Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annnika lisätköön itse :) viimeksi lukemani mukaan oli menossa ulkoilemaan miehensä kanssa osastolta. Lapsivettä ei edelleenkään ole mutta muuten ollut ilmeisesti parempia päiviä. Toivotaan että jatkuukin niin :)

Mäkin seuraan tilannetta täältä ja toivotaan Annikan perheelle voimia ja itse kun uskon suojelusenekeleihin niin niitä varmasta monta tuossa tilanteessa mukana <3 Meille kun ongelmien takia sanottiin alussa että 50-50 mahdollissuudet raskauden jatkumiseen niin sen jälkeen osannut arvostaa JOKAIKISTÄ päivää minkä raskaana saa olla ja on :)

Tuli joo katottuu molemmat, tuo kotihoito juttu työn puolesta kiinnosti.. mut hiustenvärjäys mot:in jälkee varasin kumminki itelleni tälle viikolle kampaajan ja väriäki tulee :wink en ole kyl tosin vuoteen käynytkään enkä aio käydä enää raskausaikana uudemman kerran.. jos ottas vaa raitoja tuonne jonneki ni ei tulis nii paljo kuormitusta
Määkin kävin viime viikolla ja värin kans tulin kotiin :) Soitin teratologiseen tietopalveluun jo alkuraskaudessa ja sieltä sain minua tyydyttävän ja rauhoittavan vastauksen aiheesta.

Hammashygienistillä käyty ja löytyhän se reikäki taas :( plääh. Raskauden viimenen kolmannes on kuulemma niille kaikista otollisin aika ku sylki muuttuu happamammaksi. Meinaatteko työ muute sit sanoo ihmisille etteivät pussailis ym teidän vaaveja juurikin sen takia ettei lapsi saa sitä reikäbakteeria? Ite ainaki aion kun on omista ihan huonoista hampaista saanu kärsii reikien muodossa. Kaks vuotiaaks asti kuulemma tarttuu herkimmin se bakteeri..

en ainakaa ite kenenkää lapsia pussaile suulle? vaa poskille ja ei se sellai voi tarttua :) pitäs vaa sit itekki muistaa ettei samoista lusikoista maista.. ku siinähä se parhaiten tarttuu

Siis iäkkäämmät ihmiset ei meinaa millään uskoa että sitä pikkulusikkaa ei tungeta vauvan suuhun. Ja mä oon joutunut muutaman kerran kieltämään suulle pussailun, joillain on sellanen tapa. Mut kiellän kyllä joo! ihan ehdottomasti.

Juu, ei mun ollut tarkoitus sen kummemmin udella Annikan asioita -eikä sitä kai silleen tulkittukaan :) - mut haluisin vaan kuulla että kaikki olis suunnilleen ok. Mä niin toivon -kuten varmasti kaikki muutkin- et vauvalla on kaikki hyvin <3 Enkeleitä mäkin lähettäisin ihan armeijallisen!

Joko luitte, Iltalehdestä uutisen jorvissa, kättärinstä ja naisten klinikasta. Kesäkuun alussa loppuu tutustuminen synnäriin jatkossa tutustuminen hoituu YouTube linkkien avulla Husin sivujen kautta löytyy linkit YouTubeen

Oyssissa ei oo ollu tutustumista useampaan vuoteen enää...Ymmärrän kyllä sen tietyllä tavalla, vaikka oiski kiva ollut käydä ennakkoon tutustuun synnytyssaliin. Mutta eipä tuo paljon meininkiä hidastanut, ettei päästy käymään ja näin jälkikäteen en muista koko salista mitään :D

Ei oo Pkks:ssakaan tutustumiskäyntiä synnärille :) ymmärsin kuitenkin että ottavat tutustumaan jos joku välttämättä haluaa, mut se pitää ite soittaa ja pyytää. Me ei käyty esikoisen kohalla ja nyt on jo turha :P

Nyt on 23 viikkoa täynnä ja lueskelin että vauva kuulee jo ääniä ja sille kannattaa jutella laulaa. Noh, olishan se kivaa, mut en keksi mitä sille sitten voisi jutella. Tuntuu hassulta höpöttää omalle mahalle pehmosia. :D Mitä te puhutte tai laulatte kyytiläisille? :)

Omaa äitiä joutuu varmaan muistuttelemaan tosta lusikka asiasta. Kyllä se sen tietää ja yrittää kyllä, mutta välillä menee pieleen. Mulla kanssa tosi huonot hampaat, äidiltä peritty. Vaikka kuinka hoitaa, aina rikki. Eli haluun kyllä lasta varjella. Appivanhempien tavoista en tiedä. Miestäkin pitää varmaan muistuttaa. Sillä on hyvät hampaat, ni ei varmaan ajattele moists. Tuttavapiirissä, ainakaan omassa suvussa ei ole onneksi tapana pussailla lapsia suulle. Joskus pienten lasten kohalla joutuu kyllä väistelemään, ettei osuis ne lasten pusut suulle.

Varmaan siinä kuitenkin käy niin että itse näkee vaivaa ja sitten joku lapsi tarhassa pussailee omaa suulle, kun niin on kotona opetettu.

Nyt on 23 viikkoa täynnä ja lueskelin että vauva kuulee jo ääniä ja sille kannattaa jutella laulaa. Noh, olishan se kivaa, mut en keksi mitä sille sitten voisi jutella. Tuntuu hassulta höpöttää omalle mahalle pehmosia. :D Mitä te puhutte tai laulatte kyytiläisille? :)

Minä laulan päivittäin ja paljon... Töissä vähän erilaista musiikkia kuin vapaalla. Monen sorttista musiikkia siis saa/joutuu kuunnella, tuskin Hän vielä niin sanojen päälle ymmärtää, joten en oo sensuroinu :D olen huomannut että tämä meidän tyyppi tykkää jostain syystä erityisesti chris cornellin You know my name kibaleesta, alkaa hillitön joraus aina kun veisaan sitä (autossa työmatkalla).
Lisäksi täytyy tunnustaa, että olen vähän outo (mitä se vähän siinä tekee), ja puhelen silloin tällöin ihan ääneen itsekseni, omat mutinat on nyt sitten helppo suunnata vauvalle jutusteluksi :P

Yleensä laulan paljon, mut nyt en oo jaksanu kuunnella musiikkia. Varmaan pitäis, niin laulattaiskin. Tai mennä pitkästä aikaa karaokeen, tykkäisköhän pieni jytkeestä. :)

Munkin varmaan pitäis ottaa asiakseni jutella itsekseni, kun oon niin paljon yksin hiljaa kotona. Eihän sillä muuten oo väliä, puhuuko mahalleen vai muille ihmiselle.

Kkattja, niin oli vielä 2013, kun siellä esikkoa odottaessa käytiin tutustumassa. Nyt en oo yhtään perillä onko muuttunu, mut iidis kai jostain kuullu?

2013 keväällä neuvolassa sanovat meille ettei enää järjestetä kuin omasta pyynnöstä :o

Miä oon ruvennu popittaa autossa musiikkia ihan kunnolla, jos ei oo koira kyyissä ja ku nyt sain aux piuhan sinne viimein. Siel miä laulaa hoilotan sydämeni kyllyydestä vaikka meikäläistä ei ole niin yhtään siunattu minkäännäkösellä sävelkorvalla saati lauluäänellä. :D mutta eipä toi ihmistaimi onneks tuomitse :D
Kotona kehittelen välillä mitä ihmeellisimpiä sanoja lauluihin ja loilottelen niitä koiralle.. xD se on välillä sen näkönen ku sitä hävettäis ihan hitoksee ja haluis mun lopettavan :D kotona myös puhun toooodella paljon koiralle. Harvemmin on päiviä ku oon ihan hiljaa, selostan ääneen kuinka viikataan vaatteita, tai miten tiskataan paistinpannu tai kokkaillessa kerron melkeen vaihe vaiheelta mitä seuraavaks teen. :D

Hammashommista sen verran että reikiintyvät hampaat ei ole perinnöllistä (sanoi hammaslääkäri minulle) vaan elämäntavoista kiinni. Vaikea uskoa kun kattelee suvun (huonoja) hampaita ja omatkin legot jo ihan paikattu. Hammaspesut säännölliset jnejne.. :/ tummentumat etuhampaista kyllä kadonneet röökaamisen loputtua ja kahvittelun minimoinnin myötä! :)

Lauleskelen kans musan tahdissa töissä , autossa(!!!), kotona.. omaksi huvikseni sitä teen koska pidän siitä. Lauluääntä sävelkorvaa tai muutakaan ei tosin löydy x)
Vauvalle en juttele suoraan juurikaan mutta kun puhun vauvasta tms käsi hakeutuu automaattisesti masun päälle kuin viestittäen vauvalle että kuunteleppa nyt, susta puhutaan :D

Juu eihän ne tavallaan olekaan perinnöllisiä mutta onhan geeneillä jotain vaikutusta niihinki kuten muuhunkin luustoon. Tupakoivien äitien lapsilla esim suurempi riski parodontiitille. Noh raskausaikana syöty xylitoli kuulemma parantaa lapsen hampaita ni pitää alkaa jauhaa purkkaa ja muistaa ettei myöskää ite sit nuole mitää lapsen juttuja :D .. Ja mitä tuoho tulee et ku osa sanoo ettei suulle pussailla ni justiinsaki nimenomaan vanhemmilla ihmisillä on se tapa ja meilläki suvussa muistan et on aina pussailtu ja halailtu isovanhempia (taaperoiässä) ni sitä pitää nyt yrittää kitkee pois.

Miepä saan taihassa pussailla omaa lastani kasvoille, kun mulla ei oo sitä reikiä aiheuttavaa kariesbakteeria :) esikoista odottaessa kävin hammaslääkärisdä tarkistuksessa ja sano siellö et jos ei oo reikiä ollu 21v ikään mennessä niin ei niitä myöskään tule :) nyt jo yli 25v rei'ittä :) lapsikaan ei siis voi sitä bakteeria multa saada.

Takaisin