Maaliskuiset mutinat

Onko kukaan kokeillut uintia raskausajan liikuntana? Mietin et miten se onnistuisi lievittämään näitä perusvitsauksia.
 
Uinti vois varmaan olla jees... Mutta selkäongelmaisena aiemmmin ja neuvolassakin suositeltiin
vesijuoksua. En ole nyt raskaudenaikana kokeillut vaikka on pitänyt...
 
Mä oon käynyt uimassa. En tiedä auttaako se varsinaisesti mutta on ollut joogan ohella ainut liikuntamuoto mikä on näillä viikoilla tuntunut mukavalta.
 
Siis tarkotin vaan, että ne kivut ovat minulla tuolleen helpottaneet eivät suinkaan hävinneet.

Aivan perkeleesti sattuu joka tapauksessa, mutta mahdollisimman pienillä liikkeillä eteneminen sattuu kaikista vähiten...et jos se siun persettä jotenkin kaivelee. Tänään kävelylenkillä (jotain liikuntaa yritän radin takia nyt aloitella) rehellisesti sanottuna itkin koko lenkin ajan kivusta, et ei se oo herkkuu täälläkään. Mieluiten en liikkuis ollenkaan, mut se ei ikävä kyllä oo mahdollista.
 
Okei no sit mä varmaan muistan tuon ikärajan väärin ku terveydenhoitaja mulle oikein kertoi tästä että miksi mun ei tarvitse mennä ku oon uudelleen synnyttäjä.

Eiku kyllä se tuo ikäraja tosiaan on, mutta vissiin näissä käytetään lisäksi terkkarin harkintaa, ettei silti kaikkia automaattisesti laiteta.
 
Mä yritin käydä alkuun uimassa mut ton lonkan takia vaihdoin vesijuoksuun mikä on ainaki helpottanu selkäkipuja :)

Eilen jouduttiin käymään synnärillä kääntymässä ku alko ihan hullut vatsakivut enkä enää päässy töissä kunnolla ylös penkistä ku vihlo niin pahasti :sad001 Onneks tällä kertaa selvittiin vaan säikähdyksellä ja lääkäri epäili että oisko liitoskipuja tai kohdun kasvamiseen liittyviä kipuja.. Vauvalla oli kaikki hyvin ja kasvanu hyvin :) Painoarvioks sano 683g ja edelleen näytti tytöltä :wink
 
Luruh: Hyvä että kaikki oli hyvin! Mulle kävi ihan samanlailla viime raskaudessa. Jouduin kesken työpäivän soittamaan miehelle että nyt mennään sairaalaan kun masua vihloi niin ettei uskaltanut liikkua..ja supistuksiakin tuli (tosin niiitä tuli joka päivä, mutta olivat niitä harjoitussuppareita). Eikä mitään löytynyt. Ja samaa epäilivät, että kohtu siellä tekee tilaa, kuten uskon että mulla nyt kun välillä tuntuu että happi loppuu..kohtu varmaan kasvanut taas ja työntää muita elimiä enempi pois tieltään.
 
Mulla on supistuksia ollu jostain viikolta 16 asti mut eilen neki oli tosi kipeitä mut ei onneks oo aiheuttanu mitään muutoksia :)

Nyt just soitin pomolle et katotaan pääsiäisen jälkeen töihin tulemista ku hyvä et kivuilta pääse sängystä ylös :sad001

Onneks vauva kuitenki möyrii sen verran hyvin et tietää että sillä ainaki kaikki on hyvin :)
 
Joku kyseli uintia. Meillä rouvalla on iskias vaivannu melko alusta, ja tieten nuo liitoskivut ja muut.
Se on käyny joogan lisäksi allasjumpassa, ja on nyt niiden jumppamummojen hyvä kaveri :D mutta sillä on se allasjumppa pitäny vaivat aika hyvin kurissa..!! :)
 
Moikka vaan kaikille. Mua ei täällä ole näkyny vaikka plussan jälkeen kirjoittelin todella aktiivisesti :) Valitettavasti aika ei enää riitä jokapaikkaan. Kaikki on hyvin :Heartred Meijän rakkaan pienen 99% varman poikalupauksen pitäisi syntyä siellä heinäkuun alkupuolella. Raskaus on ollut oireeton alusta tähän saakka (Rv25+3), istukka edessä ja liikkeitä tuntuu edelleen aika vähän.

Ihanaa odotusaikaa kaikille. Siirryn tämän viestin myötä täysin takavasemmalle!
 
Itse kans suosittelen salitreeniä! Olen ruukannu kans käydä uimassa pari kertaa viikossa uimassa sammakko/rintauintia, mutta itsellä ainakin jonkuajan päästä alkaa kauheat alaselkäkivut ja uiminen pitää sit jättää siihen
 
Meneekö kenelläkään muulla hermo yli-innokkaisiin sukulaisiin ja tuttaviin? Jos joudun vielä kuuntelemaan yhdenkin synnytyskertomuksen tai toisten vauvojen kakankoostumuksen muistelua, tuun oikeasti hulluksi. Koen myös aika tungettelevaksi erinäiset kysymykset omasta kropasta ja voinnista, samoin kaikenlaiset pyytämättä tulevat "hyvät" neuvot.

Hyväähän ihmiset tarkoittaa, joten kamalalta tuntuu ärsyyntyä tällaisesta. Mitenhän sitä kauniisti ilmaisi, että ei kiitos mitään vauvajuttuja kahvipöydässä, maailmassa tapahtuu muutakin :)
 
Mä olen käynyt uimassa ja vesijuoksemassa ja se tekee tosi hyvää selälle! Selkä rentoutuu paljon paremmin vedessä kuin vaikkapa makaamalla sängyssä. En pysty juurikaan kävelemään enää, mutta vesijuoksu ei tunnu pahalta missään :) suosittelen!
 
Meneekö kenelläkään muulla hermo yli-innokkaisiin sukulaisiin ja tuttaviin? Jos joudun vielä kuuntelemaan yhdenkin synnytyskertomuksen tai toisten vauvojen kakankoostumuksen muistelua, tuun oikeasti hulluksi. Koen myös aika tungettelevaksi erinäiset kysymykset omasta kropasta ja voinnista, samoin kaikenlaiset pyytämättä tulevat "hyvät" neuvot.

Hyväähän ihmiset tarkoittaa, joten kamalalta tuntuu ärsyyntyä tällaisesta. Mitenhän sitä kauniisti ilmaisi, että ei kiitos mitään vauvajuttuja kahvipöydässä, maailmassa tapahtuu muutakin :)
Jep. Kuullostaa tutulta. Eilen olin sukujuhlissa ja sielä riitti vatsantaputtelijoita. Eniten kyseltiin vointia ja kumpi tulee. Vointi on ollut erinomainen ja vauva tulee. Ja sit sain kuulla kuinka kenelläkin on ollut niin ja näin kamalaa raskausaikana.
 
Mulla on kolmas raskaus niin ketään sukulaisia ei enää kiinnosta raskauteni :P
 
Jep. Kuullostaa tutulta. Eilen olin sukujuhlissa ja sielä riitti vatsantaputtelijoita. Eniten kyseltiin vointia ja kumpi tulee. Vointi on ollut erinomainen ja vauva tulee. Ja sit sain kuulla kuinka kenelläkin on ollut niin ja näin kamalaa raskausaikana.

Kukaan ei onneksi koskenut mun mahaan, siitä olisin jo sanonut aika napakasti. Just ja just siedän miehen taputteluja :D
 
Kukaan ei onneksi koskenut mun mahaan, siitä olisin jo sanonut aika napakasti. Just ja just siedän miehen taputteluja :D
Se tilanne tulee jotenkin todella yllätten ja saattaa tulla vielä ihmisiltä, joilta ei muuten ole odota kosketusta.
 
Aaah, onpa jotenkin ihanan helppoa odotella toista kun ensimmäisestä 'pöhköt' kysymykset ja tungettelevat masuntaputtajaiset on jo eliminoitu.
 
Takaisin
Top