Mä kans kotihoidossa, meillä on kahden paikkakunnan kotihoito yhdistetty. Tuolla toisessa päässä olen niin harvoin, et mulle ei tullu mieleenkään et en vois ESBL-asiakkaan luokse mennä, täällä meidän päässä niitä ei ole. Tosin nyt yövuoroissa jouduin joka aamu siellä käymään (kun ne yövuorot tehdään tuolla toisessa) ja kun meillä ollaan yksin yövuorossa niin ei oo paljon vaihtoehtoja mihin voi mennä ja mihin ei jos vaikka hälytyskin tulee.
Ja sitten täällä päässä missä yleensä olen, ollaan yksin aamuvuorossa ja iltavuorossa, joten valinnanvaraa ei ole. Täällä ei oikeestaan muita "vältettäviä" ole kuin muutama asiakas, jotka polttavat sisällä tupakkaa.
Jotkut lääkkeet on sellasia mitä ei raskaana ollessa saa käsitellä esim. miesten eturauhaslääkkeet.
Mulla tuli lisäks mieleen sellanen, jos on painavia tai hankalasti siirrettäviä asiakkaita joita täytyy siirtää pyörätuoliin jne, pyytäisin apua jos tulee supistuksia, kipuja ym.
Hmm, sytostaattihoitoa saavat potilaat.
ESBL:stä tuli mieleen MRSA jne.
Parvorokko ja vesirokko jos niitä ei oo ite sairastanu. Tää nyt tuli mieleen, jos ennestään lapsia ja esim. päiväkodissa näitä liikkeellä.
Eipä taida nyt näin aamutuimaan ajatus enempää toimia näiden osalta :D
Ja sitten täällä päässä missä yleensä olen, ollaan yksin aamuvuorossa ja iltavuorossa, joten valinnanvaraa ei ole. Täällä ei oikeestaan muita "vältettäviä" ole kuin muutama asiakas, jotka polttavat sisällä tupakkaa.
Jotkut lääkkeet on sellasia mitä ei raskaana ollessa saa käsitellä esim. miesten eturauhaslääkkeet.
Mulla tuli lisäks mieleen sellanen, jos on painavia tai hankalasti siirrettäviä asiakkaita joita täytyy siirtää pyörätuoliin jne, pyytäisin apua jos tulee supistuksia, kipuja ym.
Hmm, sytostaattihoitoa saavat potilaat.
ESBL:stä tuli mieleen MRSA jne.
Parvorokko ja vesirokko jos niitä ei oo ite sairastanu. Tää nyt tuli mieleen, jos ennestään lapsia ja esim. päiväkodissa näitä liikkeellä.
Eipä taida nyt näin aamutuimaan ajatus enempää toimia näiden osalta :D

Edesmennyt koiramme ainakin alkoi käyttäytymään eri tavalla. Voihan se olla vaikka joku "tiineen eläimen haju"?
:D