Maaliskuiset mutinat

Hei Kyfi, Ehdotan että vaihdat nimimerkkisi persoonallisempaan. Kaikilla foorumille aluksi rekanneilla on aluksi tuollainen ihmeellinen nimimerkki, ja se ei ole kovin persoonallinen ja siten kaikki sen tapaisella kirjoittelevat menevät keskenään sekaisin.


Kyllähän minä sitä nimimerkkiä vaihtasin kun vaan osaisin. Kolmesti oon kokeillu enkä löytäny mistään mitään sinnepäinkään mistä olisin sen saanu vaihdettua. :-D
 
Kyllähän minä sitä nimimerkkiä vaihtasin kun vaan osaisin. Kolmesti oon kokeillu enkä löytäny mistään mitään sinnepäinkään mistä olisin sen saanu vaihdettua. :-D
Sivun ylhäällä Tummansinisessä palkissa klikkaa "nimeäsi".
Omat tiedot alta löytyy linkki: vaihda nimimerkki!
vaihda nimi ja tallenna muutokset
Toivottavasti tästä olisi apua.
 
Mäkään en joudu, vaikka ikää kohta jo 33. Ei oo mitään sukurasitetta, ylipainoa tai muuta riskiä, niin en joudu. Helsingissä siis näin.

Toi linja näköjään vaihtelee Helsingin sisälläkin. Mulle sanottiin neljä vuotta sitten esikoista Helsingissä odottaessa, että kaikki yli 25-vuotiaat lähetetään sinne ja oon ymmärtänyt kavereilta, että näin olisi edelleen. Outoa. :O
 
Mua on ihmetyttänyt tää paikallinen ohjeistus radin kanssa ruokavaliosta. Kaverilla sitä kerran luurasin ja siellä oli joka välissä leipää, leipää, leipää :-o Onko muualla samanlaista?

Kyl se miun ruokavalio näyttää ainakin aika leipä, leipä, leipä ja vielä kerran leipä...
 
...mä en kyl syö leipää kuin korkeintaan aamuisin ja radi ruokavaliolla olen. Eikä oo mitenkään sanottu, että leipää pitäis syödä ees. XD enemmänkin vaan painotettu että kasviksia, salaattia enemmän ettei tulis syötyä höttöhiilareita.
 
Toi linja näköjään vaihtelee Helsingin sisälläkin. Mulle sanottiin neljä vuotta sitten esikoista Helsingissä odottaessa, että kaikki yli 25-vuotiaat lähetetään sinne ja oon ymmärtänyt kavereilta, että näin olisi edelleen. Outoa. :O
Se ei oo niinkään outoa, jos 4 vuotta sitten on ollut näin, koska vois luulla, että viime vuosina on tästäkin kiristetty. Säästöähän se vaan tuo, kun ei kaikkia sinne pistetä. Mut se on vähän outoa, jos jossain Helsingissä on edelleenkin näin eikä yhtenäistä linjaa. Ehkä se on sit nykyään niin, että terveydenhoitajan harkinnan mukaan yli 25-vuotiaat ja sun tuttujen kohdalle sattunut vaan sellaisia terveydenhoitajia, jotka mielellään pistää sinne kaikki?
 
Ainakin Oulussa on et kaikki yli 25 vuotiaat ensisynnyttäjät menevät sokerirasitustestiin, mutta jos on uudelleensynnyttäjä, niin silloin terveydenhoitaja päättää että onko jotain rasitetta minkä vuoksi täytyisi mennä.
 
Tomu: Joo, mullakin paastoarvo oli 5.4, 1h 7.0 ja 2h 6.6, ja diagnoosi napsahti. Tuli aivan yllättäen, ja kun soitto tuli, niin itkeskelin koko illan ja makasin peiton alla ja olin ihan surkeana ja epäonnistuneena. Tuntui pahalle, että luokitellaan nyt kokoajan sen diagnoosin mukaan ja mittaileeko ne vauvaltakin sit kokoajan sokeriarvoja jne. Mutta alkujärkytyksen tasaannuttua, ja omien sokeriarvojen pysyessa hyvinä ilman tiukempaa ruokavalioseurantaa, ajatukseen on tottunut. Ja asenne muuttui pikkuhiljaa, nyt tuntuu mielenkiintoiselta mitata arvoja ja seurata että ne pysyvät hyvinä ja tarpeen tullen tiukentaa ruokavalioseurantaa. Itsellä ainakin huomasin että iltapala on tärkeä, ettei yöllä tule sitä yli 10 h paastoaikaa, joka alkaa aamun sokeriarvoa nostamaan.

Elämän ihmeitä: kyllä, ohjeistus on täynnä leipää, mutta minulla ainakin hoitaja sanoi, ettei niin paljon tarvitse leipää syödä. Tarkoitus on kai kiinnittää huomiota siihen että pääsääntöisesti söisi ns. hyviä hiilareita, välttelis jatkuvaa sokeria ja suosisi pehmeitä rasvoja. Eli aika perusterveellisen ruokavalion mukaan.
 
Ei mulle ainakaan ohjeistuksessa ollu leipää mitenkään hirveesti o_O

Sanottiin vaan että tärkeintä on kattoa et mitä hiilareita syö ja kuinka paljon ja et jos tuntuu et arvot nousee kun syö jotain tiettyä niin sit ei vaan syö sitä mikä nostaa sokereita..

Ite oon huomannu et jos vedän liikaa hiilaria esim just sitä leipää niin sokerit nousee arvojen yli. Oonki jättäny leivän vaan aamiaiseks ja iltapalaks ja muutenki hiilarit tosi vähille niin sokerit pysyy hyvänä.. Ja siis leipäkin on ruisleipää eikä mitään vaaleeta höttöä... :D
 
Toi linja näköjään vaihtelee Helsingin sisälläkin. Mulle sanottiin neljä vuotta sitten esikoista Helsingissä odottaessa, että kaikki yli 25-vuotiaat lähetetään sinne ja oon ymmärtänyt kavereilta, että näin olisi edelleen. Outoa. :O
Mullekin sanottiin maanantaina neuvolassa etten joudu, vaikka oon 35, koska ei ole sukurasitetta eikä ylipainoa.
 
No miulle saattaa vaan tuntua toi muutamakin pala leipää hirveen paljolta, ku syön leipää yhden palan päivässä jos ollenkaan.

Ei tää olo tunnu helpottavan. Just kävin lenkillä ja koko ajan tuhersin itkua kipujen ja osakseen mielipahankin takia.

Mistä ne supistukset erottaa muista kaikenmaailman kiputiloista?

Liitoskipujen oon huomannu helpottavan, ku kävelee jalat mahdollisimman yhdessä ja jalkaterät sisään päin kääntyneinä. Ei lenkillä tosin voi kävellä noin, mut kotona ees niin pystyy normiaskareet hoitaa itkemättä.
 
Mulla harkkasupparit tuntuu siltä, että kohtu kovettuu ja fiilis on ikävä, muttei satu. Kipeät supparit erottaa tosta kyllä ja varsinaiset synnytyssupparit ovatkin eri maata kipeidenkin kanssa. Mulla synnytyssupparit tuntuivat eniten lonkissa ja kohdussa, useimmilla kai eniten selässä ja/tai reisissä ja mahassa. Alakertaan voi tulla kohdunsuulle ns. sukkapuikkoja, jotka tuntuvat juuri nimensä veroisilta.
 
Leipää on kai sen vuoksi niin paljon että se sisältää kuituja joka hidastaa verensokerin nousua. Mutta leivän pitääkin olla siis täysjyvää eikä höttöä. Siks sitä kai myös joka aterialle suositaan että sitoo vähän sitä ruokamassaa ja tasaa sen aiheuttamaa verensokeripiikkiä :)
 
Ainakin Oulussa on et kaikki yli 25 vuotiaat ensisynnyttäjät menevät sokerirasitustestiin, mutta jos on uudelleensynnyttäjä, niin silloin terveydenhoitaja päättää että onko jotain rasitetta minkä vuoksi täytyisi mennä.

Mä just oon 26v oululainen ensisynnyttäjä eikä mua laiteta?
 
Mä en kans joudu testiin. Mulla on "urheilijan verensokerit", kroonisesti vähän liian alhaiset, kun insuliini tekee työnsä niin hyvin. Ovat ne kyllä hiukan nousseet raskauden aikana. Ihan hyvä vaan.
 
Sivun ylhäällä Tummansinisessä palkissa klikkaa "nimeäsi".
Omat tiedot alta löytyy linkki: vaihda nimimerkki!
vaihda nimi ja tallenna muutokset
Toivottavasti tästä olisi apua.

Ei miulla oo tuommosta kohtaa missään.. Ei tuossa luettelossa eikä missään omissa tiedoissa. :-D
 
Mä just oon 26v oululainen ensisynnyttäjä eikä mua laiteta?

Okei no sit mä varmaan muistan tuon ikärajan väärin ku terveydenhoitaja mulle oikein kertoi tästä että miksi mun ei tarvitse mennä ku oon uudelleen synnyttäjä.
 
Liitoskipujen oon huomannu helpottavan, ku kävelee jalat mahdollisimman yhdessä ja jalkaterät sisään päin kääntyneinä. Ei lenkillä tosin voi kävellä noin, mut kotona ees niin pystyy normiaskareet hoitaa itkemättä.

Täh? Mulla taas kivut pahenee, mitä lähempänä toisiaan jalat on, en voi edes istua enää jalat ristittyinä, ja jalkaterät sisäänpäin jalat yhdessä kävely ois kuin puristaisi puukkoa pyhimmässään. Kävely ylipäätään pahentaa kipuja, kun liitoskohta alkaa hankautua. Sen sijaan hiljaittain lisäksi ilmestyneet iskiaskivut helpottuu kävelemällä. Niin, että voin nyt valita, että oonko hissukseni ja selkä ja persposki kipeänä vai liikunko haaroväli tulessa. Jippii?!
 
Takaisin
Top