Maaliskuisia mietintöjä

Mä kävin kummipojan kanssa aikanaan välillä vauvauinnissa. Puhumaan opittuaan se aina supatti, että voidaanko mennä kahdestaan leikkimään altaan toiseen päähän, kun hän ei niin piittaa tästä ohjatusta toiminnasta. Siitä jäi mieleen, että jos lapsi tykkää läträtä vedessä, niin sitähän voi tehdä myös ilman mitään varsinaista ohjelmaa... Luulen, että vapaampi oleminen vauvan kanssa sopii mulle paremmin kuin aikataulutetut harrastukset. Jos lapsi isompana osoittautuu aikatauluihmiseksi, niin sopeudun kyllä siihen.

Oon eniten toivonut sitä, että meillä riittäisi jaksamista ja aikaa liikkua lapsen kanssa tosi paljon luonnossa. Että sille syntyisi pienestä pitäen hyvä suhde metsiin ja rantoihin. Lapsi, joka on tottunut olemaan paljon ulkona eri säissä, löytää kyllä myöhemmin itselleen sopivat liikuntaharrastukset (tai jos päättää olla kirjatoukka, niin sopiihan sekin – on ainakin saanut mahdollisuuden tutustua ulkomaailmaan.)

Ihan totta puhut HKI00550. Mä kaipaan niitä ohjattuja harrastuksia vauvan kanssa ehkä siks että tiedän sit varmasti mitä sen vauvan kanssa on turvallista tehdä. Tuntuu hyvältä ajatukselta että on joku kokeneempi vieressä neuvomassa alkuun. Tietenkin sit kun homma alkaa luistaa niin voi olla että se omatoiminen yhdessä puuhaaminen vie voiton ja se on mulle ihan ok :)

Jep, ihan pienten vauvauinnissa oli kyllä paljon järkeä, koska ilman ohjausta en olisi ikinä osannut olla niin itsevarmasti lainavauvan kanssa vedessä. Sitä kyllä oppi sitten nopeasti.

Kirjotan nyt tänne mun syviä pohdintoja! Mua oikein hävettää kysyä tätä!
Äänteleekö sikiö? Siis kun sillähän on kaikki röörit täynnä lapsivettä... Mut voiko se äännellä jotenkin?
Jos ääntelisi, niin luulis, että mahan läpi kuuluisi jotain?
Sit kun se syntyy, niin sehän parkuu ihan hirveesti! :oops:

Toi on itse asiassa tosi kiinnostava kysymys! Ilmeisesti äänihuulet ei voi toimia ilman ilmaa, mutta onkohan muita ääniä, joita veden alla voi tehdä? Huulten maiskutushan on ihan ekoja refleksejä, mutta voiko siitä kuuluva ääni välittyä mahan ulkopuolelle?

Niin kun mietin sitä kuinka ne imee peukaloa masussa, luulis, että siitä lähtee ääntä. Voi kun saisi oman korvan mahaan kiinni!

Lyyti kyllä se taitaa viimeistään siitä alkaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Iiikk!!mihin aika on hävinny!?vastaha mää ootin et tulis rv 12.. :D

Mun mielestä aika on kyllä koko ajan tuntunu menevän aika nopeesti. Ainoastaan rakenneultran odottelu oli rasittavaa. Mutta siis olis voinu käydä aika pitkäks paljon pahemminkin!

Tää mamma on kyllä töiden jäljiltä niin kuoleman väsynyt, että otti 2 tunnin päikkärit ja pää vielkin sekasin. Tänään olis viimenen perhevalmennus, mutta ei taida toi selkäkipu ja väsymys antaa periksi sinne menemiseen. Jotenkin tuli huono omatunto ku aloin miettii etten jaksa mennä sinne, mutta 2 tuntii istumista ei tunnu nyt silt et oma jaksaminen riittää. :sad001

Lyyti: merkeistä en tiedä, mut Sokoksella oon nähny jotain kestoripsiväriainetta ja tuli mieleeni vaan, et ois kiva olla välillä "kauniskin" kun ei hirveesti JAKSA meikkailla. Mut en tahdo kuitenkaa rahojani haaskata jos ne kaikki kirvelee. Miulla on tosin melko herkät silmät muutenni, kai!

Joo,toisilla vaan on niin herkät silmät mut mulla työkaveri totes,jolla kans herkät silmät,et semmonen merkki ku bonacrom ei oo paha ja kestää pitää paremmin ku esim sen refectocilin. Mut yksilöllistä sekin. :) En oo itekkää meikannu koko tän kahen viikon aikana,en jaksa! :p

Kahen viikon! Kuten luit (jonkin) aiemman postaukseni, mie en oo koko raskauden aikana jaksan ripsaria laittaa ko about 6 kertaa! :D

Joo mut ku kotio jään ni en meikkaa miekään! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä yritän meikata ainakin kerran viikossa ihan vaan siks että se on musta kivaa :) En oo kyllä ihan niin usein jaksanu, mutta aina välillä kuitenki!

Mie meikkaan pari kertaa viikossa :) On se kiva välillä vähän laittaa ripsaria, joskus ihan repäisen ja laitan jopa kajalia ja luomiväriä ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä oon yleensäkin laiska laittautumaan, mutta kun jaksan siihen ruveta niin saattaa mennä pidempikin aika siinä naamaa väsäillessä :) Saanähä kuinka vähälle jää laittautuminen sit vauvan synnyttyä. Enköhän mä yritä silti pitää kiinni tosta noin kerran viikossa meikkaamisesta.

Mä en ikinä meikkaa töihin. Tai joskus jos on joku paltsu mihin tulee väkeä muualta tai tai sitten jos on joku fiinimpi tilaisuus. Työasukin voi olla reissarit, villapaita + kumisaappaat ja siistimmilläänkin sitten max. kauluspaitaa tai neulemekkoa.

Mutta sitten kun on mitä hyvänsä juhlimista tai viihteilyä niin tykkään laittautua ja pistää kivat vaatteet. Aika nudemeikki silloinkin useimmiten silti. Moni kaveri käy baarissa neuleessa ja villapaidassa, mä en lähtis silleen edes tohon lähiön paikalliseen :p

Musta ois kiva olla töissä vähän rennommissa vaatteissa aina välillä mutta kun on töissä juhlivien ihmisten ympäröimänä koko ajan niin eipä siinä itekään viitti olla ihan arkisen näkösenä. Niin ja meillä on ihan viralliset työvaatteet eli vähintään siistit tummat farkut ja työpaikan paita. Normaalisti työt antaa siis hyvän syyn laittautua, mutta nyt kun töitä ei oo niin tässä laiskistuu entisestään :)

Takaisin