Maaliskuun mietteet

Täällä vasta 5+5, ja varhaisultraan tuntuu olevan vielä piiiitkä aika. Keskenmeno huolettaa ja vähän pyörii mielessä päivittäin, jos tämä ois nyt tyhjä arpa niin seuraava yrityskerta siirtyisi syksylle... tuntuu etten ole henkisesti valmis odottamaan enää mitään, vaikka kaikki tässä lisääntymishommassa on ollut pelkkää odottamista.

Oireita ei ole nimeksikään, rintojen arkuuskin alkaa helpottaa. Eihän se tarkoita välttämättä mitään, mutta... toisaalta vaikka olisi koviakin oireita, tuskin se mun huolehtimista poistaisi :angelic:
 
Täälä yks marraskuinen odottaja, eli siis marraskuussa itsekin syntynyt.. :smug:
Salaiseen ryhmään haluan joo, mutta vielä piiiiiitkästi viestejä kirjottamatta ennen tuota vaadittua 30 :shifty:

Täälä ollut jatkuva alavatsakipu haittana jo parin viikon ajan, hetkeksikään ei oo helpottanut :grumpy: Tänään sitten olin yhteydessä lääkäriin, sain lähetteen eteenpäin ja "paremmat" kipulääkkeet. Sitä tässä odotellessa, josko ultran tekisivät.. :nailbiting: Vuotoja ei ole ollut pisaraakaan, mutta hirveää piinaa tämä pelko pahimmasta, yritä tässä nyt olla stressaamatta :sad001


Perjantaina olis sit aika (ja ultra) edelleen jatkuvien kovien kipujen takia, tuolloin menkkojen mukaan 6+2 :eek:
Missssä mun hermot ja rentous, oi missä... :angry9:meh:

t. Malttamaton ja etukäteen huolestunut
 
Perjantaina olis sit aika (ja ultra) edelleen jatkuvien kovien kipujen takia, tuolloin menkkojen mukaan 6+2 :eek:
Missssä mun hermot ja rentous, oi missä... :angry9:meh:

t. Malttamaton ja etukäteen huolestunut

Mimmosia kipuja sulla on ollu? Toivottavasti kaikki hyvin. :Heartred
 
Mimmosia kipuja sulla on ollu? Toivottavasti kaikki hyvin. :Heartred


4+0 alkaen menkkamaista jomotusta 24/7, joka muuttui joskus 5+0 voimakkaammaksi alavatsan kivuksi, ei helpota levollakaan. Nyt 6+0 ja yhä 24/7 voimakas alavatsakipu ja kaveriksi tullut kipeä alaselkä. Tulehdukset eilen poissuljettu, raskaustesti edelleen + ja perjantaille sain ultra-ajan. Päivystykseen aiemmin mikäli vointi huononee. Vuotoja ei onneksi ole ollut yhtään, ainakaan vielä :grumpy:

Parasta toivon, mutta en voi kieltää ettenkö myös samalla pahinta pelkäisi :sad001
 
4+0 alkaen menkkamaista jomotusta 24/7, joka muuttui joskus 5+0 voimakkaammaksi alavatsan kivuksi, ei helpota levollakaan. Nyt 6+0 ja yhä 24/7 voimakas alavatsakipu ja kaveriksi tullut kipeä alaselkä. Tulehdukset eilen poissuljettu, raskaustesti edelleen + ja perjantaille sain ultra-ajan. Päivystykseen aiemmin mikäli vointi huononee. Vuotoja ei onneksi ole ollut yhtään, ainakaan vielä :grumpy:

Parasta toivon, mutta en voi kieltää ettenkö myös samalla pahinta pelkäisi :sad001

Tää on niin kumma miksei pääse heti lääkäriin/ultraan.. Ja sulla vielä ollu kauan kipuja. Mullakin näyttää pahasti keskenmenolta mutta silti toivoen parasta :( Tsemppiä sulle, toivotaan että pysyy molemmilla mukana :Heartred
 
Tää on niin kumma miksei pääse heti lääkäriin/ultraan.. Ja sulla vielä ollu kauan kipuja. Mullakin näyttää pahasti keskenmenolta mutta silti toivoen parasta :sad001 Tsemppiä sulle, toivotaan että pysyy molemmilla mukana :Heartred

Toivotaan, tsemppiä sinnekin :signs001:Heartred
 
Mulla on tänään ollu tuota jomottelua mutta ilman mitään vuotoa. Voin kuvitella kuin paljon se säikäyttää. Tsemppiä molemmille. :Heartred
 
Mulla on tänään ollu tuota jomottelua mutta ilman mitään vuotoa. Voin kuvitella kuin paljon se säikäyttää. Tsemppiä molemmille. :Heartred

Kiitos :Heartred Luulin että plussan odottelu yrittäessä on piinaa mutta tämäpä sitä varsinaista:happy119
 
Kyllähän siinä itku pääsi, kun lääkäri totesi että kohdunsisäinen raskaus ja sikiö vastaa viikkoja ainakin suurin piirtein. Laskettua aikaa ei lähtenyt muuttamaan, kun ero menkoista laskien ja sikiön koon välillä oli vain muutama päivä.
Sykkeenkin sain kuulla ja voi että. Itkuhan siinä pääsi. Ihanan ymmärtäväinen lääkäri, antoi mun äänittää sitä sydämen jumputusta tulevalle isälle, kun on töissä eikä päässyt mukaan.

Huhhuh, taitaa tästä tulla semmoinen jekuttelija!
Nyt sen vastapainoksi, etten nukkunut viime yönä juuri silmäystäkään, ajattelin ottaa vähän niinku ”päikkärit”.

On aika voittajaolo.
 
Kyllähän siinä itku pääsi, kun lääkäri totesi että kohdunsisäinen raskaus ja sikiö vastaa viikkoja ainakin suurin piirtein. Laskettua aikaa ei lähtenyt muuttamaan, kun ero menkoista laskien ja sikiön koon välillä oli vain muutama päivä.
Sykkeenkin sain kuulla ja voi että. Itkuhan siinä pääsi. Ihanan ymmärtäväinen lääkäri, antoi mun äänittää sitä sydämen jumputusta tulevalle isälle, kun on töissä eikä päässyt mukaan.

Huhhuh, taitaa tästä tulla semmoinen jekuttelija!
Nyt sen vastapainoksi, etten nukkunut viime yönä juuri silmäystäkään, ajattelin ottaa vähän niinku ”päikkärit”.

On aika voittajaolo.

Eikä!!! Ihanaa:Heartred Nyt jekuttelijalle tarrasukat ettei enää pelätystyttele äitiä :love017
 
Kyllähän siinä itku pääsi, kun lääkäri totesi että kohdunsisäinen raskaus ja sikiö vastaa viikkoja ainakin suurin piirtein. Laskettua aikaa ei lähtenyt muuttamaan, kun ero menkoista laskien ja sikiön koon välillä oli vain muutama päivä.
Sykkeenkin sain kuulla ja voi että. Itkuhan siinä pääsi. Ihanan ymmärtäväinen lääkäri, antoi mun äänittää sitä sydämen jumputusta tulevalle isälle, kun on töissä eikä päässyt mukaan.

Huhhuh, taitaa tästä tulla semmoinen jekuttelija!
Nyt sen vastapainoksi, etten nukkunut viime yönä juuri silmäystäkään, ajattelin ottaa vähän niinku ”päikkärit”.

On aika voittajaolo.
Mahtavaa! Onnea! :Heartred:Heartred
 
@Cygnus sama homma täällä, nännit on vähän arat ja välillä tulee huono olo, varsinkin jos verensokeri pääsee laskemaan. Kyllähän tää vähän huolettaa, mutta kun ei oireita ollut tiistainakaan ja silti ultrassa kaikki oli hyvin niin se vähän helpottaa. Muistan viime raskaudesta, että joskus rv 7 tuntui, että rinnat alko kipeytymään ja siinä kun rv 8 alkoi ja se kipu yhtäkkiä hävisi, niin se ahdisti. Ultran mukaan mulla olis tänään 7+0 mut en ihan usko siihen, koska muuten mulla olis ovis ollut tiistaina ja vielä lauantainakin näyttänyt o-testi plussaa joten menen sillä, että tänään on 6+5 :angelic: Eli ensi viikolta odotan kyllä oireita.. Mä kysyin siltä lääkäriltä tästä oireettomuudesta ja hän sit sanoi, että toisilla naisilla keltarauhashormonin eritys on vähäisempää ja siksi kroppa ei reagoi siihen niin vahvasti. Sitten taas viikoilla 8-9 kun istukka alkaa ottamaan hommat haltuunsa ja istukkahormoni (käsittääkseni HCG) alkaa olemaan jo niin isoissa luvuissa, että se sitten aiheuttaa toisille kovemmat oireet ja vastaavasti toisten kropat sitten kestää sen hormonin paremmin. Noh arvatkaa vaan mitä minä tein :wacky: Kävin äsken yksityisellä mittaamassa keltarauhasarvot !! Haluan nähdä, missä mennään. Koska jos ne on tosi alhaset, niin siitä voi päätellä, että raskaus saattaa olla menossa kesken. Ja jos menee niin haluan, että mulla on jotain konkreettista mitä sitten kertoa lääkärille kun toinen km olisi sitten. Viime raskaus meni rv 8+1 ja jossain tapauksissa syynä on ollut juurikin se, kun keltarauhashormonia ei ole ollut tarpeeksi ja siitä syystä raskaus ei ole pysynyt yllä. Mutta sitten taas löysin sellaistakin netin ihmeellisestä maailmasta, että jos on ollut kkm, niin se kielisi jostain muusta syystä, koska jos kelt. eritys lakkaa niin silloin pitäis alkaa vuoto koska se on se hormoni joka alunperin pitää vuodon poissa. Noniin oliko tarpeeksi sekavaa :woot:
Muoks. vaihteluväli tolle keltsikalle on ensimäisellä kolmanneksella 9-46 ng/ml. Alle 10 on yleensä liian alhainen, MUTTA raskaus voi silti jatkua. Eli onhan se selvä, että jos jollain on tuo määrä 20 ja toisella 40 niin kyllä se varmaan vähän eriltä tuntuu. 5-6 viikolla normimäärä on 10-29 ng/ml. Mut siis näähän nyt on ihan omaa tutkimusta ja spekulaatiota et näistä ei kannata ottaa kyllä mitään oppia. Toisekseen, toiset on sitä mieltä, että alhaset arvot johtuu siitä, että raskaus on jo alunperin mennyt pieleen ja toiset taas näkevät, että hormonilisästä voi olla apua. Mut tää on vissiin aika kiistelty juttu.
@Aada5 hurjasti tsemppiä :Heartbigred Vuodon puuttuminen on hyvä merkki, vaikka tiedän ettei se tässä kohdin lohduta.
@dadapls voi kurjuus, onko sulla sitten vuotoa vai mitä ? :sad001 tsempit sinnekkin ! Se on kyllä ihan totta, et plussasta ne piinaviikot vasta alkaakin:sorry:
@Uutukainen ihanaa, onnea paljon ! Mullakin kyynel vierähti kun se jumputus alkoi, vaikka ensin luulin että se on oma syke kun ihan vamrasti omatkin sykkeet huiteli jossain samoissa :joyful:

Tää kipuilukin on niin kakspiippusta. Aluksi kun ei ollut mitään tuntemuksia niin olin ihan hermona, että ei siellä sit vissiin mitään tapahdu ja nyt sit jokainen kipu ahdistaa jos onkin merkki keskenmenosta.. :sad001

ps. Saanko foorumin pisimmän viestin palkinnon ? :cool05
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top