Maalismölinät

Taas on näköjään sateisen harmaa päivä edessä :/ Meillä on ilmassa kitinää ja harmikseni joudun jättämään uuden munajahdin SannaKoon kanssa väliin. Jos hei löydät niitä munia, niin vinkkaa mulle, jotta mä pääsen kanssa apajille! :)

Meillä kävi tuuri! Me päästään Aleksin kanssa alottelemaan myöskin vauvauinti!!! Mies eilen soitteli ja kyseli löytyykö mistään tilaa ja Helsingin puolelle päästiin 9.4. alkavaan ryhmään. Oltiin valmiit lähtemään jo pk-seudun ulkopuolelle, mutta nyt oli asian kanssa ilmeinen myötätuuli. :) Nyt täytyy kipin kapin käydä ostamassa itselle ja poikaselle uikkarit. SannaKoo vinkkasi, että parhain vaihtoehto tuolle pojalle olisi sellaiset uikkarit, joissa se vaippa on jo valmiina. Onko teillä uimamestareilla kokemuksia/ vinkkejä uikkarin hankintaan? Tulis nimittäin neuvot tarpeeseen, kun pääsiäinenkin tuohon väliin vielä tulee, ettei ihan hirmuisesti ole aikaa niitä uikkareita metsästää.

Kiva, että muillakin on alkanut vauvakuumeilu nostamaan päätänsä :) Mä olen toisaalta niin onnellinen, ettei vielä natsannut, koska tänään me varattiin sitten se kauan odotettu häämatka, jonne pikku Aleksi tulee tietysti mukaan. Nyt täytynee reilu kuukausi vielä vartoa punasina päivinä (tai käyttää kumihuppua), jotta sitten vois lennellä ilmojen halki ilman lääkärintodistusta. On tää jännää, kun pitää oikein kalenterista laskea, milloin saa alkaa toden teolla yrittämään uutta pienokaista. Olo on niin malttamaton! Ja tosiaan haikeudella kävin tuota uutta joulukuisten palstaa kurkkimassa. Salaa toivon, että olisin sinne voinut ilmoittautua...

Väsyttää...jos vaikka torkuille lähtis, kun poikanenkin on simahtamaisillaan...
 
Sanna: ne sun kaipailemat on tosiaan varmaan niitä Guylianeja, jos niitä oltiin Suomestakin jo bongailtu. Täältä löytyy vaikka minkä "merkkisiä" ja makuisia munia. Just äsken itseasiassa vahingossa söin yhden pussin loppuun tuossa, miehen vika, kun oli niitä meille ostanut! Niin, ja platinanvaalee on se mun blondi. Paitsi, saattais tuo helmenvaaleekin olla kiva nyt näin vanhempana. Pitääkin mennä purkkeja tutkailemaan taas!

Meidän chunky monkey just heräs, ja kohta alan vaihtamaan sille päiväkuteita päälle. Pitää suunnata taas keskustaan ostamaan miehen siskolle synttärilahjaa. Mietin vaan, että millähän raahaisin Benjin tänään keskustaan, kantoliinassa, vai vaunuissa. Vaunut on muuten hyvät, kun sinne koriin sais laitettua ostokset, mutta ne ei sitten taas mahdu ratikkaan eikä bussiinkaan... Dilemma!
 
Ompa kiirettä pitäny. Eilen yritin ja yritin päästä kirjotteleen mutta aina tuli muka jotain tärkiämpää. Tämä aamukin menny hirviässä pyörteessä kun miehen sisko joka on aina ihan tiptop ja jonka koti on aina ihan tiptop niin on tulossa visiitille. Siispä siitterikatsomo oli pystyssä olohuoneessa heti kun silmät saatiin auki: Näin äiti tanssii imurin kanssa, näin äiti tanssii ja laulaa mopin kans,kattokaapa miten iiiihana punanen pölyrätti täällä heiluu ja näin äiti tanssii kun meikkaa jne... Tytöillä oli kivaa ja äipällä hiki.
Hei määhän voin sitten jo alkaa noita tyttöjä laitteleen siihen hyppykiikkuun vähitellen jos on n 4kk se suositus. Tosin ei taida mies paljon päätä paijata jos sen tänne vuokra-asunnon kattoon vielä kiinni räpöstelen kun haaveena ja toiveena on että päästäis muuttaan jo toukokuun vaihteessa.
Amppu, go for it![:)] Äipät on rakenettu siten että ne osaa jakaa aikansa tasasesti kaikille rakkailleen. Ja jos ei osaa niin kyllä ainakin meillä ipanat pitää huolen, että mun vuoro välillä! Tosin voisin kuvitella että vauvan ja taaperoikäisen kanssa käy homma raskaammaksi kuin kahden samanikäisen kanssa jotka on tottuneet jakamaan äidin ja tilan ihan masusta asti.Ja tuo teidän tuleva talo, kuulostaa niin hyvältä! Ja oon niin kade! Mun kummitädillä on semmonen reilu satavuotias talo ja se on aivan mahtava. Niissä on ihan erilainen henki kuin uusissa taloissa. Kovasti oon miehelle koittanu puhua että etittäis jossain vaiheessa semmonen vanha kunnostettava huusholli, mutta ei se oo oikeen lämmenny idealle. Tai lämpes se sen verran että ostettiin vanha kunnostettava rivarin pätkä [:'(] (oikeesti olin myös ihan ite valitsemassa sitä asuntoa, mutta tässä yhteydessä se kuulostaa suorastaan masentavalta)
Sannalle onnittelut tuhannesta! [:D] Vielä on itellä vähän näpyteltävää jos meinaa samaan päästä joskus. Ja onnea vain munajahtiin! :)
Sintulle, tai siis Veeralle paranemisia! Meillä oli tuo yskä myös kumpaisellakin tytöllä ihan vasta.  Istuttiin paljon kylppärissä niin että suihku lorotti kuumaa vettä vieressä ja sauna oli päällä ja heiteltiin pikku löylyjä välillä. Helpotti hengittämistä ja irrotti limaa. Siis kun neuvolasta kerrottiin, että se yskä on ikäänku hyvästä kun se irrottaa limaa sieltä rööreistä. Mutta olihan se ihan äly kurjaa kuunneltavaa. Kesti kumpaisellakin semmosen viikon suunnilleen, mutta selvittiin ilman sairaala/lääkäri reissua vaikka olinkin joka yskänpuuskan yhteydessä jo valmis lähtemään.
Naperokerho, luulin että me on liitytty jo siihenkin muttei me kyllä oo mitään lusikoita saatu. Ja liberokerhoonkin kuuluu vain toinen ku sinne ois pitäny muistaa soittaa kun tuplia ei muuten pysty ilmottaan.
Elegian korvikkeen hakureissu, voi kiesus että se ottaa aivoon kun se hylly on tyhjä siltä kohin mitä oot tullu  hakemaan! [:@] Meidän lähikaupassa on AINA loppu nuo 500ml Nan2, palautteesta huolimatta. Vaikka kannetaankin sitä aina prismasta muutaman tynnyrillisen verran niin välillä pitäs saada sieltä lähikaupastakin täyttöä. Oon vankkumaton S-kortin kannattaja ja käyttäjä mutta jos ei homma parane kannetaan meidän eurot jatkossa kyllä tonne kylän K-kauppaan [;)]
Joo ja sitähän mun on pakko vielä hehkuttaa kun semmonen kun työpaikka muistutti olemassaolostaan. Tällä kertaa hyvällä. En ollu muistanu, että meillä on käytössä semmonen ku tulospalkka! Ja jihuuuuuu, tänään oli tilille rapsahtanu sitten vähän ylimäärästä! Ootan että se meidän vieras tulee ja menee, pakkaan tytöt vaunuun ja ajelen suoraapäätä zeppeliiniin tuhlaamaan! Näillä kelan palkoilla kun ei oo hirveesti juhliminen niin oli kyllä niin hauska yllätys kun ei ollu muistanu mokomaa odottaa.
Miten te muuten teette noita soseita tässä vaiheessa? Siis teettekö jo nyt isomman satsin aina kerralla? Minä kun keitän aina sen pari kertaa päivässä sen puolikkaan perunan ja palasen batattia kun en oo tienny miten ne säilyy ja saako niitä soseeksi jos jäähtyy välillä. Vai että pitääkö ne tehdä valmiiksi soseeksi ennenku säilöö mihinkään? Eihän tuo keittohomma niin kamalan isotöistä oo mutta jos on joku vielä iisimpi juttu niin kuulisin mielellään [:)]
 
Hei...mun on pakko tulla leuhkimaan, vaikka tuolta kuuluukin vauvan huhuilua....

MEIDÄN TYTTÖ KÄÄNTYI nyt selältä mahalle! Herranen aika! Seisoin ite vieressä kun tuo pöyvällä pötkötti. posmotin siinä miehelle samalla jotain ja käänsin katseeni niin sillävälin pistää neiti bileet pystyyn. MAHALTA SELÄLLEEN. Vauuuu! Mahalla ollessa kyyynärnojassa tuo on sillon tällön vahingossa muksahtanu... mutta tää oli uutta!

VAUVA UIKKARIT: semmoset lahkeelliset piti täällä ainakin hankkia. Sattui oleen just seillä infossa muutamat myynnissä, joten otettiin sieltä. Hätäpäissään, mutta tosi hyvät.

ok. huuto kovenee....
 
Kiitos Maarinen uikkarivinkistä! Ja siis Oikein Iso Onnittelufanfaari ensimmäisestä pyörähdyksestä!!! Wauuuuu!
 
OI hitsi maarinen, miten saatoinkin mieki unohtaa mainostamisen, meänki tyttö käänty selältä mahalleen toissapäivänä ekan kerran ja oltiin vieläpä molemmat, iskä ja äiskä se näkemässä!!!! [:D]
 
Heipsun keipsun....

Täällä kans mentiin tänään ekka kerran omin avuin massulleen[:)]ja sitten ihmeteltiin leikkialustan,vai mikä onkaan ihmeellisen värikkäitä kuvia,ISO tyttö.

vauvakuumetta ei täällä vielä ole,vaan vähän samanlaiset fiilikset kuin sannalla,että kasvais pian..paremminkin mielessä on pian vuoden takaiset koko päivän kestävät oksetukset[:'(],se oli kamalaa kun koko ajan oksetti. Toisaalta kyllä mä oon miettiny,et miten ehkä vuoden päästä tammikuussa raskin lähteä töihin ja viedä Maijut hoitoon kun on vielä niin pieni,noh aika näyttää onko ees työpaikkaa[:D].

minä jo vähän ootastelen menkkoja täällä,kerran ovat tulleet synnytyksen jälkeen.heti alkoivat kun alotin minipillerit,mutta nyt ei oo kuulunu sitte mitään.se on kai normaalia että ne pillerit sekottaa kuvioita,onko muilla näin?viime menkoista siis pian pari kuukautta.

Olipas lohdullista kuulla että en ole ainoa jolla hiukset tippuu päästä,mutta se on tosi ärsyttävää kun niitä on joka paikka täynnä.
nyt meen katteleen josko jostain löytäsin itselleni kevyemmän ulkoilupuvun niin tilaan kyllä ja uudet lakanatkin ois kiva saada[;)]

moi moi
 
HEI täällähän on jo sitten monta kääntyilijää ja Ampun jäbä jo ryömiikin! Valo kääntyy avittamalla, mutta mieluisinta makuullaan on lukea kirjaa, ja maistella sitä.
SannaKoo pistäpä piirakkaohjetta kun ehdit, tuonne resepteihin, rakkaudella. Kuulosti sellaiselta kuin omppupiirakan pitääkin olla.

Miehet tuolla kylpee ajan kanssa. Valo nauttii ja jutustelee, katselee ikkunasta tulevaa valoa.
vaunulenkillä taas heräsi kesken ja huuteli sieltä vaununpohjalta tylsyyttään. Nyt taitaa olla sopivasti päällä nukkuvalle: body, puolipotkarit, ohut collegehaalari ja ohut fleecehaalari, sitten tumput ja muut ja kypärämyssy. Vaunuissa vielä topattu koppa ja päällinen. Voi kun hanget häviäisi kokonaan, voisi repussa viedä katsomaan ulkomaailmaa. Nyt vielä hangilta häikäisee auringonsäteet liikaa ja pitäisi olla lierillinen lätsäkin. Pitäiskö ylimääräisestä fleecehuovasta ommella, kesähatun ohjeella? Hm.
 
Elegia:

hei, elä murehdi OMAA kotiympäristöä....   Minä olen oikeen ammatti sissari ja meillä on suorastaan IHMEELLISTÄ... öh... johtuu varmaan siitä, että tuolla kokki/muusikko miehellä on jatkuvasti joku "viritys" päällä tai sitten soppa muhimassa.... MUTTA: sävyvävyyn pistän kyllä pyykit narulle. Näin: valkoiset ja kirjavat ;)
 
Tervehdys!

Nyt uskaltauduin minäkin taas kirjoittelemaan, kun joskus raskauden puoleen väliin asti kirjoittelin, sitten se jostain syystä jäi...

Meillä tyttö syntyi tasan kaksi viikkoa yliaikaisena, viiden päivän käynnistelyn jälkeen (oli osastolla muuten pirun tylsää..) Hienosti on mennyt, vielä mennään täysin tissimaidolla, jota tulee liikaa..(pakastin pursuaa ja tyttö saa usein hepulit, kun tissi suihkii miten sattuu..)

Olen seuraillut palstaa koko ajan ja komppaillut aiheita..niin paljon on samaa, kuin itselläkin..oikein mielenkiinnolla seurailen tuota Elegian menoa, kun hänet laitoksella näinkin..tunnistin kirjoituksista ja puheista [;)]

Ihanaa, kun monilla alkaa pikkuiset jo liikkumaan enempi..minäkin odotan innolla, että meidän neiti kasvaa isommaksi (kuten SannaKoo:kin..) Aina olen ollut vauvarakas ja potenut vauvakuumetta, mutta on se kuluttavaa, kun toinen tarvitsee äitiä ihan koko ajan..joinain päivinä omat syömisetkin meinaa jäädä väliin, kun sitten kun on saanut ruuan laitettua, niin toinen hermostuu jo itsekseen leikkimiseen, että ei saa syötyä ennen kuin on toista huomioinut tai syöttänyt tai nukuttanut...

Enpä kirjoittele tän pitempää maratonviestiä tähän kohtaan, vaan kommentoin muita juttuja sitten toisen kerran..isäntä ja pikkuneiti nukkuvat tuolla päikkäreitä ja äiskällä on omaa aikaa...
 
Tinttis, mä keitän aina parin-kolmen päivän soseannoksen kerralla. Etenkin bataatit on niin isoja, että vaikka siitä keitteli vaan puolikkaan, niin siitä ois riittänyt kyllä kaksosillekin useampi annos! Keitän ja soseutan (haarukalla), laitan ihan perus tupperware-purkkiin jääkaappiin ylijäämät ja sitten syöttökuppoon laitan yhden kerran annoksen ja sekoitan maidot sekaan. Eihän toi iso homma oo, mutta silti oon ehkä vähän laiska joka päivä laittamaan ;) Neuvolantäti sanoi, että juurekset, joissa ei oo maitoa tms, kestää just tollain soseutettuna ilmatiiviissä astiassa sen 3-4 päivää. Ja loogistahan se on, eipä siinä oo mitään nopeasti pilaantuvaa! :)

Kääntyneille vielä nopeat fanfaarit ja sitten tää mami suihkun alle! Tukassa on taas väriä, ehkä sitä jaksaa joku päivä taas saksiakin :) (ja saan lotrata suihkussa rauhassa, kun pikkusiskoni tuli kylään ja saa hakea apinan päikkäreiltä, jos se sieltä herää)
 
No, päätinpä sitten kommentoida heti muitakin juttuja... hehe..

Hyppykiikkuasiasta: vois kuulostaa ihan järkeenkäyvältä tuo Tuiksin muistama varvastusasia, ihanku oisin itekki kuullu semmosesta..meillä kiikku odottelee tuolla laatikossa, laitan sen ehkäpä sitten, kun neiti on puol vuotias, niin olin ainakin aikonut...enkä pidä kaiken päivää siinä...tosin vielä sillä ehkällä, että isäntä sen johonkin suostuu laittamaan...meillä uutuuttaan huutavat pinnat, on nimittäin vasta muutettu tähän uuteen kotiimme, rakennettu itse..(laatotin keittiön lattiaa vielä kaks viikkoo ennen laskettuu aikaa, ehkä olis pitäny jättää tekemättä sekin, kun niin kömö olin sillon...)

Ailime kyseli Cerazettesta ja menkoista..mie alotin kyseiset pillerit viis viikkoo synnytykseen jälkeen, enkä edes odota, että menkat alkais, koska mulla oli yli kolme vuotta kokonaan poissa aikaisemmin, kun niitä käytin..sitten menikin useempi kierto, että saatiin tyttö alulle... (en kyl tiedä onko noilla mitään yhteyttä toisiinsa mut..)

niin, meillä kasvetaan maltillisesti, menty tuolla ns. nollakäyrällä koko ajan, syntymäpainokin oli vain 2996 g, vaikka oli ns. yliaikainen, ja pituutta 49 cm...2 kk neuvolassa oli mitat sitten n 5kg ja 57 cm..60 cm ja 62 cm vaatteet käytössä...ihan harmittaa, kun tuossa pari päivää sitten pengoin meidän asuntovaunulla ja löysin joskus ostamani 50 cm bodyn ja sukkikset..höh, eipä tullu niille käyttöä..täytyy vissiin sitte laittaa joskus uus vauva alulle, että tulis käyttöä noillekin... [;)] tosin ei vielä pitkään aikaan..haluun kunnolla palautuu edellisestä (kroppa ei tuntunu kestävän oikein hyvin, verenpaineet nous pilviin ja muutakin kremppaa..vaikka painoo ei noussu ku n. 8 kiloo ja nekin on karissu aikoja sitten pois..oliksse niin että omakehuhaisee...?? [:D]) Ite liputan vähän isomman ikäeron puolesta, itellä siskon kanssa viis vuotta ikäeroo ja miehellä siskonsa kanssa neljä ja molemmat on koettu se hyväksi..olihan meillä pieni ajatusleikki siitäkin, että jos heti perään toista, niin ehtisi samalle vuodelle...mut ei kiitos tähän torppaan!

Ja hienoo, ku tulee noita onnistumisia ruokailuiden ja lapsen kehittymisen ja muun suhteen!! kaikille onnittelut yhtälailla noista!! [;)]

Vähän oon kyllä kade noista pk-seudun mammojen miitingeistä, kun itse en ole päässyt vielä tapaamaan muita "mammoja", ens viikolla olis eka äiti-lapsi-kerhon tapaaminen...asutaan maalla, täällä ei paljon muutenkaan noita pikkusia äiteineen oo..
 
Tinttis: mä taisin keittää kolme bataattia kerralla. siis ensin kuorin ja leikkasin pienemmiks paloiks että kypsyy nopeemmin ja helpompi soseuttaa. sauvasekotinta peliin, pieniä pusseja ja kaikkiin muutama ruokalusikallinen sosetta. sit vaan pakkaseen. sieltä sit otan aina aamulla yhden pussin jääkaappiin sulamaan ja siitä maistelee pari päivää. ja noista kolmesta bataatista tuli joku 20 pussia sosetta. eli noin kuukauden satsi [:)] vielä kun niin pikku määriä maistellaan..

Ja tänään sitä bataattia sit uppos varmaan reilu teelusikallinen. ja sotku oli ihan hirvee. miks ne sormet pitää joka välissä änkeä sinne suuhun?? seuraavaks taidetaan syödä vaippasilteen niin on helpompi hoitaa pesut syömingin jälkeen [;)]
Onneks sentään ruoka maistuu vaikka flunssaa onkin. ekeks meni tissiä, sit sosetta ja vielä mölöä pullosta 60ml päälle.

Äsken iski aivan järkyttävä makeen himo. ihan hirvee!!! kaapeissa ei mitään. löysinkin sitte jouluna tekemiä pipareita joihin olin koristeeks laittanu suklaarae karkkeja. noh, nypin sit äsken ne namit irti ja heitin kovat piparit roskiin. ihan hullua touhua [;)]
 
Hei,

Pikku tyttönen Ella ja äiti Miia ilmoittautuvat vielä joulukuisten mammojen ihanaan joukkoon. Olen seurannut palstaa viime keväästä asti, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä aikaisemmin. Mutta nyt otin itseäni niskasta kiinni, kun äitini on lapsenvahtina pitkästä aikaa. Toivottavasti näemme ehkä jotkut teistä livenä PK-tapaamisessa joku kerta. Tässä hieman taustatietoa meistä.

Olen 32 v. esikoistyttö Ella Sofian äiti. Asumme Hesassa rivarissa amerikkalaisen mieheni ja mopsi-koiran kanssa. Muutimme Teksasista Suomeen 3 vuotta sitten. Menimme naimisiin länsi-Teksasissa Lubbockin kaupungissa ja asuimme Dallasissa 5 vuotta. Tapasimme Saksassa opiskelun merkeissä. Halusin muuttaa Suomeen perhettä perustamaan (että olisi oma perhe, äiti ym., lähempänä turvana ja tukena). Ehdimme olla 8 vuotta naimisissa ennen Ellan tuloa, joten onhan tässä ollut totuttelemista! Kaikki luulivat jo, että olemme liian itsekkäitä saamaan lapsia, hehe. Nyt on harrastuksille jäänyt zero aikaa, mutta tykkään puutarhan hoitamisesta (nolo jos nyt tätä rivarin plänttiä voi edes kutsua puutarhaksi, heh heh), lukemisesta, koiran lenkittämisestä, leffoista, laulamisesta, käsitöistä, joogasta/pilateksesta..

Mun LA oli 20.12.2009. Lapsivesi meni 16.12. illalla ja odottelimme aamuun ennenkuin lähdimme Naistenklinikalle. Supistuksia ei edelleenkään kuulunut, joten meidät siirrettiin osastolle odottelemaan. Samana iltana minulle laitettiin sitten kohdunkaulaa kypsyttävä pilleri ja yön supistelujen tulos oli aamulla se, että kaula oli hävinnyt ja olin 3 cm auki. Olisimme saaneet siirtyä synnytysosastolle, mutta siellä olikin tungosta ja sulku päällä, niin jouduimme kärvistelemään ja odottelemaan vielä sen päivän klo 16 asti. Sitten synnytysosastolle päästyämme minulle laitettiin oksitosiinit virtaamaan ja paria tuntia myöhemmin happi-ilokaasua hönkäiltyäni pyysin epiduraalin. Se auttoikin ihanasti ja 3 tuntia myöhemmin olinkin avautunut kokonaan ja vauva laskeutunut. Vaavin sydänäänet laskivat yhtäkkiä tosi alas ja ryhmä kätilö, hoitsuja, lääkäri rynnistivät huoneeseen ottamaan vauvan päästä verinäytteen. Happiarvot olivat kuitenkin ok, niin sain jatkaa. Kätilö sanoi, että vauvalla on varmaan napanuora kiertynyt kaulan ympärille. Olen jälkeenpäin miettinyt, että kuinkahan lähellä hätäsektio oli ollut.. No, sitten klo 21.21 18.12.09 syntyi ihanan ihana pikku prinsessamme muutaman supparin ponnistusten jälkeen mitoin 3268g, 48cm.

Imetyksestä sen verran, että en saanut juurikaan mitään tukea imetyksen alkuun, joten en tiennyt herumisista, oikeista imuotteista, ihokontakteista, tiheästä tissin tarjoamisesta ym silloin alussa. Seurauksena oli, että annoimme vauvan nukkua liikaa ja omassa kopassaan ja minulla ei sitten alkanut tulla tarpeeksi maitoa. Annoimme korviketta noin 3 viikkoisesta 7 viikkoiseen. Mieheni perhettä oli vielä kyläilemässä vkot 4-6, ja tietty he halusivat pidellä vauvaa koko ajan. Sitten Ella olikin jo 7-viikkoinen ja päätin, että aion vielä yrittää kaikki konstit täysimetykseen päästäkseni, joten join alkoholitonta olutta, sarviapila-teetä, söin kaksi lämmintä ateriaa päivittäin ja join kovasti vettä. Niin ja laitoin vauvaa usein tissille, ihan täysin lapsentahtisesti. Maito alkoikin herua ja lisääntyä enemmän ja enemmän ja noin viikon jälkeen Ella ei enää huolinut pulloa ollenkaan! Sitten tietty tulikin painetta, että nyt olen sitten täysin vastuussa lapsen kasvamisesta oman rintamaitoni kanssa. Nyt Ella on melkein 3,5kk ja edelleen on oma maito riittänyt ja hienosti vauva kasvanut. Ihan rehentelemättä olen tosi iloinen, että yritin niin kovasti, vaikka välillä olinkin ihan poikki ja itkuinen. Nostan tosiaan hattua niille, jotka jaksavat osittaisimetystä, pulloa ja tissiä. Tiedän kuinka paljon siinä on työtä.

Kiinteiden aloittamisesta neuvolassa minulle sanottiin, että saa aloittaa kun Ella on 4kk ja täysimetystä vielä 6kk asti. Olen kuitenkin tarjonnut jo vähän pottua, bataattia ja kerran banaania viime viikosta lähtien. Pottu ei maistunut ollenkaan, joten annoin bataattia. Nyt tosin mietin, että aloitimmeko liian aikaisin, kun tuntuu olevan Ellalla kakan tulon kanssa enemmän töitä kuin tavallisesti. Onko teillä muilla miten vaikuttanut kiinteät tuohon kakkaamiseen/paukutteluun?

Ella on oikea kakkamasiina, hehe. Tavaraa tulee melkein joka syötön yhteydessä! Siksi meillä onkin aamuyöt aika kiemurtelua. Olemme nyt perusrasvaan kastetulla pumpulitupolla yrittäneet vähän edesauttaa kakan tuloa öisin, että pääsisimme kaikki taas unten maille. Ella on nukkunut vieressäni alusta asti, koska syö aamut yöt noin 2 tunnin välein edelleen. Mieheni nukkuu alakerran futoonilla, että jaksaa sitten töissä paremmin ja iltaisin tekee ruoan ja muita kotihommia.

On ihanaa katsoa, kuinka joka päivä opitaan uutta. Meilläkin päristellään, opittiin ihan muutama päivä sitten. Ella on myös jo kääntynyt masulta selälle viitisen kertaa. Ei oikein viihdy masullaan kovin pitkiä aikoja kerrallaan, ja höpöliini kun ei osaa kääntää päätä sivulle, vaan upottaa naaman alustaan ja pökkää sieltä sitten kaulan kaarelle suoraan ylös henkeä saadakseen. Muuten minäkin yrittäisin varmaan aamuöisin laittaa Ellan masulle, että saisi paukut ulos. Ja ne kädet, kaikkeen tartutaan ja joitain juttuja yritetään vielä suuhun. Kuten koko nyrkki niin että välillä tulee kakomista, kun on mennyt liian syvälle, heh. Ja tutti ei sitten kelpaa yhtään, ei minkään sortin tutti. Niitäkin tuli sitten ostettua varmaan lähemmäs kymmentä eri sorttia....oopsis. Mutta en vielä ole antanut periksi sen tutin kanssa, tosin riepu taitaa olla kivempi, kuten Pranametrin poitsulla kuvassa näkyi. Ja kuola valuu ja valuu. Onko näin pienillä tosiaan jo hampaita tulossa??

Vaunuissa nukkuminen ei meinaa enää sujua samaan malliin kuin pakkasilla. Olen yrittänyt vähentää vaatetusta (nyt on kotivaatteet, fleesihaalari ja ÄP:n makuupussi). Tyttö on saanut isiltä lämpimän veren. Mutta tosiaan, kun tullaan lenkiltä ja vaunut pysähtyvät, tirpakalla on silmät selkosellaan. Tai jos saan hetkuteltua vielä sen verran vaunua, että uni tulee uudestaan, niin sitten vajaata tuntia myöhemmin alkaa ilmavaivat vaivaamaan sen verran, että siihen sitten herätään.

Päiväunia Ella ei osaa ottaa juuri lainkaan. Neiti kun on sellainen tissimaakari, että tissille nukahdetaan sekä päivisin että öisin. Tosin päivisin nukutaan noin 30 min maksimissaan kerralla. Jos on leikitty kovasti, mutta ei ole vielä nälkä, niin sitten voi nukahtaa syliin. Olenkin kateellisena lueskennut, kuinka esim. SannaKoon ja Ampun vauvat nukkuvat jo niin hienosti ja vielä itsekseen omissa sängyissään. Eli toisaalta siis meidän imetyksessä mentiin ojasta allikkoon, kun ei enää tarvitse pullojen kanssa touhuta, mutta nyt tarvitaan sitten tissiä joka asiaan; nukahtamiseen, kakkaamiseen, syömiseen.

Onko teillä muilla ollut isin hylkimiskautta? Eli siis isi ei kelpaa tuudittamaan, sylittelyyn kuin vain viikonlopun päiväsaikaan. Meillä kun mies on päivät töissä, niin illalla sitten tulee poru, jos isi yrittää pitää sylissä niin että äiti saisi jotain omia juttuja tehtyä, tai edes käytyä iltapesulla!

Sori, tästä tulikin oikea maratoniviesti... Voisikohan joku vielä neuvoa, miten helpoiten käy tuo kuvien lataus tuonne kuvagallerian puolelle, niin laitan Ellan kuvan sinne muiden suloliinien joukkoon.
 
Miia77 Joo täällä on ihan samanlaista iskän hylkimisjuttua menossa, kaveri meinas että neiti osottaa mieltään iskälle kun ei ole koko pvänä taaskaan näkynyt (mies töissä puol viiteen asti...) Mutta osaako ton ikänen jo semmostaki??
 
Tervetuloa Miia ja Ella! Ja Tanttu takaisin pikkuneidin kera! Miia ens tapaaminen on tiistaina Sanomatalon Waynesissa klo 14, sinne vaan mukaan! Ja Sinttu & Veera kans!

No johan nyt kun meilläkin opittiin tänään kääntymään vatsalta selälle JA RYÖMIMÄÄN!!! Aamulla kerran nosti pyllyä tosi korkeelle ja ajattelin että tais olla vahinko mut nyt illalla moneen otteeseen sama, vähän jaloilla vauhtia, käsillä hintausta ja humps etenpäin! Apua, tähänkö nyt sitten loppu huoletta minne vaan jättäminen.. [:D]
 
Heit vaan Tantulle ja Miia77:lle! Kiva saada taas "uutta verta" tähän joukkoon... Ja taas on ihan pakko hehkuttaa noita pk-mammojen tapaamisia. Nauramme itsemme yleensä pöydän alle, joten eiköhän siellä lattialla ole halukkaille uusille kasvoillekin tilaa. [:D] Seuraavat kaffet on huomenna torstaina klo 12 Sanomatalon Waynesissa ja ens viikon tärskyt on sovittu tiistaille klo 14 samaan paikkaan (kuten Ionakin mainitsi).

Meillä on tutti kelvannut alusta (synnäriltä) asti, mutta nyt on jo useamman viikon tuntunut siltä, ettei Aleksi siitä niin hirveästi piittaa. Yleensä tuttia tarjotessa Aleksi sylkee sen heti pois. No, en voi toista moittia, koska onhan se äidin tissi paljon mukavamman tuntuinen kuin tuollainen kumilerpake. Ja nykyään tuntuu siltä, että se aiemmin mainitsemani sormikoukku on vielä parempi "huvitutti" kuin tissi. (Äidillä kun on "paha tapa" ottaa tissi pois, jos sillä kovasti vain leikitään, koska usein se jyystäminen saa mut ihan tuskaiseksi.) Aleksi on alkanut ihan hirmuisesti maistelemaan mun olkapäätä ja mihin ikinä nyt suullaan yltääkään. Mun mielestä on aivan ihanaa, kun joka päivä saa huomata, kuinka toinen lutkuttaa ja maistelee asioita ja kuinka se niin kovasti hymyssä suin juttelee. Huippua on myös se, että Aleksi on jo pidemmän ajan viihtynyt myös itsekseen lattialla, sitterissä ja missä milloinkin. Sitä pääsee niin helposti käymään vessassa, jääkaapilla ym. Tyytyväinen hymypoika!

Päiväunista: Meillä päiväunet ovat olleet yleensä todella lyhyitä pätkiä, suunnilleen 10-15 minuuttia, jos ollaan kotosalla. Joskus harvoin Aleksi nukkuu puolisen tuntia ja ihan maksimi on "päivittäisessä" elämässä yleensä tunti. Poikkeuksena vaunuilut, mutta silloinkin se yleensä herää hetken nukuttuaan. Muuallakin on siis näitä "maailmassa on aivan liian paljon kaikkea kivaa ja mielenkiintoista nähtävää, etten unille jouda" -vauvoja. SannaKoo ja Amppu pitävät omaa pientä päiväunisten kerhoa yllä. [:)] Eikös se niin mene, että poikkeus vahvistaa säännön? Tänään meillä on ollut todella historiallinen päivä! Aleksi nukkuin päivällä peräti 4h ja nyt se posottaa jo uutta päiväunirupeamaa tuolla vaunukopassa. Tunti on jo takana. Saas nähdä, mitä tuosta tulevasta yöstä oikein tulee. Huomenna pitäis vielä jaksaa reipastua heti aamusta, että ehdittäis keskustaan mammakahville. Taitaa meille käydä "hupsis, jäi kaffet välistä...". Toivottavasti jollain konstilla kuitenkin päästään matkaan, kun on pitkä pääsiäinenkin tulossa.

Sintulla on ollut kyllä todellinen makean himo, jos on noin "alas" pitänyt vajota! [;)] Siis että nyt vanhoista koppuraisista pipareista on pitänyt rapsutella irti koristeet...Hih, hih, hii! Eipä ainakaan ihan hukkaan menneet... Missäs sun suklaamunat on? Me mennään huomenna hakemaan lisää munia, kun alkavat edelliset olla jo paremmissa suissa!

Ja nyt herättiin. Moikkis vaan!

-----
EDIT: Ei se herännytkään...kunhan parkuu taas unissaan... Telkkari näköjään kutsuu :) *vilkuttelee hetkeksi heit!*
 
Iltaa!

Näpyttelin tuossa taas viestiä jo aiemmin, mutta jonnekin bittiavaruuteen se error-viestin tehostamana hävis. Eipä oo vielä sellasta tullutkaan! Ilmeisesti kone ei ollut bingannutkana itseään sivuille ja olin sit tipahtanut... Noh, niin tai näin, yritän muistaa, mitä sitä pitikään sanoa :)

Vai on 3kk pahimmat itkut takana? Musta tuntuu ihan päinvastaiselta... Joona jatkoi taas tänään sellaista ihan järjetöntä raivoamistaan. Silmät apposellaan ja isoja kyyneliä tulvien se rääkyi äänensä lähes käheäksi, huusi siis taukoamatta puol tuntia. Viimeiset parikyt minuuttia ei siis ees näyttänyt siltä, että johonkin sattuis, vaan lähinnä oli jotenkin aneleva katse (tosin ei se paljon mua silmiin katsonut, huusi vain) että ois ilmeisesti pitänyt osata jotenkin auttaa... Vaan en osannut! :( Puolen tunnin jälkeen se oli ihan naatti, sain tilkan maitoa kelpaamaan (yleensä kaikki itkut ja mielipahat loppuu siis pullolla!) ja sitten se vielä hetken rääkyi ja päätin pistää sen päikkäreille ulos. Riittävän väsynyt poika ilmeisesti tajus luovuttaa ja kävi unille... illan taas oli tosi kärttynen ja sai koko aika viihdyttää ja sylittää, ettei olis mennyt taas ihan mahdottomaks. Saahan sitä kiukuta ja kärtytä, mutta niin tekee pahaa katsoa sylissä lohduttomasti huutavaa lasta... Jos ois ees pitkin päivää tai jotenkin muutoin loogisesti tollasta itkua, niin ei siinä mitään, mutta kun yleensä on ihan iloinen pikkumies ja sitten iltapäivällä yhtäkkiä vaan alkaa kesken naurun... (mikään ei oo kuitenkaan muuttunut, kiinteitäkin ehti syödä sen reilun vkon ennenku noi kiukut alkoi!)

Täytyy etsiä Pranametrille se omppupiiraan ohje. On meinaan tosi hyvää! Siihen tosin tulee kyllä piimää, onkos siitä vegaaniversiota, että saat teillekin tehtyä?

Tantulle tervetuloa takasin! :) Ja juu, puit hienosti sen sanoiksi... Vauvarakas minäkin, mutta silti tää sais jo olla isompi :)

sintun makeanhimo yllätti, mutta muistan mäkin ratsanneen leipomistarvikekaapin nonpparellirasioita joskus menkkojen takia sokerinpuutteessa kärvistellessäni...

Miialle sydämellisesti tervetuloa, niin palstalle kuin meidän tapaamisiinkin! Noita pikkuneitejä sinne kaivataankin, kun meidän äijänköriläät joutuu taistelemaan nyt niistä kolmesta neidistä, jotka siellä käy ;)
Kuvien lisäys onnistuu vallan kätevästi; tässä viestinkirjoitus ikkunassa on tossa alapalkissa Tiedosto - Lataa tästä. Klikkaat siitä "lataa tästä", lataat tiedoston koneeltasi, klikkailet ookoota ja muistat laittaa täpän tohon "upota viestiin". Jos herjaa, että on liian iso tiedosto (kuten usein tekee, antaa ladata tosi pieniä tiedostoja!), niin paintillä saa kätevästi pienennettyä tiedostoja, ite pienennän aina prosenttien mukaan, n. 70-80% alkuperäisestä. Tai sitten tällanen blondikeino on ladata se ensin omaan profiiliin feisbuukkiin tai muualle valokuva-albumiin, sitten tallentaa se tiedosto (nimellä) sieltä albumista/profiilistaan työpöydälle ja silloin se on mulla ainaskin ollut sopivan kokoinen! Ei tarvii leikkiä paintillä (vaikka sekin siis on ihan tosi simppeli!)

Ja päiväunista... jos yhtään lohduttaa, niin ei tämäkään pieni apina suostu niitä kotona edelleenkään nukkumaan ku sen vartti-puol tuntia kerralla. Reissussa (vaunuissa tai kaukalossa) nukkuu sitten kyllä aina senkin eestä, oli liikkeessä tai ei! Mutta ei auta, vaikka kotona koittais sinne törkätä... Nooh, nyt onneksi saa kätsästi tuupattua mukelon ulos unille!

Viggon ryöminnöille hurraa-huudot! Vau!

Ja Aleksin on nyt sit paras antaa Halipossun levätä yöllä, koska mekin näillä näkymin sit kuitenkin tullaan. Toimiiko suklaapiparit kannustimena? (joo, leivoin siis taasaikani kuluks noita marmomoituja tuolta ohjeista...)

PS! Muistakaa, että keskiyöllä vaihtuu kuukausi! ;)
 
Huh hui...ja hohhoijaa. Aleksi simahti ja vetelee taas(!) sikeitä tyytyväisenä. Kylläpä tuolle on tänään uni maistunut. Kohta on itsekin hilpastava vällyjen väliin, jos vaikka ehtisin jokusen tunnin nukkua.

SannaKoo: Hyvä kun muistutit vuorokauden (ja kuukauden) vaihtumisesta! Kiva, että lupailit mulle (tänään) niitä pikkupipareita :)' Ota huomenna matkaan muutama! Ja varoituksen sananen vielä huomisesta...varokaa vaan, mulla voi helposti mennä herne-maissi-paprikat nenään! ;)

Nyt toivottelen monen monituista zetaa jokaiseen pieneen pirttiin! Zzzz...zzzz...zzz...zz....! :)
 
Takaisin
Top