjäillä :) ainut mikä mietyttää on ens talven takki tilanne.
 
Muakin mietityttää talvitakki-asia. Edellisessä raskaudessa ei tarvinnut miettiä koko asiaa, kun la oli heti alkusyksystä. Tuntuu turhalta hankkia mammatalvitakki parin kuukauden takia, mutta pakko kai se on, jos (kun) normaali takki ei mahdu päälle :confused005
 
Joo, toi takki tulee kyllä varmaan olee ongelma. Pakko se on varmaan ostaa mammatakki, taitavat olla lisäksi vielä kalliitakin.
 
Ainoita mitä säästin melkeinpä esikoisen odotusajalta on talvitakki. Hän syntynyt myös huhtikuussa ja kyllä se oli tarpeen :)
 
Ainiin, talvitakki :wideyed:. Noh joulun jälkeen alkaa ale, jos sieltä löytyisi. Luultavasti mahdun omiin tuonne lähemmäs 30 viikkoa. Jos vaikka pärjäisi kevyemmällä viitta-tyyppisellä. Tai sitten ostan suoraan kantotakin.
 
Mulla tuli kans heti mieleen takkiasia, omat ei varmasti mene enää edes jouluna!:hilarious: Täytyy paikallisella facekirpulla huhuilla, kunhan tästä tulee julkista. Jos ei löydy edukkaasti, kuljen miehen takeissa!:joyful: Onneksi ei ole mikään s-koon hanska :laughing002
 
Niin ja muuten kaikki landella asuvat tai muuten huonosti hiekoitetuilla teillä liikkuvat. Piikit kenkiin. Ollaan viimeisillään kun on ne pääkallokelit. Mulla on piikit kengissä muutenkin, kun on kaksi isoa koiraa. Mutta tosiaan on riski sekä vauvalle että äidille kunnon ilmalento loppuraskaudesta.
 
Hyvä muistutus noista nastakengistä :thumright Mä käytän talvisin normaalistikin aika usein niitä, mutta tulevana talvena en varmaan mitään muuta uskallakaan käyttää :D
 
Takaisin
Top