Meillä on ollut vauvan huone vierashuoneena ja jätetään se tuplaleveä sänky sinne ensimmäisiksi kuukausiksi ennen kuin hankkiudutaan eroon siitä. Siellä aion nukkua ja imettää vauvaa öisin ainakin aluksi, kun mies ottaa päävastuun meidän esikoisesta. Meillä esikoinen nukkui tilanpuutteen vuoksi samassa huoneessa ja muistaakseni heräsi aina kun mentiin miehen kanssa nukkumaan vaikka miten hiljaa yritimme olla. Nukkui muutenkin paljon perhepedissä meidän kanssa. Mies lähtee ennen kuutta ajelemaan 100 kilsan päähän työpaikalleen ja mua aina pelottaa että nukahtaa rattiin matkalla joten en ihan heti laita häntä öisin vauvaa hoitamaan.. Katsotaan sitten miten nämä asiat käytännössä menee, mutta en siis yksin aio vauvaa laittaa nukkumaan omaan huoneeseen. Perhepeti-mallista tykkäsin paljon :) Nämä nukkumisjärjestelyt ovat taas sellaisia asioita, joista saattaa olla kärkkäät mielipiteet kullakin, mutta itse pidän pääasiana että äiti saa tarpeeksi lepoa, että jaksaa hoitaa vauvaa ja muutakin perhettä :)
Röllykkä, meidän tyttö oli 11 kk mun muutettiin omaan taloon ja samalla tyttö laitettiin omaan huoneeseen. Kaikkien yöunet parani huomattavasti silloin. Tosin tulee edelleen ainakin pari kertaa yöllä viereen, mitä en ollenkaan laita pahakseni nyt, mutta ongelmia saattaa tulla sitten kun vauva syntyy.. Mutta tosiaan, kukin omalla tavallaan.