Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu. Meillä on kans just noi Hakkaraiset eli hammaskarkit. Ja oman iän verran on nyt ruvettu syömään niitä lusikallisia :wink

Minkkis mä niin repesin tolle kakkakäsijutulle :laughing025 Silmät kyynelis tääl nauran :)

Täällä kans esikko osaa olla "hieman" raivostuttava. Eilen se oli tökkiny hoitokaveriaan kepillä, ja töniny tätä ja muita puistossa. Ei totellu ollenkaa hoitotätiä eikä kyl muakaa, nauro vaa paskasesti päälle :smiley-angry005 Mä en millää jaksas koko ajan tapella ton kans mut tuntuu et mikään ei auta, jos joku tehoo kerran ni ei varmasti toista kertaa.

Tänää tyttöjen 5-v eno oli pari tuntia meil hoidossa, ja ulkona se aika meni. Mä taisin olla ainoo jolle tuli kylmä. Muutenki hirvee niskasärky koko ajan, ku on niin jumis, ja nyt mietin et taitaa olla kallonpohjan jänteis tulehdus :sad001

Samat tekniikat on käytössä meilläkin esikoisen kanssa. ;) Välillä on kyllä niin taistelua ihan perusjutut, että voisi naurattaa, jos ei itse tarvitsisi sitä elää. :D Meillä on kyllä myös jäähyt käytössä, jos menee ihan mahdottomaksi touhut. Ei kyllä tarvitse sitä päivittäin edes käyttää, yleensä varoitus jäähystä jo tehoaa.

Ompelin sitten Kiirallekin sen hattusen. Oonpahan saanut tällä viikolla ees jotain aikaan, ja ompelukoneenkin kanssa alkoi jokin yhteys löytyä. Toisin sanoen osaan ehkä nyt sitä jokseenkin edes käyttää. ;) Tässä kuva tämän päivän aherruksista, kuva on vähän tärähtänyt, ei varmaan tarvitse kertoa miksi. Salamaa jos käyttää, niin Kiiralla on aina sama pöllämystynyt ilme naamalla. Niin kivasti naureksi, kun ilman salamaa kuvia napsi.

IMG_7667.JPG

Ihanat myssyt, Kellitys! Kiiralla on niin söpö toi lätsä, et teeppä mun pojalle kans sininen, nii ostan pois! :D

Sinistä pöllökangasta löytyis. ;) Tossa Kiiran hatussa on sellaiset pitkät "korvat". Esikoinen kun laittoi ne pystyyn, ni miehen mielestä näytti sit ihan siltä, kuin Kiiralla ois ollu housut päässä. laughing7 Oikea muotiluomus.

Noi korvat ois hyvät! Mitä maksais? Ny kuule vakavissani kysun, on niin kivan näköinen. :D

Onpas kivoja pipoja...öhöm...onko jo jonoa tilauksiin :D

Hahaa voin vaan kuvitella kun nämä vauvelit pääsee uhmaikään, kaikki keinot käytössä..
Oon tota jäähyä käyttänyt vaan meidän koiran koulutuksessa,ahahaa.Tehosi hyvin.

Tossa il perhe osioissa oli juttu näistä lasten jäähyistä...tiedä siitä sitten...
http://www.iltalehti.fi/perhe/2014022618077027_pr.shtml

Ounou Liv kanavalla Ti leffana Hatciho.Nähty jo 2 krt ja itkettaa jo pelkkä ajatuskin:smiley-ashamed008

Meillä ei tuota jäähyä oo tarvinnut niinkään kiukutteluun käyttää, vaan ihan sellaiseen tahalliseen pahantekoon. Jos ei kiellot ja rauhalliset selityksetkään tehoa, niin pakko on jotain tehdä. Eikä edes joka viikko ole tarvinnut käyttää. Menee itselläkin hermot välillä, niin parempi on sitten olla hetki eri tilassa lapsen kanssa. Ja miusta siinä on ollut tärkeää se, että lapsi oppii pyytämään anteeksi. Ja käydään aina tilanne läpi, jotta myös ymmärtää, miksi ei saa toimia niin, kuin toimi. Ja sylissähän ollaan paljon muutenkin kuin vain jäähyn jälkeen. Olen myös pitänyt kiukkuilevaa, potkivaa ja huutavaa uhmaikäistä tiukasti sylissä varttitunnin. Kyllä miun mielestä lapsen pitää kuitenkin oppia, että teoilla on seurauksensa. Parempi jäähy kuin fyysinen kurittaminen, jota aika moni ikäiseni on kotona kohdannut, vaikkei siitä traumoja olisikaan jäänyt.

Voin mie noita pipoja teillekin tekaista, jos oikeesti tahotte. :D Kunhan vaan ompelukone pysyy yhteistyöhaluisena, kangasta kyllä vielä riittää.

Olipa muuten Kiira väsynyt, piti käydä tuossa kasin jälkeen kiskomassa se ylös tuolta sängystä. Ei haitannut valojen sytyttäminen, silittely tai juttelu toisen unia. Heräs vasta, kun syliin nostin ja siihenkin olisi voinut nukahtaa uudelleen. Jos vaan olisi antanut kuudesta nukkua jo yöunia, niin kuinkahan pitkälle aamuun sitä unta olisi riittänyt. :D Joten heräteltiin toinen. Esikoinenkin nukahti olkkarin matolle hetkeksi. Millähän mie noi tytöt onnistuin väsyttämään, voisin toistaa joku ilta. ;)

Kiira näyttää jotenkin niin hirmu isolta tytöltä, tai isommalta kuin meidän jätkä :cool:

Meillä on jäähypenkki silloin jos tekee oikeesti jotain tyhmää; satuttaa toista tms.. Kiukuttelusta, turhanpäiväisestä sellaisesta jos ei sanomalla lopu ja kiljuminen hiljeny ni joutuu hetkeks omaa huoneesee rauhoittumaan. Samoin jos kielloista huolimatta ruokapöydässä pelleillään tai alotetaan se huutaminen niin hetkeks omaa huoneesee rauhoittumaan. kaikille suodaan ruokarauha meillä.

Voi vittura kun rupee jo kohta ärsyttään kun koko päivän ainakun avaa Vau.fi niin siinä on joku helevatan pyllynreikä sojottamassa suoraan silmiin O.o

Takaisin