Maaliskuun mölinät

Voi idapa :Heartred mutta mielummin näin kuin että kesken olisi mennyt. Pääsette kuitenkin yrittämään pientä kun koette itse olevanne valmiita siihen :)

P.s täällä kans hieman pelon sekaisin tuntein, menkat kohta viikon myöhässä. Tosin voi olla aivan sekaisin vielä mutta...
 
Mä lueskelin lokakuisten puolella kuulumisia ja huomasin että kaikilla on suunnilleen kellon tarkka pävärytmi. Meillä ei ole oikeestaan minkäänlaista, tai siis ei ole ollenkaan, päivisin mitään rytmiä. Yöt kuitenkin hyviä, yö rytmi on (21-22 unille, syöttö melkeen minuutilleen 5.30 joka yö ja ylös 9-10) Ollaan kyllä aika meneviä ihmisiä ja päivät muutenkin kaikki erilaisia rytmiltään myös meillä vanhemmilla :) ruokakin tehdään millon missäkin välissä on hyvä, yhdessä syödään kuitenkin :) Mahtaakohan tälläsestä rytmittömyydestä olla vauvalle haittaa? :/
 
Eeella, tuskin mitään haittaa on, jos muuten on tyytyväinen! Ja onhan toi unirytmi tarkka, et kylhän se vauva oman päivärytminsä siihen suhteuttaa. Mä mielelläni ottasi ton teidän rytmittömän päivän, oon nykyään laiska lähtee mihinkää, ku tyttö nihkeesti rupee päikkäreille muualle ku sänkyyn :/
 
No sepä se! Tässä yrittää vaa aatella järkevästi, ettei tuntus nii kamalalle. Hupsua miten siihe "kiinty" vaikkei ollu varmaa ees..
Unikko, mulla oli reilu 2viikkoa myöhässä, mutta mistäs tuon tietää..

Eeella, kyllä ne rytmit rupiaa tulemaa pikku hiljaa :) nyt vasta meilläki hiljoksii rupiaa tulemaa päivä rytmiä, aikalailla vauvan mukaa me mennää kuitenki :) aamupäivä ja päivä on aina kellollee mutta iltapäivästä ikinä tiijä :D muuta ku se, ettei nuku 19 jälkee ja 20 ilta hommat ja 20:30 mennää sänkyy pötköttelemmää ja rauhottumaa ja iltavelli. 21 rupiaa nukkumaan sitten :-)
 
Eella, ei haittaa rytmittömyys. Meillä mennää vauvan tahtiin, ja se on meidän rytmi. Herätys 8-9 aikaan (vauva on itse alkanu herään "jo" kasilta, toisaalta joskus saattaa nukkua kymmeneen), pari-kolme tuntia ylhäällä, sit rintaa ja nukkumaan. Iltapäivät on mitä on, joskus nukkuu kolme tuntia, joskus pari pienempää pätkää. Joskus kitkuu hereillä kolmeen ja nukkuu kuuteen. Iltatoimet on kasilta ja sit syödään ja nukutaan, nukahtaa ysin ja yhentoista välillä vaihdellen, mahakivut ja hampaat saattaa joskus vetää levottomaksi. Neuvolassa lääkäri totesi, että hyvältä kuulostaa, että kunhan vaan yöt ja päivä on eroteltu niin kaikki ok, mitään kellontarkkaa ei oo pakko haikailla vielä.

Ja Idapa, voin kuvitella kuinka ajatus vei jo mukanaan vaikkei varmaa ollutkaan! No, jatkosuunnitelmat tuli teidän sit ainakin puhuttua selviksi tän myötä? :) Mulla ei menkkoja oo ollenkaan, minipillerit vei ne pois (mitä oikeastaan toivoinkin, kun en kaipaa sitä sotkua nyt just :D). Yhet tuli ku pillerit aloitin mut sen jälkeen ei oo tullu :D
 
Hihi sain oudoksuvan katseen rattaiden pohjalta kun tiirailin auringon pimennystä isännän hitsausmaski päässä :D :D huh, en siis ala pakon omaisesti luomaan mitään päivärytmiä meille, vielä :D
 
eella, ei tän ikäsillä vielä välttämättä oo/tarvi olla rytmiä :) se että tiedostat asian, auttaa jo hirveesti, siis että tiedät rytmien tärkeyden... kyllä ne sieltä tulee, kunhan on nuo yö ja päivä erikseen niinku teillä on ja samantyyppiset asiat toistuu päivittäin, niin sillä pärjää jo pitkälle. :)
 
Ois ihan kun voiskin ottaa rennommin näitten päivärytmien kans, mut meillä on pakko olla aika hyvin organisoituna päivän kulku ku mies on aina töissä ja pitää kolmen lapsen kans saada arki rullaan.. Yhtä pitää kuskata koulussa, yhtä kerhossa jne.. Ja ulkopäikkäreistä en suostu tinkimään...
Lennosta vaihdetaan kaukalosta vaunuihin jne :)
 
Mies on illanvietossa ja typy nukkuu. Koira tuhisee jalkopäädyssä, mutta mä en osaa alkaa unille kun ootan vaa toista kotii.
 
Mulla ollu muutaman päivän ajan alavatsakipua ja alkuviikosta ihan sama olo kuin kevyempien supistusten aikaan! Eli alaselkä oli kuin tulessa. Ajattelin jo lääkäriaikaa soitella, mutta sitten mahakipu hellitti, kuitenkin joka päivä tuntuu hieman pistosta ikään kuin vasemman munasarjan kohdalla... Menkkoja odotellessa siis... On jo useammat tullut mutta hieman epäsäännöllisesti, niin en osaa sanoa ovatko vielä myöhässä, varsinkin kun en tarkalleen muista milloin edelliset oli, mutta taitaa niistä se kuukausi nyt olla.

Pojalla mennyt masu ihan ummelle kiinteistä :sad001 kokeilen jos luumusose auttais. Ensiapuna laitoin "Mittasin kuumeen " pojan pyllystä, heti alkoi äkistää ja ulos tulikin melkoinen viljakäärme :D en kuitenkaan haluaisi jatkuvasti tuolla menetelmällä saada kakkaa tulemaan... Mites muilla, onko kiinteät vaikuttaneet mahan toimintaan?
 
Meillä on ihan normaalisti tullut kakka 1-2 päivässä. Tosin ollaankin syöty aika pieniä annoksia kiinteitä. Siis ihan maistelua vaan. Ehkä keskimäärin n. 4-5 tl päivässä.
 
Meillä kakkaa on tullut enemmän kiinteiden aloittamisen myötä. 4-5krt päivässä hertainen hernerokkaläjä!!
 
Tänään olikin mielenkiintoinen tilanne. Kauheat selkäkakat ja pään yli puettava body :D Ei mikään helppo yhdistelmä. Kuinka riisua lapsi ettei oo päätä myöten kakassa. No, pää säästyi mutta muuten tuli kyllä pesureissu. Että tällaisia kakkajuttuja tänne tänä aamuna :)
 
Ollaan miehen kanssa juteltu että syön nyt pillereitä muutaman kuukauden ja toista ruetaa tekasemmaan :)
Ohhoh, mies lähtee huomenna töihin 2vk isyysloman jälkeen. Pitänee taas opetella yksin pyörittää huushollia jne :D hirvee iso apu ollu siitä köllykästä! Eilen käytiinki miehen kanssa syömässä, oli mukava, vaikka ressasin kelloa :D onneks mies puhu järkee mulle :D

Kiinteistä; poika syö 2x päivässä kiinteitä, ekalla ruualla annan aprikoosia tms, ja toisella ruualla luumusosetta puol purkkia ja toisena päivänä loput. Meinaa olla kans vatta kovana, mutta aika hyvin tasapainoon oon saanu mahan, kun luumua annan säännöllisesti :-) ja poikaki tykkää siitä värkistä :D Niin ja nyt ruokajuomana oon antanu vettä kans sen mahan takia, ja vettä tykkää juodakin paremmin kun maitoa :-)
Nyt annoin peruna/parsakaali sosetta ensimmäistä kertaa, mua vähä pelottaa miten se vatta reagoi siihen pottuhu, toivottavasti kestäs nii ei tarviis syyä maissia ja bataattia vaa :D
 
Me käytiin eilen eka kertaa saunassa pojan kanssa, ihan ylälauteilla miedoissa löylyissä ja sitten alalauteilla kun löylyä nakattiin, hyvin viihtyi sen pikkuhetken. :)

En löydä sitä kiinteiden ruokien omaa ketjua, niin kirjoitan sit tähän :) mä aloitin kiinteät silleen että viikon ajan kerran päivässä pikkuannos, ehkä 2 tl, sitten 2 kertaa päivässä sama annos... Poika tykkää ihan tosi paljon! Nyt on mennyt suunnilleen 1/4 purkillinen + loraus äidinmaitoa seassa aina kerrallaan, aamupäivisin ja iltaisin. Milloinhan noita määriä uskaltaa lisätä? Meillä kuitenkin imetys vielä mukana enkä halua siitä luopua tai vähentää liikaa, maito kun kuitenkin on näin pienillä se tärkein, oli se sitten äm tai korvike...
 
Meille neuvolan täti sano että voi mennä koko purkkiki päivässä, toki vähentyy maidon määrä, mutta kyllä se maito silti pysyy pääravintona. Me ollaan tehty nii että ; herättyään maitoa, ekojen päikkäreitte jälkee puol purkkia lämmintä ruokaa + jälkkäri (miten jaksaa syödä), päikkäreitte jälkee loput purkkiruuasta eli iltapäivällä ja sitte ilta ja yö mennäänki maidolla ja vellillä. Ruuan kanssa rupian antaa maitoa, kunha maha on enempi tasapainossa. Meille annettii tämmöne lappune, joka antaa vähä osviittaa siihe mite voi antaa sosehia :-)
 

Liitteet

  • 1427106010985.jpg
    1427106010985.jpg
    41.1 KB · Katsottu: 26
Nyt tuli kirje sairaalasta. Ensi viikolla aika. Klo 10.20 ultra, 12.30 lääkäri, 14 näytteenotto. Siis koko päivä menee sairaalassa ja saa kantaa siis mukana vauvaa, autokoppaa, hoitolaukkua, omaa takkia... Miten tuolla päiväunet onnistuu, saa nähdä. Ai että tympäsee jo ajajatuskin. :sad001
 
Justiina i feel you! Rampattiin tytön lonkkien kans reilut kaks kk tyksissä... Meiltä ajaa jo 1,5h per suunta.. ja yleensä oli aina niin et tyyliin klo 9.30 ultrattiin lonkat ja lääkäri klo 12.. ja yleensä lääkäri aika myöhässä ainakin puoli tuntia... sitten syötöt yleensä viel, vaipan vaihdot ym+itellekki jotain murkinaa jossain välissä ja sit taas kotiin ajo... koko päivä meni siinä touhussa aina..
 
Mä täällä niin haaveilen pikkukakkosesta... menkkojen pitäisi alkaa pian, jos ovat yhtään rytmissään. Olen jo malttamattomana tehnyt pari r-testiä mutta negaa on näyttänyt.. :D Mies asenteella "jos lisää siunaantuu, niin saa tulla" JES! :) Aina kun jotain märkää tuntuu housuissa niin oon menny äkkiä tarkistaa ettei vaan ole menkat alkanu :D valkovuoto tuntuu olevan runsasta, mikä kyllä mulla yleensä kielii menkkoja.... en tiä mikä älli mulle on iskenyt mut hartaudella toivon raskautuvani pian uudelleen :) peilin edessäkin katselen vatsaani, haaveilen siellä olevasta pienestä asukista, silittelen sitä niinkuin siellä joku jo olisi.. :Heartred onkohan tää jotain hormonaalista, välillä herään haavemaailmastani kun peilin edessä vatsaani silittelen että "Hei mitä sää muija oikeen touhuut!!!" :D :D
 
Takaisin
Top