Maaliskuun pölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Agnés
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaari, samaa oon miettinyt. Ja sit kun nyt jo oon ihan puolikuollut, kun vaikka kävelen jonnekin, niin pelottaa vähän mitä tästäkin vielä tulee. Hyvä kun tietää, että liikkua pitäis, mutta kävellessä on sellainen olo, että meinaa pyörtyä siihen paikkaan ja hengästyy pienimmästäkin.

Hain kaverilta takas lainassa olleen dopplerini.
Aika pian sain sydänäänet kuuluviin :love017
Mieskin sano et varmaa nyt viimeistään pakko uskoa tää todeksi :D
Selkeet jumpsutukset kuulu, rv9+5 tänään :love017
Toi doppleri ollut kyllä ihan parhaita ostoksia

Mikä doppleri sulla on? Mulla on unbornheart (tai jotain sinnepäin) enkä ole omasta mielestäni koskaan saanut ääniä kuuluviin. Istukan viuh-viuh-tyyppisen äänen kuulen kyllä, mutta sydämenlyöntejä en millään. Ehkä en vaan osaa käyttää sitä oikein. Ja siis viime raskaudessa yritin vielä rv 14-15 ennen keskeytystä kuunnella, mutta ei vaan onnistunut.

Mulla oli viime raskaudessa myös tuo jpd100b ja nyt on angel sounds 100b+, molemmilla saanut sydänäänet kuuluviin yleensä alkaen 9+jotain. Nuo ovat herkempiä dopplereita, herkkyys tais olla jotain 2,5 jos oikein muistan, eli saa aikaisemmin kuuluviin äänet kuin ei niin herkillä laitteilla :)

Mulla on myös tuo unbornheart ja kyllä sillä sain äänet selkeästi kuuluviin nyt 10+. :)
Esikoisesta kuului myös selkeästi rv 11+ , mutta aiemmin en tajunnut koittaakkaan.

Oon tykännyt tuosta kun toimii näppärästi puhelimen kautta ja saa sydänäänet nauhoitettua + lähetettyä eteenpäin.

Alkuvaiheessa varmasti myös istukan sijainti vaikuttaa tosi paljon, muksunalku on niin mini, että menee hyvin piiloon istukan taakse. Me yritettiin angelsoundsilla pari päivää sitten rv 9+1, eikä mitään löytynyt vielä. Mullakin taaksepäin kallistunut kohtu, eikä esikoisestakaan saatu ääniä kuuluviin vastaavilla viikoilla neuvolassa (silloin ei ollut kotidoppleria). Toivottavasti pian kuuluisi niin saisi mielenrauhaa, mutta en huolestu siitä, ettei kuulu!

Mä niin kovasti haluaisin tuon kotidopplerin, mutta ei tosiaan ole varaa laittaa 60 euroa siihen! :( Oon kirppikset ja kaikki katsonut muttei missään tunnu olevan. Välillä kun turvotus helpottaa eikä ole mitään vain raskauteen liitettäviä oireita (jatkuva nälkä ja väsymys, päänsärky kun voi mennä melkeen minkä tahansa piikkiin), niin sitä niin toivois et vois vaan tarkistaa että masussa on kaikki hyvin!

Tällä viikolla oon palannu kouluunkin niin asian peittely tuntuu jo hankalalle kun puhutaan kovaa ens syksystä, maha pömpöttää, aikatauluja joutuu setvimään ultrien ja neuvoloiden takia ja kaikkea niin olis vaan niin helppo kun sais kertoa, mutta kun ei oo varma edes että onko ketään siellä kotona..

Kotidoppleria myös himoitsen, mutta se raha... ei ole just nyt yhtään ylimääräistä :(

Tuli meleen tässä myös, kun ekan ultran lausunnossa lukee, että "istukka takaseinässä ja myöskin os. internum päällä". En oikein löytänyt selitystä, mikä tuo internum on...

Facebookin äitiystarvike kirppiksellä on tällä hetkelläkin myynnissä käytettyjä 20-30€:lla :)

Internum taitaa olla kohdun sisäsuu :)

Facekirppikseltä en uskalla ostaa mitään kun joku tuttu kumminki näkee ne kommentit :D Ehkö täytyy sit kattoa kun tieto on julkisempaa jos sitä vielä kaipaa

Screenshot_2017-03-15-20-51-14-1.png

Näyttäis tarkoittavan etistä istukkaa eli että istukan reuna osuu siihen kohdun sisäsuun päälle. Yleensähän se kasvaa siitä pois samalla kun kohtu kasvaa ja istukka siirtyy ylemmäs mutta jos rakenneultrassa vielä oisi noin, niin sitä sit seurattaisiin ekstraultralla ettei ole enää tiellä synnytyksen lähestyessä.

Internum taitaa olla kohdun sisäsuu :)

Facekirppikseltä en uskalla ostaa mitään kun joku tuttu kumminki näkee ne kommentit :D Ehkö täytyy sit kattoa kun tieto on julkisempaa jos sitä vielä kaipaa
Aa totta, enpäs ole ajatellutkaan :woot:
Eipä pidä kirjotella itsekkään sinne mitään ostan kommentteja :D

Törkeesti vaan suoraan myyjälle yyveetä ja ilmoittaa, ettei halua tuttujen tietävän vielä raskaudesta, mutta haluaisi ostaa tavaran :D Jos sillä myyjällä on messenger ladattuna, niin pompsahtaa kyllä näytölle viesti, vaikka meneekin sinne ns. Muut-kansioon :)

Voi täällä meinasi sydän pakahtua eilen! <3 Sain dopplerin kaverilta lainaan ja sillä kuului jo pienen syke! Mulla on menossa siis vasta 7+5. Tärisin koko illan kun meni pasmat jotenkin ihan sekaisin :D Tosi tarkkaan pitää asetella laite ja sentinkin siirto vatsalla voi olla iso juttu, sykkeen sain kuulumaan ihan navan ympäriltä (luulin että se olisi alempana)!

Mä sanon nyt heipat teille ja poistun... Eilen ultrassa selvisi että on tuulimunaraskaus :sad001. Pitää mennä tyhjennykseen ja kaavintaan, täällä ottavat sitä varten päiväksi osastolle. En vaan voi mennä saman tien, kun on yksi huomiseksi tehtävä työ kesken, niin menee maanantaille. Sitten pitää odottaa seuraaviin normaaleihin menkkoihin, että voi aloittaa alusta.

Voi ei Lallastiina ikävä kuulla, olen pahoillani :sad001Voimia ja tsemppiä<3 Toivottavasti pian tärppää uudelleen.

Takaisin