Maha ja ultrakuvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sarah81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
syysmami, jenkkikset ja makeanhimo puhuisivat kyllä tytön puolesta! :D Kokeile pienentää kuva tosi pieneksi niin saat liitettyä! :) Itse taisin kulkea (koon 34) farkuissa nappi auki jo kuukausi sitten, kolme viikkoa jo pyöritty mammahousuissa! Näin me ollaan kaikki erilaisia :)

Pitää kokeilla töissä joku päivä, kotona ei ainakaan onnistu :)
Mullakin on niin tyttö-olo, muttei jenkkiksissä ainakaan vielä levenemisen merkkejä ;)
Suolaista ja makeaa tekee tasan yhtä paljon mieli ja luulis tästä herkuttelun määrästä koituvan mojoviakin kiloja van ei ainakaan vielä, niitä odotellessa.. (huh!) :)

Jee! Minun maha on tullut pikkaisen näkyviin! Kuvassa jalassa upouudet äitiysfarkut :) Viikkoja kuvassa siis 15+0. Viikossa on tapahtunut kyllä muutosta.

Tässä olisi kuva minun "pikku" mahasta :) rv 17 +2. Olen urheilullinen normaalikokoinen nainen, mutta vatsa alkoi vaan kasvaa tosi nopeesti... Lisää kiloja on tullut tähän mennessä 4 kg.. Mutta ihanaa kun vatsa näkyy <3

Kiva että mahat alkaa muillakin näkyä!! Epätoivo oman mahan koosta pienenee kun näkee että muutkin kasvaa... =) 

Hienoa Menna, siitä se mahan kasvatus alkaa! 

sofiaelisabeth:

Nyt on kyllä pakko kommentoida et ihanaa kun muillakin on kasvanut maha yhtä paljon! :) Luulin että oon jotenkin kummallinen kun mulla on ollut useita viikkoja jo todella selvä raskausvatsa :D Olen kans normaalikokoinen ja aiemmin litteä vatsainen. Omat vaatteet ei oo mahtunu enää raskausviikosta 7 päälle. Kiloja ei tosin mulle oo tullu lisää vielä.

Täällä tuntuu kaikki olevan innoissaan siitä että mahaa alkaa olemaan, siis ihan kunnolla eikä mitään pientä pömppöä alavatsalla. Onko ketään muuta ketä ahdistaa kasvava navan seutu? Tai siis ainakin omassa tapauksessani se että se ei ole mitään vauvaa vaan läskiä ja turvotusta ja huonoja vatsalihaksia. 

Mua harmittaa, ettei tää näytä vielä selvästi vauvavatsalta vaan siltä, että olen pönäkässä kunnossa. Mutta se suorastaan ahdistaa, etten näytä vaatteissani enää hyvältä. Minulla on kiva kokoelma business casual ja smart look -vaatteita, koska työhöni kuuluu osallistua erilaisiin seminaareihin, kokouksiin, konferensseihin ja sen sellaisiin. Olen se ihminen, joka ei suostu kotoa lähtemään ilman meikkiä tai kotivaatteissa. Ja nyt kauluspaidat ei mene kiinni, silkkitopit ei istu, vyön kanssa käytettävät yläosat ja mekot ovat aivan absurdeja (koska se vyö menisi enää suoraan tissien alle, no no no!).

Housuasia ratkesi mammaostoksilla, mutta mammaosastojen yläosat ovat tosi arkisia ja... mukavia. Ei kai se sinänsä olisi miinus, mutta mitenkä teepaitakankaisessa yksivärisessä pitkähihaisessa on tarkoitus edustaa? Korkokengät aiheuttavat nykyään outoja särkyjä, enkä omista tähän vuodenaikaan sopivia lättäpohjaisia. Tule jo ballerina-kausi! Tukka rasvottuu nyt nopeasti, eikä auta asiaa. Olen iloissani, että maha kasvaa. Mutta täysin arkiseksi en ole julkisissa tiloissa valmis vielä heittäytymään.

Varmaankin siis vaatetilaus jostain kaeumpaa isosta valikoimasta on edessä.

Nanna-

Mullakaan ei mahtunut omat vaatteet päälle rv 8 lähtien... Vähän kyllä ahdisti ensin kun vatsa kasvoi niin nopeasti, mutta nyt olen vaan ylpeä siitä :)

Kovan työn ja tuskan takana saan tämän kuvan oikein tänne (toivottavasti ainakin) :D Eli mun masu vk 17+5. Napakorusta jouduin luopumaan viime viikolla kun kiristi niin kovasti. Ja kahden ultran perusteella yksi sieltä mahasta pitäisi vain löytyä :D

On se jännä seurata miten erikokoisia kaikkien mahat on :) Ehkä se on itsekin vaan totuttava ajatukseen näin isosta vatsasta jo tässä vaiheessa, en kuitenkaan näytä olevan ainoa :) 

Näin varsinkin kun on ollut ongelmia hyväksyä näin isoa mahaa tässä vaiheessa, on kiinnittänyt huomiota ihmisten kommentteihin. On ilmeisesti ihan ok kommentoida raskaana olevan vatsan kokoa. Onpa sulla jo iso maha! -kommentteja on jo tullut, oon vaan kiitellyt ja todennut että niin turvotusta ja läskiähän se kai suurimmaksi osaksi on, vauva on vielä kovin pieni... Joskus tekisi piruuttaan mieli kommentoida takaisin esim. kommentoijan takapuolen leveydestä tms... ;)

Täällähän alkaa näkymään jo ihan kunnon vauvamasuja. Itselläni on vielä aika pieni joten kuvailen sitä sitten myöhemmin kun vauvamasu alkaa erottuman muun plösön seasta :)

Kunusiini: Mulla on vähän samanlainen työ kuin sinulla, eli vaatii välillä edustamista konferensseissa yms. ja muutenkin tyylikästä päivittäistä pukeutumista. Olen löytänyt yllättävän kivoja ja siistejä mammahousuja H&M:ltä sekä mammaosastolta että ihan normaalilta puolelta. Näiden kanssa yhdistelen jakkuja ja niiden alla löysiä silkki- yms. paitoja joita löytyy nyt aika hyvin kaupoista + huiveja. Illallisille vahdan sitten jakun alle jonkun iltaan sopivamman paidan ja koristelen kokonaisuuden näyttävillä koruilla ja iltalaukulla. Löysin H&M:ltä myös pari mekkoa joita ajattelin yhdistellä työasuihin kesämmällä kun tarkenee paremmin ohuilla sukkiksilla. Haaveissa olisi vielä valkoinen paitapusero, mutta en ole toistaiseksi löytänyt tarpeeksi tyylikästä enkä kyllä haluaisi maksaakaan siitä hirväesti niinkuin en mistään mammavaatteista kun niitä tulee käytettyä kuitenkin vain hetki. Mutta eiköhän nämä jäljellä olevat 3 työkuukautta ennen kesälomaa ja mammalomaa pärjää näillä ostamillani H&M:n vaatteilla :)

Pikku-Tikru, mä olen varsin onnellinen siitä että muiden mahat alkaa kasvaa, mutta oman mahan suhteen ajatukset on aika kaksijakoiset. Toisina päivinä on tosi kiva kun mahaa jo on, ja toisina päivinä olen vaipumassa epätoivoon kun omaan silmään näytän vaan kamalasti lihoneelta.... Eli ei se pelkkää onnea ja autuutta ole täälläkään. 
Työkaveri oli kyllä tänään sitä mieltä, että maha näyttää jo raskausmahalta eikä vaan lihomiselta ja turvotukselta, siitä olin tavallaan ihan kiitollinen...

Nanna-

Ihana masu! minulla on muuten samanlaiset housut ;) 

Täytyy sanoa että silloin kun vatsa alkoi kasvaa oli ihan läski olo... koska silloin ei kukaan vielä tiennyt että olin raskaana... Omasta mielestäni kaikki ihmiset koko ajan kattoivat mun mahaa ja varmaan ajattelivat että onpa hän lihonnut... Mutta nyt kun se on kasvanut noin paljon niin vieraatkin ihmiset kommentoivat että "voiko onnitella" koska nyt se näyttää raskausmasulta :) Ja nyt minä nautin erikois huomiosta :)

Mua ahdistaa enemmän se kilomäärä... Olin noin 2 vuotta sitten vähän ylipainoinen (78kg/170 cm) ja se ahdisti minua tosi paljon kun mun aviomies on nyrkkeilijä ja on todella hyvässä kunnossa... Mutta sitten aloin syödä paremmin ja liikkua tosi paljon, niin paino putosi 15 kg eli painoin 63 kg (laihduin sen verran 3 kuukaudessa). Ja sen jälkeen olen pysynyt siinä painossa. Mutta nyt pelottaa että paisun tosi paljon ja että jään taas ylipainoiseksi raskauden jälkeen.... Nyt on tullut 4 kg lisää painoa, neuvolatädin mukaan se on ihan normaalimäärä ja pidän siitä että masu on kasvanut mutta silti on se pelko että minusta tulee TOSI iso.. Onko muillakin tämmöisiä pelkoja?

Vautsi mitä massuja sofiaelisabeth ja Nanna!

Täytyy myöntää että masun kasvaminen, kilojen tulo ja kehonmuutokset ovat itselleni aika rankkoja. Johtuen syömishäiriötaustastani, sairastin teinityttönä lievää anoreksiaa ja kahden kympin alkupuolella uudestaan. Kehonkuvani ja siitä johtuen ruokatottumukseni ovat edelleen hieman häiriintyneitä. Tämän vuoksi olen neuvolassa "valvovan silmän alla". Saan myös sellaista erikoiskohtelua, että saan käydä itse puntarilla kotona silloin kun  itse haluan, neuvolassa ei laiteta vaa´lle. Neuvolassa joka kerta keskustellaan pitkään ja hartaasti miltä tämänhetkiset kilot ja muutokset tuntuvat, sekä muistutetaan -vähän niinkuin varmuuden vuoksi- siitä miten tärkeää on saada rasvaa kehoon jo imetystäkin varten. Olen tosi yllättynyt kuitenkin siitä miten yllättävän helppoja nää muutokset ovat olleet sulattaa. Pelkäsin paljon pahempaa myllerrystä pääni sisällä mutta olen ollut itselleni tosi suopea. Toivon että loppuraskaus menisi tän suhteen myös yhtä helposti eikä pääni laittaisi minua pelleilemään. Lapsen terveys on kuitenkin ykkösjuttu.

Lopuksi, pakko laittaa kuva tästä "salimisukasta". Oon siis kahden viikon reissun jälkeen pyörinyt sitten kuntosalilla tän viikon tämän näköisenä. Ennen reissua mahaani ei vielä kiinnitetty huomiota, nyt salitutut ovat kommentoineet että oon ottanut pikkasen rennosti sitten lomalla... ;)

Heh, hyvin on muuten sormi valinnut paikkansa (ja asentonsa!) tuolla haaruksissa! :D

Tässä meidän np-ultrakuvaa viikolta 12+0 :) Omasta mahasta en kehtaa kuvaa ottaa ku on tommonen perunasäkki muutenki :D Nyt meillä menossa 15+5 <3 Tässä jännityksellä ollaan ootettu että kaikki menis hyvin kun on takana 3 sponttaania keskenmenoa ja yksi tuulimuna. Nyt kuitenkin kaikki näyttää lupaavalta ja ikinä ei olla näin pitkälle päästy ^^ (aijjemmin viimeistään mennyt kesken viikolla 9) Jännää ja ihanaa aikaa <3

17 täyttä viikkoa. Viikko jää mieleen vaatekriisistä, kuten jo aiemmin täällä valittelin. Ihan noin komeaa kupua mulla ei ole niin kuin joillakin teistä (*melkein masukateus*), mutta tässä pari uutta työpaitaa demonstroimassa kasvua.

Sain muuten ennen viikonloppua vatsataudin (noro?), kaksi päivää kuumeessa vessassa. Siis viime viikolla 4 päivää flunssakuumeessa ja nyt tämä. Paino on jälleen alle lähtötilanteen. Koko... ei ole. Toivottavasti vauva voi hyvin!

Takaisin