Maalismietteet

tuulonen

Puuhakas puhuja
Lokamammat 2018
Ei ole ihan vielä maaliskuu, mutta ajatus on koko ajan vähän etukenossa ja tulevaisuudessa. Kun olen ryhmän loppupäästä, 6+0, niin vielä olo on epävarma. Haluaisin jo tietää, miten suunnittelen kesälomat, koska viitsii kertoa vauvauutisia mummoille ja isoille lapsille ja koska uskaltaa olla ihan oikeasti raskaana. :nailbiting: Mutta maaliskuussa selviää monta juttua. :happy:

Ihanaa, kun päivät pitenee ja odotus etenee!

Miltä teidän maaliskuu näyttää??
 
Ei ole ihan vielä maaliskuu, mutta ajatus on koko ajan vähän etukenossa ja tulevaisuudessa. Kun olen ryhmän loppupäästä, 6+0, niin vielä olo on epävarma. Haluaisin jo tietää, miten suunnittelen kesälomat, koska viitsii kertoa vauvauutisia mummoille ja isoille lapsille ja koska uskaltaa olla ihan oikeasti raskaana. :nailbiting: Mutta maaliskuussa selviää monta juttua. :happy:

Ihanaa, kun päivät pitenee ja odotus etenee!

Miltä teidän maaliskuu näyttää??

Minä ajattelin että läheisimmille ihmisille kertoisin jo ensi viikon ultran jälkeen jos kaikki on hyvin. Hirveä pelko että jotain käy vielä matkalla. :sad001 Yleisesti muille alan kertoa vasta kun on nt-ultra käyty ja kolmannes ohi. Täällä samoin mennään kyllä etukenossa koko ajan ja pohditaan tulevaisuutta. Tekisi mieli huutaa kaikille heti että tulee vauva, mutta samalla pelottaa ettei tulekaan.
 
Mulla kans ajatukset siintää kesässä ja toukokuussa tapahtuvassa töihin paluussa. Oon niin odottanut että pääsen takaisin töihin ja nyt tilanne onkin yllättäen tämä että jäänkin heti kesän jälkeen uudelleen äitiyslomalle. Harmittaa työnantajan puolesta ja myös siksi että oon niin kaivannu töihin. Ja miehenkin työkuvioiden muuttuminen ja siitä johtuva säätö hieman sotkee tuota kevättä, kesää ja vielä ensi syksyäkin :eek:
 
Täällä kans on nyt viikot 6+4 ja ensi keskiviikkona varhaisultra lapsettomuuspolilla. Jännitäää ihan hirveesti kun tunteet on onnelliset mutta pelokkaat ennenkö oikeesti näkee onko sielä joku. Jos pahoinvoinnista, itkukohtauksista ja väsymyksestä voi jotain päätellä niin kyllä siä on jotain oltava. Mulle tää kaikki on niin uutta ja ihmeellistä kun esikoinen sen 15vuotta niin olo on kuin ensi kertaa raskaana. Ja lähimmille oon jo kertonut,heti kun testin tein.
 
Me ajateltiin kertoo läheisille ensimmäisen ultran jälkeen :) nyt tietää mun äiti ja pari muuta kuitenkin jo, rv 6+5 menkoista laskettuna.
 
Tiikeriemo, mun esikoinen on kans 15v ja ihan käsittämättöltä tuntuu saada taas jotain neuvolajuttuja aloittaa. Minulle ehti jo kehittyä
sellainen keski-ikäinen, teinien äiti -identiteetti.
Ja meidän maaliskuuhun kuuluu tosiaan myös esikoisen lukiovalinta, joten ei pelkkää vauva-asiaa :bookworm: :laughing002. Aika menee käsittämättömän nopeaan!!
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin koko ajan haluttanut kertoa asiasta edes jollekkin mutta en vain ole uskaltanut. Huomenna pääsee kuiten neuvolaan ja juttelemaan siellä.

Yritän tän kuun keskittyä vielä töihin ja omaan hyvin vointiin. Enskuussa kun ekat ultrat on saanut käytyä uskaltaa jo varmaan alkaa suunitteelee tulevaa ja kertoa vauva uutisista :)
 
Mulla on vasta 20.3. Eka neuvola. Tosin kävin tänään hemoglobiinin tarkastuttaan. Meinaan nukahtaa rattiin... Kävin ostamassa vissyä ja suolapähkinöitä. Ei se napostelukaan ajaessa kaikista turvallisinta ole kun tuo tie on niin huonossa kunnossa mut jos pysyis hereillä... :confused:
 
Mulla on vasta 20.3. Eka neuvola. Tosin kävin tänään hemoglobiinin tarkastuttaan. Meinaan nukahtaa rattiin... Kävin ostamassa vissyä ja suolapähkinöitä. Ei se napostelukaan ajaessa kaikista turvallisinta ole kun tuo tie on niin huonossa kunnossa mut jos pysyis hereillä... :confused:

Suolapähkinät! Nyt alko tehä niitä mieli :hilarious: kiitos vinkistä :grin

Onko siulla pitkä matka ajettavana? Työmatka siis?
 
Ennen raskautta olin aika varma, ettemme kerro ennen rv12 kenellekkään vaan pidämme tämän omana suloisena salaisuutena. No, viikot on kauheen pitkiä eikä asiaa vaan malttanut pitää salassa (nyt 8+0) :oops: Mies oikeastaan lörpötteli heti ystävilleen ja nyt tietää jo kummankin vanhemmatkin.
Oma äitini meni vielä lörpöttelemään heti enolleni ja isoäidilleni... Toisaalta ihan OK koska isoäitini on sairastellut, joten toivottavasti uutinen vähän piristi.

Me suunnitellaan kesää ja syksyä ihan sillä ajatuksella, että pieni pysyy matkassa loppuun asti. Ollaan tutkittu asuinalueiden lapsiystävällisyyttä ja käyty asuntonäytöissä, mittailtu hissejä vaunuja varten :)
 
Me haettiin kans uutta asuntoo, pitäis kaksiosta muuttaa isompaan ja nyt tänään menossa kattomaan yhtä kolmioo :)
 
Kovasti mietityttää kesäloman ajankohta. LA heti lokakuun alussa joten mietin olisiko järkevää pitää kesloma elokuussa koska syyskuussa alaa sitten äitiysloma, menisi yhteem pötköön.
Sitten taas toisaalta, jaksaako sinne asti odottaa :woot:
Miten muut tekee?
 
Kovasti mietityttää kesäloman ajankohta. LA heti lokakuun alussa joten mietin olisiko järkevää pitää kesloma elokuussa koska syyskuussa alaa sitten äitiysloma, menisi yhteem pötköön.
Sitten taas toisaalta, jaksaako sinne asti odottaa :woot:
Miten muut tekee?

Mä pidän viikon tai kaks juhannuksesta ja loput mukaan lukien talviloma tosiaan elo-syyskuussa. Toki oon ite tykänny muutenkin aina pitää lomat syksyllä/alkutalvesta ja lähtee jonnekin lämpimään. Ja kesällä mulle on riittäny hyvin suomen kesä ja kaupungissa hengailu mökkiviikonlopuilla höystettynä. :p
 
Kovasti mietityttää kesäloman ajankohta. LA heti lokakuun alussa joten mietin olisiko järkevää pitää kesloma elokuussa koska syyskuussa alaa sitten äitiysloma, menisi yhteem pötköön.
Sitten taas toisaalta, jaksaako sinne asti odottaa :woot:
Miten muut tekee?

Mulla on sellainen työ etten voi olla kuunvaihteita poissa, joten ajattelin pitää heinäkuun sisällä 3 viikkoa ja sitten loput 2 viikkoa vuosilomasta elokuussa. Haluttais kauheesti Sisiliaan, mutten tiedä haluanko matkustaa mahan kanssa niin kuumaan paikkaan o_O Eli ehkä ollaan suvun mökillä ynnä muuta kotimaan matkailua.
 
Minulla on virkavapaata vakityöstä elokuun loppuun ja teen siihen asti toista työtä. Nyt näyttää siltä, että ehdin mennä kahdeksi viikoksi vakivirkaan ja sitten jään vanhempainvapaalle. Määräaikaisessa työssäni loma pitää pitää heinäkuussa, joten silloin sitten. Vakityössäni minulla on.työmatkaa omalla autolla n.60km suuntaansa, saa nähdä miten sitten mahtuu ratin ja penkin väliin.

Kai sitä saa sairauslomaa, jos ei pysty ajamaan työmatkaa? Vai miten lie, kun julkiset eivät ole mahdollinen vaihtoehto.
 
Poljin nyt illalla kuntopyörää. 20min ja alkoi repiä mahaa siihen malliin että pakko lopettaa ja ruotoa ei kärsinyt oikasta. Nää kasvukivut on sitten ihania...
 
tuulonen ihan varmasti saa sairaslomaa jos ei töihin kykene itseään kuljettamaan, vaikea tehä töitä jos ei pääse paikalle :grin

Mie meinasin palata hoitovapaalta töihin hetkeks ennen uutta äitiyslomaa. Kesäkuun lopulla siis takaisin töihin, ja syyskuun lopulla äitiyslomalle. Vuosilomien siirrosta ensi vuodelle on jo sovittu, toivottavasti ei tule siitä ongelmaa että esimies haluaisikin lomat kesälle laittaa. Edellisessä raskaudessa yritin kans palata töihin hoitovapaalta, jouduin sit kuitenkin pitkälle sairaslomalle, tämä saattaa olla vielä liian tuoreessa muistissa töissä.

Mutta suosittelen pitämään lomaa aikaisemmin jos mahdollista. Sairaslomaa saa aina tarvittaessa loppuraskaudesta jos ei töihin kykene.
 
Musta tuntuu vahvasti siltä että tämä menee kesken :sad001 krampit jaloissa ovat häiritsevän kovat. Ehkä pitää alkaa asennoitumaan vaihtoehtoon kun se tapahtuu ei putoa enään niin korkealta :Heartbigred
 
Mä kyllä valitettavasti epäilen, ettei sairaslomaa saa pelkästään siksi ettei mahdu auton ratin taakse. :wideyed: Tietty jos on muita syitä miksei voi matkustaa pitkää työmatkaa, esimerkiksi supistelee, niin sitten saa. Mutta tuo on enemmänkin käytännön järjestelyihin liittyvä ongelma kuin sairaus tai lääketieteellinen ongelma. Tietty lääkärihän sen viime kädessä päättää valehteleeko todistukseen vai ei.
 
Mä pidän viikon tai kaks juhannuksesta ja loput mukaan lukien talviloma tosiaan elo-syyskuussa. Toki oon ite tykänny muutenkin aina pitää lomat syksyllä/alkutalvesta ja lähtee jonnekin lämpimään. Ja kesällä mulle on riittäny hyvin suomen kesä ja kaupungissa hengailu mökkiviikonlopuilla höystettynä. :p


Hmm,mä olen aivan pihalla näistä loma käytännöistä kun ekaa odottelen. Eli varmaankaan tulevan talven lomaa ei huomioida vai siis mitenkä??o_O:grin
 
Takaisin
Top