Maaliskuun mietteet

Kumpa mullaki tulis ällötys makeaa kohtaan! Oon ihan älytön sokeri hiiri ja suolastakin rakastan. :shy: En vaan osaa rajottaa. Määrällisesti ehkä nyt hiukan vähempi syön mutta silti liikaa.

Siinä vaan tulee helposti syötyä jos ei tuu sitä stoppia, ite oon sellanen tunnesyöjä yleinsä että kun joku sujuu sitä juhlitaan, ja jos ei niin säälistä:hilarious: Ja senkin takia oon vähän överiks vetäny nää rajotukset että kävelisin ohi ruokapaikoista. Jos on vähänki jotain epäilyttävää niin skippaan, tulee kans syötyä vähemmän. En siis laihduta älkää pelätkö, mutta syön vaan mitä tarviin ja mahdollisimmaan terveellisesti niin siinäki lähtee turhia pois :)
 
Eihän se tosiaan haittaa jos herkkujakin menee mutta se viime raskauden makean himo oli niin överiä et siitä oli kohtuus kaukana. :D Mulla oli vielä radi-diagnoosi niin en ois saanu syödä oikein mitään makeaa virallisten ohjeiden mukaan. Mut ei sokeriarvot heittänyt mulla kertaakaan niin en kyennyt pitämään tiukkaa linjaa. Toivottavasti tosiaan tällä kertaa ei tuu yhtä järjettömät sokerihimot.
 
Siinä vaan tulee helposti syötyä jos ei tuu sitä stoppia, ite oon sellanen tunnesyöjä yleinsä että kun joku sujuu sitä juhlitaan, ja jos ei niin säälistä:hilarious: Ja senkin takia oon vähän överiks vetäny nää rajotukset että kävelisin ohi ruokapaikoista. Jos on vähänki jotain epäilyttävää niin skippaan, tulee kans syötyä vähemmän. En siis laihduta älkää pelätkö, mutta syön vaan mitä tarviin ja mahdollisimmaan terveellisesti niin siinäki lähtee turhia pois :)

Minäki juuri tunne syöjä! Syön kun menee hyvin ja syön ku menee huonosti. Tavotteena oli elää tää kevyt terveellisemmin ja pudottaa muutama kilo mutta nyt tietty syön kun oon ilonen eikä oo se pahoinvointi alkanu joka sitte karsii kyllä ihan älyttömästi mitä pystyyn syömään. :oops:
 
Enpähän ite ainakaan alkuraskauden aikana pääse lihomaan, kun syömättäkin oksentaa mahanesteet pihalle heti aamupäivästä. Painokin laskenu parissa viikossa kilon, kiitos ruokahaluttomuuden ja pahoinvoinnin.

Itellä menee nyt parhaiten omenamehu, suolakeksit ja kylmennetyt hedelmät.
 
Laitoin tonne varhaisultran puolelle jo mut laitanpa tähänkin :Mulla huomenna ultra, lauantaina tuli pyyhittäessä ruskeeta vuotoa, sen jälkeen menkkakipuja ja toffeen väristä vuotoa. Nyt molemmat loppu ja tänään vv ollut jo valkoista, mutta pahoin pelkään että ei tule tästäkään vauvaa.
 
Laitoin tonne varhaisultran puolelle jo mut laitanpa tähänkin :Mulla huomenna ultra, lauantaina tuli pyyhittäessä ruskeeta vuotoa, sen jälkeen menkkakipuja ja toffeen väristä vuotoa. Nyt molemmat loppu ja tänään vv ollut jo valkoista, mutta pahoin pelkään että ei tule tästäkään vauvaa.
Mä soitin neuvolaan, kun vuoto ja jomottelut jatku epäsäännöllisinä viikonlopunkin yli, niin th varasi huomisaamuksi ajan. Käyn antamassa virtsanäytteen ja sikäli kun se on positiivinen, tekee lähetteen ultraan. Hassua sinänsä, että välittömästi puhelun loputtua juoksin vessaan oksentamaan. Nauroin miehellekin, että jos se näyte näyttää negatiivista, ni sit kyl... :hilarious:
 
@Uutukainen okei, mielenkiintoinen menettely, millä viikolla olet? Testihän voi näyttää km jälkeen vielä pitkään Positiivista, mulla näytti viime syksynä 4 vkoa sen jälkeen kun tyhjennys aloitettiin. Ymmärrän ton sillon jos viikkoja on vasta 4+,jollon kemiallisen mahdollisuus on olemassa, mutta jos oot vähänkin pidemällä niin sillon verestä otettava kertoisi jo jotain. Toivottavasti kuitenkin ultrassa kaikki hyvin!
 
@Uutukainen okei, mielenkiintoinen menettely, millä viikolla olet? Testihän voi näyttää km jälkeen vielä pitkään Positiivista, mulla näytti viime syksynä 4 vkoa sen jälkeen kun tyhjennys aloitettiin. Ymmärrän ton sillon jos viikkoja on vasta 4+,jollon kemiallisen mahdollisuus on olemassa, mutta jos oot vähänkin pidemällä niin sillon verestä otettava kertoisi jo jotain. Toivottavasti kuitenkin ultrassa kaikki hyvin!
7+0 ja se verinen vuoto, mitä mulla on ollut ei ole millään tavalla määrällisesti verrattavissa siihen varhaiseen keskenmenoon, jonka koin tammikuussa 2018. Se oli jotain ihan hirveetä.
Tämänhetkinen vuoto on ollu semmosta yksittäistä holahdusta ja pikkujomottelua. Ei yhtään samanlaista kuin km:ssa.
Itsekin vähän ihmettelin tuota virtsanäyteasiaa, mutta pääsenpähän ny ainakin terkkarille.

Eipä se verestäkään otettava kerro muuta kuin sen että onko raskaana vai ei. Eniten mua huolettaa, että kasvaako hän oikeassa paikassa :oops:
 
@Uutukainen mulla ei oo kokemusta spontaanista km, sikiö oli kuolleena 2vkoa ilman minkään näköistä vuotoa. Tää oli nyt sellanen, että yhdellä pyyhkäsyllä tuli selkeesti ruskeaa, seuraavan kerran vessassa toffeen väristä ja tänään jo normaalia. Mut jotenkin oma fiilis on vaan sama kun viimeksi että kaikki ei oo hyvin :sad001 viimekerralla se piti paikkansa joten miksei nytkin..

Ja verestä otettava antaisi osviittaa, jos esim. arvo on liian pieni. Toki sellaisiakin tilanteita on ollut jossa arvo on liian pieni ja silti kaikki mennyt hyvin. Mulla ei sitä koskaan oo mitattu, kun ultrassa selvinnyt asian laita 2 kertaa, ensin että syke löytyy ja sitten että ei löydy.

Mäkin oon välillä pohtinut tuota kohdunulkoista, mutta mitä oon kokemuksia lukenut niin suurimmalla osalla kivut on kyllä olleet hyvin selkeet. Mä epäilen itsellä enemmän tuulimunaa, joka ois helpompi myös hyväksyä, kun se, että sikiö on taas kuollut... Toki pieni toivon kipinä on että kaikki hyvin, kun vuota lakannut.
 
@Uutukainen mulla ei oo kokemusta spontaanista km, sikiö oli kuolleena 2vkoa ilman minkään näköistä vuotoa. Tää oli nyt sellanen, että yhdellä pyyhkäsyllä tuli selkeesti ruskeaa, seuraavan kerran vessassa toffeen väristä ja tänään jo normaalia. Mut jotenkin oma fiilis on vaan sama kun viimeksi että kaikki ei oo hyvin :sad001 viimekerralla se piti paikkansa joten miksei nytkin..

Ja verestä otettava antaisi osviittaa, jos esim. arvo on liian pieni. Toki sellaisiakin tilanteita on ollut jossa arvo on liian pieni ja silti kaikki mennyt hyvin. Mulla ei sitä koskaan oo mitattu, kun ultrassa selvinnyt asian laita 2 kertaa, ensin että syke löytyy ja sitten että ei löydy.

Mäkin oon välillä pohtinut tuota kohdunulkoista, mutta mitä oon kokemuksia lukenut niin suurimmalla osalla kivut on kyllä olleet hyvin selkeet. Mä epäilen itsellä enemmän tuulimunaa, joka ois helpompi myös hyväksyä, kun se, että sikiö on taas kuollut... Toki pieni toivon kipinä on että kaikki hyvin, kun vuota lakannut.
Sama täällä, yritän pysyä optimistisena vaikka tuntuu välillä olevan aika vaikeaa.
 
Heippa! Missäköhän vaiheessa tuon nimimerkin saa vaihdettua? Oon yrittäny ettiä mut mistään en löydä
 
Laitoin tonne varhaisultran puolelle jo mut laitanpa tähänkin :Mulla huomenna ultra, lauantaina tuli pyyhittäessä ruskeeta vuotoa, sen jälkeen menkkakipuja ja toffeen väristä vuotoa. Nyt molemmat loppu ja tänään vv ollut jo valkoista, mutta pahoin pelkään että ei tule tästäkään vauvaa.

Miten ultra meni? :Heartred:Heartblue:Heartpink
 
Heippa! Missäköhän vaiheessa tuon nimimerkin saa vaihdettua? Oon yrittäny ettiä mut mistään en löydä

Esim. tossa ”maaliskuun mietteet” otsikon alla on vasemmalla ”vaihda nimimerkki” siellä taitaa olla ohjeet :)

Edit. se meneekin suoraan siihen missä voi vaihtaa.
 
Nyt se salattu puoli on avattu. Oispa kiva päästä sinne asap, on se kuitenkin vähän rennompi paikka jutustella kuin tämä julkinen puoli.
 
Voi ei! Siirtyykö kaikki sinne yleensä juttelemaan? Tämä on eka kerta tällaisella foorumilla niin pelkään FOMOA. Vaikkakin muussa elämässä nautin jomosta :facepalm:
 
Voi ei! Siirtyykö kaikki sinne yleensä juttelemaan? Tämä on eka kerta tällaisella foorumilla niin pelkään FOMOA. Vaikkakin muussa elämässä nautin jomosta :facepalm:

Piti pitkään miettiä mitä fomo meinaa. :joyful: mutta siis joo sieki varmasti sinne pääset jos haluat. Kyllä se saattaa sinne painittua riippuen kuin paljon porukka sinne hakee. Se on kätevä kun ne ei näy julkisesti mitä siellä kirjottelee.
 
Takaisin
Top