Maaliskuisia mietintöjä

Timanttihionta.. Kuullostaapa melko glitterille koko puuha. :p Mie en oo käyny, kun rakennekynnet ottamas kerran ja hampaiden valkaisussa kahesti ja kampaajallakin kävin viime kevään pitkästä aikaa. Kalliita noi hoitolat.

Täällä päin, kun on joka nurkalla viel noita kampaaja-partureita, et senkin takia hinnat taivaissa.. Tässä kilsan säteellä about 10 ellei enemmänki noita kampaamoita.. Ni sit kaikki muut päälle.. Varmaa 80 kampaamoa kantakaupunki alueella. Tosin tääl on se alakin, ettää..

Mikä tos on et mitä pienempi kylä, sitä enemmän kampaamoja? Kaveri asui pienessä kaupungissa pohjanmaalla ja siellä oli joku 20-30 kampaamoa, ihan älytöntä!

Mä just kattelin timanttihiontaa viimeviikolla ja yhden hoitolan sivuilla sanottiin ettei tehdä raskaanaoleville. Mutta en kyllä keksi että mitä haittaa siitä voisi olla, kuorintahan se periaatteessa on. Kandee varmaan kysellä hoitolasta tosiaan.

Mä päätin säästää ja tehdä itse noiden hoitojen kanssa. Laiton kuorinnan, puhdistavan naamion ja vielä kostettavan naamion ja kyllä kotikonstitkin hiukan helpotti mustapäihin ja ihon harmauteen. Jalkahoitoon tars mennä mutta sitäkin olen nyt koittanut pitkittää rasvaamalla jalkoja.

Mä oon maailman laiskin kauneudenhoitaja. Kosteusvoidetta laitan kerran kuussa naamaan, käsiä rasvaan vain silloin jos olen lotrannut töissä tai himassa jollain kuivattavalla pesuaineella, jalkoja en muista rasvata ikinä, naaman pesen putsarin kanssa oikeastaan vain jos olen käyttänyt meikkiä (kerran kuussa...). Kroppaa en rasvaa ollenkaan, paitsi nyt noita venyviä alueita oon yrittäny joskus muistaa rasvailla.

laiskuri täälläkin! Mahaa oon jaksanut rasvailla päivittäin(ei sillä, vaaleita arpia tullut silti) ja naamaan isken rasvat joka päivä ku muuten kiristää liikaa. Käsii rasvaan ku muuten nekin kuivuudeltaa halkeilee ja tulee haavoja. Mut muuten kaikki kauneushoidot on ihan tuntematonta aluetta mulle. Kampaajalla käyntiäkin inhoan sen kiusallisen small talkin takia ja siihen se mun kauneushemmottelu jääkin. Kesäisin jaksan kynsiä lakkailla , mut tuskin tänä kesänä pahemmin:grin

Mulla oli suuret visioit siitä että öljyän vatsan seudun vähintään kerran päivässä raskausviikolta 20 alkaen. Kuinka käyny? Tasan sen kerran tässä 10viikon aikana jaksanu ne öljyt levittää ja silloinki kadutti. Bio oil haisee niin pahalle ja iho jää limaseks ni heti unen laatu heikkenee ja aamusin en viitti myöskään laittaa ku sit menee vaatteet ihan öljysiks. Ongelma on siis ratkennu sillä et oon jättäny koko homman tekemättä. Eikä oo kyllä vielä arpia ilmaantunut, ja tuskin niitä edes on mahdollista ehkäistä jos on tullakseen.

Joo, kampaaja... Mulla oli pitkään tasapitkät hiukset ja kävin kampaajalla kaksi kertaa vuoteen kun ei vaan tunnu löytyvän aikaa, rahaa ja innostusta ravata siellä useammin. Oli aina ihan kamalan syyllistetty olo kun kampaaja moitti kaksihaaraisten määrää ja kauhisteli miten oot voinu olla näin pitkään näiden kanssa.

Nyt mulla on vuoden verran ollu otsis ja sitä on pakko käydä siistimässä useammin. Silti tulee sellainen olo että kampaaja aattelee että taas se tuli leikkaamaan pelkän otsiksen vaikka kuontalo on karmeessa kunnossa :grin

Mä en oo rasvannu mahaakaan varmaan 2 viikkoon. Muistutan kyllä miestä aina et rasvaa käsivarret ja naaman kun sillä on kuiva iho, mutta ite kun en varsinaisesti mitään tarvii niin ei tuu kauheesti millään aineilla läträttyä. Suihkussa kyllä kuorin mahan ja muunkin ihon sellasella hellävarasella kuorinta-aineella ainakin pari kertaa viikossa mutta se riittää kun iho jää sen jäljiltä hyvään kuntoon...

Nipsumuki mun mies tasottaa mun latvat kun en jaksa ees siellä kampaajalla käydä. Välillä yks kaveri leikkaa joka on kampaaja mutta edellisestä kampaamokäynnistä on kyllä reilusti aikaa. Mua alkaa ihan hävettää puhua tästä aiheesta...

Miun kauneuden hoito jää naaman pesuun ja välillä rasvaan naamankin, ja joskus nykyää oon yrittän laittaa ripsariaki. Mut pesuun ja voiteluun se kyl jää. Vartalon pyrin rasvaamaan kaks kertaa päivään joskus illalla se jää..

Miulla äitini on ollu se kotikampaaja joka leikkaa. Värjäykset oon hoitanu aina ite yksin, mut en oo sitäkää harrastanu pariin vuoteen enkä aiokaa jatkossa harrastaakaa. Vaaleita raitoja korkeintaan ehk joskus..

Mä kyllä värjään tätä tukkaa aika usein niinkun on ollu jossain aikasemminkin puhetta. Mulla on siis pastelliväriset hiukset niin sitä väriä on pakko ylläpitää mutta sekin onneks hoituu ihan vaan hoitoainetyyppisellä värillä suihkun yhteydessä. Mutta mä luulen että jos olis "vaikeempi" iho niin tulis ehkä enemmän hoidettuakin mutta kun näin vähällä pärjää niin mitäs sitä turhaan rasvailis ja hoitelis.

Niinpä. Miulla ainakin tulee suihkussa lossauduttuu kunnolla, kun se on se miun rentoutumismuoto.. Ihohan siinä kärsii kuivuudesta. Harmittaa, kun sääriä ei hirveen hyvin ite saa rasvattua.. Alkaa olla aika karun kuivan oloset..

Mut kesällä hoidan sääretki kuntoon! :) Toivottavasti sen jaksais tehä keskel vauva-arkea..

Mie meinasin olla raju ja lähteä auringonpaisteeseen ja pakkaseen lenkille.. Meidän vanha asunto on on tässä kulmilla ja meinasin vanhoja reittejä pitkin mennä ja verestää muistoja, vaikken sinne kaipaakaan :)
Tän jälkeen kauppaan ja poju hoidosta, Anttilasta pitäis hakea uudet kuntoiluvaatteet kun ovat siellä jo jonkun aikaa taas seisoneet 8)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Kuntoilusta tuli mieleen tään aamun suunnitelmani.. Aion hankkia kesäks kotiin vatsalihaslaudan!! Sit ois painoja, crosstrainer ja se lauta.. Muutapa en tarvii kotikuntoiluun. En nimittäi aio edes kuvitella, et pääsen minnekkää salille..

Eilen tuli kokeiltua taas pikku tauon jälkeen jotain muka kaunistautumista, ensin pitkässä suihkussa ja sit sen jälkeen, tulos oli vähintäänki mielenkiintosella tyylillä ajellut alapääkarvat ja varpaiden kynsien( sekä varpaiden reunojen) lakkaus, kaikki toi hirveellä ähellyksellä niin miten ihmees te joilla isompi maha on niin pystytte yhtään mitään tekemään :D

Tosta karvojen ajelusta, niin käytättekö muut peiliä, vedättekö sokkona niinkun mä eilen vai ootteko luovuttanu ja oote täysin "luonnon tilassa" ??

Mie luovutin ton sheivauksen pari viikoa sitten jo, ei siit tullu mitään. Sielt sun täältä sain ajettua. :grin

Sokkona yritän vetää kauhealla ähinällä. Hommaan sopiva käsipeili meni rikki viime kesänä ja ihan ei oo viel saanut aikaseks hankittua uutta. Ei varmaan tulos kauhee siisti mut suurimmat karvat ku sais pois niin oon tyytyväinen. Katotaan kuukauden päästä et kiinnostaako mua enää ollenkaan :grin

Mä onnistun noissa ajeluhommissa vielä ihan normaaliin tapaan...Sit jos en enää onnistu niin lopetan. En uskalla ruveta sokkona sohimaan!

Takaisin