Maaliskuisia mietintöjä

No jokainen tekee varmaan sellasia asioita vauvan kanssa kuin itse tykkää. Mä oon semmonen kotihiiri, enkä jaksa resuta pitkin poikin. Tykkään rauhallisista aamuista ja kerhot alkaa aina jo yhdeksältä.. Mua ei vaan oo luotu noudattamaan aikatauluja.

Oon ajatellu et lapset ehtii harrastaa, kun itse sen ymmärtävät ja jaksavat ottaa vastuun siitä.

Joskus vaivaannuttaa, kun joku aktiivisempi äiti kyselee, mitä kaikkea meidän lapset tekee ja missä käyvät. Nolottaa ihan kun me möllitään vaan kotona. Mut enpä ole huomannut eroja sosiaalisuudessa tai muissa taidoissa paljon harrastavien ja meidän lasten kohdalla.

Lalli88, tää foorumi ja fb-ryhmä on eri porukoita vaikka moni varmaan kuuluu molempiin. Ja juttua varmasti molempiin mahtuu! Tervetuloa mukaan odottelemaan :)

Juu en miekään aikatauluista tykkää varsinkaan pienen kanssa. Menee alkuun jo totutellessa perushommiin beibin kaa. Saa käyä sitten isompana kerhoissa jne, jos haluaa ettei itke kotiin ja koe epämukavaksi. Kunhan nyt esikouluun menee ni se riittää (onko sellast nykyää enää?). Et en aio patistaa mihinkää. Koulun kauttahan ne harrastukset yleensä tuppaa muodostumaan. :)

Paitsi tarhaanha se pitää patistaa! :rolleyes: Ennen esikouluja ja kouluja..

Mä en oo vauvan kanssa harrastanu koskaan mitään ohjattua... :oops: No tämä kolmas pääs pienestä asti mukaan MLL:n perhekahvilaan ja srk:n kerhoon ku ajattelin tuon isomman kaipaavan vähän isompia leikkikavereita. Tää neljäs tulee saamaan saman kohtalon jos jaksan liikennöidä :)

Muskariin olen tyrkänny kaikki 3-vuotiaina (kuopuskin siis menossa syksyllä) ku silloin voivat mennä jo ilman vanhempaa. Lisäks tuo keskimmäinen käy srk:n kerhossa, siis ihan lasten omassa. Täällä ei oo kauheen pinnalla noi uskonnolliset jutut noissa kerhoissa ni on viittiny viedä, mun mielestä lähempänä elämänkatsomusta ku uskontoa noi aiheet ja niiden käsittely. Meillä kans kerhot alkaa yheksältä, mutta me mennään sit ku ehitään. Täällä ei siitäkään nipoteta. Koululainen harrastaa sitten enemmän, mut siinäkin pitää tolkku pitää, et on vapaa-aikaakin.

Meillä lauletaan ja soitetaan kotona, mutta kukaan lapsista ei vielä ohjatusti opettele minkään soittimen soittoa. Pianoa ja kanteletta rämpyttelevät kotona joskus valvotusti sitten muitakin. Meillä lapset on "laulaneet" melodiaa jo tunnistettavasti ennen ku ovat oppineet puhumaan eli lahjakkuuttaa ilmeisesti on. Ite oon vaan vähän varpaillani, etten sitten omalla innostuksellani lyttää kenenkään alkavaa intoa.

Esikoisen kanssa käytiin yhessä pari kertaa ratsastamassa, mutta nyt se on sattuneesta syystä taas jääny.

Mä taas oon sellanen ihminen et kaipaan päiviin rytmiä ja aikatauluja. Ei tietenkään joka päivä tarvii olla järjestettyä tekemistä mutta pari kertaa viikossa tekee hyvää ainakin itelleni! Mun perheessä on aina harrastettu tosi paljon ja miehen perheessä ei ikinä mitään, toivottavasti meille löytyy nyt joku sopiva keskitie niin että molemmista (ja myös vauvasta) arki tuntuu mukavalta :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä ei täällä oo muskaria, eikä ole tuossa lähikaupungissakaan kuin vauvamuskari, harmi kyllä.

Kyl meillä päivässä rytmi ja rutiinit on melko tarkatkin ja pienistä asti lapset on olleet hyvärytmisiä, mä vaan ahdistun jos on jokin viikottainen meno. No ens syksynä esikoisen eskari alkaa rajoittaa elämää, et ehkä sit tulee enempi mentyä noihin kerhoihin srknnalle ja mll, ja mitä täällä nyt on, kun on muutenki pakko herätä aamusta hyvissä ajoin.

Meilläkin on musikaaliset lapset ja laulavat paljon omiaan ja tunnistettavia lauluja ja opetan uusia lastenlauluja niille ja tykätään hoilata yhdessä. :) Isommat tekee esityksiä, joita me aikuiset "joudutaan" katsomaan. Et luovuutta löytyy ja kotona on tilaa toteuttaa.

Kävin eilen kasvohoidossa - taivaallista! Ensin harmittelin jo, että miksi nyt menin edes varaamaan koko hoidon, en millään olisi malttanut mennä sinne. Ihonpuhdistus, kasvo-, kaula- ja käsihieronnat, nadmiot jne. Toivoin koko ajan ettei tämä vaan vielä loppuisi. Tuli kyllä tarpeeseen! Suosittelen!

Stella oon niin kateellinen! Just jotain tollasta mäkin kaipaisin aina välillä!

Mä oon jo pitkään miettiny et tarttis mennä kasvohoitoon. Tai tarttis ottaa ihan kunnon jynssäys, mustapäätä naama täynnä niin että itseäkin etoo. Nytpä otan tavoitteeksi varata aika pikapuoleen.

Mä en oo elämässäni käyny ihon puhdistuksessa kuin pari kertaa mutta nyt olis ihan oikeesti tarvis.

Mä oon niin pihi että oon käyny kasvohoidossa vaan kerran. En vaan raaski laittaa vähiä rahojani sellaseen vaikka oikeesti haluisinkin. Nyt alkaa kyllä olla jo sellanen olo että olisin sen ansainnu!

Yh, mä inhoan kaikkia hoito-juttuja, kerran polttareissani pakottivat mun käsihoitoon, ja se kyllä riitti-pakotettuna joutunut myös hierontaan..ei kyllä alkuunkaan mulle!
mieluummin luon kasvimaalle sontaa-ja rentoudun siinä touhutessa:)..

Me aloitettiin esikoisen kanssa vauvauinti (luulin että niin kuuluu tehdä ollakseen hyvä äiti..:rolleyes:)- kauhea virhe! laihapoika huusi kylmissään aamuvarhaisell, mies mukaan pakotettuna oli kiukkunen-riittii kaksi kertaa ja maksoi maltaita! Nykyään me uidaan vaan kun on hyvä sää kesällä/tai huono sää talvella. uimakoulukokeilukin riitti yhden kesän, taas samainen poika tärisi kylmissään ja mä tuskailin rannalla kun olis muutakin tekemistä.. oi miks pitää oma tie löytää aina tuskaisimman kinttupolun takaa!??

Mulla taas on iho paremmassa kunnossa raskausaikana ku normaalista. Ilmeisemmin mulla joku hormonaalinen akne -juttu tai jotain yhtä mukavaa, mutta rauhottuu siis raskausaikana. Aina vaan ei viittis olla raskaana ihan vaan ihon takia :wink

Tossa just suunnittelin varata tutulta jalkahoitoa ja sit oon niitä ripsiä mietiskelly. Katotaan nyt laitanko ennen synnytystä vai sen jälkeen vai laitanko ollenkaan. Kovaa ainettahan se ripsiliimakin on, mutta liekö miten hyvin imeytyvää. Pitänee selvitellä. En mäkään mikää himohoitoilija ole. Hieronta olis ihan jees välillä, mut normaalisti on selän iho niin pahana ettei sitä kehtaa mennä esittelemään :sad001

Mä rakastan käydä hieronnassa! Se on ihanaa kipua. En mä huvikseen oo koskaan käyny mutta lihaskramppeja ja kipuja helpottamassa joo. Saan hieronnasta ihan tajuttoman paljon mielihyvää. Rakastan myös kaikkia hiusten ja pään hoitoja ja kasvohoitoja ja oikeestaan mitä vaan hemmottelua. Mutta siis nää mun hoidoissakäymiset on tyyliin kerta/vuosi kun ei oo rahaa. Hieronnat tietty tarpeen mukaan ja useemmin mutta se ei ookaan pelkkää hemmottelua :)

Mä niin ootan että saan päästää mun turhamaisen puolen valloilleen, ottaa ne ripset ja räpsytellä vauvakuvissa ihanan uuden perheenjäsenen kanssa!

Miulla on ensi viikolla kasvohoito ja ajattelin käydä vielä yhdessä ennen LA. Ja vaikkei rahaa olisikaan 'ylimääräistä' meilläkään, katson asian niin, että äitin mieli kaipaa niitä. Ja olen jotenkin asennoitunut siihen, etten Tyypin syntymän hirveesti mihinkään pääse. Sitä rahaa on silloin saman verran, ellei vähemmänkin, niin ei tule silloin tunnontuskia, kun ei vaan mene :D
Mutta jokainen tamplaa tavallaan :))

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mites ihmiset kuulkaa toi kaupassa oleva kestoripsari itsevärjäyspaketti? Onks se samaa myrkkyä kuin hoitolassa? Jos on nii varmaa kuolensiihe. Kävin vuos sit siinä värjäykses mutten pystyn loppuun sitä tekee, ku kirvelsi silmii älysti :(

Mannaryyni mun kokemuksen mukaan toi kotona värjääminen on ihan turhaa. Oon kyllä jonkun verran sitä tehny, mutta lopetin kun tajusin kuin turhaa se on. Tulos ei oo ripsissä tarpeeks näkyvä ja pysyvä mun makuun mutta ei mulle ainakaan mitään oireita siitä tullu.

Niiijoo. :/ Mul on vaa niii vaaleet ripset että. Mut hiton pitkät ja luonnostaan kaarevat, et en oo tarvin mitää muytku ripsaria ja alkaa suututtaa ko ei jaksa ees sitä laittaa. Oon ripsarii laittan raskauden aikana varmaa vain kuus kertaa..

Mannaryyni, puhutko refectocil merkkisestä? Ei ole samaa, sama merkki mutta eri aineet. Kesto ei ole läheskään sama mitä "ammatti"tuotteissa ja voisin vaikka vannoa että enempi kirvelee se kun sitä itse yrität käyttää mitä ihan ammattilaisen tekemänä. Monet kampaamot tekee myös ripsien kestovärjäyksiä ja riippuen kampaamosta on eri merkkiset aineet käytettävissä.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mannaryyni voihan se olla et jos sulla on tosi vaaleet ja kaarevat ripset niin se vois melkeen riittääkin se värjääminen, mulle se tulos ei vaan riittäny ja käytin joka tapauksessa ripsaria joka päivä.

Takaisin