Maaliskuisia mietintöjä

Mie en tiennykkää, et leipäjuusto on kiellettyä. Jouluna söin sitäkin lakkaihillon kera, mutten koe morkkista.

Mut joo Auraa oon syönyt ja ilmakuivattua kinkkua, mut uunin kaut käytettynä :)

Mie vedän taas ilmakuivattua kinkkua juma kolme pakettia ihan suoraan sellaisenaa! Iha varmana! :grin Yhtään en anna miehellekään. Hitto syön kaiken ite!!!!! Oon sen asian suhteen iha Bitch!

No toisessa paikkaa sanotaan et eijjoo kiellettyä ja toisessa taas et on. Kypsyttämätön juustoha se on. Eli oon syöny kohtuudella sitäkin :D ja aurajuustoo oon vetäny iha siltään!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

31 viikkoa kahden päivän päästä ja multa otti oikein mahan pohjasta, kun tajusin ettei uskalla kohta laskea viikkoja :D Ne loppuu kesken!
Huhuuui!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä taas lasken päiviä ja ootan että aika kuluis ja saisin sen vauvan syliin jo! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miekin, vaikka pelottaa hieman sen hoitaminen, mut kyl mie silti ootan sitä :)

Semmoista vauvaa ei varmasti olekaan joka ei itkisi, meillä nyt vaan oman kohdalla oli vatsavaivaa ja se näkyi ja kuului. Mut eipä se sano mitään tän toisen kohdalla, silti luulen että tiettyjä ruoka-aineita tulen ainakin imetyksen alussa välttämään. Jos en kokonaan niin ainakin vähentämällä.
Ja kyllähän noita suosituksia tosiaan on ja raskauden aikana en ole kyllä niin orjallisesti niitä noudattanut vaan välillä herkutellut esim tuorejuustolla :D

Ja juu, porukka porisee ihan tosissaan :D Keskustelua herättävä aihe sanoisin :)

Suomessa ei kai käytännössä koskaan tavata listeriaa kotimaisesta kypsyttämättömästä juustosta, joten kyllä kadun ylittäminen on merkittävästi vaarallisempaa kuin Auran tai leipäjuuston syöminen. Mutta onhan tässä ruokapohdinnassa kyse myös omasta mielenrauhasta: tuntuu hyvältä tehdä jotain pientä konkreettista lapsen hyvinvoinnin eteen, kun sitä kuitenkin koko ajan pohtii.

Mun hyvän ystävän esikoinen oli oikein koliikkinen, ja se oli kyllä aika eri touhua se - saatiin esikoiset samoihin aikoihin eli vertailukohtaa oli. ikävää näissä ruokarajoitusjutuissa mun mielestä oli tuossa tapauksessa se että eritäin tunnollinen tuore mamma sai hirveitä itsesyyllistämiskohtauksia omista syömisistään-ja vältti ihan kaikkea. ajan kanssa vauva parani, mutta kyllä se syvät haavat jätti äitiin, toinen lapsensa ei ollut koliikkinen, mutta voi arvata mitä stressiä veti ruuasta siitä huolimatta-masennusta puski.
se ylitunnollisten äitien syyllistäminen syömisasissa on mun mielestä niin harmillista:sad001, syyllistetään mieluummin vaikka autolla ajosta, es väsyneenä..(ja tätäkin pakonedessä harrastan, tunnustan)
itse taas vältän hysterisointia tässä "mihin itse voi vaikuttaa" - ei se elämä mun käsissä ole kuitenkaan.
yksi vauva menetettiin saatuani sytomegaloviruksen, ehkä maaperästä voisi kuvitella(??), kovana puutarhassa tonkijana se ei olisi ihme..mutta en siitä huolimatta muuttaisi elämääni iloa tuovia asioita kuten puutarhan/eläinten hoitoa. Koska ei se varmuutta toisi siihen että eläviä terveitä lapsia saisin.

alkoholiaa/tupakkaa ei mielestäni voida laittaa samalle linjalle vältettävien ruoka-aineiden kanssa, ne on kuitenkin puhdasta myrkkya sikiölle.

Nyt odotellaan eväiden kanssa odotustilassa kun mies on tähystyksessä. Saa nähä miten tokkurainen ukko sieltä tulee.

Joo, sori, tuli tekstivirhe, mutta tarkoitus varmaan oli luettavissa rivienvälistä..:wink

Eipä se itselläkään helppoa se alku esikoisen kanssa ollut ja varsinkin kun ensin piti normaalina sitä vauvan kippurointia, nukkumattomuutta, itkua ja vihertävää kakkaa koska ei vain "tyhmänä" osannut asiaa katsoa toisin. Sitä kun oli käsityksessä että vauvat itkee ja teettää työtä ja alku aina hankalaa. Meille helpotus saatiin sitten siinä 3kk iässä kun lapsi sai lääkitystä vaivoihinsa. Siitä saakka elämä onkin ollut enemmän ja vähemmän rauhallista. Ja oikeastaan siitä 3kk iästä sitä alkoi vasta nauttia vauvastaan.
Pelko siitä että toinen tulee olemaan samaa leijuu ilmassa mutta josko tällä kertaa olisi viisaampi ja näkisi paremmin mikä ns normaalia ja mikä ei.
Ja kyllähän sitä paska äiti syndroomaa poti ihan tosissaan sillon kun ei osannut lastaan auttaa vaikka näki että toisella oli hätä ja paha olla.

Eli kevättä odotellessa niin kauhulla kuin innollakin :)

Mut leipäjuusto lasketaan tuorejuustoksi ja tuorejuustoa ei suositella. Mut seki on taas semmonen aihe josta löytyy tietoa puolesta ja vastaan. Esim valion tuotteista eijjoo löytyny listeria bakteeria vuosiin mut pehmeitä juustoja pitäs silti välttää. Mut hulluksiha sitä tulee jos alkaa jokaista ohjetta noudattaa! :) jokainen tekee sen asian niinkö parhaaks näkee. Oon syöny itekki leipäjuustoa (juustoleipä, kumpi se nyt onkaa,meilläpäin juustoleipä) mut en iha siinä määrin mitä normaalisti sitäki söisin.

Mut valio viola tuorejuustoja kyllä kärsis valion sivujen mukaan syödä! :)

Takaisin