Maalismölinät

Kiitos Tiihuli. :D Juu, mies on ihan aito ja alkuperäne Soinilainen. Sopeutumista kyllä. On välillä miehen kanssakii ollu aikamoista ku mie oon taas aito ja alkuperäne Karjalainen naine! [:D]

Voi hurjaa, mitähä tuon meiän pojan mitat on ensviikon 4kk-neuvolassa..
Ampullakii iso mies siellä.. [:)]

Sannakoo, oon kans vähä arvellu et voi kaikki uuet jutut ja ihmettelyt toista valvottaa. Ihan alussa yritin nukuttaa Veetii omaa sänkyy mut se ei toiminu ku kukaa ei saanu nukuttuu ja sit vähä alle kuukauen iässä otin vieree nukkumaa. Vieressä kyllä nukkunu siis hyvi.. Pittää tuota kapalointia kyllä varmaa koittaa.. Tosin hermostuu ja hikoaa jo sylissäkii jos yrittää pitää "tiukasti ja turvallisesti" kiinni että nukahtas.

Tuskin tuo meiän poika ainakaa lähtee ryömimää ekana vaik kova on yritys ko turhautuu siinä ja ruppee riehumaa ko ei pääse eteepäi :D
Ja hyppykiikusta tuli mielee että oon sellasen neuvon kuullu et enne ko vauva lopettaa varvistamisen ni ei sais laittaa?

Miepä en ees mistää k-kauppojen naperokerhosta tiennykkää.. pitää ehkä liittyy! :D

...Ajatus katkes.... Aamupalalle siis..
 
Tuiks, entä jos kokeilisit vähentää lapsen vaatetusta? Jos hikoilee yöllä, niin on hirveä nukkua, tiedäthän itsekin... Ja meillä ainakin jostain syystä yöllä viilenee ihan hurjasti just aamuyöstä kämppä, kun patterit ei kuulemma monissa kerrostaloissa oo öisin päällä (näin taloteknikko-isäni väitti, joten tietämättä paremmin, uskoin).Ehkä sillä on vaan kuuma, ja osa tosta reuhtomisetsa johtuukin siitä, että se koittaa saada peittoa pois päältä? Joona nukkuu nykyään paljon paremmin, kun sillä ei oo sukkia hiostamassa jaloissa... tosin se saattaa myös johtua siitä, että sukat ei tunnu sopivan ton pikkupojan elämään muutenkaan, kun on aina niitä pois potkimassa ;)

Kohta lähdetään Halipossun kanssa sitten sinne munajahtiin! ;) Eli tarkoituksena löytää ne kaipaamani pääsiäismunat, ja sit voin Rinkullekin paljastaa, että mitä ne herkut olikaan. Kivaa päivää, harmaata tosin, kaikille!
 
Huomenta taas!

Mä uskaltauduin äsken livahtamaan suihkuun, kun Benji vetelee päikkäreitä tuolla makkarissa. Oli aika sipissä, kun ei jaksanut lelukaarenkaan alla muuta kuin önistä, vaikka normaalisti kädet heiluu, ja itse kaarikin saa aikamoista kyytiä. [:D]

Mä kävin nyt sitten eilen lääkärissä niitä allergialääkkeitä pyytämässä. Ei uskaltanut antaa mulle samantien mitään reseptiä mukaan, vaan palaveerasi ensin apteekkarin kanssa, ja sitten soitti mulle kotiin ja kertoi että en saa käyttää tabletteja, mutta nenään suihkutettavia lääkkeitä saan käyttää. Resepti odottaa mua kuulemma jo apteekissa, eli sitä siis lähden tästä pian hakemaan. Niin, ja pyysin sitten ne pilleritkin. Eka Cerazette meni eilen, saa nähdä mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään. Kunpa ei ainakaan menkat alkais!

Tuiks: mä olen myös kuullut, että kapalointi saattais auttaa vauvojen univaikeuksien kanssa. Mä taidan itseasiassa olla ainoa meidän synnytysvalmennusryhmästä, joka EI kapaloi lasta! En ole itse siis edes kokeillut. Nää muut vannoo sen nimeen.

Mä olen Halipossun kanssa samoilla linjoilla tuon hyppykiikun kanssa, eli meille ei sellaista tuu. En kuitenkaan teitä muita tuomitse, kukin tekee niin, miten itsestä tuntuu hyvälle.

SannaKoo: mä kanssa oon jo vähän alkanut odottamaan sitä aikaa, kun tuo lapsukainen on jo hiukkasen isompi. Siis on musta ihanaa hengailla Benjin kanssa nyttenkin, kun se on vauva vielä, mutta musta on mukavaa ajatella, että pian voin sen kanssa jo kunnolla leikkiä yms. Hei, ja tää keinu houkuttelisi muakin: kliks. (Mä rakastan tuota Amazon.cu.uk-sivustoa... Harmi, että ne ei kaikkea lähetä tänne Hollantiin saakka... [:(])

Hyvä Riikka, kun muistuttelit tuosta kehitysrytmistä! Itsekin tulee helposti huomaamatta vertailtua Benjiä muihin vauvoihin, vaikka ei pitäisikään! Hyvinhän tuo tuntuu kuitenkin kehittyvän ja äkkäävän asioita itsekin.

Minkäslaisia ne riisivellit on siellä Suomessa? Pitääkö itse keitellä? Ei tullut tutkittua vauvanruokahyllyjä Suomessa ollessa, kun ei ollut tarvis. Täällä meillä ne riisihiutaleet on sellaisia, ettei niitä tarvitse keittää ollenkaan, eli pikku määrä hiutaleita sotketaan lämpimään maitoon vaan, ja siinä on velli valmis.

Voi, minkälaisia juttuja se maarisen äiti oli höpötellyt! Olisin kyllä minäkin tuosta hätkähtänyt!

Ja Tinttis, reuma! No huhhuh...

Oho, Ampun sankarihan se on jo aika jötkäle! Vaikka eipä silti, saattaa hyvin olla, että Benjikin vetelee samassa painosarjassa.. [:D] Pituutta ei oo vissiin niin hirmuisesti tullut, kun vieläkin menee noi 60-senttiset ihan hyvin päälle, ja jotkut on vähän isojakin. Vaan se äippäpakkauksen valkoinen yökkäri, jossa on niitä hymynaamoja jäi pieneksi, kun mä sen kuivausrummussa sain hiukkasen kutistumaan...

Pranalle jeet uudesta kuontalosta! Mä värjäilin itse Suomesa ollessa hiukset, ja vaikka ihan samalla värillä värjäsin kuin ennenkin, niin silti tuli hiuksista viileen blondin sijasta punertavan blondit. Hmm. Missähän mättää.. Ja uskaltaisinkohan vetää uuden blondauksen tähän päälle, vai putoavatkohan mun viimeisetkin haivenet sitten päästä...?

Jaahas, ja nyt alkoi kitinä. Viihdytyshommiin!

Heeei muuten, missäs Marianna ja Iona luuraavat?
 
Hei kaikki!

Olette kyllä ihan uskomattoman ahkeria kirjoittajia. En ole ehtinyt lukemaan puoliakaan, vaikka mieli tekisi. Mukava lukea, miten muilla menee ja huomata, että samoja haasteita on kaikilla.
Meidän poika on kohta 4 kuukautta ja kasvaa hurjaa vauhtia. Kovasti tarttuu kaikkeen, minkä saa käsiinsä ja kaikkea on kiva syödä esim. äidin hiuksia.
Meillä käännyttiin mahalleen aikaisessa vaiheessa taisi olla lähes pari kuukautta sitten. Kovin kauan ei kuitenkaan vielä viihdytä mahallaan, kun ei oikein osaa mahaltaan vielä itse kääntyä takaisin selälleen ja ajoittain vain harmittaa se,kun ei pääse eteenpäin kuin ehkä vain muutaman sentin vaikka halua olisi kovasti jo valloittaan maailma.
Tuttia ei meillä ole oikein osattu koskaan syödä, mutta sormet ovat suussa usein, toivottavasti ei kuitenkaan enää kouluiässä. Kuulin, että joillekin peukalosta tulee niin rakas, että tavasta on todella vaikea päästä eroon.
Mitenkäs teillä menee päiväunet? Meillä nukuttiin ennen 2-3 tunnin unia helposti mutta nyt on unen lahjat päivisin kadoksissa. Välillä saa 5 min välein käydä uudelleen nukuttamassa (nukkuu päiväunia ulkona parvekkeella), ja hyvällä tuurilla nukkuu tunnin jakson kerrallaan. Ei millään haluaisi nukkua, vaan huutaa itsensä uneen. Ei varmaan malta nukkua, kun on niin paljon kaikenlaista ihmeellistä katsottavaa ja opittavaa. Ollaan pyritty jaksottamaan niin, että aamupäivällä ennen klo. 12.00 on yhdet päikkärit ja 12.00 jälkeen 1-2 päikkärit riippuen unien kestosta. Iltaunille mennään 20.00 aikoihin.
Yöunille nukuttamiseen toi helpotusta unipussi, joka rauhoitti huomattavasti meininkiä eikä tarvitse sitten laittaa peittoa päälle. Tosin kyllä sitä vastustelujen kautta edelleen mennään yöunille mutta unien kestot on kasvaneet huomattavasti. Kauanko aiotte muuten pitää pinnasängyn vielä teidän makuuhuoneessa?
 
Hei Jee! Pääsenkö minäkin "kerrankin" jopa kirjoittamaan jotakin [:)]

Nyt on ollut viimeiset pari viikkoa jotenkin veto veks, ja jos ei ihan puhkipoikki ole, niin ei sitten niin huvita oikein mikään (väsymystä todenteolla ilmassa!)...poika on vilkastunut niin paljon!
Vaatii kyllä täysillä huomion, ja äiti ei todellakaan saa istua koneella ajan kanssa! Siitä pitää pojan lisäksi isukki huolen [;)]...pitäähän tuolla työn raskaan raatajalla olla "vapaa-aikansa" ja kone on illat varattu näin ollen.

No kyllä olen jutut jaksanut ja ehtinytkin (pätkissä) lukemaan ja jokaikinen päivä väännän itkua jostakin (ilosta) herkissä mielentiloissani [:D]...on niin ihanaa ja liikuttavaa kun nämä pienokaiset oppivat koko ajan uutta..ja on näitä samoja probleemoja yms. vähän siellä sun täällä. Aina löytyy yhtäläisyyksiä jostakin ja voi täällä nyökytellä että "kiva kun sielläkin..." [:)]

Meillä oli jotakuinkin samanlainen neuvolareissu kuin Ampulla! Rotalitku maistui ja piikit itkettivät sen pienen hetken.
Äidinkin huuli hiukan väpätti, kun pieni parkaisi...jännitti.
Pöydällä potkittiin ja sätkittiin ja koitettiin niin kovan ähellyksen kanssa päästä eteenpäin.
Kiva kun meillä on siellä sellainen iäkkäämpi "harjoittelija", jolla on fysioterapeutin koulutus. Mukava täti, ja muisti meidät kuukauden takaa, ja kehui miten on tukka kasvanut...siis pojalla! [;)]

Paino (3,1kk.) oli täälläkin huimat 8180g. pituutta 64,5cm. Tasaisesti kasvaa ja voi hyvin.
Pelkäsin, että tulee kiukkua ja lämpöä, mutta ei tullut mitään [:)]...auttoikohan asiaa kun annoin ihan pienen tilkan "varanvuoksi" tuota nestemäistä panadolia? Ja sen jälkeen maistui muutaman tunnin unet...
Illalla meni hiukan "normaalia" myöhäisemmäksi tuo yöunille meno, mutta eipä tuo ollut muuta kuin aurinkoinen oma itsensä ja jaksoi touhuilla.

Meillä on ollut ihan hyvä "rytmi" tässä viime aikoina, kun nuo yöunet on alkaneet jo iltaseiskan ja kasin välillä...syliin on nukahtanut yliväsynyt poika. Siitä sitten omassa sängyssä unia 2-3 tunnin pätkissä, eli kuitenkin useampi syöttö yöllä. Ei ole eroa yössä ja päivässä noiden syömisten osalta vielä ollut.
Ja äiti on ollut välillä taas jotenkin yliväsynyt ja nähnyt unta siitä maitopullosta, jota on sitten alkanut poika sylissä ottamaan ja ihmetellyt, että missä se on? No ei muuta kuin unikuvia, joten sitten vielä vaan hakemaan ja lämmittämään...ei aina niin ruusuista touhua kun oikein väsyttää ja olisi niin kiva vaan nukkua! Onneksi poika on sitä sorttia, että kun hommat toimittaa hissunkissun ja suhteellisen reippaasti (ei jää ylimääräisiä ihmettelemään), niin nukahtaa ihan samantien takaisin sänkyynsä.
Viime aikoina tuo kakka on tullut siinä aamuviiden ja seiskan välillä, jolloin meidän herätys on mennyt lähinnä tuon paketin mukaan...eihän sitä kukaan viitsi enää kakat vaipassa nukkua puhumattakaan kaikesta siitä pesutouhusta joka viimeistään piristää!
No...kai tähänkin sitten tuli nyt muutos, kun eilen ei tullut kakkaa ollenkaan (oli vissiin ensimmäinen päivä ilman pakettia) ja tänään se tulikin sitten päivällä...että se siitä aamuyön lähetyksestä? [;)]
Kiinteät alkavat ilmeisesti vaikuttamaan. Kaikenlisäksi viime yö oli ensimmäinen yö, jolloin Jonne söi yhdeltä yöllä ja seuaavan kerran vasta 6.30! Eli hänelle tuossa oli harvinaisen pitkä väli...mutta toki minä jossakin (ehkä siellä normi kolmen kieppeillä)kömmin antamaan tutin ja se tuntui nyt riittävän.

Meillä aloitettiin maissivelli jo silloin joskus 2,5kk. iässä hiljalleen. Nyt on maisteltu perunaa (eikä maistunut juuri mitenkään) ja kokeiltu bataattia perunan kanssa, jos olisi hiukan makeampaa...no kelpasi vähän paremmin sen yhden kerran(ko) [:D]...nyt tällä viikolla olen antanut peruna-porkkanaa, ja alkuun oli ihan yöks...mutta tänään jopa SÖI! Jee...pieniä onnistumisen iloja!
Ja soseet olen toistaiseksi tehnyt itse, viimeaikoina lähinnä haarukalla...mutta ostin pari purkkia nyt noita makeampia, kuten "Aurinkoisen" jossa oli vissiin jotain persikkaa ja päärynää...ja sepä maistuu ihan niin, että menee enempikin...ja sotkua tulee, mutta mitäs siitä..harjoitus tekee mestarin! Jonne haluaa tarttua lusikkaan ja tartuu ruokalappuun ja milloin mihinkin...huitoo ja sohii siinä joka suuntaan ja välillä käypi se nyrkki siellä suussa...meillä on syöty sitterissä ja useimmiten keittiön lattialla.

Heh! SannaKoo ja "Stokkanherkun munanmetsästys" [:D]...ehkä siellä oli hyviä munia [;)]...en ole ehtinyt kahlata vielä näitä häntäpään juttuja, joten en tiedä oletkos jo kommentoinut reissua! Hmmm...minä söhäisin itseni tänne raapustamaan niin kiireellä, että ei ehdi pysymään itsekkään kunnolla kärryillä!

Meidän neuvolassa olivat muuten tosi kiinnostuneita näistä meidän mammatapaamisista ja näistä "tukiverkoista"...noin niin kuin pääpiirteittäin (esim.kuinka usein tapaatte ym.)...kun heillä ei siellä ole hanskassa nämä valmennushommat/tapaamiset esim.synnytyksen jälkeen ja nyt kartoittavat sitä, kuinka usein äidit (miksei isätkin) lähtevät liikkeelle ja kaipaavat kontakteja kodin ulkopuolella...niin ja kuinka pian synnytyksen jälkeen (kun kolme kuukautta on ihan selvästi liian myöhään..ihmiset kaipaavat seuraa ja tukea jo paljon aiemmin...) neuvola haluaa nyt kehittää itseään tässä asiassa! Itsekin ehdin jo ihmetellä, että missäs se luvattu puistotapaaminen viipyy...se on jossain vasta kohta tulossa...johan tääällä olisi ehtinyt kotona homehtumaan tuolla vauhdilla! Onneksi on ihanat mammaystävät ja vauvakaverit joiden seura aina uudelleen ja uudelleen piristää ja antaa voimaa...ja tämä palsta henkireikä yksinäisen kotiäidin koukeroissa...vaikka ollaankin aika hiljaa täällä taustalla nykyään [;)]
Ihania olette kaikki!

Jaahas...mitäs sitten...Pääsiäistä odotellessa...tässä tämä aika soljuu eteenpäin. Kevättä rinnassa ja kesää kohti hitaasti, mutta varmasti!
Meillä kävi tänään yksi 7kk. vauvavieras ja olipa ihana katsella kuinka toinen pyöri ja liikkui...ja Vierasti! Kohta se on meilläkin edessä...ja toisaalta sekin on niin ihanaa ja liikuttavaa...pieni ihminen, jolle sinä olet se tärkein! Mikä mua ei nykyään herkistäisi..taas väpättää huuli...mitä mitä..luulin näiden juttujen jo menneen ohi..mutta kai tämä on niin tunnelatautunutta aikaa sitten vielä pitkään!
Ja voi noita vaatteita...niistä pienistä piti jo luopua kyynel silmäkulmassa...nyt on sitten 74cm kokoisia vaatteita kaapissa enempikin...ja tällä erää käytössä 70cm. Näyttää jo niin isoilta nuo yöpuvutkin...[:(]
No...aika kuluu ja poika kasvaa ja oppii koko ajan lisää. Tulee erilaista aikaa, kunhan tuo tuosta vielä vähäsen kerää voimia ja hilpaisee liikkeelle!

SannaKoo(ko)? se siellä kadehti liikkujia...siis ei liiku, kääntyile tms. vielä meidänkään pikkuisäntä. Kädet ja jalat viuhtovat tosi kiivaasti ja mahallaankin haluaisi liikkua jo tosi kovasti eteenpäin, mutta eipä tuo pääse vielä mihinkään. Varpaitakaan ei ole löytänyt vielä...kaikki aikanaan. [:)]

Nyt Jonne heräsi...joten rientää rientää ja huikkaa iloiset illanjatkot kaikille!
 
Lueskelin äsken huvikseni tuota joulukuun ketjua. Huuh, mikä jännittynyt ilmapiiri silloin vallitsikaan! Mutta nyt kun rupesin tuota pinoa lukemaan, niin huomasin, että meistä joulukuisista monet on kadonneet täältä palstalta ihan kokonaan.. Missähän luuraavat esim. Azzay ja iita? Ja monet muutkin.. [:(] Tulkaa tytöt takaisin! Kiva, kun kävit sinäkin, Jei, kirjoittelemassa! Sun kysymyksiin vastaillakseni:

Päiväunista sen verran, että Benjillä ei ole oikeastaan mitään vakioaikaa päikkäreille, vaan tuo nukkuu silloin kun väsyttää. Tänään se nukkuu tuolla kolmansia päikkäreitään, tosin yksiä välipäikkäreitä en viittis laskea edes mukaan, kun nukkui silloin vain jonkun 20 minuuttia. Nyt kuitenkin nukkuu jo toista tuntia. Väsy... Ja yöunille vien sen joskus 21-22 maissa. Ja pinnasänky pysyy meidän makkarissa niin kauan, kun poika syö tissiä öisin. Olen itsekäs, enkä halua lähteä sen huoneeseen könyämään imettämään yöllä. [:D]

Hihi, Ninoska, eikö ne neuvolassa tajunneet kommentoida äidin tukkaa mitenkään? [:D] Sielläkin on pojalla miehen mitat! Hienoa!
 
Pikainen huikkaus....
Bataattia siis meni tänään maidon joukossa pullosta about 20ml. Oli tyttö niin nälkänen että oli ensin pakko tyrkätä tissi suuhun ennen kun pääs raivarit valloillen. sit ei sen perään vissiin pullo enää niin maittanutkaan.
Mut meni sinne pikkasen. Ja vellitutti toimi ihan hyvin. ei mennyt tukkoon [:)]
Huomenna sitten taas uutta yritystä. Ja josko sais sitä maissijauhoakin kaupasta niin pääsis velliä kokeilemaan.

Ailime: täällä ne riisihiutaleet on vähän samaan tyyliin kun pika-kaurahiutaleet. Eli voi kypsentää esim mikrossa nesteessä sen muutaman minuutin. Mutta suoraan lämpimään nesteeseen laitettuna ei kyllä varmaan kypsy. vaatii sen kiehautuksen.

Mun isikin käväs kylässä. ja lupas tulla asentaa koukun kattoon johon saa sitten kaiken näköset kiikut ja kaakut kiinni [:)]
Eikun keinu kaupaaan!!!! huomiseen!!!
 
Heippa!

Ihan ens alkuun, Rinkku, en keksinyt, että mitä ne kaipaamamme herkkumunat ois olleet... tyhjin käsin siis Stockalta poistuin. Ja muistakin kaupoista, jonne Halipossun raahasin, koska MUN piti ostaa Joonalle jotain, mutta en löytänyt mitään kivaa... Ja possunen osti Aleksille vaikka ja mitä! Hö! :D Stockalla oli kyllä munia vaikka mitä, mutta olivat niin kalliita, että en viitsinyt lähteä sokkona ostamaan...

Ailime, mäkin oon värjännyt jo varmaan pari vuotta aina sellasella värillä, mistä pitäis tulla sellanen harmahtavaan helmeen taittava blondi, mutta raskaus/synnytys-hormonin pirulaiset on sekottaneet mun pigmentin. Eli kun ihossa/hiuksissa tilkkanen on tota punapigmenttiä (piilossa, näkyy lähinnä pisamien muodossa), niin nyt ne värit on sitten punertavaan taittavia. Tosin on mulla ihokin vaihtanut (pysyvästi?) väriä, enkä viime kesänä palanutkaan ekaa kertaa niinku KOSKAAN (ihan oikeesti koskaan!). Tosin en auringossakaan kestänyt paljon olla, että tiiä sitten? Tänä vuonna se kai nähdään, ei kyllä haittais, jos yhtäkkiä en enää palaiskaan niin pahasti?
(ja Mariannasta en tiiä, voisivatko olla vielä täällä Suomessa? Iona lähti pesueineen takas sinne Budaan nyt tässä ihan näinä päivinä...)

Jei, meillä nyt vihdoin on löydetty myös päiväunien riemu! Eli vaunuihin kun ulos pääsee, niin uni maittaa pari-kolme tuntia päivälläkin (joskus kahdestikin!). Sitten sisällä ottaa päivässä parit-kolmet sellaset pienemmät torkut, n. 20-30min. Ja yöllä unta riittää se n. 12h syötöllä tai parilla, eli ei liene ihmekään, jos ei päivällä niin hirveästi halua nukkua!
Meillä pinnasänky pysyy meidän makkarissa noin vuotiaaksi asti, ja jos ei täältä kaksiosta päästä muuttamaan pois tänä vuonna, niin sitten vielä pidempään... Mutta kyllä jo vuoden päästä alkaa olemaan aika ahdasta!

sinttu, bataatti siis sujahti vellitutista maidon kanssa läpi? Muussasitko haarukalla/sauvasekottimella/sihdin läpi vai miten?
Hahaa, tänään "pakkosyötin" Joonaa muuten sitten porkkanalla... ei meinannut muutoin taas nieleskellä, joten huitasin lusikallisen suuhun, äkkiä pulloa muutama huikka perään, sitten taas lusikkaa, pulloa, lusikkaa, pulloa... Näin meni alas aika määrä porkkanaa! :D Oli varmasti näky, mutta pakko tolle on jotain muutakin saada, ettei nyt litratolkulla maitoa vedä.

Mutta mutta, me vielä vähän puuhaillaan pikkuapinan kanssa, ennenku tunnin päästä taas pitää alkaa iltahommiin. Päivät vaan hujahtaa ohi!
 
Juu täällä Budassa ollaan! Kevyt päivetys naamalla, peittää kivasti tummia silmänalusia. [:D] Oltiin vkl miehen vanhempien mökillä ja lämpötilat parinkymmenen hujakoilla, tänään 23 astetta! Vaikka tuuli kyllä viilensi vähän. Mutta silti. Viggollakin näkyy kevät kasvoilla vaikken suoranaisesti auringossa oo pitänytkään, taitaa tulla vanhempiinsa jotka ruskettuvat pelkästä ajatuksesta auringosta. Tänään käytiin pienellä moottoripyörälenkillä anopin kierrellessä puistoja vaunujen kera, eka kerta kun tehdään miehen kanssa jotain yhdessä sitten vuodenvaihteen kun oltiin leffassa. Oli jo aikakin! Ja huomenna mennään kumpikin kasvohoitoon! [:D]

Työnnänpä minäkin lusikkani tuohon syömissoppaan; meille neuvolantäti suositteli antamaan luumua vatsan toimimiseen (ei auttanut!) 3kk neuvolassa ja maissi/riisivelliä maidon lisäksi kun painoa oli aika niukasti 65cm - 5990g. Kiinteistä ei puhunu mitään enkä kysyny. En oo antanu vielä vellejä, mutta kun punnitsin äsken vaipan kanssa niin tulos oli 6,4kg ja mun mielestä pituus lähentelee jo 70cm niin varmaan tulee käsky ens viikolla 4kk neuvolassa antaa lisäruokaa. Maitoa mulla kyllä tulee hyvin mutta lienee sitten liian laihaa. Meidän pitäis Ampun, Ninoskan tai Ailimen kanssa vaihtaa lapsia vähäksi aikaa niin saataisiin mitat tasottumaan! Hihiii! Joku kyseli syöttövälejä niin päivisin noin 3h ja öisin yks pätkä 3h (pari kertaa ollu 4-6h) ja sitten loppuyö 1,5-2,5h. En oo ikinä laskenut mutta kyllä se kuus aika äkkiä täyttyy jo illan-yön aikana. Huuhaata sanon minä tosta kuudesta kerrasta!

Joo ei Viggokaan makuulla oikein enää viihdy, mutta kun ei istuminenkaan riittä vaan seistä pitäis! Pitäisköhän sitä sitten välttää kun jostain kuulin ettei sekään olis hyväks tän ikäselle? Ei tuokaan vielä käänny paitsi kyljelle ja pari kertaa keksi että vatsalla ollessa kun roikottaa päätä takaviistossa niin painovoima vetää ympäri selälleen. Mutta unohti jo senkin eli tais olla sattuman kauppaa.

Onnea Eemelille hienosta nimestä! Mun pikkuveljeä kutsuttiin pienenä Eemeliksi kun se oli niin vallaton, olis kyllä mutkin hinannut lipputankoon jos meillä olis ollu. Naapurin valkosen kaninkin väritti tussilla raidalliseksi kun oli nähnyt kirjassa hienoja seeproja...

Luin joskus jotain niistä tukiviittomista kun meillä tulee olemaan kakskielinen perhe ja kuulemma ne olis hyvät mutta en oo jaksanu vielä ettiä tietoa. Kohta varmaan pitäis alkaa tutustumaan aiheeseen jos niitä alkaa käyttämään.

Paljon piti vielä kommentoida mutten muista mitä. Enkä jaksa selaa taaksepäin. Kuppi teetä, suihkuun ja kirjan kanssa soffalle!
 
No tänään se sitten tapahtu! Ensimmäiset joulukuun 2010 odottajat ovat puumerkkinsä palstalle jättäneet! Nyyh, haikeeta :DJa katokin, Amppu, että et oo sinne nyt siirtymässä! ;)

Voihan Iona... piti sitten kiusallaankin tulla tänne leveilemään tollasilla helteillä?? :D
 
huhuhuu...
mä on nopee, niin sairaan nopee.... tietäs vaan missä? Lukasin hät hätää nuo jutut ja pika naputusta perään...

- liitytty tänään siihen Pirkan naperokerhoon. Nyt odotellaan että millon tupsahtaa postilaatikkoon se ILMAINEN tervetulopaketti!

- avattu Libero-kerhon sivuilla tytölle omat kotisivut! Jänskä juttu. Täytyy jakaa tunnareita kummeille ja isommille lapsille ja tietty sille netti-riippuvaiselle isoisälle!

- Mies ollu vuorostaan kuumeessa koko päivän.... minä ja tyttö taidettiin siis sairastaa kuitenniin tuo tauti ihan kevyesti!

NE SUKLAAMUNAT ON MUSTAAKSENI HALVAN pikkumunia.... ne mitä tuo SANNA metsastää! Sai ainakin Halvan tehtaan myynnnistä Pitäjänmäestä toissa vuonna.....

-Venlan kehitys etaappi: Opetin tytön vahingossa päristämään huulilla. Nyt täällä kuola roiskaa ja pärinä kuuluu sekä ylä- että alapäästä.... Kaupungilla eräs täti luuli että tuo on puoli vuotias kun tolleen autoja matkii!!!

Ja jooo, mun mutsin jutut on toisinaan ja tosiaan jostain hyvin syvältä tuntemattomasta paikasta! Mä luulen,että se ei aina itekään hoksaa mitä suustan puottelee... (tekareiden lisäksi..) Kysymys kuuluukin, että mistäköhän mun riehakas ja järjettömän hyvä huumorintaju on peräisin? Isältä. Pakko olla.

Hyvää yötä! (....sille kaksosten isälle, joka syö kirjoja, sellaiset terveiset,että punahilkkasadun isoäiti maistuu vanhalle deodorantille..) ha haa!
 
maarinen, höhmöh, pahoin pelkään, etteivät olleet halvan munia, kun muistaakseni belgialaisia... Guyliania olisin melkein saattanut veikata, mutta ei ainakaan osunut kaupassa silmään kun kattelin... guyliania kyllä muuta (mm. niitä ihania simpukoita!) Onkohan guylian ees belgialaista? :D
Ja Joona kans päristelee! Se on tosi kiva juttu tohon kuolaan yhdistettynä... En tiiä, onko isi opettanut vai mikä, mutta kuulemma tekee sitä aina kun isin kaa kattoo auto-ohjelmia tai formuloita... (mähän en niitä katso, vaan NUKUN!) Mutta päristelee toi apina muutenkii :)
Sinne hämeeseen vielä sitten sille isi-tyypille paranemisia, että jaksaa taas huolehtia prinsessoistaan! :)

EEEEIIIII!!!! Missä on mun tuhannes viesti?!??! MINNE SE MENI!!??? MUTTA NYT SE ON YLITTYNYT! :D
 
Hihi, maarinen, meilläkin päristään. Mies vietti koko viime viikonlopun opettaen poikaa päristelemään, ja tuottihan se opetus loppujen lopuksi tulostakin! Ihanaa, kun sen kuolan saa sitten lentämään pitkälle sen pärinän mukana. [:D] Heei, ja hyvä idea tehdä vauvalle omat kotisivut! Mäkin! En taida päästä tänä yönä nukkumaan ollenkaan, kun notkun vaan netissä.

Sanna, tosiaan haikeeta nähdä nuo uudet joulukuulaiset tuolla... Niin, ja hiuksista vielä, että mullakin on tosiaan sitä punapigmenttiä, eli siitähän se johtuu se punertavan blondi sävy. Pitää etsiä uusi värisävy, sillä tykkään olla viileän vaalee!

Amppu: hihi, et ole ainoa, jolla tuollaiset ajatukset vaivihkaa yrittää nostaa päätään pinnalle.. Mäkin miehelle just pari päivää sitten sanoin, että haluan toisen pienen vauvan! Vähän säikähti vissiin... [:D] En mä kyllä ihan tosissani ollut, jos tän yhden nyt vaikka ees 1-vuotiaaksi ekaks kasvattelis...

Oi, Iona, siellähän on lämmintä! Ihanaa! Täällä oli muutaman päivän mukavat ilmat, mutta nyt sataa taas kuin sen kuuluisan Esterin takapuolesta. Hihi, juu, vaihtokaupat! Mun maito on ainakin sitä punaista maitoa, ilmeisesti... Täytyykin laittaa kivagalleriaan kuva Benjin "pikku" käsiläskeistä... [:D]

Elegialle sympatia-grrr:it täältä! Toivottavasti saatte pian sitä Semperiä taas!

Sinttu: jaahas. Se vois olla sitten suomalaisille puurohiutaleiden valmistajille ehdotuksen paikka nuo keittämättä hyvät hiutaleet!

---
Oho, vahingossa lähetin tän viestin ennenkuin olin kirjoittanut loppuun. Tai no, eipä mulla tässä sen kummempia enää tainnut ollakaan. Hyvää yötä kaikille teille, jotka täällä vielä kukutte!
 
Sanna, täältä niitä munia sais! Laitanko pakettiin nyt vai heti? [;)]

Niin, ja on Guylianit munkin mielestä belgialaisia.
 
Huomenta!

Tänään on tasan vuosi siitä ku tein positiivisen raskaustestin! :´) Aika menee ihan hirveetä vauhtia ja pieni Hän-mies (meidän tekonimi vauvalle) on jo kohta 4 kk. Hieman haikea olo.

Täälläkin päristellään tai päristeltiin. Nyt on hieman kulunut aikaa viime päristelyistä, kai se on jo so last season kun koko ajan oppii muutakin uutta.

Jaahas jäi vähän lyhyeksi kun määkäsy kuuluu!
 
SannaKoo: Soseutin bataatin sauvasekoittimella. Meni tosi hienoksi soseeksi että ei tarvinnu enää siivilän läpi änkeä. Tosin mulla ei ollu niitä kuoria siellä joukossa. Jotenkin ällötti ne kun oli ihan likasen näkösiä vaikka harjalla jynssäsinkin.
Ja mä meinaan kanssa tänään kokeilla tota lusikka, pullo, lusikka, pullo systeemiä. katotaan onnistuuko. jos ei niin sitten taas kaikki sekasin pulloon ja vellitutista imuttelemaan.

Ja pitikö nyt mennä puhumaan niistä simpukkasuklaista... grr... vähänkö alko tekee mieli. on niin super hyviä!!!! slurps!

Iona on sitten päässy nauttimaan jo ihan kunnon kesäkeleistä. ja vielä moottoripyörä rundit päälle. kade!!!! tulispa se kesä jo tännekin. tai edes se kevät!!! onneks tänään näyttää tulevan ihan aurinkoinen päivä. ja pääsiäisekskin on vissiin luvattu ihan hyviä kelejä. mahdollisesti jopa kymppi plussaa. jipii [:)]

Meillä ei päristellä, mutta pulputetaan senkin edestä. ihan hillittömiä kuolakuplia [;)] ja sit on ihan pakko joka pulautuksen jälkeen änkeä sormet suuhun ja levittää yrjöt pitkin naamaa, silmiä ja hiuksia. On niin pahan hajunen pikkuneiti kun ei sitä nyt voi montaa kertaa päivässä upottaa ammeeseen. on puhdistuspyyhkeiden suurkulutusta tällä rintamalla. Mä niin odotan sitä hetkeä kun noita kaulamakkaroita ei tarvii enää putsailla. on niin hikistä ja kiukkusta puuhaa. ja just kun on poimut puhtaana niin uudet puklut valuu suupielistä. ei paljon kuolalaput ja liinat auta. himputti.

Ja yskä senkun pahenee [X(] onneks ei edelleenkään oo kuumetta. sängyn päätyä nostin, mutta Veera otti siitä niin hirveet pultit ettei suostunu nukkumaan. sit kun laskin takas alas niin rauhottu. Oli muutenkin semmosta taistelua eilinen ilta. ei meinannu millään syödä. ei tissiä eikä pulloa. itkua vaan koko ajan. olisko ollu kurkku kipee että nieleminen sattu tai jotain. tunnin aikana sitten sain puol väkisin 80ml syötettyä ja sit hirvee hyssyttely ja silittely että sai nukahtamaan. reppana. onneks sit yön nukkui kuitenkin ihan jees. ja söikin kunnolla unien välissä.
Ei kyllä oo yhtään ikävä niitä koliikki aikoja kun taas itkua eilen kuunteli. huh. onneks ne ajat on jo takana päin..

voih, nyt taas hirvee röhiminen käy. pakko mennä....

....ja ei tosiaankaan voi pitää paikkaansa että on viestejä VAAN 207.... taitaa olla meikäläisen laskuri vähän sekasin...
 
Vauvakuumetta ilmassa siellä sun täällä. Olisiko sillä osuutta asiaan, että on vuosi niistä ajoista kun testit ovat näyttäneet plussaa? Sinäkin Amppu[:D]!
Ja todella huvittavaa, että juuri kun eilen minulle asennettiin kierukka, alkoi mies illalla fiilistellä Valo sylissä tyyliin: Mä TYKKÄÄN vauvoista, kato kuinka iso tää jo on, kohta ei mahdu enää näinpäin syliin (piti mahallaan polvien päällä jalat koukussa isän masua vasten). Minä siinä että kierukan saa poiskin... Mutta odotettaisko siihen että Valo on vähän isompi kuitenkin? Vauvat ON ihania. Miehen ystävälle syntyi juuri esikoinen ja vielä tyttö, isin prinsessä. Niin ne 7 viikon huudot unohtuu[8|] Ihme kyllä. Taitaa olla voimakkaasti tunteita herättävä juttu tämä lapsen saaminen. Meilläkin veivattu tunnepohjalta eestaas juu ei juu ei, ei vielä, nyt heti, juu.. kohta.. sitku.. Ei tätä järjellä päätetä. Sitä miettii kaikkea, kuinka kalliiksi kaksi lasta tulee, riittääkö heille sama huone vai pitääkö olla eri huoneet isompina jne..
Ajatukset lapsista samaa linjaa kuin Ampulla, kiva olla kotona ja hoidella huushollia ja touhuta muksun kanssa. Odottakoon työelämä. Mainitsin joskus työväsymyksestänikin, joten ei senkään tähden houkuta. Mielelläni tuumailen kotona rauhassa mitä sitten joskus ja missä. Kummasti vaan miehelle se synnyinkaupunki aina tulee mieleen kun puhumme Valosta isompana poikana. Taitaapi tulla muutto viimeistään eskarivuoden tullessa eteen. Silti en olisi ketään teitä juurikaan lähempänä kuin nyt. No ehkä Amppua, jos olen oikein käsittänyt. Maantieto ei ollut niitä parhaimpia lajeja, vaikka Pohjanmaan joet ylhäältä alas on rimpsuna vieläkin takaraivossa.

iona joo o. On sitten reilusti plussalla! Nauti, nauti[:)]

Kuolapärinöitä täälläkin ja söpöjä sylkikuplia.. Vaipat vaihdettiin jo Liberon nelosiin, kun kakat tulee paineella ja pitkin vaippaa.

resepteistä. Laiskuuttani käytän tätä vauva-googlea nyt ohjegooglena. Jos jollain on takuuvarma herkullinen omenatortun ohje, niin otetaan kiitollisena vastaan. Sellainen amerikkalaistyylinen Applepie. Jos lauantaina leipasisi.

Minunkin mieheni on kuumeessa, pientä lämpöä ollut jo neljättä päivää ja hän ei sairastu ikinä! Koittakaahan toipilaat jaksella ja äidit olla sairastumatta itse.

Hyppykiikku. Kuinkahan on? Ihan järkeen käypää että rasittaa liian nuorena lapsen selkää. Ja tykkääväthän nuo naperot niistä kiikuista. Minun ikäluokallani (-70 lukulaisilla) niitä tuskin on vielä joka kodissa ollut, mutta sisaruksilla jotak ovat kasarilapsia, oli jo. Veljen selkä on sökö, siskon ei. Voisiko vetää päätelmiä että kohtuus tässäkin ja jos on luontaista heikkoutta niin ei sovi? Eihän niissä koko päivää tarvitse roikuttaa. No, taidan kysäistä fiksulta neuvolatädiltämme mielipidettä[:)]

Munanmetsästystä pääsiäisen alla[:D][:D][:D] Ja Ailime pelastaa SannaKoon ja kumppanit pulasta. Kyllä netti on hienoa asia!

SannaKoo kuulostaa huvittavalta tuo pullo-lusikka-pullo mutta toimivalta, kaikki keinot sallittuja ja luovuus kukkii lasten kanssa.

Nyt kuppi teetä kun vielä ehtii, Vee on torkuillaan. Aurinko paistaa ihanasti! Kyllä on lenkille tänääm lähdettävä.
 
Sanna Sanna! Ainaki Imatran Prismassa näin eilen Guylianin pussin pieniä munia kolmella eri täytteellä! Yks oli ainaki appelsiinitäyte. Näin siis pussin ja olit mielessä välittömästi. Mietin siinä hyllyn eessä että oiskohan nuo niitä mitä kaipailit [:D] Ehkäpä siis prismoista saattas löytyy.
 
Itellä kävi mielessä että oisko mahollista et ne munat ois ollu Lidlin tuotteita...? Minäkään en halua ostaa ja maistella jokaista munapussia joka vastaan tulee... höh! Itseasiassa en ole ostanut vielä ainoatakaan [:D].

Vauvakuume? Joo, ehdotin miehelle, että jos menee näin hyvin kesään asti niin josko kakkosta...? Ei oikeen sanonu juuta eikä jaata ja keskustelu siirtyki taas isomman asunnon hankimiseen, laatuun nähden ainaki täällä on ihan järjettömät hinnat!!! [:'(]
 
Huomenta!

Äidin pieni uniapina... illalla pullo & unille klo 21.15, yöllä ynisi unissaan, ensin annoin tutin. Neljältä jatkui yninä ja nousin lämmittämään pulloa, sillä se olis ollut normaali aika syödä... Vaan ei, pääsin pullon kanssa takas makkariin, niin Joona oli jo sikeässä unessa! Jätin pullon yöpöydälle ja kömmin itsekin peiton alle, ajattelin et Joona heräis ihan hetken päästä kuitenkin... Aamulla sitten seiskan jälkeen (tais olla lähempänä puolta kasia jopa!) Joona vihdoin alkoi ilmoitella, et ois kakka housussa ja kiva saada vähän safkaa mahaankin. Mies hoiti ton episodin, laski pojan takas pinnasänkyyn, mut se ei meinannut suostua nukkumaan. Mua väsytti just sopivasti, joten kävin nappaamassa pikkupojan kainalooni ja siihen se nukahtikin melkein heti! Ja sitten tossa klo 11.10 se vihdoin heräs! Uskomaton nukkuja! Päivällä taidetaan sit taas tankata yönkin eestä.... josko saisin taas huijattua syömään kunnon annoksen porkkanaa :)

Ailime, jep, viilee blondi on paljon parempi ku kultaan taittava. Mut tarkotatko niinku platinaa vai sellasta helmenvaaleeta? Tosin mitäpä väliä sillä on :D (itse siis teininä olin just platina, nykyään toi helmenharmaa sopii paremmin)
Ja oih... noi munat. Minkä nimisiä ne on?? Kerro ees se! :D Ja ihan oikeesti kohta on himo niin suuri, että oon valmis jopa maksamaan hinnan päälle ne postikulutkin :D (ei ihan vielä, on paljon muitakin hyviä suklaita onneksi)

sinttu, mua kans vähän ällöttää noi kuoret etenki bataatissa, vaik kuin jynssäis... porkkanat nyt sit kuorinkin, et saa varmemmin soseeks.

Minä päättäväisesti edelleen suljen silmät teidän vauvakuumeiluilta, ettei vaan tartu tänne :D Mä haluan sen hauvan nyt tänä vuonna, seuraavan vauvan vuoro olkoon sit ens vuonna!

Pranametrille ei oo jenkkiläisen apple-pien ohjetta, mutta ihan suomalainen super-moist ja ihana omppupiirakka ohje on! Sitä on joka syksy tehtävä peltitolkulla! Ja se ei kaipaa parin päivän seisonnankaan jälkeen mitään vaniljakastikkeita....

Kaikille flunssan riepottelemille, isoille ja pienille, pikaista paranemista!

Nyt meen muussailee porkkanaa! Ja jos ei koulukaverista kuulu pian, että alettais opintohommiin, niin taidan nakata apinan vaunuihin ja lähteä käymään kauppakeskuksessa, mistä löytyy sekä Lidl että Prisma (kiitos Tuiks, arvaa paljonko paljon sua, jos ne on JUST NE MUNAT!). Ja lisäks sellanen namunurkka, missä on aina kauheasti kausituotteita! Eli munanmetsästys jatkukoon! (ainakin kulutan kaloreita metsästämällä ;))
 
Takaisin
Top