Maaliskuiset mutinat

Mulle tehtiin sokerirasitus jo rv14 ku oli sokerit koholla verikokeissa.. Sillon oli vielä pahoinvointi pahimmillaan ni oli kyl aikamoinen urheilusuoritus et sai sen litkun pysymään sisällä :depressed: Mulla oli sillon paastoarvo koholla ja sain radi diagnoosin ja siitä asti oonki sit mittaillu arvoja kotona. Onneks pysyy ruokavaliolla aika hyvin hallussa ja vaan pari ylitystä tässä ollu :)
 
Olin pari viikkoo sit rv 22+1 sokerirasituksessa, en olisi muuten joutunut, mutta sukurasite. Se sokeri litku oli helppo juoda ku oli ollut kylmässä, sitä se labrahoitajakin sanoi et helpompi juoda ku on kylmää. Kaksi tuntii meni istuen tabletilla ja sokeriarvot normit. Odotin että se litku olisi ollut kauheamman makuista ja makeampaa, mut hyvin sain sen juotua.
 
Mun tarvitsisi kanssa tilailla aikaa sokerinrasitukseen,yhtään en kyllä sitä innolla odota !
 
Mul on aika jo toiseen rasitukseen ens tiistaina!! :/ Mul on rasitteena edellisestä radi, mut eka rasitus oli onneks ok! :) Meillä on täällä litkuna sellast esanssivadelman makuista hirveen makeeta litkuu.... Kyl sen nyt "nälkäänsä" juo mut ällöö on!
 
Miulla on kanssa parinviikonpäästä sokerirasitus, koska paino. Esikoisen kohdalta jäi hirveet traumat. Aamupahoinvointi ja sokerirasitus ei oo kovin kultanen yhdistelmä. Mut nyt kai se pitäs mennä ihan ok. Ärsyttää vaan mennä siihen Ku 12 arvot oli ihanteelliset 14 arvot oli ihanteelliset. En siis odota nyttenkään mitään ongelmaa siinä, nyt se että sitä etsitään ja oikein syynätään ja melkeen petytään kun radi diaknoosia ei olekkaan, kun sulla on tuota painoa niin pakkohan siellä on se olla. Nyt ei miulla kuitenkaan tarpeeks kanttia ollu kieltäytyä. Sit jos jotain onkin.

Täällä on myllätty lastenvaatteita. Hirvee homma laittaa kirpparille noita. Ei oikein enää vauvaa varten jaksa mitään. :D kesällä sitten.
 
Hei Kyfi, Ehdotan että vaihdat nimimerkkisi persoonallisempaan. Kaikilla foorumille aluksi rekanneilla on aluksi tuollainen ihmeellinen nimimerkki, ja se ei ole kovin persoonallinen ja siten kaikki sen tapaisella kirjoittelevat menevät keskenään sekaisin.
 
Mulla on kans sokerirasitukseen meno muutaman viikon päästä. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tartte mennä, mutta terv.hoitaja laittoi kuitenkin lähetteen ja menen sitten. Muuta rasittaa ei ole kuin ikä. Aiemmista raskauksissa ei oo tehty ja siksi hoitaja oli sitä mieltä että hyvä ois käydä.
 
Sain sitten radidiagnoosin ja huomenna on käynti neuvolaan, jossa saa ohjeen sokereiden seurantaan ja ruokavalioon. Onneks toi on tuttua kauraa töistä niin ei pahemmin hirvitä.

Vituttaa vaan, kun mies alko heti arvostelevaan sävyyn jotain ohjeitaan jaella.

Arvot oli
Paasto 5,5
1h 9,6
2h 6,8

Et tuosta paasto-arvosta napsahti.


Terkkari arvatenkin oli hyvin tyytyväisen kuuloinen puhelimessa, onnea hänelle :)
 
Mun täytys kans varata nyt sokerirasitus, koska esikoinen oli sen yli 4,5kg.

Kuinka kauan tuohon testiin pitää kokonaisudessaan varata aikaa? Täytyy varmaan saada pojalle hoitaja siksi aikaa...?
 
Mun täytys kans varata nyt sokerirasitus, koska esikoinen oli sen yli 4,5kg.

Kuinka kauan tuohon testiin pitää kokonaisudessaan varata aikaa? Täytyy varmaan saada pojalle hoitaja siksi aikaa...?

Sanoisin että reilu kaks tuntia. Itse olen mennyt rasitukseen seitsemän jälkeen niin että aika on varattuna 7,35 ja siittä päässyt täällä suoraa ekaan kokeeseen litku naamaan ja labrassa laittavat kellon soimaan itselleen ja kutsuvat sitä mukaa uuteen verikokeeseen, kun tarvii. Eli tunnin ja kahden tunnin päästä litkun juomisesta. Sit saakin jo painella ovesta pihalle.
Mulla ainakin kehottivat oleen mahdollisimman paikallaan eli ehkä olis parempi, että muksu on hoidossa sen aikaa. Jotain mukavaa tekemistä mukaan. Tabletti peleineen, kirja, musiikkia. Sit vaan kaikessa rauhassa nauttiin omasta ajasta. :)
Kyselin sitten tulokset neuvolasta päivän parin päästä.
Olen siis päässyt kohtuu helpolla rasituksesta tähän mennessä. Ei mitään järkkyä pahoinvointia lähinnä vähän väsymystä.
One more to go. Kop kop kop.
 
Sanoisin että reilu kaks tuntia. Itse olen mennyt rasitukseen seitsemän jälkeen niin että aika on varattuna 7,35 ja siittä päässyt täällä suoraa ekaan kokeeseen litku naamaan ja labrassa laittavat kellon soimaan itselleen ja kutsuvat sitä mukaa uuteen verikokeeseen, kun tarvii. Eli tunnin ja kahden tunnin päästä litkun juomisesta. Sit saakin jo painella ovesta pihalle.
Mulla ainakin kehottivat oleen mahdollisimman paikallaan eli ehkä olis parempi, että muksu on hoidossa sen aikaa. Jotain mukavaa tekemistä mukaan. Tabletti peleineen, kirja, musiikkia. Sit vaan kaikessa rauhassa nauttiin omasta ajasta. :)
Kyselin sitten tulokset neuvolasta päivän parin päästä.
Olen siis päässyt kohtuu helpolla rasituksesta tähän mennessä. Ei mitään järkkyä pahoinvointia lähinnä vähän väsymystä.
One more to go. Kop kop kop.
Kiitos vastauksesta! :)

Mites, siellä saa vissiin syödä kuitenkin sen ekan testin jälkeen vai? Apua jos ei saa! Tajuhan siellä lähtee...
 
Kiitos vastauksesta! :)

Mites, siellä saa vissiin syödä kuitenkin sen ekan testin jälkeen vai? Apua jos ei saa! Tajuhan siellä lähtee...
Ei saa syödä eikä juoda mitään sen testin aikana... Vasta sitten kun viimeinen verikoe on otettu...
 
Kyl siitä selvii, enempi perseestä on sit jos lopputuloksena on sit radi diagnoosi :D siitä ei ihan muutamalla tunnilla selviikään.
 
Minä en ihmettele muuta, ku tätä diagnoosia...tuli itselle niin puskista, en ois yhtään osannu arvata.

Harmittaa, ku tätäkään asiaa raskaudessa miun keho ei osannu hoitaa luonnollisesti...epäonnistumisen tunne oli kyl valtava ja paha mieli ollu koko päivän. Meidän piti viel mennä tänään ostelemaan yhdessä vauvan tarvikkeita, ku kerrankin molemmat pääsis yhtä aikaa. Ei ollu kyl fiilistä yhtään ja raskausmahaakin teki mieli vaan piilotella :sad001

Miks sitä pitääkin ottaa kaikki niin raskaasti? Vaikka tiedän, et ei se ole maailmanloppu ja kaikki ne järkilauseet, vaan ei auta.
 
Tomu: muistan Esikon aikaan sen että joka ikinen arvo joka oli viitearvon ylärajassa tai sen yli niin ympyröitiin ja sen perusteella kysille kuuntelemaan radi hoitajan "paasausta" mitä mun pitäis syödä ja mitä välttää. No nyt yritän saada pidettyä ruokavaliolla kurissa "radi paasto" jotta uudessa rasituksessakaan ei nousisi arvot. Hyvä että tutkivat kokoa mutta eivät kuunnelleet minua kun sanoin että maito leipä ja peruna nostaa sokerit kun syön. Mut sit ne sano että niitä pitää syödä. :/
 
Mua on ihmetyttänyt tää paikallinen ohjeistus radin kanssa ruokavaliosta. Kaverilla sitä kerran luurasin ja siellä oli joka välissä leipää, leipää, leipää :-o Onko muualla samanlaista?
 
Takaisin
Top