Maalismölinät

Päivää!

Ninoskan reissu on sit mennyt niinku pitikin! Ja vaikka se ikävä vähän kalvoi alussa, niin eipä siitä vissiin jäänyt traumoja äidille tai pojallekaan? :)) Ihana irtiotto siis sielläkin, jaksaa taas tätä vauva-arkea paremmin, eikös?

sinttu, haa, no ilmankos... me käytetään henkilökunta-tarran takia noita hokin kauppoja, niin ei oo tullu cittarissa käytyä pitkään aikaan! (joskus kyllä haen k-kaupasta mysliä, lettuhilloa tai ranskanperunoita, kun ne on pirkalla vaan niiiiiiiin paljon parempia kuin muilla) Ainakaan parista Espoon Prismoista en oo löytänyt noita Aventteja, eikä Sokoksellakaan ollut! :( Ja tuskin se on hukkaostos niiden parin tutin kanssa, kyllä Veera vielä jonain päivänä oppii niitä käyttämään. Ja voihan noita kakkosia käyttää vielä vanhempanakin sitten, ainakin hätävarana jos ei muuten :) Lisää vaikka ite nuppineulalla pari pientä reikää lisää? (en tiiä, voiko niin tehdä oikeesti!) Toivottavasti saat imetys/pullorumbailun tehtyä niinkuin teidän perheelle parhaiten sopii, jos imetystä tahdot jatkaa, niin voisitko pyytää päästä vielä imetysneuvontaan? Ehkä ne osaa siellä antaa kikkoja, miten tuon kumin kanssa homman saa pelittämään paremmin? Itsellä oli ihan sama tilanne, että toisesta rinnasta ei todellakaan lapsi saa otetta ilman rintakumia, kun nänninnynpykkä on ihan millimetrisen pieni eikä lapsi saa otetta ollenkaan. Tsemppiä sinne siis vielä! Vaan ole ylpeä, että näinkin pitkälle olette päässeet ihan pelkällä tissittelyllä, ihan oikeasti hienoa!

Tänään otetaankin sitten rauhallisesti apinan kanssa ihan vaan kotona ja tässä lähihuudeilla... Mulla on jostain syystä oikea silmä(luomi) ihan turvoksissa! Jo pari päivää ollut sillain lievästi turvonnut, että itse huomaa, mutta muut ei, mutta tänään sitten herättyäni turvotus on noussut tosta liikkuvasta luomesta ylöspäin ja saan silmän oikeestaan vaan puoliks auki ja sitä tuntuu "väsyttävän" koko aika. EI rähmi tai oo punanen, ei siis oo varmaan tulehduksesta kyse, mutta näyttää siltä, että joku olisi nyrkillä vähän paijannut silmääni. Eli ei tosiaan kiinnosta lähteä minnekään julkisille paikoille tämän kanssa! Toivottavasti laskee huomiseks, kun ois taas kaupunkireissu eessä...
 
heipähei
Pitkästä aikaa..meidänkin apina sai nyt viimein nimen ja ristiäiset sujuivat hyvin, pienellä porukalla ne vietettiin; kutsuttiin vain kummit ja isovanhemmat.
Luin eilen illalla noita teidän tekstejä ja ajattelin jotenkin ottaa keskusteluun osaakin, mutta nyt ne pyyhkiytyivät mielestä aivan ja kokonaan...
 
Imetyksestä sen verran, että vasta tämän kolmannen kohdalla itselläni on "rento" olo imettää, maitoa tulee ja poika kasvaa hyvin. Kahden edellisen pojan kohdalla imetys oli tuskaista vääntöä, tuntui että vauva ei koskaan ollut tyytyväinen ja koko homma meni aivan saikkaukseksi. Ja koin suunnattoman helpotuksen kun tajusin siirtyä kokonaan pullomaidolle.
Jostain syystä nyt imetys kuitenkin tuntuu helpolta ja rennolta, josta kyllä olen hyvinkin kiitollinen.
 
Vilkaisinpa tuossa välillä IS sivuja ja voi kamala, ei tuota voi kestää..vauva viety vaunuista omalta pihalta..nyt iski semmoinen ahdistus ja kuvotus että täytyy poistua takavasemmalle..voi Luoja toivottavasti tuo päättyy vielä hyvin ja vauva löytyy pian.
 
 
Sama reaktio on kyllä mulla kuin anne71:llä. Ihan uskomattoman sairasta tuo vauvakaappaus. Tuli ihan puristava tunne rintakehään ja oli pakko heti käydä varmistamaan onhan Kaapo vielä vaunuissaan nukkumassa. Onneksi meillä on tuo sakemanni pihalla päivystämässä myös, niin tänne ei ainakaan kukaan vieras salaa pääse. Toivon niin koko sydämestä, että vauva vielä löytyy hyvissä voineissa ja pian. Hyi hitto sentään miten sairaita tyyppejä maailmassa on!
 
Hyvää naistenpäivää leidit!
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä, eli Jussi oli jo 60 cm pitkä ja painoa on 5285g. Eipä ollut sairastelemiset vaikuttaneet kasvuun. Ehkäpä olen tyrkännyt tissiä tai pulloa suuhun tiiviimmin, kun on ollut noita maruuttamis päviä. Saattanut vain johtua viruksen aiheuttamasta tympiästä olosta, mutta aina hieman on tuo ruokakin helpottanut. "Hyvä ruoka - parempi mieli".
 
Hauskoja ja piristäviä irtiottoja ollut äipillä. Olin aivan hengessä mukana bilettämässä, mutta ilman krapulaa. Vaikka taisitte molemmat myöskin siltä säästyä, ilman harjoitustakin.
 
Mittari näyttää sitten jo +6 astetta[8|]. Laitoinkohan liikaa vaatetta Jussille, kun pökkäsin vaunuihin pihalle nukkumaan? Pian sen huomaa, jos huuto alkaa.
 
Nyt päiväkahville! (Kunhan saan miehen "päiväkahvi seuraksi"[:)] kauppareissulta)
 
Ei hemmetti mikä juttu, siis vaunuista lapsi viety... Toivottavasti löytyy pian. Täytyy mennä lukemaan.
 
 
 
Täällä myös vilunväristyksiä tosta siepatusta vauvasta.... hui kauhea!

sinttu, toivottavasti ehdit lukea tän vielä ennen kauppareissua! Mä ihmettelin tossa äsken, että nyt sujui aventin kolmosella ihan hyvin ruokailu, sitten tajusin vertailla. Meillä on siis tuolla joukossa ilmeisesti myös yksi vellitutti! Siinähän oli paljon isompi nelikulmainen hole ja pieni reikä päälle, joten ei ihme, että meinaa pikkumies tukehtua. Kolmosella kyllä virtaus on silti huomattavasti voimakkaampi kuin kakkosella, että melkein ehkä suosittelisin sitä kakkosta koittamaan, ettei Veera vaan liian suuren virtauksen takia pullosta kieltäydy. Pullosta kuitenkin tulee aina helpommin kuin rinnasta, joten imuvoimaa pitäisi siinä mielessä löytyä! Sori mun sähläykseni, ihmettelin vaan kun jouduin äsken hätävarana (muut steriloimatta) ton kolmosen ottaa ja ihan nätisti meni, sitten tuli sellainen ihmetys ja aloin vertailla tutteja :)

Ihanaa, että Jussi-poika on malttanut kasvaa sairasteluista huolimatta! :) 2kk neuvolakos teillä nyt oli vai miten?
 
Joopa siis Jussi oli 2kk neuvolassa, ikää toki jo 2,5. Ei annettu tätä Rota rokotusta, kun poika edelleen räkäinen. Otetaan sitten 3kk neuvolassa,missä annetaan muitakin rokotuksia.
 
Palstalla on hiljaiseloa, keräileekö palstalaiset voimia viikonlopun jäljiltä? Osa on reissanut ja osa on kestinnyt vieraita. Meillä elettiin hiljaiseloa kotosalla, kun ei vielä sopisi Jussia lähteä viemään kyläilemään eikä kauppohinkaan. Neuvolaankin mentiin viime hetkellä, kun aika oli. Eipä törmätty muihin pienokaisiin. Eikä kait tämäkään virus tartu, jos ei aivastele tai muuten erittele limaa ilmaan...
 
Päiväkahviseura oli ja meni hommiinsa. Mitähän tekstitv tietää tuosta lapsen sieppaamisesta, täytyy mennä selailemaan. Aivan järkkyä!
 
No nyt se ressukka on onneksi löydetty. Hylättynä lumihangesta tosin. Toivottavasti ois kaikki kunnossa pojalla! Siis aivan hirveä juttu. Itku silmässä oon täällä pyörinyt ja tuli kyllä hyvä fiilis kun luin ton löytymisuutisen!
 
Hyvää päivää! (kellosta päätellen)

Voi että pitää maailman olla julma! Minä kun oon tämmönen ylisuojeleva vauhko, niin en sitten pukenu tyttöä vaunuun ollenkaan. Sylissä suukottelin väsysilmäistä pikku nyyttiä ja siirsin YLIYLIYLI HELLÄSTI hänet riippukeinuun päiväunille. Lauloin ääni väristen pii-pii-pikkuinen lintu... ja uni tuli hytkähdellen silmäluomille. En voi kuvitellakaan, miltä siellä Varkauden suunalla tuntuu. Puristaa rintaa ja oksettaa.

No mutta täällä kuitenkin arki jatkuu. Omalla painollaan.

Mies lähti turvakaukalo-ostoksille. Annetiin Venlan edellinen kaukalo sukulaistytön kolmenviikon päästä syntyvälle vauvalle. Pari päivää siis ollu semmonen olo, että määäää en pääse mihinkään, kun ei saa vauvaa mukaan. No, saa nähän, viihtyykö tuo lapsonen edes siinä uudessa istuimessa!

AINIIN:Hyvää NAISTEN PÄIVÄÄ! Sain aamukahvia, jota en ollut itse keittänyt! Jipii!

Öh, mitä mun piti... Niin, on ollu mielessä kehua riippukeinua maailman veikeimmäksi keksinnöksi sisällä nukkuvalle, päiväunipaikaksi!!! VEnla sai sen jo jouluna isolta veljeltään, mutta me saatiin asennettua vasta viime viikolla. Yritin ottaa kuvaa, että olisin liittäny sen tänne. Hiippailin hiljaa ja tein kameraan oletussäädöt tuvassa. Sitten villasukka varpasillaan riipparin ääreen Zoomailamaan ja höh, kamerasta loppui akku ekaan heilahtaneeseen otokseen. Toiste sitten! Mutta ihana juttu tuo on. Ei tarvi sylissä tai tissillä renkuttaa ja odottaa, että nukkuisjo-nukkuuisjo-nukkuisjo!!!

Ja sitten IMETYSTUKIlistan arvokkaat neuvot rintaraivari vauvalle luettu ja nyökytelty. Samaisilta sivuilta löysin myös vastauksen mieltä askarruttavaan kysymykseen: "Tupakka, viina ja villit äidit". Ihanaa! Uskalsin juoda sen saunasiiderin hyvällä omalla tunnolla! Taisin kumota sen ihan ykkösellä alas! Minä en ilmeisesti pääse teidän tavoin humpalle tai laivareissuille tai edes kauppaan yksin, koska tämä Venla-vauva on ehdoton luomulapsi pullojen suhteen. Alkaa tuntumaan suoraansanottuna tukalalta, aika ajoin. Yritän tsempittää itteäni, että kyllä se aika vielä tulee kun tästä mennän taas! On ehkä kroppakin siinä vaiheessa sulokkaammissa mitoissa, että pärjää kiroilematta sovituskopissa!

no niin, taas mennään. (tissi tissi tissi.) Aaltoja silllekin!
 
Naistenpäivää vaan kaikille leideille! [:)]

Mielenkiintoista keskustelua täällä tuosta imetyksestä ja rintakumista. Oon nyt saanut hirmuisen stressin itelleni aikaseks ku pohdin että miten pääsen eroon siitä pirun kumista [:@] Kävin taas lukemassa siellä imetystukilistan sivuilla ja hirvee pala tuli kurkkuun että nyt siitä on eroon päästävä. Ei sillä että ainakin vielä tähän asti poika on saanu mahansa täyteen sen kanssa. Jotenkin vaan tuntuu, että ehkä se imuote on edelleen päin pyllyä... [:(] Noh, keskiviikkona on neuvola ja meinaan ottaa asian puheeks ja alan tehdä asialle jotain!

Kauhea juttu se sieppausuutinen!! Ei uskalla enää mihinkään luottaa. Onneksi meillä jos Jere nukkuu ulkona, niin se on kakkoskerroksen lasitetulla parvekkeella. Sen luulisi olevan suht turvallinen paikka [:D] Mutta suuren tsempit Varkauden suuntaan!

Minä tyttö edelleen ihmettelen, että miten teillä leipurimestareilla on aikaa leipoa kaikkia noita ihanuuksia [;)] Omat päivät vaan valuu ohi ja sitten kun poika nukkuu niin en saa mitään järkevää aikaiseksi (tosin nyt Jere nukkuu jo kolmatta tuntia ja oon jo ripustanu pyykit ja tiskannu, wohoo!).

Sitten piti vielä ainakin Sintulle kommentoida tota pulloasiaa, että meillä annetaan pullosta sillon kun tissit ei ole paikalla (ja muutaman kerran kun olin kipeenä sängynpohjalla). Meillä ei käy Aventin pullot mitenkään päin, ei millään tuttiosalla. Harmi sinänsä kun on kuitenkin aventin pumppu, niin olis helppo vaan vaihtaa se tuttiosa siihen mutta kun ei. Meillä kelpaa taas se Ainun peruspullo, jota monet taas vierastaa (ja nimenomaan se autokuvioinen ainakin jos mieheltä kysytään) [:D] Ja mä oon nähnyt aventin pulloja myynnissä ainakin cittarissa, prismassa ja apteekeissa. Hinnoista en osaa tarkemmin sanoo noissa paikoissa.

Viime yönä Jere nukkui putkeen lähes 7 tuntia, JES! (Sori, pakko vähän hehkuttaa!) [:D]

Nyt alan vääntää jotain synttärihyvää, ku miehellä on tänään synttärit, sopivasti naistenpäivänä, ni saa yhellä kakulla kaks "kärpästä" [;)]
 
Oli puhe Aventin pullotuteista... Ison Ompun cittarista ostin pulloihin tutteja, pulloja en bongannut. [:)] Kiitos vaan jollekin joka kirjoitti, että joissakin cittareissa on kyseisen merkin pullotutteja. [:)]
 
Hihih, Mile, eikös naistenpäivänä miesten pitäis lelliä naisia, eikä toisinpäin? ;) Mut ehkä toi synttärisankari on kakkunsa ansainnut :)) (ja mä kyllä leivon kans mielummin ite, ku päästän miehen koekeittiöilemään :P)

maarinen, ai siis vauvalle oma riippukeinu? Whoo, kuvaa ootellessa! Tosin mä edelleen luotan siihen, että kunhan kevät on tiputellut lumet katoilta viimeiseen pisaraan asti, niin saan ton apinan ulos päikkäröimään.

Hittovie... Joona on kätissyt tänään ihan omituisesti, eikä mikään oo tuntunut olevan hyvä. Maito kyllä maittaa entiseen tahtiin ja vaipatkin olleet märkiä, mutta poika tuntuu vähän kuumalta. Tiedä sitten, onko se kuumissaan kiukkuumisesta (joka voi johtua viikonlopusta, kun kai ton ikänen voi jo närkästyä, että äiti oli pitkään poissa näköpiiristä ja hän joutui sunnuntaipäiväksi vielä mummon ja papan hoteisiin?), vai voikohan tolla olla lämpöäkin... Ja enhän mä edes tiedä, mikä on Joonan normaalilämpö? Itselläni se on 34.5c, miehellä liki 38c, joten tollahan voi myös olla alhailen normilämpö ja jo 37 ois merkki kuumeesta. Normaalistihan kai vauvoilla toi 37c on normaalia?
Noh, seuraillaan nyt vielä ja sit kai se on vaan kuumemittarin tulikaste suoritettava... Takaraivossa jyllää kaikenmaailman rs-virukset ja muut, mitä ollut liikkeellä, ja hetkittäin tuntuu et oon vaan vähän ylireagoiva nyt sit niiden takia. Muuten tuskin edes ajattelisin tossa olevan mitään outoa, kun ei se oo ees mitenkään räkäinen/tukkoinen ja nukkuukin ihan normaalisti. Hmm...
 
Moi!

Tutti/pullo/kumi-asioista en tiiijä niistä paljo mittää. Toisaalta toivon, että tietäisin (?)Me kanssa aluksi luultiin, että tuolta Ainusta tulee liikaa, niinku tulikin. Sitten toiveikkaana PRISMASTA Aventtia. Pullo jotai kuus euroo ja tutit saman mokoman. On yhellä imuttelu-reijällä ja kahella. Ei vaan kelpaa meillä mikään. Aikasemmat vauvani on juotettu pökkeröön NUKin vehkeillä. Nyt tuli joku uutuudenviehätys kokeilu suoritettua tämän lapsosen kohdalla ja mettään meni. Olkoot! Vaan VOI niihin tehäö ite lisää reikiä jollai neulalla esim. jos haluaa. Oon joskus velli/puuro tuttia ihan saksilla suihkinu oikean kokoiseksi. Nyt pittää mennä sitten pureskelemaan kynsiä nokkamuki-hyllyn reunalle.Ihmetellä sitä tarjontaa. Minusta on hölmöä, että tuttipulloihin ei saa juotto-nokkaa. Vai saako? Niin ja ensilusikkaa saa alkaa ettimään.

Mile, meillä leivotaan oikeestaan kokopäivä, sillon kun leivotaan. EDELLINEN päivä on menny yleensä haahuiluun ja reseptien kuvia kuolatessa. Seuraavana aamuna makean nälkä on kova ja aamiaisella jo tietää mitä tekee. Sitten mä mittailen aineet valmiiksi kippoihin. Voitelen vuokia ym. Hoidan lasta, kunnes se nukkuu. Sitten vatkailen,paistan ja siiivo...eikun syön! Pullakellossa vaan on niin tiukka piipitys, että tuo meinaa herätä siihen joka pullapellin välissä. Ja kappasvaan, yhtäkkiä on ilta. *Niin nytkin. Ja KAHVISUKLAA MOKKApalat sain just koristeltua ja pöytään.... Mies toi sylillisen hehkeitä oransseja ruusuja, siihen viereen sopi mukavasti tuo leivos-vati <3 <3 <3

kiitos mallasleipä-ja mangokakku ohjeesta. Pakko kokeilla molempia! Huomaan, että meidä palstan reseptikerhon ohjeilla kattaa aika kivan kekkeri pöydän, jos kaikki tekee!!! Voisin laittaa sinne vielä yhen SAIRAAN hyvän leivos-keksi ohjeen. Kun kerkiin...
 
Pikaiset: Melkein naapurista lapsiperhe kutsui meidät heille syömään torstaina! Oho, tästähän mennään ihan sosiaalisia suhteita hoitelemaan! Lupasin viedä jälkkäriä mukana.

Kauhea tuo vauva-hangessa- juttu. Jää miettimään mikä ihme siinäkin on takana. Että onko joku sivullinen ollut syyllinen vai peräti kamala vanhempi.. En ole lukenut mitään uutisia, täältä vain sain tietää. Hyi hemmetti mitä maailmassa tapahtuu.
Valosta maailma on niin kovin mielenkiintoinen, että ei ehtisi nukkua ollenkaan päikkäreitä. Pikkutorkahduksia vain. Onneksi sentään vaunuissa meni parin tunnin unet. Ihme kirkumista kun pitäisi alkaa nukkumaan ja unikin katkeaa ekaan ajatukseen varmaan mitä pienen unisessa päässä menee[:D]
Te joilla on jo enemmän kokemusta: Mieheni meinasi, että kyllä joku jolla on enemmän kuin yksi lapsi, kertoo vielä minulle jotain mitä hän ei nyt aio valaista lastenhoidosta. Tarkoittanee sitä, että kiiruhdan aina paikalle, kun sängystä kuuluu inahdus siinä pelossa että muuttu karjumiseksi ja uni kaikkoaa taas tyystin ja KOKO HOMMA alkaa JÄLLEEN alusta. No, siis miten näitä pitää nukuttaa? Jättää sänkyyn vaan ja se on siinä? Kuinka monella toimii? Tuntuu että oma aikani menee joko nukuttamiseen tai imettämiseen nykyään.[8|]

Meidän pojan luonne alkaa tulla (kai) esille. Ihan naurattaa jo nyt se aika, kun ei saisi millään pettää pokka kun toisella on huono päivä. Hihii.. Meidän poika osaa marmattaa jo nyt! oikein sydämen kyllyydestä narisee ja marisee ja valittaa ja huokailee jos on tylsää. Voi pientä, niin uskomattoman suloista<3 Ja sitten tulee valloittavat hymyt päälle[:)]

Nyt töllön ääreen ja kutimet käsiin. Vinkki: itse aion (kovasti ainakin aion) tehdä omista trikoovaatteistani, joihin en usko enää mahtuvani, Valolle kesäksi vaikka paitaa ja housua. On niin kivoja, mutta ei pienimmät enää ikinä tule mahtumaan!
 
Ja vielä: ihanaa naistenpäivää ihanat naiset!
Olitpa sitten...avonainen, ainainen, sovinnainen, hajonnainen, muunnannainen, kokonainen, punainen, olennainen, muinainen, kudonnainen, harvinainen, tarjonnainen, vaitonainen (hah[:D]), hajanainen, raihnainen, kaunainen, vajanainen...listaa saa täydentää!
 
Pranametri, työkseni (ja ilokseni) lastenhoitoa tuottaneena ja nyt tän pikkuapinan kohdalla voin sanoa, että kyllä se on ihan lapsen temperamentistakin kiinni, että kuinka sinne sänkyyn asettuu. Joona on jo ihan syntymästään asti ollut sellainen, että se kyllä hoitaa oman nukutuksensa (muistaakseni kolmena iltana oon joutunut oikeesti nukuttamaan, eli pitämään vähän aikaa sylissä pimeässä makkarissa ja hyräilemään vauvan uneen). Joskus harvoin yöllä se saattaa herätä, ölisee jonkun aikaa (puolikin tuntia) ja sen jälkeen joko a) alkaa huutaa, koska on nälkäinen ja syönnin jälkeen nukahtaakin uudestaan itsekseen omassa sängyssään aika pian tai b) nukahtaa siihen omaan höpöttelyynsä. Joskus aamuisin, kun unta on jo vedelty se 10h, niin saattaa nukahtaminen vaatia sen, että otan omaan kainaloon ja autan tuttia pysymään suussa.
Hoitolapsista taas sitten oon huomannut, että joidenkin kohdalla on oikeasti vaan parempi reagoida jo siihen ynähtelyyn, koska jos ehtii itkemään alkaa, niin se nukuttaminen onkin sitten jo aikamoinen rumba - nää tosin on ollut sitten noita liikkuvaisempia/seisomaan pinnasängyssään nousevia yli puolvuotiaita-vuotiaita mukeloita.

Mulle on toitotettu sitä, että vähän isomman lapsen täytyy antaa myös opetella sitä itsensä uneen tuuduttamista... mutta ainakin mun mielessä alle puol vuotiaan ei tarvii osata sellaista, ei vielä edes vuotiaan! Eli jos tiedät Valon olevan sen sorttinen, että se raivo ja kiukku sieltä varmasti ensimmäisten äännähtelyiden jälkeen tulee, niin onhan se lapsenkin kannalta parempi, että silloin saa jo aikuisen auttamaan tyynnyttelyssä.
Ehkä Valolle riittää, että jos avaa silmät, että hän näkee sinut/isänsä? Joonalla välillä on vähän levottomampia iltoja, ja silloin oon jäänyt tonne pimeään makkariin "puuhastelemaan" eli petaamaan meidän sänkyä tai viikkailemaan vaatteita lattioilta (joka tuntuu olevan meidän vaatekaappien korvike, kukalie noita tonne heittelee ;)). En siis katso suoraan lasta, vaan puuhailen. Toisinaan saatan istua Joonan sängynreunalla ja oikeasti vain katsoa siinä vieressä ääneti, niin hiljalleen silmät lupsahtaa kiinni ja uni vie pienen miehen.

Päivällä taas... jos tuo lapsi uniltaan herää, niin sitten se kanssa herää. Eli silloinkin annan heräillä ja inahdella, joskus menen viereen ja vähän höpöttelen, mutta nukahtamaan sitä ei kyllä uudestaan yleensä saa.
 
Kuulkaas nyt likat, oli pakko jakaa tämä puhelimeen tullut viesti teidän kanssa:
 
Elämän ei pidä olla vain matkantekoa hautaa kohti, tarkoituksena saapua turvallisesti perille viehättävässä ja hyvin säilyneessä kropassa. Vaan ehdottomasti mieluummin sivuluisua viinilasi kädessä ja suklaapatukka toisessa, vartalo totaalisen loppuun kaluttuna ja huutaen " jihuu, mikä kyyti".
 
 
 
Iltaa leidit!

Meillä oli tänään 3kk neuvola ja pituutta on kertynyt jo 65cm! Painoa on taas aika niukasti, aika tarkkaan 6kg. Meillä siis edelleen syödään parin tunnin välein ja neuvoivat että jos vielä jatkuu parin viikon päästä yhtä tiheästi niin pitäisi antaa velliä lisäksi. No toivottavasti tän pituuspyrähdyksen jälkeen tulee painopyrähdys, haluaisin nimittäin jatkaa täysimetystä vielä ainakin pari kuukautta. Omaa laiskuuttani. Paljon kun ollaan reissussa ja menossa niin tuntuu vaan kätevämmältä kun baari on auki 24/7. Mutta tottakai jos ei lihaa ala kertyä niin pakkohan sitten antaa lisuketta. Oon jo yrittänyt tuputtaa enemmän ton syömistahdin takia mutta ei onnistu kun 'ylimääräiset' pulahtaa ulos, voiskos tota vatsalaukkua jotenkin yrittää venyttää? Oon tyrkännyt tissiä suuhun heti kun ölinä alkaa, jos vaikka yrittäis venyttää taukoja mahd pitkäksi ni söisköhän sitten enemmän kerralla?

Saatiin toka rota ja eka rokotuskoktaili, vaan pikku itku tuli mutta on kyllä poika ollut niin känkkäränkkä koko päivän sen jälkeen. Annoin panadolia kun vaikutti niin kipeältä toi pistoskohta. Onko muuten toi särkylääkkeen käyttö periaatteella äärimmäisessä pakossa vai voiko sitä antaa huoletta jos tuntuu tarviivan?

Kotiuduttiin reissusta lauantaina ja meillä on täällä tiputeltu lumia katolta ja toi meidän piha on ihan iglu. Puoltoista metriä korkeet kinokset pihakäytävän kummallakin puolella. Ei mahtunu vaunut siitä välistä ni lumitöikshän se meni. Onneksi naapurit on edes tehneet ton kapean käytävän, muuten ei kyllä päästäis vaunuilemaan ennen juhannusta!

Pranis meillä ei tarvii oikeestaan nukuttaa mitenkään, senkun tyrkkää sänkyyn (kapalossa edelleen) niin melkein aina nukahtaa ite. Joskus heti ja joskus pienen ölinän jälkeen. Tuttia saa usein tyrkätä suuhun pari kertaa. MUTTA: Tää toimii ainoastaan jos jää yksin huoneeseen, muuten ei malta nukahtaa. Jos yritän nukuttaa syliin tai päikkäreille ihmisten ilmoille niin ei onnaa. Öisin tietty nukutaan kehto sängyn vieressä, mutta poika ei edes avaa silmiä syötön ajaksi. Näin on ollut 1kk lähtien.

Hurja määrä on alkomahoolia ainakin SannaKoohon uponnut! Ite oon jo puolikkaan bissen jälkeen hiprakassa. Tosin syynä ei välttämättä oo juomistauko vaan tää aivojen täydellinen narikkatila univajeen takia. Edelleen on ennätys se 2h kerralla sitten marraskuun lopun.. Sen lisäksi että unohdin matkustaa kotiin oikeena päivänä hukkasin ajokortin (ja varmaan paljon muutakin mitä en edes vielä oo huomannu!). Välillä en muista oonko syönyt vai en. Missäköhän ja unohdin on päivittäin eniten käytetyt sanat[:D] Ihmetyttää etten oo tuolla duunirintamalla saanut mitään katastrofia vielä aikaseks!

Ainiin meilläkin on tota tulppa pyllyssä meininkiä, kakkapäivä on 7-10 päivän välein. Sanoivat neuvolassa että ei sinänsä haittaa jos ei vaivaa, mutta jos alkaa vaivaamaan niin luumusosetta voi jo antaa.

Nyt pakko mennä nukkumaan, kauniita unia!
 
Löysinhän! Tuonne kuvagalleriaan kävin ihmettelemässä, että oliskohan täällä jotain keskustelua käynnissä..
Tosiaan, en tiiä moniko mua muistaa vai muistaako kukaan, mutta alkuraskaudessa ja kesällä kirjottelin tänne enemmän. Voisin taas alkaa seuraamaan palstaa, niin pääsisin taas juttuun mukaan. :) Nyt liian iso vaiva lukea kaikki edelliset kirjotukset läpi.
 
Maarinen - saa tuttipulloihin niitä nokkia, Prismassa oli ja on niitä varmaan lähes jokaisessa kaupassa. Sellainen silikoninen(?) valkoinen osa.
 
Heimoi!

Tiihuli, no siinä vasta elämänohjetta kerrakseen! Me likes! ;)

Iona, eikös se oo just niin, että täysin rintaruokituilla lapsilla tulee notkahdus painossa just tossa 2-3kk iässä ja sitten alkaa taas hiljalleen nousta? Ja jos nyt jostain syystä oikeesti meinaat, et pitäis saada pojan vatsalaukku venymään, niin sehän ei onnistu kuin syömällä isompia määriä... Vaan jos Olli aina pulauttaa ylimääräiset pois, niin eihän sinne silloin mahdu, eikä sille voi mitään, enkä usko, että tartteiskaan voida. Tietty sulle vähän rankkaa, että parin tunnin välein pitää olla syömässä... :( Ootko koittanu pumpata, että vaikka isänsä hoitais yhden syöttövuoron vaik vkl yönä ja sä nukkuisit? En voi edes kuvitella, kuinka väsynyt sä oot :(

Retu, no löysithän sä! Kuvapinoon kävin jo vinkkaamassa :)

Nyt aamupalaa ja toivottavasti iltapäiväks mammatreffit kaupungilla :) Mulla on silmä kunnossa (ehheeh... mulle tuli finni sisäluomeen illalla ja sen puristeltua turvotus laski ihan minimiin! :D ÄLLÖÄ!) ja Joomakaan ei sit onneks ollu kipee, mittasin illalla ja nyt aamulla ja alle 37c näytti kainalosta.
 
Takaisin
Top