Maalismietteet

Mä kyllä valitettavasti epäilen, ettei sairaslomaa saa pelkästään siksi ettei mahdu auton ratin taakse. :wideyed: Tietty jos on muita syitä miksei voi matkustaa pitkää työmatkaa, esimerkiksi supistelee, niin sitten saa. Mutta tuo on enemmänkin käytännön järjestelyihin liittyvä ongelma kuin sairaus tai lääketieteellinen ongelma. Tietty lääkärihän sen viime kädessä päättää valehteleeko todistukseen vai ei.

Ei ehkä ollu siitä kyse mahtuuko ratin taakse, vaan jos jostain syystä tekee matkat kipeää niin paha siinä on matkata. Raskaana ollessa on valitettavasti vähän liian helppo saada sairaslomaa...

Hmm,mä olen aivan pihalla näistä loma käytännöistä kun ekaa odottelen. Eli varmaankaan tulevan talven lomaa ei huomioida vai siis mitenkä??o_O:grin

Tulevan talven loma siirttyy pidettäväksi joskus äitiysloman jälkeen, miten sen sitten sopiikaan työnantajan kanssa. Ja varmasti saisi pitää jo ennen äitiyslomalle jäämistä jos on sellainen työ että mahdollista.

Ei ehkä ollu siitä kyse mahtuuko ratin taakse, vaan jos jostain syystä tekee matkat kipeää niin paha siinä on matkata. Raskaana ollessa on valitettavasti vähän liian helppo saada sairaslomaa...

Joo varmasti, mä olin vaan ymmärtänyt kysymyksen niin että saako sairaslomaa jos ei mahdu ratin taakse. Tietty saikkua saa hirmu helposti raskaana, mutta jonkin sortin lääketieteellinen perustelu tarvinnee ainakin useimmille lääkäreille olla. Toki jos on muutenkin tukala istua autossa pitkää matkaa niin se varmasti riittää hyvin syyksi. :) Mutta ehkä ymmärsin kysymyksenkin väärin.

Lomat tosiaan sovitaan työnantajan kanssa. Minun ei tekisi mieli käyttää lomapäiviä ennen äitiyslomaa/vanhempainvapaata yhtään enempää kuin on pakko, koska äitiysloma on sieltä toisesta päästä niin lyhyt ja olisi kiva olla vauvan kanssa kotona (lomapalkalla). Mutta kunhan vaan niin pitkälle pääsee, niin eiköhän lutviudu niin lomat kuin työmatkatkin.
Ja vuosilomaa kertyy vanhempainvapaaltakin ainakin meidän tessissä. Pitää kyllä tarkistaa...

Hmm,mä olen aivan pihalla näistä loma käytännöistä kun ekaa odottelen. Eli varmaankaan tulevan talven lomaa ei huomioida vai siis mitenkä??o_O:grin

Mie pidin talviloman ennen äitiyslomalle jäämistä esikoisesta, sopi miulle hyvin. :) Laskettu aika oli talvella nii se oli silloin jo talviloma-aikaa, nyt voi olla että talviloma siirtyy toiseen päähän.

Lomat tosiaan sovitaan työnantajan kanssa. Minun ei tekisi mieli käyttää lomapäiviä ennen äitiyslomaa/vanhempainvapaata yhtään enempää kuin on pakko, koska äitiysloma on sieltä toisesta päästä niin lyhyt ja olisi kiva olla vauvan kanssa kotona (lomapalkalla). Mutta kunhan vaan niin pitkälle pääsee, niin eiköhän lutviudu niin lomat kuin työmatkatkin.
Ja vuosilomaa kertyy vanhempainvapaaltakin ainakin meidän tessissä. Pitää kyllä tarkistaa...

Sitä mun mielestä rajattiin eduskunnan toimesta just pari vuotta sitten niin, että puolelta vuodelta kertyy lomia enää äitiys- ja vanhempainvapaan aikana.

Sitä mun mielestä rajattiin eduskunnan toimesta just pari vuotta sitten niin, että puolelta vuodelta kertyy lomia enää äitiys- ja vanhempainvapaan aikana.

Vuosilomalain mukaan lomaa kertyy ekalta 156 päivärahapäivältä eli n. kuudelta kuukaudelta. Eli vanhempainrahakauden loppu ei enää kerrytä lomaa. Ja tähän ei ole muistaakseni missään tessissä tehty muutoksia.

Mulla on vähän sama tyon työmatkan kanssa et saa nähä miten sitä autossa istuu sit loppuraskaudesta... työkin on tosin semmoinen etten välttämättä heinäkuun loman jälkeen enää mene töihin...

Onkohan ihan normaalia kun jokaisen syönnin jälkeen iskee välillä aika voimakaskin ylävatsakipu? :/

RouvaL juu, varmasti otetaan niin kuin aiemminkin. Op:lta ollaan se ilmainen vuosi otettu varmuuden vuoksi. Siinäpä se eka elinvuonna alkaa kirkastua, miten sairastava heppu sitä on aikaan saatu. :)

RouvaL juu, varmasti otetaan niin kuin aiemminkin. Op:lta ollaan se ilmainen vuosi otettu varmuuden vuoksi. Siinäpä se eka elinvuonna alkaa kirkastua, miten sairastava heppu sitä on aikaan saatu. :)

Mikä ilmainen vuosi? :) Siis saako vakuutuksen vuodeksi ilmaiseksi ja sitten voi perua jos ei halua jatkaa? Meillä ei esikoisella ole kuin tapaturmavakuutus.

Ootteko ajatellu ottavanne muuten vauvalle vakuutusta jo odotusaikana?

Otetaan varmasti. Suosittelen kaikkia muitakin! Viimeksi ei otettu ja ei oo varmaan vaikea arvata että oispa sitä tarvittu ja kalliiksi tuli :facepalm:

Mikä ilmainen vuosi? :) Siis saako vakuutuksen vuodeksi ilmaiseksi ja sitten voi perua jos ei halua jatkaa? Meillä ei esikoisella ole kuin tapaturmavakuutus.

Juu, just näin.. en oo kyllä varma tarjoavatko kaikille lapsiperheille vai onko tuo joku asiakkuushomma..

Minä kerroin perjantaina pomolle kun lomista kyselin niin samalla. Hän ei meinannut pysyä paikallaan ja onnitteli oikein vuolaasti, sanoin etten ole kellekkään töissä kertonut ja toivoin ettei pomonaan puhuisi, sanoi että asia on täysin minun koskien sitä koska haluan kertoa :) Kyseli lasten ikäerosta yms. Ja otti asian siis aivan huippuhyvin.
Sanoi, että pitää sitten heti kertoa kun osa vaikeammista asiakkaista alkaa tuntua raskailta niin ei tarvitse heitä tehdä (olen lähihoitaja). Kerkesin jo mennä muihin hommiin kun hän vielä tuli sanomaan, että hän aikaisemmin ajattelikin, että olisinko raskaana, muttei sitten kysellyt kun en itse puhunut mitään :love2
Tänään rv8+3:Heartred Loma-asiat selvinnee ensi viikolla.

Mekin varmaan otetaan taas se Op:n ilmainen vuosi, vaikka se on sitten sen vuoden jälkeen tolkuttoman kallis (meillä olisi ollut yli 600 euroa). Toki sitä voi karsia ja omavastuuta suurentaa jolloin hinta laskee, mutta edelleen hintaa olisi jäänyt aika reilusti. Me päädyttiin sitten lopettamaan koko vakuutus. Voitaisiin tietty ottaa vielä toinen vakuutus, mutta se ei sitten korvaisi mitään atopiaan tai allergioihin liittyviä juttuja. Kannattaa kuitenkin huomioida tuo kun miettii sitä ilmaista vakuutusta, että jos lapsi sairastaa paljon, niin sitten on aika lailla nalkissa sen Op:n kanssa. Ei se välttämättä mikään huono valinta ole, ja mekin se tosiaan todennäköisesti otetaan, mutta monilla yhtiöillä on halvempiakin lapsivakuutuksia. Jos on jo nyt varma että aikoo joka tapauksessa jatkaa vakuutusta useita vuosia, niin en ehkä ottaisi Op:ta, kyllä se ilmainen vuosi rahastetaan moneen kertaan takaisin niiltä jotka asiakkaaksi jäävät.

Aa ok, kiitos tiedosta Ratamo. Täytyy meidänkin miettiä joku toinen vaihtoehto sitten.

Lomista nii mie jo vähän järkkäilin oman kesäloman sillee et ois just ennen äp loman alkua nii ei tarvis kauheen myöhäää asti olla töis... Tosin ei miulla kesälomaa ookkaa ku 3vko..
Tarkotus ois saaha koulu hommat käytyy sit kesäloman ja äippäloman aikana ennenku vauva syntyis..
Vakuutuksesta nii meinasin kyllä hommata jo raskaus aikana otan sen varmaan kans Ifille niinku mein kaikki muut vakuutukset.

Koko ajan miettii et ei sais suunnitella koska täs voi käyä vielä vaikka ja mitä...

Takaisin