Maaliskuun mölinät

Stork

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2014
Kotiäitipunk
Aina mun pitää hoitaa lapsia, aina mun pitää puunaa kotia, aina mun pitää imettää, aina mun pitää leikkiä, en saa mennä päikkäreille, en pestä hiuksii, en saa edes nähdä mun kavereita. Aina mun pitää olla kotona, aina mun pitää järkkää laatikoita, ett saan edes jotain hallinnan tunnetta. Aina mun pitää syödä salassa, en saa edes lihoa rauhassa. En saa rauhassa nukkua, en puhua puhelimessa, en saa edes käydä yksin paskalla. Aina mun pitää valvoa, aina mun pitää olla hereillä. Aina kaikki valittaa mun hajusta.
T. Minä ja siskoni :wink
 
Tuun ny tänne möliseen kun en tiedä mikä ois hyvä topic, mutta huomasin että tulppaanikuosisia ergo-kantoreppuja oli Tampereen Kalevan Prismassa puoleen hintaan alepöydässä. Uutena maksaa siis 139e.
 
Jos noista kantorepuista innostui niin myös tori.fi löytyy edullisia... Manducaa mm alk 40€
 
Eeeääääh! Lähdin lauantaina kavereitten kanssa viihteelle, heidän naapuriin tuli yks mun miespuoline kaveri johon oon ollu 5vuotta nii ihastunu, että perhoset on myllänny mahassa. Ja olihan meillä joskus aikoja sitte jotain juttua, mutta se on semmone iki sinkku joka haluaa elää elämäänsä ettei siitä ois mitää tullu!
Nojoo, mehä jäätii juttelee ja jooooo oli jottai flirttiä siinä.. PÖH. no tiemme erkaantui ja seuraavan kerra nähtiiki sitte kapakissa ja sielä soitti yks bändi ja riehuttii sielä ja se tanssitti mua ja kapakin jälkee jäätii juttelee, se vaa tokas mulle "olis pitäny aikoja sitte ottaa susta emäntä itelleni!" Oon jotenki otettu siitä, ku ei se huoli itellee ketään xD mutta jotenki se todellisuus hyppäs etehe, ettei sitä oikiasti enää pysty lähtee tuosta vaa jatkoille ja kaikkee.. Ja mikä pahinta, nyt mietin koko ajan sitä tyyppiä... EE SAIS! Rakastan mun ukkoa, rakastan mun poikaa. Mut nyt joku viiraa mun päässä pahasti... tunnen ihteni nii huonos ihmises, vaikka mittää ei oo ees tapahtunu tai mittää...
 
Idapa, kyllähän suhteessa ollessakin voi ja saa ihastua, eri asia on sitten jääkö homma vain ajatustasolle vai eteneekö... Itselläni ollut myös ihastuminen tunteita yhtä miestä kohtaan, mutta luulen tunteiden olevan täysin yksipuolisia, joten annan asian olla. Eikä olla enää edes juuri missään tekemisissä keskenämme.. Huoh :) eli ymmärrän tunteen!

Stork, meikällä on vähän samanlainen laulu pyöriskelly mielessä, lisäisin vielä: enkä saa juoda edes alkoholiaaaaa :D

Mites muilla menee yöt? Meillä huonosti. Oli jo aiemmin pari viikkoa kestänyt vaihe, että yöheräämiset rajoittui 2-4 kertaan, nyt on jo muistaakseni kolme viikkoa ollut yöt pojalla yhtä pyörimistä ja äheltää ja tutin tiputtamista... Hohhoijaa. Tätä äitiä väsyttää ihan hulluna. Poikaa on ihan turha laittaa edes omaan sänkyynsä kun se siellä vaan pyörii ja Ähisee ja lopulta märisee. Pakko ottaa siis viereen ja nukkua Perse puoliksi sängystä ulkona. Silti poju pyörii ja hyörii ja heräilee. Menispä tää vaihe jo ohi!
 
Nyt harmittaa tätä mammaa hirmuisesti. Välilevynpullistuma on nyt kolmisen päivää vaivannu todella. Päivät on ok, mut illat ja yöt hankalia. Lähinnä vaikuttanu typyn nukuttamiseen ja syöttöjen jälkeen takaisin uneen rauhottamiseen. Meillä kun rauhotutaan pomputtamiseen jumppapallolla tai sängynlaidalla. No selkä ei tätä kestä, jopa se tekee pahaa kun mies pomputtaa yöllä typyä uneen jos ei syötön jälkeen nukahdakkaan. Onneksi miehellä nyt vika isyyslomaviikko että pystyy auttamaan paremmin. Panadolin voimalla oon nyt menny, voimakkaampiin kipulääkkeisiini en oo koskenukkaan koska sit ei saa imettää useampaan tuntii. Tää näkyy siinä että ilmalla ja yöllä sais vetää sen 3g että oikeesti ei koskis ollenkaan.
Huolettaa niin paljon että pitää alkaa syödä noita vahvempia lääkkeitä, mikä tarkottaa imetyksen loppumista ja mikä pahinta niin se loppus sit kun seinää eikä lempeesti vierottaen niinkuin oli tarkoitus kesällä alkaa tekemään :sad001 Ärsyttää myös kun tulee jotenkin niin puolikas äiti olo kun koskee ja ei pysty kaikkea tekemään.
 
Huh! kiitos Justiina89, helpotti oloa! :) ei oo käyny kertaakaan suhteen aikana näin, niin meikähä meni iha paniikkiin.. :D kyllä tämä ajatuksen tasolle jää, mutta voi apua sitten kun nään taas tätä kaveria :D Niin erilaista huomiota saa, että sitähä aivan häkeltyy. :D
 
ttiuhti ota yhteyttä teratologiseen laitokseen tai esim facebookissa olevaan imetyksen tuki ry:hyn ja kysy neuvoa noiden lääkityksien suhteen jos toiveissa on jatkaa imetystä. Siellä tukiryhmässä on muutenkin hyviä neuvoja ja apua voi pyytää yksityisestikin :)
 
Kivaa Stork että sait välillä myös omaa aikaa :-)

Meillä tarkoitus tällä viikolla käydä ekaa kertaa tytön kanssa pienellä matkalla ja syömässä ravintolassa. Tarkoitus pitää syönnin aikana tyttöä turvakaukalossa, jos on hereillä ja laittaa jotain leluja katseltavaksi. Vaunut lähtee toki mukaan et saa tyttö siellä nukkua. Toivottavasti sujuu hyvin se reissu :-) Vähän jännittää kuitenkin miten sujuu.
 
Ttiuhti, mulla oli/on si-nivelen todella kipeä tulehdus ja lääkäri antoi kortisoni-piikin niveleen ja käski syömään 600mg ibuprofeenia (ibusal, Burana, ibumax...) kolmesti päivässä.
Älä siis suotta kiduta itseäsi pelkällä parasetamolilla. Mä siis täysimetän.
 
Täällä on kirppari tavaroitten hinnoittelu urakka menossa. Pelkästään vauvan vaatteita ja tavaroita. Huh! Paljon niitä onkin jo kertynyt mitä saa pois jo laittaa! :)

Ja hei.... kuka valittelikaan ettei vauva viihdy autossa? Mamamehiläinen oliko? Mä ostin sen autopeilin ja meillä loppu autossa itkut ja kitinät kun seinään!!! Vaavi tykkää tuijotella itseänsä lumoutuneen peilistä :) suosittelen kokeileen !

Sit suosittelen vielä lukemaan kirjan Kuinka kasvattaa bebe - vanhemmuus pariisin malliin ! Todella mielenkiintoinen ! Tilasin cdon.comista ja ei ollut kalliskaan. Onks joku muu lukenut sen ? :)
 
Oon sen kirjan aloittanut, mutta jäänyt sitten miehen töpöydälle. Mieshän osti tuon kirjan itselleen iltalukemiseksi. Tarttiskin sitä lueskella, kunhan olisi aikaa :)
 
Jepulis, meidän neiti ei pienempänä viihtyny autossa, mutta tilanne alkaa olla jo paljon parempi. Nukkuu pääasiassa, mutta jos ei nuku leikitään soivalla koiralla/katsotaan Kaapo-videoita tabletilta. Mutta tuota peiliähän se on kokeiltava!! :)

Mä olen kans lukenut tuon bebe kirjan ja oli kyl loistava. Pitäs lukea se nut uudelleen kun vaavi on syntynyt. Olen asunut Ranskassa ja kaikki mitä kirjassa on kerrottu toimii ranskalaisiin lapsiin ja on siellä käytössäkin!! Ihanan kuulaisia, kilttejä ja kohteliaita ovat lapset siellä, mutta silti lapsia ja leikkisiä vielä aika iäkkäinäkin.
 
Meillä kun on ollut ihan perseestä suoraan sanottuna yöt nyt kolme viikkoa, niin pakko hehkuttaa, että viime yö meni verrattain hyvin! :) poika nukahti omaan sänkyynsä 22.30 ja heräsi vasta 00.30, mikä on nykyään pitkä aika meillä. Ei tarvinnut tuttiakaan käydä laittamassa. Minähän en luonnollisesti saanut unta (#@;?!$) mutta otin pojan viereen enkä antanut tuttia, niin eipä ollut poika sitä vaillakaan! :) vasta aamulla kun alkoi levottomasti pyörimään, annoin tutin :) voitte arvata että oli hyvä mieli :)
 
Anjuska86, mulla vaan ei kortisonista ole apua kun ei ole tulehdusta, joten lääkäri ei sitä lähde pistämään. Panadoliin on 1g resepti kun pidemässä käytössä parempi kun tulehduskipulääke. Toki tässä mennään jo maksimi annoksilla panadolilla että ei sekää pidemänpäälle hyvä maksalle. Nuo muut lääkkeet on sellaisia minkä kanssa ei saa imettää, vahva kipu lääke sekä relaksant/kipulääke.
Neuvolasta sanoivat että voisin kuurina syödä vahvemman kipulääkekuurin ja sen viikon sitten antaa korviketta. Ettei heti tarvitsisi koko imetystä lopettaa. Noh 4kk neuvolassa pitää lääkäriltä vielä kysyä miten olis parhain tehdä.
 
En kortisonia tarkoittanutkaan vaan sitä ibuprofeenia. Kun satun itse olemaan sellainen, ettei se grammanenkaan panadol auta yhtään. Mut ibuprofeeni auttaa! Ja siis kipuun silloinkin kun ei ole tulehdusperäinen. Mua käski lääkäri 2vko syödä vaikka imetän.

Mulla sama juttu, että normaalit lääkkeet joista aiempina vuosina oli huippu-apu, ei nyt käy kun imetän. Ja arastelin buranan/ibusalin/ibumaxin käyttöä ennen lääkärin kehotusta.

Pullon antaminen toisen lääkkeen ajaksi oli vähän kaukaa haettua kun vauvani ei suostu ilman parin tunnin väsytystaistelua syömään pullosta... Blaah!
 
Mulla on toi kirja kans. Luin sen raskausaikana ja oli siinä joitain juttuja joita aion kasvatuksessa käyttää. Esim sen että ruokaillessa typy saa aina ensin vihannekset eteensä ennen lihaa, jotta oppii aina syömään ne ekana. Lisäks kirjassa oleva jugurttikakun ohje on ihan sairaan hyvä. Testasin sitä lisäämällä joukkoon banaania ja se oli älyttömän hyvää kahvin kanssa.
 
Takaisin
Top