Mie romahan nyt näitten juttujen kans. Luin pitkään ja mietin et mikä v*ttu muka on juustoleivässä, ettei vois syödä... Aattelin siis leipää jonka päällä on juustoa...

Joo, meilläpäin kans leipäjuusto...
Äkkiseltään tuli mieleen, että viittaako tuo leipäjuuston/juustoleivän kypsyttämättömyys siis
juuston kypsyttämiseen maitohappobakteerien avulla yms. eikä niinkään tohon paistoon? No joo. Tuolta Valion sivuiltahan löytyy ihan selkeetä tekstiä. Eli heidän tuotteet tehään näin, mutta viranomaissuositukset on taas näin, että ite saa päättää ku faktat tietää. Mä olen syöny kotimaista leipäjuustoa, raejuustoa ja tuorejuustoa ihan ilman ajatustakaan, ettei sitä vois syödä. Aurajuustosta katoin noi Valion tekstit ja sen jälkeen oon pistelly menemään. Leipäjuustokin kyllä yleensä käy meillä mikron kautta, mutta raejuustoa en aatellu ruveta vieläkään kiehuttamaan
Imetysajan ruokavaliosta en oo osannu koskaan ite stressata, mutta meijän lapset onkin perineet äitinsä teräsvatsan. Helposti on voinu syödä hernekeitot ja kaalilaatikot, eikä vauvalle ole ilmavaivoja tullu. Välillä oon ollu ihan tyhmänä ku kylässä on kysytty, et apua meillä on hernerokkaa, mut voitko sä syödä sitä ku imetät. Ai siis niinku miksi en vois?

Toki jos selkeesti tulee vatsavaivaa tai ihottumaa ni sitten täytyy ruveta omaa ruokavaliota katsastamaan.