Maaliskuisia mietintöjä

Mikä se sana oli? Hermohormonit? :grin Mie olen tänään kiukunnu vähän kaikille, joutunu soittelee ties kuin moneen paikkaan ja selvittelee asioita, kun tuntuu ettei mikään mee niin helposti mitä äkkiseltään vois luulla. Muutaman sotatilan jo meinannu saada aikaseks tän yyyberlyhyen pinnan takia, joka on siis ollu jo useemman päivän ajan, tuntuu ettei kyllä kestä yhtään poikittaista sanaa. No mut mie olinkii alkuraskauden itse rauhallisuus niin nyt se kostautuu :p

ps. se on leipäjuusto

Hih, mutta onneksi ette turmelleet ketään niinkuin minä muutama päivä sitten, lakkasin miehen tytön kynnet (2 vee omg!!!) ja tänään äiti laittoi viestiä että "olet sitten laittanut tytölle lakkaa ja altistanut kemikaaleille!". Kukkeliskuu, olen kyllä nähtävästi pahin kaikista!
Ja siis miehän lakkaan joka kerta miehen tytön kynnet kun se tulee tänne ;D Huomaa sarcasm!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ootte kyllä kaikki tosi ihania! :smiley-angelic003
Eikä lyytikään pahastunut (kovin pahasti?) vaikka vähän lynkkasinkin..sillai hyvässä hengessä:wink, lähtee joskus lapasesta sarkasmismi:happy090, töissä kypsentyessä alkaa juttu hapantua..
SORI, jos oikeasti loukkasin, ei todellakaan ollut tarkoitus!

Mie romahan nyt näitten juttujen kans. Luin pitkään ja mietin et mikä v*ttu muka on juustoleivässä, ettei vois syödä... Aattelin siis leipää jonka päällä on juustoa... o_O Joo, meilläpäin kans leipäjuusto...

Äkkiseltään tuli mieleen, että viittaako tuo leipäjuuston/juustoleivän kypsyttämättömyys siis juuston kypsyttämiseen maitohappobakteerien avulla yms. eikä niinkään tohon paistoon? No joo. Tuolta Valion sivuiltahan löytyy ihan selkeetä tekstiä. Eli heidän tuotteet tehään näin, mutta viranomaissuositukset on taas näin, että ite saa päättää ku faktat tietää. Mä olen syöny kotimaista leipäjuustoa, raejuustoa ja tuorejuustoa ihan ilman ajatustakaan, ettei sitä vois syödä. Aurajuustosta katoin noi Valion tekstit ja sen jälkeen oon pistelly menemään. Leipäjuustokin kyllä yleensä käy meillä mikron kautta, mutta raejuustoa en aatellu ruveta vieläkään kiehuttamaan :wink

Imetysajan ruokavaliosta en oo osannu koskaan ite stressata, mutta meijän lapset onkin perineet äitinsä teräsvatsan. Helposti on voinu syödä hernekeitot ja kaalilaatikot, eikä vauvalle ole ilmavaivoja tullu. Välillä oon ollu ihan tyhmänä ku kylässä on kysytty, et apua meillä on hernerokkaa, mut voitko sä syödä sitä ku imetät. Ai siis niinku miksi en vois? :eek: Toki jos selkeesti tulee vatsavaivaa tai ihottumaa ni sitten täytyy ruveta omaa ruokavaliota katsastamaan.

Mun uus himoni on leipäjuusto!! Omomom

Mun äitin himo odotusaikana oli kylmä maksalaatikko, en minä tietääkseni kovin epämuodostuneelta näytä 0___o

Mullaki mies palottelee sen kahviin ja antaa sen vähä sulaa siellä ja sit lusikalla suuhun,namskis!ite en oo testannu vielä moista..
Nimenomaan kuuluu syödä kahvin kanssa, näin mun torniolainen mummoni opetti. Leipäjuusto tunnetaan meillä myös narinajuustona, koska kun sitä syö kuuman kahvin kanssa, se narskuu kivasti hampaissa.

Miksi mä muuten juuri kävin ruokakaupassa enkä ostanut leipäjuustoa? Hirvee hiihtely pitkin Cittaria ja ainoa kiukkuruoka, minkä otin, oli joku nahkee Cocis Zero. Sekin loppui jo.

Musta on kans ihanaa miten tunteitaherättävää keskustelua voidaan saada aikaan aiheesta leipäjuusto/juustoleipä :) Mmmahtavaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oonkohan mä jotenkin tunnesokea, kun en nähnyt kipinöitä. o_O

Ihan asiallista ja leppoisaa keskustelua :)

Mie yhistin juustoleivän heti leipäjuustoon.. Varmaan siks, kun miul menee sanat muutenkin sekasin: paistinpannu - pannunpaisti, pipariN - piparTIMEN yms :rolleyes::grin

Mä oon kyllä taas niin huurteessa, ettei tosikaan... Mikä halvatun piparrin? Sekö millä kiharretaan tukkaa? Eikö se onkin "kikarrin". Nyt iski kyllä semmosella idealla, et mitä tolla pipartimella sitten voiskaan kihartaa... :grin

Ei mullakaan oo enää mitään hajua mistä puhutaan :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Te ootte kyllä mainioita! Mä täällä räkätän kaulukseeni, ei voi ääneenkään käkättää kun tyttö nukkuu jo :p Ja mimmma, ihmekös et näe epämuodostumistasi kun se maksan A-vitamiini on tuhonnut sun näköhermot... :eek: Vitsi vitsi, haittaakse?

Oon varmaan monen mielestä ihan kamala ihminen mutta mietiskelin tuossa ja päätin et kissa saa viettää tästä lähtien yösä pihalla!kunnon yöunet alkaa olla niin harvassa etten enää moisen elukan anna pilata niitä yhtään enempää!

lyyti ollaan yhessä kamalia; mulla tuo leikkaamaton devon uros viettää nyt yönsä kuljetuskopassa. Se on ainut paikka missä se on hiljaa, eikä mourua koko yötä!

Sen piti olla pipari - piparin, "annoin manulle *piparin* pipartimen" arvatkaa oliko joulun hauskaa ko yritin taivuttaa sanaa pipari oikein porukoilla! :P Siis juma mite vaikee ja naurusta ei kellää tullu loppua ja pipartimesta tuli sit piparimen :P

Takaisin