Maaliskuisia mietintöjä

Se on raha mikä ratkaisee.. osta osta osta(ja siis nimenomaan MEIDÄN tuotteita, muut saattavat olla jopa vaaraksi), saat lapsellesi parhaan mahdollisen alun elämään.. muuten olet lähestulkoon pahoinpitelijä-tahallaan vaarannat lapsen hengen syömällä juustoao_O.. tai pitämällä tavallista turvavyötä..:grin:grin
eikös se näin mene?

En sano enää mitään! :D jokainen syököön mitä haluaa ja miten haluaa! Niinkö jo sanoin niin löytyy sen juustoleivän puolesta ja vastaan puhujia. Esim. Haapalan juustoleipä on pehmeä, kypsyttämätön tuorejuusto.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

"Leipäjuusto eli juustoleipä on perinteisesti Pohjanmaalla, Lapissa ja Kainuussa valmistettu paistettu tuorejuusto.[1] Ruotsin Tornionlaaksossa ja Lapissa se on tunnettu nimellä kahvijuusto.[2]Leipäjuustoa valmistettaessa kuumennettuun maitoon lisätään juoksutinta, joka erottaa valkuaismassan herasta. Massa kootaan möykyksi, josta yleensä muotoillaan litteä kiekko. Juusto paistetaan siten, että pinnalle muodostuu ruskeita pilkkuja. Paistettaessa rasva kihoaa juuston pintaan ja muodostaa konservoivan kerroksen." Wikipedia lähteenä.

oon syönyt huoletta leipäjuustoa, koska se on kuumennettuun maitoon tehtyä ja vielä paistettua.

Tuo on kyllä tosi mielenkiintonen aihe! :D miksi annetaan tietoa "kypsyttämätön tuorejuusto"!?

lyyti, you go girl! :D Olkaamme siis kaikki jossain määrin pahoinpiteleviä äidin kuvotuksia, koska hups, saatamme silloin tällöin uhmata näitä kuuluisia suosituksia ja nakata naamariimme jotain mitä ei pitäisi (koska sitä ei ole tutkittu tarpeeksi) :D

Täälä on välistä ollut aiheesta kuin aiheesta aika lynkkays meininki ;) Kaikkihan me kuitenkin saamme itse päättää, vielä ainakin ;D

En itekkää todellakaan arvostele ketään, anteeksi jos sen käsityksen oon antanu. Haluan vastauksen tuohon juustoleipä mysteeriin itteni takia!palan halusta tietää ku se on ollu niin kiistelty asia joka puolella!! :D

Nooh, ei lynkata ketään! :) jokaisella on edelleenkin oikeus ommiin tuntteissiin! :) ja kaikki tekee niinkö ite parhaaks näkee. Emmää ainakaa täällä tuomitse ketään, oonha itekki syöny juustoleipää ja aurajuustoa ja syön karkkia övereihin asti ja oon viettäny aikaa pienessä tallissa missä seittemän miestä vetää tupakkia ketjussa. En siis itekkää oo menny oppikirjojen mukaan niin en ees voi tuomita ketään! Minusta täällä on asiallista keskustelua ja faktojen ilmoille heittämistä ja annetaan tietoa epäselvistä asioista. Ei lynkkausta. :) pyydän edelleen anteeksi jos tämä minun oma epätietoisuus juustoleivän tai minkä tahasa asian suhteen loukkaa jota kuta kum se ei tarkoitukseni ole. :) keskustellaan hyvässä hengessä, eiköstä nii mammat? ;)

Minun mielestä täällä on kyllä ollu ihan hyvä meininki :) Tietysti kun oottaa ensimmäistä, niin ei oikein ole vielä kovin jyrkkiä mielipiteitä ehtinyt asioista muodostua, vaan oikeastaan enempi ite sillä tiedonhakulinjalla ollu :grin Eikä osaa ketään lynkata.

Tosin äsähdinhän itekkin kerran siitä että tartteeko sitä itteään ja vielä syntymätöntä vauvaa kiusata älyttömällä työnteolla, jos parempi vaihtoehto olisi se saikku.
Toinen samaan kastiin kuuluva, mistä voisin avautua, on järjetön liikunta, JOS siitä menee kipeäksi ja se aiheuttaa supistuksia ym... Mutta ne on vaan mielipiteitä,

Mut piis änd laav kaikille, miusta täällä on kivaa.

Aattelin kyllä testata sen juustoleivän siellä uunissa ja vähä sitä kermaa siihen. Monet kehuu että se on niin parasta ja sit lakkojen kera! :p

Mä söin alun pahinmpien olojen kourissa tosi paljon leipäjuustoa kun se meni alas. Mietin kyllä kun se on sekä pehmeä juusto että vakuumipakattu niin onkohan se jossain kielletty. En jaksanut selvittää asiaa.

Ja on muuten tosi hyvää lakkojen/lakkahillon kanssa. Mut en kyllä lämmittäis. Mies dippailee leipäjuustoa kahviin että pehmenis. Pohjoisen omituisia tapoja :P

Mullaki mies palottelee sen kahviin ja antaa sen vähä sulaa siellä ja sit lusikalla suuhun,namskis!ite en oo testannu vielä moista..

Kun pääsen täältä taysista niin käyn kyllä ostamassa leipäjuustoa ja lakkoja!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin