Maaliskuisia mietintöjä

Mutta onko kalju nyt kuitenkaa hoitajien mielestä parempi? Eiks se ois just mitä enemmä karvoja lörtsykän ees on peittämäs niin sitä parempi kätilöille, kun ei nää kunnolla koko paikkaa vaan sen reiän :grin

Mä oon sitten ollu varmaan hyvänä kakkosena heti lambin jälkeen noissa kätilöiden painajaisissa. En oo synnytyksiin kyllä siistiny, mutta ei mulla hirveen muhkee pehko oo luonnostaankaan. Nykysin siistin sen verran, että tosiaan uimaan kehtaa mennä. Mä nään vielä ihan toimia ku kierrän mahaa toiselle sivulle ja tosiaan jos jalkaa nostaa vähän ni näkee viel paremmin. Normistikaan en kauheesti parturoi.

Ja tuosta yläpäästä. Mä kävin kampaajalla (joka siis tosin kaverin tuttu ja kävi niillä kotona) ja olin ihan nolona, kun edellisestä leikkauksesta oli melkein vuos aikaa. Odotin sen naisen kans kauhistelevan ja olinkin sillä asenteella, että kaikki huonot pois vaan. Ni eikö mitä. Se ei suostunu leikaamaan multa kauheesti ku hiukset oli niin hyvässä kunnossa o_O Ihmetteli vielä, et onko oikeesti edellisestä leikkauksesta niin kauan.

Elisha: Mun mielestä on "terveempää" vähän pelätä/epäillä tulevaa, eikä olla siellä pilvilinnoissa kuinka kaikki tulee menemään niin hyvin. Selitän nyt ehkä taas vaikeesti ja joku ymmärtää väärin. Mutta jos siis suhtautuu realistisesti ja vähän jännittääkin tulevaa niin sieltä ei putoo niin korkeelta jos se arki aluksi takkuaakin. Onnea kirpparibongailuun :)

Mä olen käynyt viimeiset kolme vuotta 6-7 vkon välein brassissa. Mä olen vaalea, mutta alapääkarvoitus on varastettu joltain kiertävän sirkuksen partanaiselta ja raskaus ihanasti vielä lisää sitä karvaa sillein, että tummaa ja kikkaraa kasvaa sisäreisiä pitkin niin, että kesätuulella varmaan polvia kutittais. Mun psyyke ei kestä sitä, eikä tuo alakerran iho ajelua, vaikka minkälaisia sheivausgeelejä ja ihoa rauhoittavia litkuja käyttää, kuorii ihoa ja rukoilee. Eli kaljuna mennään ja tästä pyhä aikomukseni on pitää kiinni.

Ai että kun on reippaita parturijoitsijoita! Itse käyn hiustenleikkuussa 2-3 VUODEN välein..tasapitkä ponnari, toimii itsellä hyvin, paitsi kun kasvaa niin pitkäksi että pampula ei jaksa kannattaa painoa- on ollut joo niillä harvoilla parturikerroilla leikkaaja "kauhuissaan..", mä tykkään pitää pitkää kun se ei oo tiellä, ja ah niin helppo! ehkäpä sitä taas imetyksen loppuvaiheessa (vuonna 2015??)vois mennä katkomaan pituutta.o_O Nuorena leikkasin itse-siitä sentään luopunut! Lapsetkin menee kotiparturissa, kivaa sorminäppäryyden kehittelyä:p-

Mä kans parturoin lasten ja miehen hiukset ja tasautan omiani vuoden parin välein. On ollut monenmittaista hiusmallia, mutta pitkä on helpoin ja sen saa sit väkerrettyä erikoistilanteisiin haluamakseen. Ainoa miinus on et muksut roikkuu tukassa kiinni, jos ei kiinni jaksa laittaa. Mut meneehän se päänhieronnasta..

Mä oon tosi huono kasvattamaan hiuksia, vaikka haaveilenkin siitä että saisin ne kesällä kunnolla ponnarille. Mun tukka alkaa näyttää hamppuiselta viimeistään 2 kk kampaajakäynnin jälkeen, ja sitten aina sorrun leikkauttamaan sen uudestaan kun en kestä huonokuntoisia latvoja ja epämääräistä mallia. Uimahallissa ravaaminen ei yhtään helpota tätä hampputukkaongelmaa. Mut ois niin kätevää, jos kesällä saisin tukan pois naamalta!

Mulla ei oo oikeestaan koskaan auki hiukset, yölläkin sikkuralla, ainut kerta kun on tiellä on toisinaan noiden eläintenhoitamisessa, kun pitää tehdä jotain alaspäin (leikata sorkkia tms.) niin on oma poninhäntä roikkuu edessä..silloin on pakko letittää! juhlissa saa olla auki, mutta kuuma tulee:gen113

34 viikkoa olis tänään täynnä! Huikeeta :)

Pari päivää äitiyslomaan, viikko synnytystapa-arvioon, 3 viikkoo vauvan täysaikasuuteen ja 6 viikkoo laskettuun aikaan! Mulla on vauva sylissä alle 2kk päästä vaikka kuinka mentäis yli lasketun ajan!

Voi hurja 34 viikkoa! Muistan kun kirjoittelitte 30 viikkoa täynnä ja se tuntu niin paljolta. Mä tuun sen 2 vikkoa perässä, eli tänään tasan 32+0!
Apua apua, mua alkaa jännittää! En haluu olla enää raskaana, mutta en mä oo vielä valmis synnyttääkään!

Ei saa ny liikaa miettiä sitä synnytystä, ajatukset muualle!

Mä olisin jo ihan valmis. Raskaanaoleminen on jo niin nähty. Eikä varmasti tuu tätä aikaa ikävä! Saispa synnyttää jo!!!

Mutta kyllä muakin siis jännittää sitä ei käy kieltäminen. Jännitys kasvaa vaan päivä päivältä isommaks ja ajatukset pyörii entistä enemmän synnytyksessä ja vauvassa.

Mites, oletteko saaneet tai arveletteko saavanne työpaikoilta jotain muistamisia äitiysloman alkaessa? Mä vähän uumoilen, että korkeintaan mun suht tuore esimieheni muistaa asian ja ostaa kukkia. Äitiyslomalle jäävien lahjomiskolehtien kerääminen kun on ollut ikään kuin mun vastuulla täällä aiemmin. Oon kerännyt rahoja ja kierrättänyt kortteja nimmareita varten ja ostanutkin niitä lahjoja... Melkein lyön itseni kanssa vetoa jo, että mua ei muisteta mitenkään.

Mä muistelisin että meillä on pruukattu kerätä jotain porukkalahjoja vasta siinä kohtaa kun tuotos on ilmestynyt. Eli lomalle jäädessä ei ole lahjomisia luvassa.

meillä on yleensä annettu joka kissanristiäisissä joku lahja, mut mä en saanu yhtään mitään.... saa nähä saanko edes ku vauva on syntyny, tosin en ajatellu paljoo sinne edes ilmotella.... sen verran "hyvässä hengessä" sieltä pois lähdin. pari työkaveria on kahville pyytäneet, mut oon niitä läheisimpiä tavannu työpaikan ulkopuolella.....

just tulin yhen luota, joka 2vkoa sitten sai pienen tytön :Heartred voi mahoton miten pieni ja suloinen!!!!!!!! tää työkaveri koki vähän samaa syrjintää ku minäkin, eikä hääkää oo paljoo ajatellu ilmotella tai käydä näyttämässä vauvaa... ja ainakaan vielä ei oo mitään lahjaa saanu......

Tänään ihan hemmetin tahkee päivä! En tunne oloani mukavaksi omissa nahoissani, en sitten tippaakaan! Ääääh! Ja armoton makiannälkä vaivaa. Ei tarvis paljoa ni menisin jo auton renkaat ulvoen kohti kauppaa karkin kuvat silmissä, mutta mutta sitten on tää hemmetin morkkis minkä tietää tulevan jos nyt loppumetreillä "sorrun" :D
Mää niin synnärillä mätän makiaa naamaan kun työn tuotos tuhisee vieressä tyytyväisenä! :P

Kyfixfix, vähän samoja mietteitä itsellä. Että jos ei työkaverit muista mitenkään, niin eipä sitä vauvaakaan varmaan tarvitse sitten näytille kuskata.

Meillä on vähän sellaista, että toisten muistamiset on hirrrrrveen tärkeitä ja toisten ei niinkään. Esim. äitiyslomalla olevan kollegani synttäreitä juhlittiin viime keväänä, mutta mun synttäreitä muutamaa viikkoa myöhemmin ei muistanut edes esimies onnitella. Tuli sitten vähän sellainen "ai jaahas" -olo.

Mä meinaan kyllä mennä heti esittelemään vauvan työpaikalle kun vaan sopiva hetki tulee. Ei mun poisjäämistä huomioitu mitenkään töissä, mutta en sitä odottanukaan. Mä oon eka joka meiltä jää äitiyslomalle niin ei oo mitään vakiintunutta tapaakaan vielä. Mä luulen että meitä kyllä muistetaan sit kun vauva syntyy :) Työkavereita kutsutaan varmasti myös nimiäisiin.

juu meillä ei töissä muistaneet, sitä kuka just synnytti, että olisivat edes palkan maksaneet.... joutu soittaa perään, ku ei rahaa kuulunu... vähä sama homma, et toisten muistamiset on ehdottoman tärkeitä ja rahaa kerätään monta viikkoa etukäteen ja joitaki hyvä että edes onnitellaan..... minäki mielummin ottaisin ton potkun persuksiin ja lopputilin ku kukkapuskan :grin eipähän tarttis vuoden päästä mennä allekirjottaan irtisanomispaperia......

Takaisin