Maaliskuun pölinät

Eikä kannata kuunnella syömisen jälkeen tai saa nauttia vain oman suolistonsa pitämästä konsertista :'D Tuli just todettua..
 
Mulla ei oo aiemmin ollu doppleria ja en varmaan hanki nytkään. Alussa ei kuulu äänet ja mulla on ruvennu aika aikasin tuntumaan liikkeet, joten niistä on tienny vaavin olevan elossa. :)
 
Meidän doppleri sanoi sopimuksensa irti, eikä uutta tuu.
En saanut kuin kerran sydänäänet kunnolla kuuluviin rv 10+2 ja tämähän aiheutti tietysti hirveästi huolta ja stressiä.
Ultrassa siellä pieni kuitenkin vimmatusti heilui, että heihei doppleri minun osalta ja sen tuoma "mielenrauha".

Esikoisen raskaudesta tuli kyllä käytettyä, mutta nyt on vielä tullut luettua miltä se kuulostaa sikiölle vatsaan ja sitähän ei ole kovin tutkittukkaan sen vaikutuksia.
 
Mä yritin äsken kuunnella, enkä todellakaan löytänyt yhtään mitään ääniä. Paitsi suoliston :D En oo koskaan löytänyt sydänääniä. Vois sanoa, että menee niiden "aivan turhien hankintojen"- listalle. Voisin heittää koko aparaatin parvekkeelta alas!
 
Mie oon nyt 3 päivää löytänyt äänet ekan kerran siis 11+0. Ihan alhaalta oikealta puolellta ku laitan ton koneen siihen kohtaan alussa kuuluu vaan oma syke mut hetken päästä jumputus alkaa kuulumaan. Toissa aamuna en löytäny mut ku söin nii kaverikin heräsi. kyllä rauhoittaa aina mieltä päivisin :)
 
Mä kokeilin äsken, enkä kuule yhtään mitään, nyt siis 11+3. Tosin en ole koskaan saanut ääniä kuuluviin, joten joko en osaa laitetta käyttää tai sitten siihen on joku muu syy.
 
On Hellu esim. mahdollista et sulla on istukka /istukat etuseinämässä, jolloin näin alussa sykkeitä on tosi vaikea tai jopa mahdoton saada kuuluviin ja myöhemminkin kuuluvat usein niin et istukka humisee siinä taustalla. Ymmärtääkseni kaksosraskaudessa etuseinäistukka on vielä tavallistakin yleisempää eikä siis haittaa mitään jos ei nyt satu olemaan just siinä kohdunsuun tiellä :-)
 
Mä löysin ennen nt-ultraa, mut ne hävis ihan älyttömän nopeasti. Kolme kertaa putkeen löysin ja sit ajattelin antaa pikkuisen olla. Mulla on istukka edessä, joten keskeltä ei löydy mitään, täytyy etsiä sivummalta.
 
Tosi pitkään neuvolalääkäri etsi sikiön sykettä multa, mutta kyllä se sitten löytyi. Nyt en ihan tarkkaan muista, mutta jotenkin on sellainen tunne, että ei ihan keskeltä löytynyt o.O Ei mulla istukan pitäisi olla edessä kumminkaan, jos nyt nt-ultrasta oikein muistan. No, pääasia, että sen sykkeen saa kuuluviin edes hetkeksi :) Kahden vaiheilla olen, että ostanko kotidoppleria ollenkaan...
 
Joo, Kaari ei se välttämättä siitä etuseinäistukasta johdu. Yleisesti ottaen joiltain vaan on vaikeampi sykkeitä löytää näin alkuun, joskus ei löydy edes vielä 14+ neuvolassa ja silti masussa on tyypillä kaikki hyvin :-) Voi olla ihan vaan tuuristakin kiinni jos kaveri on kovin liikkuvaa sorttia, ei vaan osu sopivasti anturin alle :-D
 
Joo, ja kun mulla on tuo ylimääräinen rasvakerroskin vielä tuossa, niin en nyt hirveästi panikoinut, kun ei heti löytynyt. Enemmän se nuori lääkäri tuntui stressaantuvan, kun ei onnistunut heti :D
 
Perus neuvolalääkärit ei kai ole mitään kovin hakoja noiden laitteiden käytössä :D ainakin meidän oli viimeksi ihan kassalla ja terkka joutu auttamaan
 
Huh, mikä viikko takana. Miehellä todettiin molemmin puolinen massiivinen keuhkoveritulppa [emoji32] Nyt onneksi toipumassa jo kotosalla lääkityksen kera, mutta kyllähän meinasi paniikki saada vallan moneen otteeseen. Pisteenä i:n päällä stressireaktiona kai mulle yrittää nyt kovasti pukata pissatulehdusta.. Kyllä osaa taas arvostaa normaalia arkea tämän jälkeen [emoji57]
 
Ai kauheeta Tokoliina :O Luojan kiitos että miehesi on jo toipumassa! Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin.
 
Voi hurjaa Tokoliina! Onneksi parempaan päin miehesi. Ja toivottavasti ei itsellesi kovin stressistä aiheudu ongelmia. Kyllä sitä ihan eri tavalla arvostaa terveyttä ja perusarkea kun sitä jokin on hätkähdyttänyt tuolla tavalla. Jaksamisia! :)
 
Tohon doppleri-asiaan: välillä tuntuis oleva tosi vaikee löytää sykkeitä, mulla äänet löytyi kotidopplerilla säkällä ekan kerran rv 10+1, mut sit meni toista viikkoa ennen kun seuraavan kerran löysin. Välillä joutuu hakeen ja hakeen melkein tunnin ennen kuin tärppää.

Tuntuis olevan niin hiton tarkkaa missä kulmassa sitä anturia mahalla pitää ja istukan ja suoliston äönet sotkee koko ajan löydöstä. Mulla ei tällä kertaa edes ole istukka edessä, joten luulisi helpommalla löytyvän, mutta ei.

Äsken tein sen virheen, että aloin doppleroimaan heti syömisen jälkeen. Hirvee rätinä ja mölinä kuului vaan, aattelin jo että vehje on mennyt rikki, mut taiskin vaan suolisto pitää konserttia. :D Geeliäkin ruuttasin varmaan viis kertaa lisää ennen kuin lopulta sain sykkeet kuuluun. .eni varmaan taas puolisen tuntia ennen ku tärppäs...
 
Äitiyspakkauksesta puheen ollen. Joka valitsee pakkauksen mutta kestovaippa jää käyttämättä. Olen innokas ottamaan niitä vastaan.

Jos täällä keskustelu aihe on vielä eloa, niin mielellään otan vastaan/pienellä rahalla maksaisin kestovaipasta. :)
 
Takaisin
Top