Maaliskuun mietteet

@Itu1 mulla oli alusta asti tunne että kaikki ei ole hyvin. Ultrassa oli kyllä syke 6+0 mutta se ei antanut rauhaa. N. 8-8+1tunsin jonkun aikaa tosi kovaa kipua ja sitte varasinkin ultran kahden viikon päähän. Siellä sitten todettiin että keskeytynyt juurikin 8+1. Ei mitään vuotoja, ainoastaan se että rinnat eivät enää olleet arat eikä oireita muutenkaan. Kohtu taisi jatkaa kyllä kasvia. Käsitin lääkärin puheista, että kkm on paljon yleisempää kun luullaan..
 
@Itu1 mulla oli alusta asti tunne että kaikki ei ole hyvin. Ultrassa oli kyllä syke 6+0 mutta se ei antanut rauhaa. N. 8-8+1tunsin jonkun aikaa tosi kovaa kipua ja sitte varasinkin ultran kahden viikon päähän. Siellä sitten todettiin että keskeytynyt juurikin 8+1. Ei mitään vuotoja, ainoastaan se että rinnat eivät enää olleet arat eikä oireita muutenkaan. Kohtu taisi jatkaa kyllä kasvia. Käsitin lääkärin puheista, että kkm on paljon yleisempää kun luullaan..

Oliko se kipu sellasta pidempään kestävää kerrallaan? Vai kokoajan jatkuvaa?
 
@dadapls se kesti joitakin minuutteja. Se oli sellaista ikään kun joku olisi painanut kohtua päältä tosi kovaa. Sen jälkeen oli toi pari viikkoa sellasia "normaaleja" kipuja joita mulla oli alusta asti, uskon että johtui kohdun kasvusta. En tiedä,olisko tollon ultrapäivänä alkanut vuotamaan itse kun lääkäri sanoi että veri viiru näkyi. Mut se kipu oli sellasta että siitä jotenkin heti ymmärsi että ei tää voi olla normaalia.
 
Mulla km 10+5 viime syksynä ja kyllä mulla oireet laimeni mutta kun tuo on juuri sitä aikaa kun muutenkin oireet voi lähteä niin en sitä sit ihmetellyt. Mulla oli kans kerran saunasta tullessa toisessa nivusessa ja alavatsalla kova pistävä kipu jonkunaikaa, olenkin miettinyt että liittyikö se jotenkin kkm, aika sopisi kyllä. Vuotoa ei aluksi ollut mutta verikokeissa tulokset ei olleet normaalit ja siitä lähdin sit epäilemään. Uskon että pikkuinen oli kuollut jo vkoa ennen koska arvot olivat niin huonot ja kun vuoto sitten alkoi niin se tuli osissa ulos :sad010 se oli järkyttävää, olin kotona, en halunnut mennä sairaalaan..
 
Mulla km 10+5 viime syksynä ja kyllä mulla oireet laimeni mutta kun tuo on juuri sitä aikaa kun muutenkin oireet voi lähteä niin en sitä sit ihmetellyt. Mulla oli kans kerran saunasta tullessa toisessa nivusessa ja alavatsalla kova pistävä kipu jonkunaikaa, olenkin miettinyt että liittyikö se jotenkin kkm, aika sopisi kyllä. Vuotoa ei aluksi ollut mutta verikokeissa tulokset ei olleet normaalit ja siitä lähdin sit epäilemään. Uskon että pikkuinen oli kuollut jo vkoa ennen koska arvot olivat niin huonot ja kun vuoto sitten alkoi niin se tuli osissa ulos :sad010 se oli järkyttävää, olin kotona, en halunnut mennä sairaalaan..

Näitkö jäänteet, kun tulivat ulos? Mulla se oli aika traumaattinen kokemus. Itse olin yön sairaalassa kun avautumiskivut olivat niin kovia. Se oli kyllä turha reissu kun apua en niihin kipuihin saanut. Mietin että seuraavalla kerralla olen kyllä kotona.
 
Muokattu viimeksi:
Kuinka moni aikoo salaiseen ryhmään? mä lähetin liittymispyynnön. Siellä olisi mukavampi tutustua vähän paremmin kohtalotovereihin.
 
Minunki pitäs neuvolaan/GP:lle soitella. Ilmottaa raskaudesta ja jotain allergialääkettäki pyytää reseptillä kun siitepöly ajatki kohta koittaa... sitä en todellakaan odota innolla!
 
Itse olen syntynyt lokakuun vika pvä. Jos tämä vauva pääsee syliin asti ajallaan, niin ollaan sit molemmat skorpioneja :p:wacky:

Pyysin salaiseen ryhmään pääsyä.

Ootteko vaihtanu dödöä? Ymmärtääkseni kaikissa kaupan dödöissä on sitä jotain haitallista ainetta?? Pitääkö tässä ostaa joku apteekin dödö??:eek:
 
Itse olen syntynyt lokakuun vika pvä. Jos tämä vauva pääsee syliin asti ajallaan, niin ollaan sit molemmat skorpioneja :p:wacky:

Pyysin salaiseen ryhmään pääsyä.

Ootteko vaihtanu dödöä? Ymmärtääkseni kaikissa kaupan dödöissä on sitä jotain haitallista ainetta?? Pitääkö tässä ostaa joku apteekin dödö??:eek:

Mie oon käyttäny aina semmosta spray juttua. Anti perspirantiksiko sitä kututaan vai miks en ees tiiä. :joyful:
 
Täälä yks marraskuinen odottaja, eli siis marraskuussa itsekin syntynyt.. :smug:
Salaiseen ryhmään haluan joo, mutta vielä piiiiiitkästi viestejä kirjottamatta ennen tuota vaadittua 30 :shifty:

Täälä ollut jatkuva alavatsakipu haittana jo parin viikon ajan, hetkeksikään ei oo helpottanut :grumpy: Tänään sitten olin yhteydessä lääkäriin, sain lähetteen eteenpäin ja "paremmat" kipulääkkeet. Sitä tässä odotellessa, josko ultran tekisivät.. :nailbiting: Vuotoja ei ole ollut pisaraakaan, mutta hirveää piinaa tämä pelko pahimmasta, yritä tässä nyt olla stressaamatta :sad001
 
Sain neuvola-ajan varattua päivälle 8+6, viikko varhaisultran jälkeen.

Mitäs mieltä olette muuten työpaikan vaihdosta raskausaikana? Pitkän harkinnan jälkeen lähetin juuri hakemuksen uuteen työpaikkaan, ex-työkaveri houkutteli hakemaan kun heidän tiimiinsä vapautui paikka. En hakemuksessa maininnut raskaudesta mitään (tällä hetkellä on 5+0 menossa) mutta mahdollisessa haastattelussa ajattelin mainita vaikka lain mukaan ei tietenkään tarvitsisi. Jos haluavat mut siitä huolimatta palkata niin hyvä, jos eivät niin voin jatkaa nykyisessä työpaikassa jossa tulee tässä kuussa jo kaksitoista vuotta täyteen.
 
Viajante: kyllä, valitettavasti :( suihkussa olin pitkään kun vuosi niin paljon ja näky oli kyllä sellainen ettei olisi kannattanut nähdä :(
 
Munkin pitäisi neuvolaan soitella pikkuhiljaa. Ens viikko ollaan reissussa, toivottavasti saan ajan sitten kuitenkin oikeille viikoille. Olen jotenkin odotellut että oireet voimistuisivat. Mut ainakaan vuotoa ei ole ollut eikä kipujakaan ja toki pahoinvointiakin on, että ehkä siellä joku kyytiläinen on matkassa. ❤️
 
Viajante: kyllä, valitettavasti :( suihkussa olin pitkään kun vuosi niin paljon ja näky oli kyllä sellainen ettei olisi kannattanut nähdä :(

<3
Olen kovasti miettinyt tällaista tilannetta. Itsekin näin omani, mutta hieman eri tilanteessa. Mielelläni keskustelisin asiasta enemmän vaikka yksityisellä puolella. Tuntuu että helpottaisi jutella saman kokeneen kanssa, koska muiden on mielestäni tosi vaikea ymmärtää sitä.
 
Itte olen joulukuun lapsi, niinkun on mieskin eli jos pieni on mukana loppuun ollaan kaikki loppuvuoden lapsosia.

Keskenmeno riski kyllä pelottaa paljonkin kun lukee juttuja että se on yleistä ja koska ittelläni ei ole koskaan keskenmenoa ollut tuntuu jotenkin siltä että kyllä se munkin täytyy kokea ennen kun syliin asti saan. Eihän se tietenkään mene niin mutta tunteille ei voi mitään.
 
Takaisin
Top