Maaliskuisia mietintöjä

Mä olen kirjottanu raskauspäiväkirjaa silloin tällöin kun on ollut jotain kirjoitettavaa ja aion ottaa sen mukaan synnärillekin. Tarkoitus olisi sitten sinne laittaa järjestyksessä kehitetyt kuvat jotka olen ottanut mahasta aina kahen vkon välein. :)

Nyt mua alkaa tosissaan harmittaa et oon ollu niin aikaansaamaton! :rolleyes:

Mä oon kans ottanu 2vkon välein masukuvia paitsi sillon kun oli puhelin rikki n. kuukauden. Valitsen niistä sit ehkä 4 tai 6 ja teetän paperikuviks sinne muistikirjan väliin :) En tiiä pidänkö sitä kirjaa enempi itteeni vai vauvaa varten mutta on se musta kiva muisto kummallekin. Tää voi hyvinkin olla ainoo kerta kun oon raskaana niin vaikka ei ookaan ollu ihanaa niin kyllä mä tän silti haluun muistaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon pari sivua rustannu alkuvaiheessa tohon vau-kirjaan mutta sitten nää nettipalstat on toiminu päiväkirjana :P Eipä kyllä jaksa kaikkia satoja viestejä alkaa koluamaan mutta ehkä jonkun tiivistelmän tuntemuksista voisi vielä rustata vaikka tuossa lomien alussa. Metamorfoosi pahoinvoivasta panikoijasta - pullean vauvakamahamsterin kautta - vaappuvaksi laiskuriksi.

En ole kyllä muutenkaan päiväkirjailijatyyppiä. Mä tykkään säästellä pieniä muistojuttuja mutta raja siinäkin. Mun kahdella kaverilla on kuulemma mm. positiiviset raskaustestit tallella. Mä kyllä ihan hygieniasyistä viskasin omani menemään :grin

Mä olen jo ostanut ns. vauvakirjan jonne sitten saa kerätä tietoja ja kuvia lapsesta :) Rakastan kirjotella tollasia.

Yök, ei tulis kyllä mieleenkään säilyttää sitä pissatikkua. On mulla kuva siitä, mutta ei tosiaan ite tikkua. Hyi!!

Kaikki on puhuneet kuinka raskaana itkettää kaikki asiat, mulla tuota ei oo ollut ennen näitä viikkoja. Nyt siis menossa 29+5, kaikki itkettää. Viimeinen niitti oli, kun löysin youtuben ihmeellisestä maailmasta virsiä joita lauletaan yleensä ristiäisissä. Aamen. :D aattelin että soitampas masulle musiikkia pitkästä aikaa, en tajua miten eksyin virsiä kuuntelemaan :D niin täällä silmät punasena kuuntelen maan korvessa kulkevi... huh! auttakaa.

Jatkoa edelliseen.. tässä mielentilassa vissiin ihan sama mitä kuuntelen. Nyt on ihan muuta kuin virsiä soimassa ja itken silti. :D Tuntuu että kun äitikin äsken soitti niin teki mieli vaan itkeä. Kohtalotovereita? Anyone?

Milleri kyllä täältä löytyy varmaan useempikin kohtalotoveri, taitaa olla vähän kaikilla itke herkässä ja muutenkin tunteet pinnassa :)

Tuntuu vaan että tämä menee jo hieman yli :D Se on jännä tämä raskaus kuinka mieleen vaikuttaa näinkin voimakkaalla tavalla. Luulin että säästyn pahemmilta tunnelatauksilta, mutta plaah.. Viikon sisään on avattu kyllä kyynelkanavat! Pelottaa jo ajatuskin huomisesta työterveyslääkärillä käynnistä, alan varmaan pillittään kun näänkään lääkärin.

Mä soitan mun tytölle lasten musiikkia. Monilla levyilla laulaa lapsikuorot sellaisia oikein vanhoja lastenlauluja.
Mä en kestä kuunnella niitä ilman itkemistä. Ne on niin viattoman kuulosia!

Sillon kun esikoinen syntyi, pinnalla oli Jenni Vartiaisen Annan sut pois biisi. Ihan hirvee itkubiisi, mun oli pakko sulkea aina radio. Hormoonihöyryissä biisistä tuli vaan mieleen jos joutuisin antamaan lapseni pois!

Kävin äitini ja kummitätini kanssa katsomassa "kaikki äitini kaikki tyttäreni" teatterin ja siinä kyllä kyynelehdin... Ja nauroin! Vuorotellen vedet silmissä... :) tosi hauska ja koskettavakin! Suosittelen jos asuu täällä pk-seudulla niin menee vielä Aleksanterinteatterissa!!!

Tuntuu että mitä ihmeellisimmissä tilanteissa/tapahtumissa alkaa itkemään, muttä tätähän se on. Välissä vaan alkaa "hävettämään" kun kyyneleet tulee silmiin, eikä saa enään pidätettyä. Mutta ei siinnä on tämä yhtä nauruakin ollut :) pitää paikkaansa että tunteet kulkee vuoristorataa, vielä ei onneksi täällä ainakaan ole kimpaannuttu esim. miehelle enkä muutenkaan ole tuntenut suuttumisen/ärtymisen fiiliksiä. Miesparka vain joutuu kestämään mun jatkuvaa parkumista, joten onhan sitä siinnäkin ;)

Mutta ihanaa kun on maaliskuu! toukokuu lähenee huimaa vauhtia ja pian pääsemme päivittelemään synnytyksiä. Luulin että tällaiset kelit ovat silloin kun me ähkimme synnäreillä, että nurmet vihertää ja aurinko paistaa, mutta ei Nyt on MAALISKUU, pitäisi olla hankikelit ja pakkasta ja lunta kunnolla. Ehkä sitte toukokuussa on jo ne +30 asteen helteet ja kotiudumme mikroshorteissa :P

Toi synnyttäminen ja mikroshortsit ei kuullosta mun korvaan kauheen houkuttelevalta yhdistelmältä :D Mutta kyllä mäkin just mietin että onkohan ihan turhaan ostettu ne pienet lämpimät vaatteet kotiutumista varten jos tällaset kelit jatkuu. No eipä niihin onneks oo montaa euroa uponnu :)

Röppö toi oli just se kuva mikä mulle tuli mieleen! :D

Mua uhkailtiin aamukahvilla takatalvesta! Ainakaan Foreca ei tue tätä ajatusta... Mun psyyke ei ehkä kestäisi ollenkaan!

Mie oon kotiutumisvaatteeksi itelleni ajatellu niin löysää niin löysää ja peittävää, et oksat pois! :grin Eli siis luulen olevani kuin Ymmi Hinaaja :D

Mannaryyni mulla on samat suunnitelmat. Jättikokonen t-paita, huppari ja yhtä isot collarit niin ei tarvii miettiä roikkuuko tai pursuileeko joku paikka!

Takaisin