Maha ja ultrakuvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sarah81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa luokkaa ne edelleen teidän mahat on kun munkin, vaikka EDELLEEN tuntuu että maha on liian iso ja kaikki sitä "kauhistelee" että on jo aika iso maha... Mutta nyt sitä kantaa jo ylpeenä, se näyttää vauvamahalta ja oon siitä ylpee!

ihania masuja <3 mulla on ihan sama juttu kun sinulla Pikku-Tikru, ihmiset on kyllä niin monta kertaa kysyneet että "oletko varma että siellä on vaan yksi vauva?" ja sitten nolona vastailen että kyllä ultrassa näkyi vaan yksi vauva....

Minä itse olen vaan ylpeä isosta masusta ja ei se haittaa vaikka se on näin ISO :) kunhan tytöllä on kaikki hyvin siellä <3

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Mä olen loman jälkeen saanut tarpeettoman paljon huomiota vatsani kanssa. Toki en siitä pahastu ja mielelläni asiasta keskustelen, mutta välillä kun asiakkaat kyselee tyyliin "Joko huomenna jäät äitiyslomille?" niin jopa melkein anteeksi pyydelleen oon alkanut vastaamaan et eikun viiden viikon päästä vasta... Toisaalta oon tyytyväinen et vatsa näkyy ja on selkeästi vauvamasu niin ei tarvitse ajatella mielessään koko ajan et luuleekohan ne et oon vaan lihonut ihan uusiin sfääreihin :dance008

Pikku-Tikru, sofiaelisabeth ja emmu_ma: Sama täällä... Onkohan ihmiset jotenkin tottunut noihin sievisteltyihin ja photoshopattuihin julkkismahoihin joita näkyy lehtien kansissa. Minullekin ekaksi sanotaan että "onpa ihanan sievä massu" ja kun kerron viikkoni, aletaan kauhistella miten hirveän iso se onkin viikkoihin nähden... Toiset sitten ihmettelee miten en ole vielä poksahtanut. Siihen sitten yrittää sanoa että no toivottavasti en vielä melkein kolmeen kuukauteen poksahtaisikaan... :/

Musta on ihanaa kun saan mahani kanssa paljon huomiota... :) Siis ei haittaa, vaikka ihmiset sanovat siitä mitä kummallisimpia asioita :D Iholle eivät ole tulleet. Ja oon ihan ylpeä mahastani, isohan se on mutta hieno :D Siis kun oon tällainen aika hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, niin nyt sitten on ollut helppo jutella ihmisten kanssa kun monet tulevat juttelemaan mulle.

Mutta nyt on taas alkanut vähän mietityttää, että toivottavasti vauva on edelleen normaalikokoinen, kun mun mahaa pidetään yleisestikin niin isona. Viime neuvolassa oli sf-mittakin siirtynyt yläkäyrälle. Reilun viikon päästä sitten uusi mittaus, jännittää... Ja sitten kun syöminenkin on vähän repsahtanut, niin sitä on tullut myös mietittyä, että toivottavasti en oo aiheuttanut mitään haittaa sillä vauvalle (lähinnä se kun kalansyönti on jäänyt keskiraskaudessa ja sitten oon ruvennut taas juomaan pepsimaxia, kofeiinimäärän kyllä huomioin, mutta niistä muista ainesosista ei tiiä... karkkia on myös välillä mennyt vähän enemmän kuin oli tarkoitus...).

Toisaalta musta tuntuu, että ihmiset ei vaan muista, minkäkokoisia vauvamahojen kuuluu olla. Tai eivät halua muistaa, että itsellä olisi ollut yhtä iso... ei sitä jotenkin itse aina tajuakaan, miten isolta maha näyttää, ennen kuin näkee vaikka kuvista.

Joo mulla ei oo tullu painoa missään vaiheessa, mutta eilen oli tullut 2,2 kiloa, kun neuvolassa kävin.. :) Että tästä se sitten lähtee.. :grin

Tää painoasia jaksaa hämmästyttää, Marsilla tullut 2,2kg ja meitsi on napannut jo noin 15kg :D uskomatonta miten eritavalla jokaisen keho raskauden hoitaa :)

Joo on kyllä tosi outoa. Toki mulla on geenitkin semmoset. Omalla äitillä lähti paino 57 kilosta ja viikolla 33 paino oli 60 kg, sit sen jälkeen tippu 56,4 kiloon viikolle 38 tultaessa.. :D Sit ku mä olin syntyny niin äippä painoi laitokselta lähtiessä 52,2 kiloa..
Kivaa kun on äitin neuvolakortti niin saa vähän vertailla.. :D

On kyllä jännä toi paino. Juuri se, miten yksilöllistä sen tuleminen on (ja varmaan myös lähteminen :D ) Veikkaan, et itsellä tullut n.7kg tähän saakka, eli just teidän välistä emmu_ma ja Marsi. Huomenna se nähdään, kun on neuvola. Kotona en ole noussutkaan vaa'alle raskauden aikana.

Joo kauheen yksilöllistä tosiaan painonnousu. Itse tosiaan kerännyt massaa jo 14 kiloa!!! Ja tosiaan liikun erittäin aktiivisesti edelleen, kauhistuttaa miettiä että mitä määriä olisi tullut jos olisin ollut sohvaperunana...

Mulla painoa tullut jo 20kg!!! :smiley-angelic006 Johtuu ehkä siitä että ennen raskautta en syönyt juurikaan hiilareita. Nyt kuitenkin ruisleipää, perunaa, ja joskus riisiä.

Takaisin