Maalisvauvat 2011

FrozenAngel91 : Tervetuloa joukkoon!!! :D Ja tsemppiä paljon tulevalle neuvolakäynnille [:D] Tarrasukkia myös sinulle, että pikkuinen kestää kyydissä loppuun asti. [:)]

Omaa:
tasan 2 viikkoa eka ultraan! [:)] jänskättää, mutta melko varma tunne että sieltä jotakin löytyy, kun sydänäänetkin kuulu :D Mut silti pelottaa, että entä jos ei ookkaan mitään... noooh.. kyllä mä pärjään!! [:)] Ei vaan malttas oottaa millään. [:)]

Oon läytäny pienen helpotuksen pahaan oloon :D Mansikkainen sekamehu. [:D]
sitä kun juon, niin pahoinvointi ainakin lievenee, (tai liekkö vaan toiveajattelua) mutta sitä nyt olen kitannut, että ei pahoinvointi ottaisi valtaa. [:)]

ONNELLISTA ODOTUSTA KAIKILLE MAALISMASUILLE!!!!!!!! <3 [:)]
 
Niin ja Amppari myös sydämmellisesti tervetuloa joukkoomme!! [:)]
Unohdin aivan sinut tuossa edellisessä viestissäni.
Oikein mukavaa odotusaikaa sinullekkin!!! [:)]
 
Meinasinkin tulla tänne naputtelemaan mutta pitikin käydä välipalalla ensin. Ymmärrätte varmaan.[;)]

Maanantaina käytiin siinä varhaisultrassa, ja siellä sanottiin että jos 2 seuraavaa viikkoa menee hyvin niin sitten aletaan olla aika turvassa. Luulis, ettei kaksi viikkoa ole kauankaan, mutta nämä 2 päivää tuon jälkeen ovat olleet k-ä-s-i-t-t-ä-m-ä-t-t-ö-m-ä-n pitkiä. Viikonloppuunkin tuntuu olevan vuosi.
Mulle tarvis olla mahaan yötä päivää liitettävä ultra, ja näyttö koko ajan pöydällä vieressä. En ois joskus arvannut kuinka epäluuloiseksi sitä voi alkaa!
Syynä tähän hysteriaan on täysin pieleen mennyt keskenmeno. Nyt ku sais vaan vähän järkeä päähän ja muuta ajateltavaa!

Miten se onnistuu? Ideoita, anyone?
 
Ensimmäinen ultra käyty ja laskettu aika muuttui muutamalla päivällä, eli nyt se siis on 5.3.11 [;)] Jännitti kauheasti mutta ihanaa oli nähdä vauveli ja kaikki tuli nyt niin viralliseksi tai siis nyt oikeasti tietää että siellä masussa on joku ja sillä oli kaikki hyvin. ja tietty valokuvat muistoksi [:D]

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille!
 
Ihana kuulla Juicyfruit tota sun ajatusta, itsellä on ihan samanlaiset fiilikset, eli jatkuva ultra olis ihan jees. ... ja niin, jatkuva välipala [:D]. Toivotaan että kaikki menee hyvin, aika kuluu niiiiiiiiiin hitaasti.
 
Hei vaan kaikille [:D]

Täällä kirjoittelee mamma jonka perheeseen kuuluu.. Minä -83, Mies-79, Meidän Jani muru 8/07
Ja pikku toukka jonka la olis 10.3.2011. ?

Kovasti odottelen tässä ekaa ultraa joka olis 31.8. ?

Jännityksellä odotan ultraan.. kun edellinen raskaus päätty keskenmenoon vko 11+6 :( 3.3.2010. oli todella kova paikka.. Mutta nyt olen yrittänyt nauttia tästä raskaudesta täysillä vaikka pieni pelko kuitenkin kolkuttaa takaraivossa..

Mutta mulla on hyvä olo tästä raskaudesta kun on ollut kaikkia mahdollisia oireita mitä ei viime raskaudessa ollut juurikaan ja tää tuntuu niin erilaiselta kun viime kertanen. Mulla oli semmoinen olo että masussa ei ollut kaikki hyvin.. kai se oli joku äidin vaisto.
Kun nyt hehkun ja odotan innolla ultraa ja masun kasvua ?

Niin ja ihanaa odotusta kaikille maalismasuille ?
 
Hei kaikki maalismasut ja tervetuloa uusillekkin mukaan :)
vähän kuulumisia täältäkin.. rv 7+4 mennää (vasta[:'(]) ja ensimmäinen neuvola ensi viikon torstaina, eli viikon päästä.
Jännittää vähä löytyykö massusta mitää koska täälläki yks keskenmeno takana :/ Mut olotila kyllä tällä raskaudella aaaivan eri kuin edellisessä. Nimittäin tuntuu että mulla kaikki mahdolliset oireet:D
Joka päivä pitäny oksentaa ja parhaimillaan useaan otteeseen.. väsyttää, iltaisin aina tosi kylmä:D jnejne.
Tuntuu kyllä tosi vaikelta välillä ku mikää ei meinaa pysyä sisällä, mut onneks on parempiaki päiviä. [:D][:D] onkos muilla
ollu kuinka rajua pahoinvointia? onneks yleensä iltaa kohden vähä helpottaa ni voi jossain lähteä käymäänki ü.

Viel sellasta että perustetaa sit uus maalismasut keskustelu johon laitetaan kasvavien maalismasujen kuvia ni voidaan
vähän vertailla massuja.. mut onha meillä matkaa sinne vielä. [:-] toivotaan nyt parasta että kaikki menee loppuun asti hyvin<33.
 
Heipparallaa...
Tääl kärsitään melkosesta pahoinvoinnista, en tosin oksenna mut kaikki etoo eikä oikeen ikään maistu... paitsi hedelmät.
Vinkki: sain ystävältä ja kokeilin heti... auttaa! Eli Ystävi suositteli pahoinvointii rannekkeita! Apteekin tädiltä menin näitä tiedustelemaan ja sainkin sieltä omat rannekkeet. Nää jopa toimii. Mulla tosin enempi on tota iltapainotteista pahoinvointia mutta päivisinkin olo on epämiellyttävä... mut nyt mulla on nää rannekkeet ja voisin väittää että olo on paljon parempi :)[8D]
 
Täällä on ollut pientä huonoa oloa vaan.. ekassa raskaudessa pahoin voin vko 12+ aamulla oli lähinnä.. Ja mulla oli ihan kamala migreeni joka viikko. nyt olen päässyt vähän helpommalla migreeniä on ollut ja tosiaan pientä pahoinvointia..

Masusta tuli mieleen [;)] Mulla toi alavatta pömppää jo aika kivasti saa nähdä onko siellä yksi vai kaksi :) Jouduin jo ottaan äitiyshousut käyttöön.. Päätin sen takia ottaa kun jos olisin ostanut isoman koon vaan normi housuista niin olis roikkunut muuten sitten päällä[:D] Joten päätin ottaa äitiyshousut käyttöön..

Yllätyin itsekkin miten paljon jo näkyy raskaus kun ensimmäisestä näky viikolla 20 vatta selvästi [:D]

Mutta voihan johtua myös siitä kun on keskenmenosta niin vähän aikaa ja sillonkin tuli jo vatta näkyviin niin nyt sitten veny masu jo ihan näin alussa ?

voin kanssa lisätä sitten kuvia kunhan vaan edes onnistun jonkun näköisen kuvan tänne muutenkin lataan [:D]
 
Varhaisultrasssa tänään! Menin nyt, vaikka ollaan jo viikolla 9, mutta oireiden loppuminen jokunen viikko sitten ja nuiva neuvolatäti sai mut niin täpinöihin, että päätin maksaa 70e mielenrauhasta [:)]

Mahassa kaikki hyvin! viikot täsmää, syke on vahva ja kaikki kintut liikkuu villisti. Jippii. Niskaturvotustakaan ei näkynyt, ja mieli on nyt luottavainen. Tässäkohtaa enää 3% km mahdollisuus eli tilastotkin on meidän puolella.

Onnea kaikille, ja hyviä vointeja!!!!
 
henna3

Ne on kyllä tosi ilkeitä noi mirgeenit [:o] Kamala kun tuntuu siltä että mikään ei helpota olo :(



Hamasu [:)] Hyvä että kaikki masussa hyvin ?
Itse odotan kovasti ultraa että näkee että kaikki kunnossa ?
 

Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
suvi_--------22------22.3-----esikoinen-----2
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----25.3---------nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
gabor--------30-----3.3.-------pikkukakkonen----2
 
Heippa kaikille!
Juuri tulin ekasta ultrasta ja LA siirty maaliskuulle helmikuulta :)
Jos lapsi syntyy ajallaan niin saa saman syntymäpäivän kun mun äidillä eli peukut pystyyn.
Muutenkin oli ihanaa nähdä pikkunen aktiivisena uimassa ja sydän löi.
Kaikki vaikutti olevan täydellisesti.

Eli jos mukaan mahtuu yksi 24v ensiodottaja Helsingistä niin hyvä juttu. LA on 03.03.2011 :)
 
hannamari : tervetuloa vaan tänne maaliskuisiin, kyllähän tänne vielä mahtuu [:)]

Maha-asioista [:D] Mulla on kans maha jo kasvanut, (tai lihonnut) en tiedä, mutta omista housuista ei yhdetkään enää mahdu kiinni [:)] Olin aluksi hieman järkyttynyt, mutta ajattelin että raskaanahan tässä ollaan joten ei hätää.. nyt pitää vaan isompia housuja käydä ostamassa. Nyt vaan lököhousuissa joutuu oleilemaan. Olo on muutenkin aika turvonnut ja epämukava.. pahoinvointi hieman jälleen helpottanut. Pistelyjä mahassa, ja ummetusta. Että tämmöistä raskausaikaa täällä vietetään. :) Oottelen jännittyneenä ensimmäistä ultraa.. haluis jo nähä pikkusen. Ja samalla jännitän että tovottavasti kaikki on kunnossa. [:D]

Mulla oli myös migreeniä ennen, mutta heti kun vauvaa alettiin yrittämään, eli kun ehkäisy lopetettiin, niin sen jälkeen olen vain yhden migreenikohtauksen saanut. [:)] J sekin todella lievä aikaisempiin verrattuna. Luulen siis että hormoonallinen ehkäisy mulla sen migreenin laukas. Ja siihen se olisi sitten taas palattava....

IHANAA JA JÄNNITTÄVÄÄ RASKAUSAIKAA KAIKKI MAALISMASUT!!! [:D]
 
Mulla ollu kanssa vuosia paha migreeni eikä ne kyllä ole mihinkään helpottanut tämän raskauden myötä, ainoa että lääkkeitä ei voi ottaa niin olo on välillä aika hirveä.
Pahoinvointia mulla ollu viikosta 6 tasasesti joka aamu mutta muuten oon päässyt aika vähällä.
Masu alkaa pikkuhiljaa tulee esiin ja nyt kun koeaikakin on töissä loppunut niin alkaa varmaankin olee ajankohtaista tämän julki tuominen. Oon kanssa tosi luottavaisin mielin että kaikki sujuu hyvin varsinkin kun tänään sai sen pikkuisen nähdä potkimassa kovasti :)
Vähän ihmetyttää noi viikot mutta onneksi eivät pahasti heittäneet kumminkaan, tänään 11+1 ja jatkoa odotellaan :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Moikka kaikille!

Tervetuloa ja paljon onnea kaikille uusille mukaan tulleille! [:)]

Niinuska sinulla on varmasti ollut rankkaa! Paljon voimia sinulle ja tarrasukkia toiselle masuasukille!

Tänne kuuluu jo aika paljon parempaa! Huono-olo on väistynyt melkein kokonaan. Jihuu! [:D] Nyt tilalla on ihan tajuton väsymys ja turvotus. Mammavaatteet on jo pitänyt ottaa esiin, ja joitakin housuja jo käyttää kun muut housut puristaa jonkin verran. Kohta joku ihan varmaan jo kysyy että onkos toinen jo tulossa... Hih!

Viime keskiviikkona oli ensimmäinen neuvola, eikä siellä sen kummempaa. Käytiin kaikki tiedot läpi yms yms. Neuvolan mukaan laskettu aika olis jo 9.3. mutta itse en usko että olis ihan niin pitkällä... Innolla odotan rakenneultraa joka on 23.8. niin pääsen näkemään pikkuruisen kultani ja silloin selviää se tarkempi la. [:D]

Mukavia vointeja kaikille! [:)]
 
Täällä esikoista odottava tuleva maalismamma uskaltautuu jo ilmoittautua mukaan [:)]

LA 17.3. - juhannustaikoja on tullut tehtyä... Minä 27 ja mies 32, ihmettelemme tapahtuman nopeutta.
Kuumeisena odotan ensimmäistä neuvolakäyntiä joka odottelee vasta yhdennellätoista viikolla! Kovin tuntuu odottavan aika pitkältä - mihinkähän saakka lykkäävät ultran...

Töihin paluu viime viikolla sujui hyvin, pitää vain muistaa syödä riittävä välipala kahden tunnin välein ja muistaa ottaa päikkärit aina tarvittaessa. En ole uskaltanut vielä selvittää pitkien housujen mahtuvuutta, tuskin mahtuvat tällä turvotuksella!

Olo hyvä, sekä sisäisesti että ulkoisesti!

Kaikille onnea ja iloa ja pusuja ja haleja

-Kaiskuliini
 
onnittelut kaikille uusille tuleville mammoille! tässä odottelen ensimmäistä neuvolaa ja ultraa!! Puolitoista viikoa vielä niin sit mut kyl se menee nopsaa! Varhaisultrassa käytiin ja kaikki oli hyvin! Siellä se lääkäri sano et mitä aikasemmin käy ultrassa niin sitä tarkempi laskettu aika olis! Toivottavasti olis totta ja syntyiskin 25.03.2011!!!
 
ALKUPERÄINEN: Noora4


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
suvi_--------22------22.3-----esikoinen-----2
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----25.3---------nelonen---3
gepa----------22-----26.3.------esikoinen------5
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
gabor--------30-----3.3.-------pikkukakkonen----2

muuttui toi laskettu aika niin lisäsin oikeet tiedot! [:)]
 
Takaisin
Top