Maaliskuun mutinat

Voi enkuli :( todella ikävä tilanne. Jos sun miehelle on tullut joku "paniikki" uuden lapsen tulosta johtuen. Onko hän siis aikasemmin raskauksien lopussa  reagoinut mitenkään ikävällä tavalla? Tai jos hänellä on joku 30 kriisi? Oletan sun nimimerkistä, että olisitte sen ikäisiä. Töissä paineita tms. Syitä voi olla monia jos se on alkanut yhtäkkiä..
Meillä  siis molemmat otettiin ennen raskautta viikonloppuisin ja mies saa ottaa edelleen olutta, mutta kyllä hän on vähentänyt hurjasti. Eikä siis koskaan juo kännejä kuitenkaan. Baareissa hän ei käy, ne juoksut on juostu nuoruudessa. Kyllä mäkin pahoittaisin mieleni jos hän yhtäkkiä alkaisi juoda enemmän ja lähtisi baareihin. Mun mies on aikapaljon siirtynyt juomaan mun oluita, eli alkoholittomia. Hän niin tykkää oluen mausta, niinkun minäkin.
Mutta tosiaan, ikäkriisi, elämänmuutoksen aiheuttama paniikki, joku muu paine voisi olla syynä. Pystyttekö puhumaan asiasta? Tuo saattaa pahentuakin, jos siihen ei yritä puuttua. Toivottavasit kuitenkaan hän ei koskaan ala väkivaltaiseksi tai mitään muuta kamalaa. Mutta kyllä sen alkaa väkisinkin lapset huomaamaan jossain vaiheessa ja se ei ole kivaa.
Oma enoni oli alkoholisti, kiltti sellainen, mutta silti pelkäsin häntä pienenä kun hän tuli humalassa kotiin. (siis mummolassa kun oltiin, hän asui siellä) Nyttemmin vaikka hän on parantunut, niin en ole moneen vuoteen halunnut nähdä häntä,sillä minulle jäi ikävä muisto lapsuusajoista.
Puhuminen varmaan olisi parasta nyt ja  yrittää saada selville mikä juomiseen on syynä ja kertoisit miltä se sinusta tuntuu. Jaksamista!!
 
Enkulille jaksamisia <3 koittakaa saada keskusteltua asiasta, tuli mieleen kans niin kuin sipriina sanoi että olisiko joku kriisi menossa miehelläsi? Toivottavasti saatte asiat käännettyä vielä parhain päin! :)

Tukka: mulla on tässä ollut useammat juhlat, niin ostin mustan äitiyskauluspaidan ja sitten vain siistien farkkujen kanssa olen niitä pitänyt, niin ovat ihan hyvin mennyt juhlissa. :)

Täällä ootellaan nyt aikaa painoarvioon( pitäis viimeistään maanantaina olla aika tiedos), lääkäri pisti tänään lähetteen äippäpolille. Tuumasi lääkäri että voipi hyvinkin olla mahdollista ellei käynnistellä niin vauva syntyy ennen laskettua aikaa joka tapauksessa.. <3 mut kirjottelen enempi neuvolaosioon...
 
Perjantaina on voimat koetuksella, kun pitää matkata autossa yht. 5 tuntia ja istua jokunen tunti päälle vielä auditoriossa. Menen kuuntelemaan väitöstilaisuutta, mutta karonkan iltapuku-ja frakkiloistoineen jouduin tässä kohtaa jättämään väliin. Ehkä pukuvuokraamosta olis löytynyt joku satiinisäkki emoticon mikä olis mahtunut mutten kertakaikkiaan jaksa juhlia ja olla liikkeellä aamusta myöhään iltaan... Harmittaa sinällään, mutta toisaalta mahtavaa jos selviän jotakuinki hengissä edes kokopäivän reissun. Pitkä paikallaan istuminen on aika työlästä, onneks ei sentään  itse tartte ajaa!!

Jaksamista Enkulille - oletko nostanut jo kissan pöydälle ts. pystytkö puhumaan miehesi kanssa sinua häiritsevästä alkon käytöstä?
 
Toivottavasti enkuli saatte asian miehen kanssa selvitettyä mitä pikimmiten. Ei kuulosta hyvältä tapaukselta jos joudut katselemaan tuollaista menoa viikonloppu toisensa perään kun synnytyskin lähenee ja lapsia on jo ennestään. Jaksamisia, ota asia framille kun mies on selvinpäin, humalaisen kanssa on turha ruveta asiaa selvittelemään. Varmaan se ystävänkin menetys vaikuttaatällä hetkellä  miehesi mielentilaan ja käyttäytymiseen.

Mittasin viikko, pari sitten, vyötärönympäryksekseni 103 cm navan kohdalta. Tänään lukema oli 105 cm. Paljonkohan tämä nahka vielä venyy, normi vyötärönympärystä en muista mutta varmaan se on ollut jotain 65-70 cm välillä.



 
Kaisa79:
en osaa tarkkaa senttimäärää veikata, mutta sen osaan sanoa, että PALJON! Vielä se kasvaa, paljon :D
Pikkuhiljaa vatsan kasvu ylöspäin loppuu (ja ainakin omalla kohdallani onneksi!) ja loppu työntyykin sitten ihan reippaasti ulospäin. Se on kyllä aivan käsittämätöntä miten totaalisen raskaana sitä onkaan sillon viimeisillä viikoilla. Näillä viikoillahan vauva kyllä kasvaa vielä pituuttakin, mutta suhteessa paljon vähemmän ja keskittyy sen sijaan siihen massan kartuttamiseen.

Huoh... Täytyy taas kerran todeta, että onneksi oon jo äippälomalla. Tän viikon öistä yhtenä heräsin 4:45, mutta onneksi sitten sain vielä aamusta unta. Tänään heräsin 5:15, mutta uni ei enää tullut. Ja tänään on siis vasta torstai...
Pienet torkut iltapäivästä on kyllä ihan pelastus. 
Kaikenlisäksi tuo ensimmäinen herääminen oli ihan omaa syytä: en ollut syönyt oikein järkevästi mitään koko päivänä ja iltapalakin jäi todella kevyeksi. Heräsin tosiaan 15 vaille 5 aivan umpiunesta siihen, että maha kurnii ja murisee ja on niin kova nälkä, että oikein sattuu vatsaan. Eihän se auttanut kun nousta se "iltapala" vihdoin syömään. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Toisaalta kropan vika on se, että ruokahalu on niin onnettoman huono...
Noh. Hyvähän se toki on taas tottua ihan hassuihin hereilläoloaikoihin, niitä on luvassa lähitulevaisuudessa lisääkin. :)

Kylläpä on muuten alkanut supistelemaan! Usein, voimakkaasti ja herkästi. Aamulla on ihan ok, mutta etenkin illasta tuntuu, että vaikka ihan sohvalla paikallaan on, niin melkeen koko ajan on vatsa ihan pinkeenä, eikä meinaa rentoutua lainkaan. Tosi tukala olo melkeen kaiken aikaa siis.
Lähinnä ne on yhäkin niitä kivuttomia suppareita, mutta joka ilta on joukossa muutama vähän semmosta oikeaakin muistuttava (toki noin 1000 kertaa lievempänä). Kunhan ei ihan vielä paikat alkais avautumaan... Mieluusti sitä edes sinne 37+ aikaan odottaisi.
Ja eihän mulla ole sairaalakassia TAI niitä vauvan vaatteitakaan vielä valmiina. :D

Mut tänään menen kaupungille ettimään muutamia juttuja että saisin sen sairaalakassin valmiiksi ja viikonloppuna vois katella vauvan kotiutumisvaatteet sinne mukaan just on case. :)
 
Mulla oli eilen tosi kurja olo melkein koko päivän. Masu oli ihan kovana ja jotenkin huono-olo. Harkkasuppareita noi kai vaan oli ja johtui siitä edellispäivän muutto touhusta: työpisteen tyhjennys, ravaamista ympäri työpaikkaa kaiken maailman asioiden perässä ja vielä tavaroiden kantamista kotona ja  töissä. No tänään tuntuu paremmalta.
Ei haittaisi vaikka Papu päättäisi syntyä. Mielellään ainakin jonkun viikon etuajassa ettei kerkeis niin kovin suureksi tuolla masussa kasvamaan. Verenpaine on vähän kohonnut siitä mitä oli tuossa parhaimmillaan, siis sehän oli tosi hyvällä tasolla, ei kuitenkaan vielä hälyyttävää mutta sais olla matalampikin. Kotona kun alapaine tuppaa liikkumaan 95-99 välillä niin ei se kyllä oikein hyvä ole, normi mulla on siellä 80-90. Vähän turvotustakin oli eilen joten nyt pitää tosissaan ottaa rauhassa!
Uskomatonta että tosiaan alle viisi viikkoa LA:han!
Ai niin ja mullakin nuo yöt on vähän jääneet lyhkäiseksi ajoittain tuon nälkään heräämisen  vuoksi. Se diabeteshoitajakin siitä huomautti että saisi illalla syödä vähän vahvemman iltapalan, hassua kun yleensä toitotetaan toiseen suuntaan. Nyt olen yrittänyt syödä sitten iltapalaa vähän myöhemmin ja reilummin että sais nukuttua pidempään.
 
Me mennään tänään katsomaan vaunuja ja istuinta, ehkä alkais olla korkea aika hankkia nuokin. Katotaan mihin päädytään.

Sitten mietein noita vauvan "hoitotuotteiden" ostoa, mitä kaikkee sitä oikeen pitää ostaa vaippojen, vanupuikkojen, tuttipullojen yms lisäksi? Pitänee lähtee siskon kanssa ostamaan nuo kun sillä on kuitenkin kokemusta kahden lapsen verran emoticon
 
Ollan me siitä alkomaholista juteltu, monta kertaa. Ja mies aina lupaa olla juomatta mutta lupaus unohtuu kun viikonloppu tulee :/ Ei se itekkään tiedä miks juo, ehkä se on vaan joku vaihe sen elämässä. Onhan sillä kauhee stressi ollut jo pitkään päällä opiskelussa ja varmaan stressaa tietämättään tästä tulevasta vauvasta. Mutta silti, on ton pakko loppua. Tai ainakin vähentyä huomattavasti. Täytyy mennä päivä kerrallaan, ei tässä muu auta. Ja olla ite stressaamatta! Pöh, eniten mua just stressaa se että se missaa synnytyksen sen takia. Vois meinaa pikkasen kaduttaa miestä :( Ja oisin ite hemmetin loukkaantunut. Mutta en mä sitä sinne humalaisena huoli. Täytyy varmaan pyytää varatukihenkilö itelleen kun en mä yksinkään halua olla synnyttämässä.. Ei tän näin pitäis mennä! Ei sen alkoholin käytössä sillon poikien aikaan ollut mitään ihmeellistä, silloin tällöin. NORMAALIA kulutusta... Istuskelin muuten tässä koneella äsken ja yhtäkkiä tuntu että housuissa on jotai märkää ja menin vessaan ni pikkareissa oli ihan hirmu paljon tullut valkovuotoa, oikeen semmonen klöntti ja pyyhkiessä tuli valko-kelta-kirkasta mönjää tosi paljon.. Osa limatulpasta?? Mene ja tiedä :P Eilen ja toissapäivänä ollut taas enemmän supistuksia..
 
Enkuli, kyllä ainakin kuullostais limatulpalta! :)

Ihanaa ku tuo aurinko paistaa eikä oo enää nii maharottoman kylymäkää :) aiva on jo kevättä rinnassa ;D ny pitäis alkaa väsäämään ruokaa ja sit jos vielä jaksais imuroida... ja vähä pyykkiä ja pehmoleluja pestä.
Just asensin autohon Graconturvakaukalon sekä siihen sen telakan.. en tiennykkää et se voi olla nuonki vaikiaa...  ku jotenki tuntuu että on hirveän pysty asennos niin piti sit säätää palijo, on se ny vähä parempi mutten tierä oonko vieläkää tyytyväänen.. Ku sen asensi niin eipä enää etehen maharu istumahan ku joka lyhyt jalakaanen.. joten minä istuskelen tästä eteen päin takapenkillä tyhjän turvakaukalon kera :D
Olis saanu laitettua ilman telakkaakin, mut saman tilan se silti olis vieny ja telakalla sai eres vähä paremmin makuuasentohon tuota turvakaukaloa.. Täytyy vähä netistä lueskella onko muilla ollu samanmoosta propleemaa... :) Ja mun lonkat on ihan ihmeelliset ollu tänään, koko ajan meinaa alata kramppaamaan :o 
Mutta erittäin hyvää keväistä päivää kaikilla mammoille ;))
 
Huoh, sain tänään otettua ensimmäisen askeleen tässä loppusuoran valmistautumisessa!
Pyörin tuolla kaupungilla ettimässä tavaraa sairaalakassiin. Naikkarilla on mahdollisuus perhehuoneisiin (jos vaan kaikki menee synnytyksessä hyvin ja JOS niitä saattuu vielä olemaan vapaanakin), joten pitää tuon miehenkin tavaroita vähän heitellä mukaan. 
Meilläkään ei oo tästä sinne matkaa kuin vajaa 20min, mutta omaa autoa ei ole, joten mielellään ottaa mukaan kaiken muun paitsi turvakaukalon. Onneksi appiukko asuu ihan siinä melkein vieressä, että sieltä saadaan sitten käytännön apua kaikessa.

Hyvin tää mamma jaksoi sen 4h tuolla taapertaa! No okei, tunnin ajan istuin kyllä aloillani kun kävin kaverin kanssa lounastreffeillä, mutta melkoisesti tuli myös käveltyä. Tosin vikoissa kaupoissa alkoi tuntua jo suhteellisen raskaalta... Oli ihan mukava päästä bussiin istumaan ja sitten kotiin lepäämään.

Meinasin vähän että jos huomenna ja viikonloppuna pakkais ne vauvan vaatteet kanssa (tai sitten vastaavasti pesisi ja laittaisi valmiiksi pinoon ja vie ne turvakaukalon kanssa appelaan odottamaan käyttöä).
Toivon vaan, että sitten kun synnytys alkaa, ois samalla tavalla hyvin aikaa tässä katella ja muistella, että onhan kaikki tarpeellinen mukana jne. Kurjaa jos vaikka vedet menisi jossain liikenteessä ollessa ja alkaisi saman tien supistelemaankin... Siinä ei välttis oo niin rauhallinen olo kun tulee kodin kautta ja alkaa miettimään että mitäs tässä nyt vielä tarvii kassiin heitellä. :P
Mut varsinkin ensisynnyttäjille tiedoksi: se synnytys todennäköisesti kuitenkin käynnistyy silleen ihan rauhassa ja välttämättä ne ei ekan soiton jälkeen vielä edes kehota lähtemään kohti synnäriä. Uudelleensynnyttäjillä tilanne etenee perinteisesti vähän nopeammin, mutta harvoin siinäkään paniikkia pääsee päälle. 
Sitten on toki nää syöksysynnytykset ja muut "kahden tunnin urakat" poikkeuksena. :D Että saas nähdä miten kullakin.

Enkuli: no jos sulla se kohdunsuu on lainkaan auennut, niin onhan se ihan mahdollista. Mutta kyllä se limatulppa on semmosta tosi sitkeää, geelimäistä limaa, oikeastaan paakku ennemmin kuin mikään klöntti...
Onks sun synnytykset alkanut silleen, että et oo limatulppaa nähnyt? Tää taitaa olla siis varsin tavallista, että se tulee pois sitten kun on jo salissa ja ehkä vedetkin tulee samalla.
Mut pitäiskö soittaa neuvolaan ja kysyä niiden mielipide, kun sulla on tota supistelua ja muutakin ollut? :)
Toivottavasti se teidän masukki ei nyt ihan näin kiireinen olisi! :)

IhaNainen:
jooh, melkeen välillä oikein uuvuttaa tuo jatkuva kovottelu mullakin. :( Vaikka supistukset itsessään ei tee kipeetä, niin se jatkuva pingottaminen ja vatsan kireys jotenkin kyllä väsyttää koko oloa.
Mut niin: kohtu on lihas, tahdosta riippumaton ja vieläpä aikas helkkarin vahva lihas. Ja kun se päättää treenata, ni eipä siinä paljon mikään auta. Itselläni kaurapussi ja kuuma suihku ehkä ihan vähän, mutta en oo ihan vakuuttunut niistäkään.

Reetta80:
muista hoitotuotteet itsellesikin! Lansinoh ja/tai Bepanthen nänneille ainaskin. Ja paketillinen yösiteitä (ite en kotona enää tykännyt käyttää niitä sairaalan vaippoja. Sidettä saa vaihdettua vaikka tunnin välein jos siltä tuntuu. Ja tästä syystä itselläni ainakin meni niitä yösiteitä enemmänkin kuin se äippäpakkauksessa tullut paketti, vaikka jäkivuoto ei ollut mitään "hanat auki" tasoa.)
Ja vauvan napaa varten Septidiniä tai muuta kirvelemätöntä desinfiointiainetta. Kuumemittarit, lääkkeet jne ehtii kyllä sitten syntymän jälkeekin.

Annik@lle tsemppiä istumismaratoniin! Kyllä se vaan niin on, että uni on vaan paaaaljon kivempaa kuin juhliminen jossain ihmisten keskellä yömyöhään. :D

Vesimeloni taitaa olla muuttopuuhissa kun ei oo kuulunut vähään aikaan? Varmaan ihanaa päästä laittamaan kaikki sit uuteen kotiin valmiiksi. :)
 
Tulipa sitten valvottua puoli yötä :( Kävin vessassakin varmaan 4 kertaa yön aikana. Aamulla, kun oli just saanut unta, kissa aloitti rumban ja kolisteli tavaroita... Pää on ihan sekaisin.

Olin eilen töissä saikun jälkeen ja eihän siitä mitään tullut. Puolen päivän jälkeen koko maha oli ihan kireä melkein tauotta. Jossain tuolla alhaalla kyljessä/mahassa tuntui sellaista kuukauskipumaista kipua. Soitin iltapäivällä neuvolaan ja sain tälle päivälle puhelinajan lääkärille.

Nyt tarvis kerätä ittesä ja lähteä käymään luennolla. Tuosta kurssista ei ole tenttiä käytännössä lainkaan (ryhmätenttityyppinen tilaisuus vain), joten tästä sais tosi helpolla monta opintopistettä, jos vaan pystyn siellä muutaman tunnin istumaan.. Argh. Ja iltapäivällä töihin katsomaan juttuja läpi äitiyslomalta palaavan työkaverin kanssa. Vaihdetaan tällai kätevästi päittäin :) Ajattelin käydä vielä maanantaina hoitamassa viimeiset jutut töissä ja jäädä sitte virallisesti saikulle. Emmä tuolla töissä pysty istumaan. Koko eilinen ilta meni sohvalla maatessa ja silti supisteli. On kyllä ihan kaikki työmotivaatiokin lähtenyt. Osittain kyllä noiden kipujen takia.

Pitää varmaan keitellä aamuteetä, jos vaikka vähän heräis.
 
4 viikkoa laskettuun aikaan.

Tosi vekkulia illalla katsella telkkaria, kun tyypin jalka tuntuu ihan selkeesti kupeessa, välillä pintaan nousee monon kuva :-D Kylkeenkään ei enää niin satu. Jos pystys kävelemään kunnolla yms. niin tää vois olla ihan kivaa! Vaatteet kutistuu hurjaa vauhtia, takkiongelma alkaa olemaan todellinen.
 
sista81: tuo unettomuus on kurjaa, seuraavan päivän on ihan pihalla kaikella mutta ootas yötä kun saat suht normaalisti nukuttua niin se on ihan luksusta! :)

Cava: niin kuin sanoit että usein saapi kotona ootella ihan mukavasti ennen kuin todellisuudessa sinne synnyttämään ensisynnyttäjät lähtee, mut luulen paljon että mä oon niin paniikissa siinä vaiheessa ettei sairaalakassin pakkaus onnistuisi mitenkään.. kun nytkin oon sitä jo 3 viikkoa pakkaillut, ja vieläkään en ole varma onko kaikki tarpeellinen mukana?! :D
Tosiaan tasan 4 viikkoa emoticon
Tai täällä varmaan maksimissaan 4 viikkoa..
On kyllä aika mennyt vauhdilla eteen päin, vielä ois paljonkin tehtävää mut onneksi ehtii tehä vauvan synnyttyäkin :)
Mulla vain jotenkin on sellainen ajatus maailma että nyt on seuraavaksi synnytys ja sen jälkeen ei enään muuta tehdäkkään kuin vauvaa hoideta :) 
 
Voi kun te menette jo pitkällä :) on se hassua että meillä on kääröt kohta sylissä emoticon  Ei se varmaan ollut limatulppaa mitä tuli. Vaikka voihan sitä tulla osissa pieniä määriä kerrallaan jo viikkoja ennen synnytystä ja oli sen valko-keltavuodon seassa sellasta venyvää limaa seassa. Ainakin sen käsityksen oon saanut iki-ihanasta googlesta ;) Kohdunsuu on sormelle auki ulkopuolelta, sisäsuu on kiinni vielä onneks. Ainakin maanantaina oli vielä! En ota näistä suht epäsäännöllisistä ja suht kivuttomista suppareista stressiä kun kysyin maanantain kontrollissa suoraan lääkäriltä että kerro millon mun pitää tulla kun pelottaa etten kerkee sairaalaan :D Lupas että kerkeen ja että sitten jos vesi menee, heti, ja kun supistukset on tullut jonkun aikaa säännöllisin välein, n. 10 minuutin, ja että ne sattuu edes jonkin verran niin sitten. Kun mulla on ihan hirmu korkee kipukynnys niin oon miettinyt että mikä on mulle sattumista.. No luulisin että tiedän sit. Toivon ainakin! :) Mulla on palannut ällötys ja kuvotus kuvioihin, pöh. Ei kyl ois tarvinnut!
 
Hengissä selvitty 9 tunnin istumamaratooni!! Loppumatkasta teki jo tiukkaa, ja kunhan tässä hiukka evästän niin sohvalle vie tie!! Vaakatasossa loppuilta emoticon
Kohdun ylinreuna menee tuossa oikealla, ihan kiinni kylkikaaressa ja nyt tuntuu että monoa tulee yläviistoon, pikkumies haluaa kans jo pitkälleen ;)
 
Aaaaaa...Viikko sit käytiin polilla liikehälytyksen takia ja viimesen viikon ajan on tuntunut että mahassa käy 24/7 mylläys. Vauva lienee jo senverran iso ja tila ahdas, että nahan alta erottuu kunnon kuhmuja ja möykkyjä kun se siellä temmeltää.
Pakko sanoa, että läheskään kaikki liikkeet eivät tunnu "ihanalta" ja mahtavalta vaan jopa kivuliailta. En sit tiedä vaikuttaako kun on vielä jotakuinkin koko ajan tuossa oikealla, jalat kylkikaaressa ja selkä/peppu navasta oikealle jokunen sentti... Toispuoleinen tyyppi emoticon
 
Voi mukavaa kun joku on kyselly mun kuulumisia... :D No eihän me mitään vielä muutettu ole, vaan remontoitu 6 päivää tässä ympäripyöreitä päiviä. Juu, joku vois vähän kauhistella kun mä siellä revin tapetteja, maalaan seiniä ja kuuraan paikkoja 8-12 tuntisia työpäiviä, mutta pakkohan se on saada valmiiks se koti, kun toinen koti menee kohta alta!

Kumma kun noi jotkut kaverit ovat sanoneet tulevansa avuksi sitten kun meidän remontti alkaa, mutta sitten kun niille soittaa niin ne on jossain Kuusamossa tai Timbuktussa - tai ainakin just lähdössä ettei ehdi... On luvattu tulla huomenna ja sit huomenna sanottu että tuunki huomenna. Ottaa päähän sellaset katteettomat lupaukset. Meillä on ollut onneksi YKSI kaveri auttamassa joka päivä ja sen lisäksi pari muuta on käväissyt parina päivänä. Kymmenisen kaveria on käynyt remonttikahveilla ja liuennut paikalta. harmi että mun perheenjäsenet asuu kaikki kaukana, ne kyllä olis auttamassa kaikki.

Menee ehkä viikko vielä että päästään muuttamaan, eli siihen asti pitää jatkaa tätä duunailua pitkiä päiviä. Onneks mun kroppa tuntuu nyt kuitenkin kestävän, toki mä rauhotun sit jos alkaa kovasti tuleen kipeitä supistuksia.

Tuli nyt tällaista omanapaista vuodatusta, mutta tulen joskus ajan kanssa tänne lueskeleen ja kommentoidaan teidän muiden kuulumisia!

PS: onko teidän vauvoilla usein hikka? meillä hikotellaan nykyään sen ainakin kaksi kertaa päivässä... :D
 
Nyt vaikuttaa lupaavalta... Hei kaikille PITKÄSTÄ aikaa! :) En oo teitä unohtanut (varsinkaan sua Tiina!!), vaikka oonkin ollut hiljaiselossa ikuisuuden. Ensin oli tän foorumin toimintapäivitykset ja sen jälkeen mun kone sano itsensä irti. Kun sitten sain uuden koneen (iPad), niin sepä ei syystä tai toisesta ole antanut mun kirjoittaa tänne. :O Oon yrittänyt säännöllisen epäsäännöllisesti ja nyt yhtäkkiä eka kerran sain tän vastauslaatikon auki ja jopa kirjaimet esiin. Toivotaan, että nyt siis viestin lähettäminen onnistuu... Tiina aikaisemmin kyselikin, että onko ketään kaksosten odottajaa enää mukana, niin voin onnellisena kertoa, että mukana ollaan ja tähän asti kaikki on mennyt hyvin. :) Samoja vaivoja on (ja on ollut) kuin teillä muillakin, mutta ei mitään vakavampaa. Meille selvisi, että meille on tulossa tyttö & poika! Ja alustava sektioaika on kolmen viikon päästä (hui)! Huomenna on taas lääkäri, joten saapa nähdä selviääkö tarkka pv. :) Meillä on myös muutto käynnissä ja huomaa, että vaikka kuinka tekisi mieli tehdä sen eteen sitä ja tätä, niin ei vaan pysty eikä jaksa. Selkä on eniten kovilla ja muutenkin helposti väsähtää. Harjoitussupistuksia on ollut -ja paljon jo viikosta 19 lähtien, mutta eivät parilla seuraavalla ultrakäynnillä olleet tehneet mitään kohdunkaulalle (joka oli kiinni ja mittaakin 4,8cm!). Viime kerralla asiaa ei sen vuoksi edes tarkistettu. Pikkuenkelille ihan hirmuisen paljon onnea ihanasta pikku-tyttärestä! Oon sydän syrjälläni lukenut juttujanne ja on ollut helpottavaa ja upeaa kuulla, että kaikki on sujunut niin hyvin. :) Jos tämä viesti nyt suostuu lähtemään, niin kirjoittelen jatkossakin. Kaikille hyviä vointeja! 33+0 tänään :)
 
Hienoa kuulla Klara että teillä on mennyt tuplaodotus hyvin. Ihania uutisia -tyttö ja poika! Eipä ole enää kauaa, että saatte vauvat syliin, jos kolmen viikon päästä jo leikataan! Mukavaa loppuodotusta. 
 
Itsekin mietin just eilen että onko vielä kaksosten odottajia mukana ja olihan täällä :) Ja hyvä että on mennyt kaikki hyvin! Mulla olis tänään 12.40 neuvola-lääkärille aika kun kirjoittaa vielä viimeiset 16 päivää sairaslomaa ennen virallista äippäloman alkua emoticon  Ajattelin kyllä samalla kysästä joskos tsekkais tuon kohdunsuun tilanteen kun viikonloppuna supistellut tosi kiitettävän paljon :/ Äskenkin jo tuli päivän ensimmäinen supistus. Nyt varmaan kolmena iltana oon jopa kellottanu supistuksia n. puoltoista tuntia, 10 minuutin välein tulevia ja sitten on loppunut säännölliset. Hyvä niin! Mutta pelottaa että onko ne saanut aikaseks tuolla mitään. Olispa hurja kun nuo tollaset supistukset saiskin aikaan kohdunkaulan lyhentymistä ja sit kun alkais tosissaan se synnytys ni olis kyllä varmaan nopeeta meininkiä emoticon  Se mua just pelottaa. Viikon verran on myös ollu alavatsalla ja -selässä semmonen tunne että menkat alkais minä hetkenä hyvänsä, mut ei taida olla alkamassa :D Ja sisko soitti puol tuntia sit " moi, paljon meillä on viikkoja tänään, oon just menossa äippäpolille kun supistaa niin paljon" hui, mikä näitä meijän suvun vaaveleita oikeen vaivaa kun on niin malttamattomia ja tykkää säikäytellä äitejä aina tälleen joka raskaudessa. Kaipa se neuvola-lääkäri voi kattoa tilanteen vaikka mulla on aika ainoastaan lääkärintodistuksen kirjottamista varten? :O

Nii, ja eilen tuli se pelätty kutsu hautajaisiin :( En ole ikinä ollut nuoren ihmisen hautajaisissa, pelottaa oikeesti jo valmiiks se tunnemyrsky siellä.. Hautajaiset on ens lauantaina.
 
Takaisin
Top