Maalismietteet

Huh huh nää illat on raskaita kun äiti on valmis sänkyyn jo seitsemältä. Tätä ei mies ymmärrä vaan aukoo päätään. Luulis olevan tyytyväinen kun saa katsoa illat mitä ohjelmaa haluaa, hih.
 
Meillä lapsilla op vakuutukset, Tampereella on pohjola sairaala joka suoralaskuttaa op.ta. aivan käsittämättömän hieno sairaala,palvelu täys 10, lääkäriin pääsee aina samana päivänä,myös erikoislääkärille.. on op kallis vakuutus,mutta tosi kattava ja bonuksena toi pohjola sairaala :) otan kyllä taas jo raskausaikana. Nää 2lasta on sektiolla tullu ja ollaan oltu potilashotellissa öitä, toisen kanssa bilirubinia seurailtiin viikko ja kolmesti päivässä verikoe sairaalalla- vakuutus korvasi hotellit, matkat.. puhumattakaan tän toisen korvakierteestä ja kahdesta putkituksesta..
 
Onkohan ihan normaalia kun jokaisen syönnin jälkeen iskee välillä aika voimakaskin ylävatsakipu? :/

Voisko olla närästystä? Miulla ainakii usein ruokailun jälkeen rupee painamaan vatsalaukkua. Vielä en ole rennietä ostanut kun ei kuitenkaan polttele kurkussa, uskoisin kuitenkin liittyvän närästykseen.
 
Voisko olla närästystä? Miulla ainakii usein ruokailun jälkeen rupee painamaan vatsalaukkua. Vielä en ole rennietä ostanut kun ei kuitenkaan polttele kurkussa, uskoisin kuitenkin liittyvän närästykseen.

Mua närästää kanssa kokoajan, syö ihan mitä vaan. Toistaiseksi olen pärjännyt ruokasooda tömpsyllä mutta ekassa lääkärissä ajattelin kyllä kinuta jotain vatsankalvosuojalääkettä ihan reseptille. Kun Rennietä saa vetää sit puolessa välin jo laatta kerralla.
 
Meillä lapsilla op vakuutukset, Tampereella on pohjola sairaala joka suoralaskuttaa op.ta. aivan käsittämättömän hieno sairaala,palvelu täys 10, lääkäriin pääsee aina samana päivänä,myös erikoislääkärille.. on op kallis vakuutus,mutta tosi kattava ja bonuksena toi pohjola sairaala :) otan kyllä taas jo raskausaikana. Nää 2lasta on sektiolla tullu ja ollaan oltu potilashotellissa öitä, toisen kanssa bilirubinia seurailtiin viikko ja kolmesti päivässä verikoe sairaalalla- vakuutus korvasi hotellit, matkat.. puhumattakaan tän toisen korvakierteestä ja kahdesta putkituksesta..

Hei kiitos tiedosta Iitunen 89! Mulle tää Tampere ei ole niin tuttu kaupunki vielä ja ollaan käytetty vaan Terveystaloa. Just pohdiskeltiin miehen kanssa tuota vakuutusta. Kun meillä tytöillä on kans tuo op ja sitä ei enää voi niiltä vaihtaa, vaikka kallis on, kun molemmilla todettu jo jotain sairauksia mitä ei sitten muut vakuutusyhtiöt enää korvaisi (jos oon oikein tämän ymmärtänyt). Selvää kyllä oli, että vakuutus tällekin tulokkaalle otetaan kun edellisiltäkin on kyllä maksanut itsensä takaisin. Meilläkin siis kokemusta näistä korvatulehduskierteistä jne.

Eli samalla systeemillä mennään täälläkin.
 
AnneM ihan ehdottomasti suosittelen käymään pohjolasairaalassa. Osa lääkäreistä taitaa olla samoja.. korvalääkäri Jan Valkila on niin huippu lasten kanssa että meillä lapset kysyy voidaanko mennä moikkaan vaikka ei ole kipeä :D
 
Musta tuntuu vahvasti siltä että tämä menee kesken :sad001 krampit jaloissa ovat häiritsevän kovat. Ehkä pitää alkaa asennoitumaan vaihtoehtoon kun se tapahtuu ei putoa enään niin korkealta :Heartbigred

Miten voit nyt? Toivon kovasti, että krampit ovat helpottaneet.
 
Olen mietiskellyt paljon kesäloman ajankohtaa. Ajattelin ensin, että laittaisin lomatoiveen elokuun loppupuolelle ja jatkaisin putkeen sitten äitiyslomalle. Sitten aloin ajatella, että aiemmin kesällä pystyisi toivon mukaan vähän reissaamaan ja kesämökillä olokin olisi vielä helpompaa (ulkohuussi, vesi kannettava järvestä mäen päälle...). Mulla on myös sellainen selkä, että odotettavissa on ongelmia viimeistään loppuvaiheessa. Yritän tietysti pitää selän mahdollisimman hyvässä kunnossa, mutta jos sairaslomalle joudun, niin en halua jättää kesälomaa sen alle. Yksi viikko on kuitenkin omavastuuaikaa sairastapauksissa.
 
Voisko olla närästystä? Miulla ainakii usein ruokailun jälkeen rupee painamaan vatsalaukkua. Vielä en ole rennietä ostanut kun ei kuitenkaan polttele kurkussa, uskoisin kuitenkin liittyvän närästykseen.

Voi olla. Oon nyt jättäny kaikki närästävät ruoat mm. tuorekurkun ja rukiin pois niin ei oo ollut kipeä maha enää onneksi.
 
Mua ärsyttää kun tuo OP:n ilmainen vuosi ei ollu voimassa vielä sillon, kun olin sitä esikoiselle ottamassa. Otettiin melko pian ru:n jälkeen, tyttö synty 8/16. Yritin kyllä jälkikäteen vähän marista että ois voitu muuttaa se kampanjan mukaiseksi, mutta ei. Haluaisin ottaa tällekin vakuutuksen jo raskausaikana, mutta tuskin saan sitä edellisen raskausmyrkytyksen takia :sad001 Mut oli kyllä tarpeellinen vakuutus, kattoi syntymää edeltävät päivät jotka olin sairaalassa! Tuli siis 500e sairaalalasku kotiin.
 
Sallahaa, mä en ainakaan saanut kakkosen aikana vakuutusta koska ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys. Tässäkään raskaudessa ei varmaan tarvitse edes haaveilla vakuutuksesta
 
Jaaha no sitten jääpi täältäkin saamatta vakuutus tälle pikkukakkoselle jos edellisen raskauden raskausmyrkytys on este. Mä en kyllä siitäkään huolimatta hakenut esikoisen kohdalla mitään korvauksia, en ees tajunnut, että se ois mahdollista :banghead:
 
Asiasta kukkaruukkuun, selkä tosi kipeä, missään asennossa ei oikein ole hyvä tosin vaihtelevalla menestyksellä. Alavatsalla ollut muutamana päivänä sellaisia poltteluita ja ihme kilpailu ja ihme kohdissa ja vatsa vähän kosketusarka. Ja pueni lämpöily. Oireet muistuttaa molempia viime syksyn kohtutulehduksia (kierukka otettiin joulun alla pois ja viljeltiin, siinä kasvoi joku influenssa pöpö). Meen tänään lääkäriin, viimeksi hoidettiin molemmilla kerroilla antibiotilla... Saas nähdä päöstäänkö tälläkertaa sairaalan synnytysvastaanottoon ultraan vai, hiihtoonhan nyt tietysti vaikuttaa tämä alkuraskaus. Toivottavasti kaikki olis hyvin! :Heartred
 
Katoin sen dokkarin sieltä sukellusveneestä... Hyi. Näin raskausaikana pitää skipata jatkossa kaikki moiset, ihan liikaa rupes päässä nyt pyöriin ja ahdistaan elämä.

Mutta jee! Valvoin viikkoon näin myöhään, ja söin karkkia mistä lentää oksennus kohta. Nyt yötä.
 
Viikonloppuna kahteen otteeseen joutuu keksiin tekosyitä ettei halua ryypätä. Toiselle varmaan riittää ihan se etten yleensäkään tapaa juoda paljoa ja on helpompaa mennä autolla mut toinen on jo vaikeampi... Kääk. Kun en halua vielä kertoa muille. Tulevat mummot tietää ja veli sekä työkaveri. Siskolle enää aattelin kertoa, lopuille ultran jälkeen.
 
Bellarus, täällä ihan sama juttu! Ei jaksais selitellä tai keksiä tekosyitä mut kun ei viel halua kertoakaan. Ei oo helppoa.
 
Takaisin
Top