sipriina
Vauhtiin päässyt keskustelija
Voi enkuli :( todella ikävä tilanne. Jos sun miehelle on tullut joku "paniikki" uuden lapsen tulosta johtuen. Onko hän siis aikasemmin raskauksien lopussa reagoinut mitenkään ikävällä tavalla? Tai jos hänellä on joku 30 kriisi? Oletan sun nimimerkistä, että olisitte sen ikäisiä. Töissä paineita tms. Syitä voi olla monia jos se on alkanut yhtäkkiä..
Meillä siis molemmat otettiin ennen raskautta viikonloppuisin ja mies saa ottaa edelleen olutta, mutta kyllä hän on vähentänyt hurjasti. Eikä siis koskaan juo kännejä kuitenkaan. Baareissa hän ei käy, ne juoksut on juostu nuoruudessa. Kyllä mäkin pahoittaisin mieleni jos hän yhtäkkiä alkaisi juoda enemmän ja lähtisi baareihin. Mun mies on aikapaljon siirtynyt juomaan mun oluita, eli alkoholittomia. Hän niin tykkää oluen mausta, niinkun minäkin.
Mutta tosiaan, ikäkriisi, elämänmuutoksen aiheuttama paniikki, joku muu paine voisi olla syynä. Pystyttekö puhumaan asiasta? Tuo saattaa pahentuakin, jos siihen ei yritä puuttua. Toivottavasit kuitenkaan hän ei koskaan ala väkivaltaiseksi tai mitään muuta kamalaa. Mutta kyllä sen alkaa väkisinkin lapset huomaamaan jossain vaiheessa ja se ei ole kivaa.
Oma enoni oli alkoholisti, kiltti sellainen, mutta silti pelkäsin häntä pienenä kun hän tuli humalassa kotiin. (siis mummolassa kun oltiin, hän asui siellä) Nyttemmin vaikka hän on parantunut, niin en ole moneen vuoteen halunnut nähdä häntä,sillä minulle jäi ikävä muisto lapsuusajoista.
Puhuminen varmaan olisi parasta nyt ja yrittää saada selville mikä juomiseen on syynä ja kertoisit miltä se sinusta tuntuu. Jaksamista!!
Meillä siis molemmat otettiin ennen raskautta viikonloppuisin ja mies saa ottaa edelleen olutta, mutta kyllä hän on vähentänyt hurjasti. Eikä siis koskaan juo kännejä kuitenkaan. Baareissa hän ei käy, ne juoksut on juostu nuoruudessa. Kyllä mäkin pahoittaisin mieleni jos hän yhtäkkiä alkaisi juoda enemmän ja lähtisi baareihin. Mun mies on aikapaljon siirtynyt juomaan mun oluita, eli alkoholittomia. Hän niin tykkää oluen mausta, niinkun minäkin.
Mutta tosiaan, ikäkriisi, elämänmuutoksen aiheuttama paniikki, joku muu paine voisi olla syynä. Pystyttekö puhumaan asiasta? Tuo saattaa pahentuakin, jos siihen ei yritä puuttua. Toivottavasit kuitenkaan hän ei koskaan ala väkivaltaiseksi tai mitään muuta kamalaa. Mutta kyllä sen alkaa väkisinkin lapset huomaamaan jossain vaiheessa ja se ei ole kivaa.
Oma enoni oli alkoholisti, kiltti sellainen, mutta silti pelkäsin häntä pienenä kun hän tuli humalassa kotiin. (siis mummolassa kun oltiin, hän asui siellä) Nyttemmin vaikka hän on parantunut, niin en ole moneen vuoteen halunnut nähdä häntä,sillä minulle jäi ikävä muisto lapsuusajoista.
Puhuminen varmaan olisi parasta nyt ja yrittää saada selville mikä juomiseen on syynä ja kertoisit miltä se sinusta tuntuu. Jaksamista!!
mikä olis mahtunut mutten kertakaikkiaan jaksa juhlia ja olla liikkeellä aamusta myöhään iltaan... Harmittaa sinällään, mutta toisaalta mahtavaa jos selviän jotakuinki hengissä edes kokopäivän reissun. Pitkä paikallaan istuminen on aika työlästä, onneks ei sentään itse tartte ajaa!!

Ajattelin kyllä samalla kysästä joskos tsekkais tuon kohdunsuun tilanteen kun viikonloppuna supistellut tosi kiitettävän paljon :/ Äskenkin jo tuli päivän ensimmäinen supistus. Nyt varmaan kolmena iltana oon jopa kellottanu supistuksia n. puoltoista tuntia, 10 minuutin välein tulevia ja sitten on loppunut säännölliset. Hyvä niin! Mutta pelottaa että onko ne saanut aikaseks tuolla mitään. Olispa hurja kun nuo tollaset supistukset saiskin aikaan kohdunkaulan lyhentymistä ja sit kun alkais tosissaan se synnytys ni olis kyllä varmaan nopeeta meininkiä
Se mua just pelottaa. Viikon verran on myös ollu alavatsalla ja -selässä semmonen tunne että menkat alkais minä hetkenä hyvänsä, mut ei taida olla alkamassa :D Ja sisko soitti puol tuntia sit " moi, paljon meillä on viikkoja tänään, oon just menossa äippäpolille kun supistaa niin paljon" hui, mikä näitä meijän suvun vaaveleita oikeen vaivaa kun on niin malttamattomia ja tykkää säikäytellä äitejä aina tälleen joka raskaudessa. Kaipa se neuvola-lääkäri voi kattoa tilanteen vaikka mulla on aika ainoastaan lääkärintodistuksen kirjottamista varten? :O