Lukutoukkien oma ketju

Onko täällä muita, jotka tykkäävät esim Jojo Moyesista ja Liane Moriartysta? Minusta niissä on hienoa ihmistuntemusta ja juonen rakentamista. Kaipailen ehkä jotain samanlaista uutta kirjailijaa lukulistalle. 😊
Olen lukenut / kuunnellut kummaltakin kirjoja. Enemmän Jojo Moyesilta. Tämän vuoden uusi kirjailija lukulistalla on Catherine Isaac. Hänellä ei mielestäni ole hirveästi suomennettuja kirjoja, mutta olen lukenut "Maailma on sinun" sekä " Sinusta, minusta, meistä". Kummatkin ovat olleet koskettavia, käsitelleet vaikeita aiheita, mutta niissä on ollut silti positiivinen ja kevyt sävy. Olen tykännyt!
 
Olen lukenut / kuunnellut kummaltakin kirjoja. Enemmän Jojo Moyesilta. Tämän vuoden uusi kirjailija lukulistalla on Catherine Isaac. Hänellä ei mielestäni ole hirveästi suomennettuja kirjoja, mutta olen lukenut "Maailma on sinun" sekä " Sinusta, minusta, meistä". Kummatkin ovat olleet koskettavia, käsitelleet vaikeita aiheita, mutta niissä on ollut silti positiivinen ja kevyt sävy. Olen tykännyt!
Kiitos! Pitääkin kirjoittaa nimi ylös kirjastoreissua varten. 😊
 
Onko täällä muita, jotka tykkäävät esim Jojo Moyesista ja Liane Moriartysta? Minusta niissä on hienoa ihmistuntemusta ja juonen rakentamista. Kaipailen ehkä jotain samanlaista uutta kirjailijaa lukulistalle. 😊
Jojo Moyes on miusta sellaista kivan kepeää. Nora Roberts menee ehkä vähän samaan kategoriaan.

Lucinda Rileyn kirjoissa on samaa kepeyttä lukukokemuksessa, vaikka mennään syvemmälle hahmoihin ja tarinaan. Seitsemän sisarta -sarja on koukuttava!
 
Jojo Moyes on miusta sellaista kivan kepeää. Nora Roberts menee ehkä vähän samaan kategoriaan.

Lucinda Rileyn kirjoissa on samaa kepeyttä lukukokemuksessa, vaikka mennään syvemmälle hahmoihin ja tarinaan. Seitsemän sisarta -sarja on koukuttava!
Kiitos! Lucinda Rileyltä olen lukenut vain Italialaisen tytön, joka jätti vähän ristiriitaiset fiilikset. Minusta Moyes kuvaa ihmisiä ja ihmissuhteita syvemmin ja aidommin. Toisaalta ihan tykkäsin siitä italialaisesta tytöstä, mut loppuratkaisu ja sen perustelut eivät vakuuttaneet. Rakkauden kuvaus jäi myös jotenkin yksiuloitteiseksi. Pitääpä tutkia tuota seitsemää sisarta ja Nora Robertsia myös. 👍 Moyesilta yks suosikki on ollut Ne, jotka ymmärtävät kauneutta (tvs.). Oli tosi hyvä ja oli mielenkiintoinen aihe, sodanaikaisen maalauksen vaiheet.
 
Muokattu viimeksi:
Morton on myös miun suosikkeja 😊
Hei mä voisin ottaa tämän myös kokeiluun kun just nyt on vähän dilemma että mitä seuraavaksi. ☺️ Kaikilta "vakkarikirjailijoilta" oon lukenut jo suurimman osan suomennetuista kirjoista 😅 Uusien löytäminen on haastavaa, kun välillä olen vähän kranttu kirjoitustyylille. Haluan, että kirja imaisee mukaansa.
 
Yksi viime aikainen lukemani kirja oli Namiyan puodin ihmeet. Muutaman ekan sivun ajan pyörittelin silmiäni, että aika oudon lukusuosituksen sain. Mutta sitten tarina lähtikin käyntiin ja vei mukanaan.

On myös kiva lukea välillä muista kulttuureista kuin itselle jokapäiväisesti tutusta, niin tuossa se, että sijoittuu Japaniin, oli vain plussaa 😊
 
Yksi viime aikainen lukemani kirja oli Namiyan puodin ihmeet. Muutaman ekan sivun ajan pyörittelin silmiäni, että aika oudon lukusuosituksen sain. Mutta sitten tarina lähtikin käyntiin ja vei mukanaan.

On myös kiva lukea välillä muista kulttuureista kuin itselle jokapäiväisesti tutusta, niin tuossa se, että sijoittuu Japaniin, oli vain plussaa 😊
Minäkin tykkään välillä lukea vieraamman kulttuurin ympyröistä. Tykkäsin kovasti Tuhat loistavaa aurinkoa -kirjasta. Se sijoittuu Afganistaniin.
Minä tein jo listan näistä suosituksista puhelimeen, kun ei ne muuten kirjastossa tule mieleen. 😄
 
Mie oon lukenut nyt Enni Mustosen syrjästäkatsojan tarinoita -sarjaa. Menossa se viimeisin osa. Tykkään, kun samalla tulee huomaamatta tutustuttua Suomen historiaan. Mie ainakin alan lukemisen lomassa usein selvittelemään kaikkia asioita. 😅
 
Mie oon lukenut nyt Enni Mustosen syrjästäkatsojan tarinoita -sarjaa. Menossa se viimeisin osa. Tykkään, kun samalla tulee huomaamatta tutustuttua Suomen historiaan. Mie ainakin alan lukemisen lomassa usein selvittelemään kaikkia asioita. 😅
Se vei minutkin mukanaan. Luin sen innoittamana Edelfeltin elämästä paljon ja kävin Ateneumissa siellä Edelfelt-näyttelyssäkin viime kesänä.
 
Täällä yksi innokas lukutoukka! Joskin lukeminen on himppasen vähentynyt lasten myötä. Kuitenkin edelleen tykkään lukea erityisesti iltaisin ennen nukkumaanmenoa, vaikka usein käy niin, että muutaman sivun jälkeen kirja kaatuu naamalle tai mies tökkii hereille😂

Viimeisin lukemani kirja oli Anthony Doerrin "Kaikki se valo jota emme näe", ja tykkäsin kirjasta kovasti! Myös täällä jo mainitut Jojo Moyesin kirjat ja Delia Owensin Suon villi laulu kolahtivat itsellenikin. Aikuisiällä en ole suuremmin fantasiakirjallisuutta lukenut, teininä ahmin kyllä kaikki Twilightit kirjoina ja leffoina heti perään. Viime vuoden joulukuussa annoin kuitenkin mahdollisuuden taas fantasialle ja luin Sarah. J. Maasin Cresent City-sarjan ensimmäisen osan "Maan ja veren huone" ja olin aivan myyty! Se kirja imaisi kyllä mukaansa huolella. Innolla odotan toisen osan suomennosta.

Luen aika laidasta laitaan kaikkea, mutta mainitsempa nyt, kun vauhtiin pääsin, vielä Kristin Hannahin "Alaskan taivaan alla" - kirjan, joka myös imaisi mukaansa ensimmäistä sivuista lähtien! Siinä oli Delia Owensin tavoin upeaa luontokuvausta ja koukuttava tarina.

Kirjoista ja lukemisesta pidän siis kovasti, ja täydellinen lapsivapaa rentoutumispäiväni olisi: sadepäivä, yksin kotona ja hyvä kirja, ja tietysti jotain herkkuja😁
 
Lukusuositus! Katarina Widholmin Viaton sydän lyö tuli napattua kirjastosta kokeiluun ja tykkäsin! Kertoo maaseudulta Tukholmaan kotiapulaiseksi lähtevästä 17-vuotiaasta Bettystä, ja tämän arjesta ja elämästä. Tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen toista maailmansotaa. Tarina oli mukaansatempaava ja realistinen iloineen ja suruineen. Tämä kirja oli oikein oivallista kesälukemista ja jäänkin odottelemaan toista osaa😊
 
Takaisin
Top