Maaliskuiset mutinat

Minulla olisi edelleen tavoite lisätä liikuntaa ja Esikon aikana vesijuoksin ahkerasti sinne rv 37 melkein. Mummelit vaan naurahteli mulle kun mä mahani kans viipotin mennä edelle ku joku rynnäkköauto. Enää hyöky aallot puuttui :D oli niin ihanan kevyt olo vedessä kun vesi kannatteli vatsaa. Lisäksi kävelin 5 km lenkkejä päivittäin mäkisessä maastossa. Nyt musta on tullut laiska ja mukavuuden haluinen sotanorsu jonka ahteri painautuisi ennemmin sohvalle kuin lähtisi kävelemään. Tosin istuminen tuntuu pahalle palleaan joten oikaisen ryhdin suoraksi ja olen pitkällään tai siis puoli istuvassa röhnötys asennossa... välillä otan kahva kuulan käteen ja huidon sillä menemään vähän lihaksiin liikettä... enemmänkin voisin. Ruoka ei maistu kuin 2x päivässä ihan pieniä annoksia. Vatsa tuntuu täyttyvän jo hiiren annoksista. Aurinkoiset päivät on ihania kun sillon mieli tekisi tehdä vaikka mitä :D
 
Minä haluaisin liikkua enemmän. Vaan kovat issias kivut ollu ja nyt supistellu kipeesti monta viikkoa melkein joka päivä niin pitää ottaa tosi rennosti. Vaan onneksi kävelyllä voi silti käydä! ☺ uimaan tai vesijuokseen haluaisin alkaa!
 
Liikkua pitäis ja haluisin enemmän. Nyt ehkä osittain terve niin vois jo aloitella. Lajit lienee sali/kotijumppa tai kävely. Uiminen ei tunnu nii hyvältä. Oli muuten pelottavaa olla täydessä kylpylässä nyt pääsiäisenä. Koko ajan sai pelätä, että joku potkaisee mahaan. Yhden potkun sain aika lujaa, mutta se tuli onneksi selkään. En oo tajunnu tuollaista ennen pelätä. On tää vähän tylsää, kun ei kaikkea voi tehdä. Nyt kattelen vierestä kun toiset laskettelee!
 
Auris: kyllä tämän onneksi kestää vierestä kattoa kun muut laskee ym. Kun tietää mikä on palkinto ja nopeasti tämä aika menee
 
Huolestuttaa... Varmaan ihan hölmöä. Mut tyttö on riehunut ihan hirveesti monta päivää, ja tänään en oo tuntenu liikkeitä lähes ollenkaan :/ Rv 23 vasta siis... Ei kai tässä mitään hätää?
 
Merivesiväri, syö ja juo jotai makeeta ja käy köllöttelee sohvalle. Eiköhä siellä ala riehunta. Jos oot touhuillu tänää paljon ni ei sillo pahemmin liiku ku nukkuu kyydissä :)
 
Tai aivasta. Huoh. Mä huolestuin kun oon vaihteeksi kipeenä ja liikkeitä ei oo tuntunut yhtään... Sitten sain aivastus-kohtauksen ja tuntui että vauva syntyy tähän sohvalle. Ilmeisesti herätin arvon neidin ja hän päätti monotella mua sitten aivastusten tahtiin.
 
Mä oon aamuyöllä heränny siihen ku Kirppu alottanu rallin... ei siinä unta saa enää ku pakko päästä kuuntelee missä ja miten se riehuu. :D aamulla viimeks liikkeet tuntenut kun ollut tosiaan aktiivinen päivä, mutta kiinnitin itsekin huomiota että tänään vähemmän kuin eilen. Kai sillä joku lepopäivä on.
 
Meillä oli lauantaina hirvee meno päällä koko päivän ja sen jälkeen nyt pari päivää ollu rauhallisempaa. Synnärillä viime viikolla sanoivat että kunhan niitä liikkeitä edes jonkun verran tuntee päivässä niin näillä viikoilla on ihan ok eikä tarvii huolestua jos jonain päivänä on vähän hiljasempaa :)
 
Mä oon pohtinut sitäkin, että voisko vauvan liikkumiseen vaikuttaa sekin, kun oma rytmi muuttuu. Oon nyt parina viikonloppuna ja nyt pääsiäisen aikaan huomannut, että kun ei tarvi herätä töihin ja se normaali arkirytmi muuttuu, niin ei vauvakaan liiku samalla tavalla kuin työpäivän aikana. Yks viikonloppu olin tosi huolissani kun en tuntenut juuri mitään liikkeitä, mutta kun sama toistui taas viikon päästä niin aloin epäillä että jospa vauvakin viettää viikonloppua.
 
Toi makean ja kylmän juominen on kyl ihme juttu ku saa pikkunelosen ihan villiintymään! :)
Meillä ei aamuisin kauheesti menoa tunnu vaan enemmänkin on iltavirkku pikkuherra.... Nyt kun oon istunu 7.20 asti tääl labras sokerirasituksessa ni kauhee meno... Alko sen jälkeen ku join se äklön vadelmalitkun!! :)
 
Kerran itsekkin huomasin et oli pari hiljaisempaa päivää ja neuvolaan soitin sit heti hätääntyneenä. Sano et ei mitää hätää ja kuhan tuntee liikkeiitä ees välissä. Voi hitsi minkä jumpan pisti sit sen jälkeen muutamaksi päiväksi pystyy sitten :D
 
Meidän pimulla on ollut näköjään tapana olla sunnuntaisin vähän lungimmin, ainakin nyt neljä kertaa peräkkäin. Muulloin kyllä liikkuu paljon, joskus vähän liiankin jo. Näkyy ihan selvästi jo mahan päältä pienet raajat ja tuntuu tosi napakasti, ei esikoisesta näillä viikoilla (23+) vielä tällaista ollut :O jännittää minkälainen loppuraskaudesta tulee kun nyt jo välillä oikein sattuu muljahtelut :S
 
Mulla on ollut jo pari viikkoa helpompaa iskiaksen kanssa. Sen myötä oon päässyt vähän liikkumaan enemmmän ja liitoskivut on helpottamaan päin. Kaikkein pahinta on tämä istuminen ja liikkeellelähtö... voin siivota/urheilla kevyesti sen tunninkin, mutta auta armias kun erehtyy ahterinsa johonkin laskemaan ja yrittää siitä päästä ylös. :eek:

Eilen myös huomasin, että kipua pahentaa se kun yrittää liikutella jalkoja oikein varovasti lattiaa pitkin, kun taas jalkojen nostelu reilusti korkeammalle auttaa. Lisäksi oon todennut hyväksi tehdä nousun jälkeen mahalle/selälle vastavenytyksen niin paikat pääsee vähän "aukeamaan".
 
Nyt jännittää... Meillä on muutto vihdoin huomenna, päästään mukavasti ennen raskaimpia kuukausia muuttamaan uuteen kotiin, jee :)!! Jännittää kuitenkin että miten tulee fyysisesti jaksamaan.Viime viikko oli tosi raskas. Pakattiin koko pääsiäinen, ja jo tunnin pakkailujen jälkeen oli ihan poikki...kivuttomia supistuksiakin tuli. Nyt menin kuitenkin miehelle lupaamaan, että puran ensimmäisen (kevyimmän) autollisen tavaraa uuteen kotiin ennen kuin hän pääsee töistä...voi olla että saankin vain terassikamat purettua ja päädyn testaamaan ikioman terassin auringonotto-ominaisuuksia :). Ihana fiilis kun saa ekan kerran elämässä alkaa laittamaan omaa puutarhaa kesäkuntoon. Ja vauvallekin on oma huone!!:smiley-bounce013
 
Onnea Pallokalalle uuden kodin johdosta!

Muista olla sitten tarkkana puutarhassa myllätessä, se on periaatteessa kiellettyjen hommien listalla koska mullan bakteerit. Vaikkapa toksoplasma. Tosin... ompa tullut tuossa laitettua tomaatin- ja kesäkukkien taimia kasvamaan vinyylikertakäyttöhanskat kädessä... :grin
 
Mä aion kyllä mennä hommiin mun kasvipalstalle heti kun vaan kelit sallii. Se on mulle tärkeä harrastus.
Kävin jo eilen katsomassa tilannetta, mut oli vielä liian märkää edes haravoimiseen.
Kattelin just muistiinpanoista, et viime vuonna pääsin aloittamaan hommat jo 12.4.

En pidä puutarhatöitä kovin vaarallisina, kunhan vaan pitää huolta käsihygienista eikä nostele liian raskaita säkkejä tai työskentele väärissä asennoissa.
 
Takaisin
Top