Maaliskuun pölinät

Lallastiinalle voimia ja toivottavasti pian tärppää uudestaan, kun on sen aika. :Heartred
 
Lallastiina pahoittelut ja tsemppiä jatkoon :sad001


Tokoliina anteeksi mutta voisin väittää lähes varmasti että vauvan syke ei kotidopplerilla noilla viikoilla kuulu eikä varsinkaan navan kohdalta kun ei kohtu ole vielä siellä päinkään :)
Parin viikon päästä voi kuulua mutta paljon alempaa sillonkin
 
Ja jos kuuluu, niin se on tosi tosi nopea pumpumpumpum se syke, rv 10 vai 11 se on jossain 170, joten tuolla rv 8 sen pitäisi olla vielä korkeampi. Mulla ei hajua voiko kuulua, mut sen äänen kyllä tunnistaa kun ne kuulee, se on niin nopeaa jumputusta et pois alta :D
 
Mun doplerilla navan kohdalta kuuluu tällä hetkellä oma syke semmosena nopeena kun jotenkin se kone saa aortan jonkun pulssin loppuosan kuulumaan erillisenä, et jos oma pulssi on 90 (joo tykyttää nykyään vähän..) niin se näyttää 180. Piskuisen syke kuuluu ihan alhaalta, kun painaa anturia niin et se osoittaa häpyluun alle niin sieltä. Ja sekin on nopea mutta kuuluu aika hiljaisena ja pitää anturin olla tosiaan aivan kohillaan. Mulla 9+5 ja 8+4 kuuntelin&kuulin ekan kerran.
 
Niin Lallastiina voi kurja miten ikäviä uutisia :sad001 Toivottavasti tyhjennys hoituu hyvin ja toivut nopeesti. Parempaa onnea ensikerralle ja pikaista uutta plussaa :Heartred
 
Pahoittelut lallastiinalle :/

Täälläkin taisi löytyä sydänäänet tänään! Sunnuntaina kokeiltiin eikä löydetty, mut tänään (periaatteessa 9+5, ultra väitti pari päivää vähemmän) löytyi lupaavan kuuluinen jumputus :Heartred ihan täysin varmoja ei uskalleta olla mutta en oikein keksi, mikä se olisi voinut muukaan olla, kun löydettiin myös oma syke, joka kuulosti ihan eriltä, ja tuo oli liian tasainen ollakseen mitään vatsan kurinoita :D Toivottavasti muutaman päivän päästä kuuluu jo selkeämmin!
 
Nyt yhtäkkiä tuli mieleen, että miten ihmeessä osaan pukea vauvan sitten aikanaan sopiviin vaatteisiin esim. ulos mennessä, ettei ole liian kylmä eikä liian kuuma :O Tuleeko se tietotaito luonnostaan sitten kun aika on? Jos nyt mulle lykättäis pikkuinen tähän, niin olisin aivan pihalla, miten pitäis toimia... en ole juurikaan ollut pienten lasten kanssa tekemisissä oikein koskaan :/
 
Nyt yhtäkkiä tuli mieleen, että miten ihmeessä osaan pukea vauvan sitten aikanaan sopiviin vaatteisiin esim. ulos mennessä, ettei ole liian kylmä eikä liian kuuma :O Tuleeko se tietotaito luonnostaan sitten kun aika on? Jos nyt mulle lykättäis pikkuinen tähän, niin olisin aivan pihalla, miten pitäis toimia... en ole juurikaan ollut pienten lasten kanssa tekemisissä oikein koskaan :/


Mulla on 1v4kk taapero enkä osaa vieläkään! Mutta selvitty on. :wink Luulen että kakkosen kanssa sujuisi jo paremmin. :grin
 
Joo en osaa minäkään vaikka 2 lasta jo on :D aina yhtä arvoitusta, varsinkin nää välikaudet on hankalia.
 
En mä osaa välikausina pukea itseänikään niin etten aamulla palelisi tai päivällä paahtuisi. Joten ei toivoakaan lasten kanssa!
 
Ei se oo mikää asia mitä voi tietää. Kaikki lapsetkin on erilaisia keskenään :)
Sitä sitten vaan oppii kun pukee väärin nii seuraavalla kerralla pukee eri tavalla ja kun oppii tuntemaan lapsen onko lämminverinen vai aina vilukissa :)
Mulla menee jo aika hyvin nää pukemiset kolmen lapsen kans vaik joutuuki välillä oikeen miettii mitä laittaa mut isä tuntuu olevan aika pihalla vieläkin :D
 
Talvella kerrospukeutuminen kätevää, välillä kokeilee onko lapsi kuuma/kylmä ja sen mukaan vähentää/lisää. Ei se tähän asti ole vaikeaa ollut, tyttö 1 v 3 kk. Jatkossa kun muksu liikkuu enemmän mutta ei ole enää rattaissa peittojen alla joutunee enemmän miettimään..
 
Äh, talo ollu monta tuntia tyhjä ku mies lähti esikoisen kans kulukuun. Itellä oli tarkotus käyä shoppailee, mutta en kyennyt ku iha puolikuollu olo. En saanu nukuttua etes vaikka kui yritin. Siivotakki pitäs mut siihenkään kykene. Äh tätä olotilaa :sad001
 
Saas nähdä joudunko menee yksin ultra huoneeseen perjantaina ja mies jäädä aulaan odottaa esikoisen kanssa. Eka lastenhoitaja peru ja muita vaikea/mahdoton saada arki aamuksi 8-11 :sad001 Että ärsyttää.
 
Tania, Voihan kurjuus :sad001 Ymmärrän kyllä hyvin harmistuksesi kun meilläkin oli tilanne ettei mies pääsisi. Saatiin sitten kuitenkin onneksi järkkäiltyä sillä tavalla että nyt ehkä pääseekin.
 
Mulla ei oo ikinä ollu mies mukana ultrassa eikä neuvolassa, synnytyksissä ainoastaan :D
 
Mulla ei oo ikinä ollu mies mukana ultrassa eikä neuvolassa, synnytyksissä ainoastaan :D

Mun mieskin oli sillä tavalla että onko pakko tulla kun hankala järjestää töistä. :D
On ihan onnessaan raskaudesta ja tykkää myös ultrakuvia katella, mutta häntä ärsyttää kun täytyy aina tunnit tehdä sisään.
 
Takaisin
Top