Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinkahan monta kertaa lie tuotaki allekirjottanu. Pai thö vei... muistakaa aina käydä vahvistamassa se allekirjoitus sähköpostissa. Allekirjoittaneella meinaa aina unohtua.. :D

Toi kellojen siirtely on niiiiin TURHAAAAAA!

hö,miks mulle ei tuu sähköpostii enää niitä vahvistuslinkkejä?vissii kolme oon adressia oon käyny allekirjottaa.onkohan siinä joku raja et niitä ei tuu?

Mä kun luulin et hyttysverkot on vakiona vaunuissa... nois meidän ora vaunuis se on ommeltu taskuun kii et se on sieltä helppo vetää vaunun yli :)

Ei ollu meidänkään vaunuissa sitä vakiovarusteena. Eikä oo noissa rattaissakaan. Mutta ei tosiaan ole suuri rahallinen panostus.

Minnuu ei haittaa kellojen siirtely yhtään. Totun uuteen aikaan aina muutamassa päivässä. No problem. Miehen eno kommentoi kyllä tuohon asiaan hyvin, että jos yhden tunnin kellojen siirtäminen kaksi kertaa vuodessa aiheuttaa ongelmia moneksi kuukaudeksi, niin vuorotöihin ei kannata kyllä mennä. :D

ei muakaa niin se kellojen kääntely mut just on saanu tytölle jonkunlaisen hyvän unirytmin minkä mukana itekkii menee ja sit kaikki menee kirjaimellisesti ihan vituiks.

No en mie tiiä. Kai siinä joku järki on. :D Mutta ei suuresti minua haittaa, suuntaan tai toiseen. Siis sekään vaikka poistettaisi käytöstä. ;) Lasten rytmin suhteen voi toki ollakin vaikeampaa, saa nähdä, miten meillä Kiiran kanssa käy. Esikoisella ei ollut mitään kunnon rytmiä päivissä muuten kuin syömisten suhteen, niin sen kanssa ei nuo kellon siirtelyt hetkauttaneet yhtään. Kiiralla nyt sentään jonkinlainen rytmi on, niin katsotaan kiroanko kesäaikaa viikon päästä. :D

Mitähän tuolle vauvalle pitäs pukea vaunulenkille näillä keleillä? Tänään oli 11 astetta ja aurinkoa, ja tuntui että siellä vaununkopassa oli hellettä. Pitää mitata huomenna paljon siel oikeesti on. Mä laitoin tytölle ohuen hupullisen fleece haalarin, kypärämyssyn ja tumput ja villasukat. Ja makuupussiin vaunuihin. Tais olla liikaa, kun ei nukuttanut hyvin Ja oli vähän hikinenkin...

mä oon pistäny tytsyl bodyn,housut,sukat,villasukat,pöllöhaalarin,lapaset,töppöset ja paksun kypärämyssyn.rattaissa on myös viltti jos tulee kylmä.

Jäden vaatteissa meijän jätkä olis ihan hiki hatussa :eek:
Meillä mentiin tänään vaunuissa niin, että vaunun pohjalla oli lampaantalja ja päällä makuupussi, jossa jätkä sisällä. Jätkällä oli päällä sukat + housut + body ja jumpsuitti + kevät pipo. Raittaiden aukon edessä pieni viltti. Hyvin nukutti ja tassut ja nassut oli lämpimät.

Meillä on ollut jo pitkän aikaa käytössä fleecetakki, vuorelliset ulkoiluhousut, ohut froteinen kevätpipo, vauvalangasta kudotut ohuet tumput ja ihkut turvakengät. Meillä kanssa kylläkin aikamoine kuumakalle, joten ei kaikki ehkä ihan noin vähällä pärjää :)

Voihan vihtori. Ei näkyny sitä hammasta ja pojalla vaan nokka vuotaa. Tuliko sille raasulle taas flunssa? Eihän se kerenny ku vajaa kaks viikkoo olla terve...:sad001

mut me ei käytetä makuupussia ollenkaa,vilttikii on tosi ohut viltti.eikä oo lampaantaljaakaa.:) mä täällä taas selittelen...:grin

Taisin jo höpistä toiseen ketjuun, mut vähän riippuu säästä. Nyt on tärkeää, että vaate pitää tuulta, joten välikausihaalari on meillä käytössä. Rattaissa on kyl hyvin tuulelta suojassa, mutta sit jos ottaa vaiks keinumaan niin on kiva, ettei tuule läpi. Eilen riitti hyvin kun oli perus sisävaatteet, villatakki ja -sukat, pipo ja välikausihaalari sekä pienet tumput. Rattaissa on mukana viltti, jos tarvii. :)

Tyynelle oon pukenu bodyn ja potkarit ja lisäks sellasen velourhaalarin (olevinaa unihaalari mut siihen liian lämmin) ja sit ohuen ulkohaalarin. Tumput ja töppöset ja tuulilukollisen pipon. Vaunuissa ei ole mitään lisättyä jos sitä harsoa aukon edessä ei lasketa. Sitä äp:n vanupukua ei olla enää ees kokeiltu ku on niin naftin näkönen vaik ei Tyyne mikää iso ookaa.

Tääl vaa aamut aikastuu, Tyyne heräs jo vähän ennen kuutta ja esikko Tyynen mölinään sit puol seittemält. Potuttaa ku ite tuli mentyy vast puolilt öin nukkumaa ja Tyyne oli lisäks tosi levoton.

just ton takia ite meen nukkumaa samaa aikaa ku tyttö,jos se nukkuukii huonosti tai herää tosi aikasii ni saa/kerkee ees vähän nukkumaa itekkii.

Mäki yleensä meen viimestää yheltätoista nukkumaa mut eilen tuli "vähän" vietettyä laatuaikaa miehen kanssa ni siin sit vierähtiki kivasti aika.

Huomattii esikon kans et sen lelukoira on "julkkis". Foxilt tuli Vipo lentävän koiran seikkailut, ja esikolla on just se Vipo-pehmo ollu jo kaks ja puol vuotta. Tuli ihan yllätyksenä et se onkii lastenohjelmasta se koira.

Takaisin