Maaliskuun mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stork
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päivitystä siihen kokoasiaan: neuvolasta Soitettiin, olivat konsultoineet lastenlääkäriä, joka oli ollut sitä mieltä että verikokeisiin. Huomenna sairaalaan siis meno. Eniten mua melkein jännittää että miten saadaan sinne kyyti ja miten poika jaksaa odotella... Ja tietty se verikokeiden ottaminen.

Tsemppiä Justiina huomiseen! Toivottavasti kaikki hyvin. Hyvä silti että tutkitaan vaikka inhottavaa verikokeen otto pieneltä onkin. Meidän tyttöä piti 1, 5 vkon iässä käyttää pari kertaa kotoa verikokeessa bilirupiinikontrollissa. Inhottavaa oli silloinkin :-( Meillä oli tosiaan 4 cm tullut pituutta kuukaudessa eli se kasvu taitaa tosiaan selittää sen lisätutkimuksen.

Onnea Idapa ! Kyllä kaikki varmasti tulee menemään hyvin !! :)
Justiinalle tsempit, toivotaan että kaikki on kunnossa!

Jo on perjantai 13.! Tähän mennessä oon vaihtanut 3 kakat, 2 läpimäräksi kuolattua bodya ja lisäksi päikkärisyötöllä neiti oksensi kaikki maidot meidän parisänkyyn, joten typy ja lakanat pesuun. Pyykkikone on laulanut aamusta alkaen. Lisäksi tänään typy on ollut tosi lyhytpinnainen. Lelut kiinnostaa tasan 2 minuuttia, kroppa kääntyy masulle vaikkei tahtoisi kääntyä ja eteenpäin ei masulla pääse. Koko ajan saa olla kääntelemässä neitiä takaisin selälleen tai auttamaan ahdingosta kun typy on jäänyt johonkin jumiin. Päikkäreitä ei halua nukkua 30 min enempää. Huh huh, että tällaista tänään.

Onnittelut Idapalle!!! <3 Kyllä mäkin pikkusisaruksesta välillä varovasti haaveilen, mutta tositoimiin ruvetaan ehkä sitten kun jäbä on yli vuoden ikäinen. Mutta joskus kohtalo vaan päättää toisin ja asiat ei mene niin kuin itse on suunnitellut. :)

Joo tein eilen testin, mutta se epäonnistu. Joten odotellaan verikokeitten tuloksia, mutta eipä menkoista oo vieläkään mitään tietoa. Joten asiahan on vielä kiikun kaakun! Nyt olen tottunut jo asiaan että saattas se pikkusisarus toiselle tulla ja on ruennu tuntumaan tosi ihanalle ajatukselle, tietysti vielä pelottaa mutta tukiverkosto on mitä parhain. Meilläki oli tarkotus, että sitten vasta kun poika on vuoden ikänen niin ruetaa tosi hommiin! Mutta näin tää elämä mennee, yllätyksiä täynnä :-)

Mä en kestä! Ihana poika on alkanut pitämään sellasta "ukku ukku ukku" ääntelyä kun hakee unta pinniksessä. Ja voi että se on söpön kuulosta :) onks muiden vaaveilla jotain mantraa nukkumaan mennessä? :P

Oho en ole tajunnut edes onnitella, joten onneksi olkoon idapa :)
Ronja89, meillä ei niinkään nukkumaanmennessä mutta herätessä. Neiti alkaa monkertaa ja vaikeroomaan kun on jo hereillä mutta ei haluaisi herätä. Aukoo ja sulkee silmiä ja voikeroi aivan kun yrittäisi sanoa että äiti ei vielä nousta :D

Meillä ukkeli nukkuu tosi levottomasti ja ääntelee unissaan, aamulla kujertelee herätessään.

Ihanaa, toinen on oppinut pitämään tavaroita kädessään :)

Enpä tiennyt mihin topiciin olisin laittanut niin laitoin tänne; onko kanssasisarilla jo kokemusta pienten aurinkolaseista? Mitkä on hyväksi havaittu? Meillä on baby banz lasit ja painaa ihan kamalasti vaikka kuinka löysälle jättää, ei istu yhtään pojan kasvoilla. Aina on silmien ympärillä kunnon punaiset juomut kun ottaa pois.. Kaupassa ollessa kun nostin ohimolle niin hyvä ettei alkanut ohimolta nahka kuoriutua, kun painoi siinä hetkessä minkä oli ylhäällä.. Eli uudet täytyy hankkia...

Idapa!! Vau; tsemppiä verikokeiden tuloksiin! :) :) ♡
Kirjoitit kuin mun suusta ton ihastumisjutun!
Mulla oli siis just ennen tätä nykyistä miestäni yks "heila", jonka kanssa aika säännöllisen epäsäännöllisesti nähtiin parin vuoden ajan. On ikisinkku, tyhmä pelimies, mut taisin olla häneen joskus jopa rakastunutkin. Nooo, kävin viihteellä tuossa kolmisen viikkoa sitten ja tietty vakibaarissa tapasin tän pelimiehen. Juteltiin niitä näitä ja kyselin kuulumisia. Oli vasta saanut pakit joltain mimmiltä ja häntä harmitti se. No mää että voi voi, en voi auttaa :D Tarras olkapäistä kiinni, katso suoraa silmiin ja sanoi että Mitä hän menettikään pari vuotta sitten kun ei halunnut enempää ja minä törmäsin sit tähän nykyiseen. Tuli aika muikee fiilis! :) Olin myöskin otettu. Mielessä hän kyllä on, olihan meil aikoinaan hienoja hetkiä. Mutta kyllä oma rakas kultani on sellainen timantti, etten kehenkään vaihtaisi! Onneks saan olla kaveri tälle pelimiehelle ja kaveruudeks se saakin jäädä.

Mitäs muuta. Enpä ole pojan syntymän jälkeen paljoo täällä käynyt :D Koneella kun en jaksa istua ja puhelimella ei tänne ole nopia kirjoittaa :)

Poitsuhan on nyt siis 3kk1vko (6.12).
Kovasti kasvaa, tällä viikolla neuvolas ja tuplannut ja roimasti ylittänyt juuri syntymäpainonsa (s.3408, 2kk 6000, 3kk 7230). Nukkuu Syö ja Kakkaa, perus vauva :D Menee korviketta niin paljon et aloitellaan pikkuhiljaa kiinteille.

Elämä muuten rulaa hyvin, paitsi babyblues meinaa iskeä - erityisesti iltaisin masentava fiilis, varsinkin parhaan ystäväni, rakkaan kuopukseni isän ollessa poissa. Varattu huomiselle hänen kanssaan hetki kahden, jotta voidaan keskustella näistä minun fiiliksistä rauhassa. Tiedä mitä hänelläkin päässään pyörii, mutta kun kerroin näistä oloista, niin itse kaivoi meille aikaa. Ensin toki säikähdin, kun sanoi vain, että meidän täytyy jutella. Siinä alkaa päässä pyörimään jos jonkinmoista. Mutta ihanaa on se, että hän kertoo välittävänsä ja haluaa auttaa :)

Minäpä koetan hieman useammin käydä ttäälä edes piipahtamassa! :)

Muokattu viimeksi:
Marrasmöhkö: tsemppiä babybluesiin. Ihanaa kun voitte asiasta jutella.

Jonsku87: Meillä on RealKids-lasit, joissa ei oo sankoja vaan vain pehmopanta jota pystyy säätämään. Neiti huiskii päätään välillä niin reippaasti, että lasit ihan vinksallaan, mutta ihan kohtuullisesti pysyvät paikallaan eikä paina mistään. Typykin yleensä antaa niiden olla, jos vaan äiti ei mee räpläämään ja säätämään niitä.

Päivitystä pojan verikokeiden tuloksista: maksa-arvot oli hieman koholla, lähete sairaalaan, jossa luvassa ainakin vatsan uä... Lääkäri ei osannut sanoa mistä kyse, mutta kehotti olemaan liikaa murehtimatta. Ei osannut sanoa liittyykö tämä pieneen kokoon.

Niin noissa meidänkin laseissa oli vaan säädettävä pehmopanta, mutta silti painoi :(

Justiinalle tsemppiä, toivotaan, että kaikki pienellä hyvin <3

Justiina89: Meillä neidillä myös maksa-arvot koholla jo toista kuukautta. Ultrattu 2 kertaa ja pissanäytekin otettu sekä tietenkin paljon verinäytteitä. Mitään ei ole vielä löytynyt. Oliko teillä koholla asat ja alat? Vai jotkut muut? Jos haluat keskustella ihan privaatisti aiheesta, niin voit laittaa mulle yksityisviestiä. Tiedän nimittäin tarkalleen miltä sust tuntuu!! <3

Mama, en oikein tarkalleen tiedä kun vaan puhelimessa puhuttiin lääkärin kanssa... Joku arvo jonka yläraja oli 40 olikin 59, eli ei ilmeisesti paljoakaan koholla. Saatan laittaa illemmalla yksäriä :) <3

Voi tsemppiä justiina89! Kyllä kaikki kääntyy parhain päin, sitten ku selviää, nii kyllä lääkärit osaa auttaa!! :-)

Nonnih, mulla alko kuukautiset ja kilpirauhas arvot oli nii korkialla että olis kuulema ollu ihme jos raskaana olisin ollut... Voin sanoa että oon murtunut :( Olin niin varma jo, että pojalle pikkusisarus tulee ja mää niin ootin sitte sitä, sen järkytyksen jälkeen.. Mieskin oli harmissaan.. Puhuttiin miehen kanssa että syön 3kk ehkä enemmän pillereitä, ja sitten ruetaan yrittään vauvaa. Huhhuh, olipas turhaa toivomista ja hehkuttamista... Noh, onneks meillä on tuo touhu toukka tuossa <3

Höh, voi Idapa, voin kyllä uskoa, että sinua harmittaa! Mutta kyllä se vauveli sieltä sitten aikanaan tulee, pääset taas jännämään kun yritys alkaa..  <3

Takaisin