Mahatuntemukset

Mulla oli vk 6-8 erityisesti sydäntykytystä. Siis en huomannu muljahteluja mutta syke saattoi nousta levossakin yli satasen (yks mittaus 129) eikä laskenut millään. Lääkäri kirjasi tämän rytmihäiriöksi, eli kait se sitä oli. Määräsi Propralia, jota jouduinkin muutaman kerran ottamaan.

Mulla ei pitäis olla mitään varsinaista sydänongelmaa. Kun ensin kieltäydyin lääkkeestä, lääkäri pelotteli mua skenaarioilla kammiovärinästä ja mistä kaikesta se puhui, hui. Jotain että syke ei saa jäädä yli 120. Otinkin sitten tuota lääkettä puolikkaita muutaman kerran ja tehosi se hyvin. Nyt nuo "rytmihäriöt" on pysyny poissa. - Tekstistäsi huomaa että sinä osaat suhtautua tuollaseen mulle kammottavaan vaivaan järkevästi niin kuin pitää!
 
Mullakin propral ollu käytössä viimiset 10 vuotta, pahimmillaan leposyke ollu 180 :D Ei siinä mitää muuten, ku oon nii tottunu, mutta kyllä se näin raskausaikana mietityttää ku matkassa on pikkuihminen! Jos vaikuttaaki siihen jotenki.. Mutta neuvolassa ei mitää numeroa oo asiasta tehty, niin kai se on luotettava että ei oo mitää hätää sen suhteen, vaikka välillä inhottavia onki :) perustuiskohan nää jotenki lisääntyneeseen verenkiertoon tai johonki näin raskausaikana..
 
Mä sain ekas raskaudes propralia päänsärkyyn, kun särky oli jatkunut 13 päivää putkeen. Ja jatko-ohjeen ottaa, jos särky ei meinaa katketa särkylääkkeillä tai palaa aina heti takaisin. Puolikas tabletti parin päivän ajan riitti ja lääkäri sanoi, että huomattavasti suurempiakin määriä määrätään raskausaikana.
 
Täälläkin propral lähes pv käytössä, oli myös kahdessa muissakin in raskaudessa :-)
 
Muiden kertomuksiin verrattuna, mulla ei kyllä ole ollu minkäänlaisia vatsatuntemuksia tähän mennessä. Viime viikolla oli 4 iltana hetken aikaa lievää menkkamaista kipua, muuten ei oo ollu mitään..
 
Mulla on kans propralia! Tosin jännitysoireisiin tarvittaessa mut huojentavaa kuulla että sitä saa raskaanakin käyttää. Ajattelin häissä turvautua siihen, mutta pitää vielä tarkistaa lääkäritltä et on varmasti ok.

Mahatuntemuksia on ollut, edelleen vähän juilii jos vaikka kääntyy äkisti sängyssä. Lisäksi kun painelee vatsaa niin se tuntuu läskien alta kovemmalta. Tulkitsen tämän siis siihen että jotain tapahtuu siellä kerrosten alla :)
 
Eikös syke nouse juuri sen takia, että verimäärä ja nesteet kasvaa? 10% nousu leposykkeellä raskausaikana kuulema normaalisti. Kait se sitten joillain provosoituu enemmänkin kuin olis tarpeen. Ihan niinku ummetuskin tms. vaiva voi mennä "yli normaalin" ja siihen tarttee apua.

Täällä kärsitty taas "allergiasta". Suu reagoi ihan kaikkeen ja alkoi kunnon nuhakin. Niin kuin olis hiuksia suussa. Hajut tuntuu tosi voimakkaasti, eri ihmisetki haisee pahalle.
 
Mulla on välillä inhottavat sydäntykytykset jotka ovat pahentuneet raskauden myötä kun jouduin nostamaan kilpirauhaslääkityksen. Onko täällä muita vajiksella?
 
Mitähän vois olla? Heräsin alkuyöstä vatsakipuun joka tuntui myös selänpuolella. Ei kovin kauan kestänyt kipu, selän hierominen auttoi. Eihän vielä voi mitään supistuksia olla kun viikkoja 12+6?
 
Olisko tuo nyt sitä menkkakipua? Olisiko sulla nyt normikierron mukaan menkat?

Mulla tämä aamuna sama tilanne. Oikein menkkamainen juilinta, jota kestää tosin vaan pienen hetken kerralla. Piti ihan laskea kalenterista, ja mulla olis nyt menkat ellen olisi raskaana. Tämä on toistunut säännöllisesti. Eli eiköhän tämä kuulu asiaan?

Muuten: Tuntuuko teillä kohdun kasvukivut enemmän oikealla puolella?
 
Olisko tuo nyt sitä menkkakipua? Olisiko sulla nyt normikierron mukaan menkat?

Mulla tämä aamuna sama tilanne. Oikein menkkamainen juilinta, jota kestää tosin vaan pienen hetken kerralla. Piti ihan laskea kalenterista, ja mulla olis nyt menkat ellen olisi raskaana. Tämä on toistunut säännöllisesti. Eli eiköhän tämä kuulu asiaan?

Muuten: Tuntuuko teillä kohdun kasvukivut enemmän oikealla puolella?
Mulla ainakin kohdun kasvukivut tuntuu välillå oikeella ja välillä vasemmalla ei ikinä samaan aikaan
 
Mulla oli nyt 16+ eka kerta, kun menkkakipuja ei tullut enää. Ekassa raskaudessa tuli vielä 16+, mutta ei sen jälkeen. Silloin vielä sattui harkkasupistuksia samaan aikaan ja pelästyin kovaa yhtäkkistä kipua, että mulla on kivuliaita supistuksia. Soitinkin silloin neuvolaan ja rauhoittelivat, että yksittäisenä tapahtumana ei kuulosta ollenkaan pahalta. Ummetus voi myös pahentaa kipuja tai muut ruoansulatusongelmat. Kaikki olikin silloin hyvin.
 
samoin Leina, ihan kuin jotain liikettä olisi tuntunut, rv15 ja istukka edessä, voiko se edes olla mahdollista ensikertalaisella?, mutta kiva ajatella, että vauva siellä potkii :D
 
Outoa, nyt kun vihdoin suurin osa oireista alkaa pikkuhiljaa väistyä mutta mitään tuntemuksia ei mahassa vielä ole, niin tulee sellanen epätodellinen olo että ollaanko tässä nyt oikeasti raskaana vai kuvittelenko koko homman :hilarious: Ehkä ne pikku potkutkin pian tuntuu! Nyt on 14+6
 
Kyllä vain pieniä liikkeitä voi tosi aikasin jo tuntea! Ekassa raskudessa tunsin 15. viikolla, toisessa raskaudessa olin tuntevinani jotain jo ennen ekaa ultaa ja se varmistui kun lapsen käsi liikkui ja hän kääntyi näkyvästi ruudussa samalla kun tunsin niitä pikkutuntemuksia, nyt kolmas tulossa ja jo 13+0 tunsin niitä pikkuisia liikeitä, en kyllä vielä edes päivittäin mutta taas varmistui ultrassa muutama pvä sitten, että oli ihan oikeita tuntemuksia.
 
Eilisestä on tuntunut, että ehkä siellä mahassa onkin jotain liikehdintää. Vähän kun olisi pienen pieniä muljahduksia. Ei kyllä mitään kuplia mistä neuvolassa romantisoitiin..
 
Mulla tuntuu toisinaan myös muljahduksia, harvakseltaan tosin ja muutaman sarjassa. Neuvolassa sanoivat että vasta 20 viikolla saattaa jotain tuntua, ettei pie huolestua. Ja 23 viikon jälkeen sitten liikkeiden seurantaa. Olisipa jo selviä tuntemuksia!
 
Takaisin
Top