Lukutoukkien oma ketju

Magdalena Hain Kolmas sisar on nyt suunnilleen puolivälissä. On ollut periaatteessa ihan kiva, mutta ei ole imaissut sillä tavalla mukaansa.

Viimeisin kirja, jonka olen lukenut loppuun oli Twilight Houkutus. Kevyellä siis mennään, mutta luin peräti oikeana paperisena kirjana. Pitää ensi viikolla käydä palauttamassa kirjastoon ja katsoa onko seuraava osa lainattavissa.

Ostin uuden kirjan! Jossain tuli vastaan "Sinuun en ainakaan rakastu" ja siltä seisomalta päätin että tuon kirjan haluan. Tänään en kuitenkaan tässä hämärässä huoneessa silmät ristissä vaan jaksa aloittaa lukemista, vaikka mieli tekisi! Mitä te muut ootte lukemassa?

Mä oon pitkästä aikaa löytänyt takas kirjojen pariin. Yritin kokeilla myös äänikirjapalveluita ja muutaman kirjan oon niiden kautta kuunnellut, mutta kyllä mä pidän enemmän perinteisestä kirjojen lukemisesta. Laidasta laitaan tulee luettua, viime aikoina ehkä enemmän kaikkea itsensä kehittämiseen liittyvää kirjallisuutta ja elämänkertoja. Tällä hetkellä luen kuitenkin pitkästä aikaa jotain muuta, kirjaa nimeltä Meredith, yksin. Lapsuudesta on jäänyt mieleen mm. Puppe-kirjat, Minttu ja Tammen kultaiset kirjat. Kouluikäisenä mm. Tuija Lehtisen kirjat, Neiti Etsivä-sarja ja Bertin päiväkirjat. Paljon on tullut luettua myös omille lapsille ja ihanaa kun perheessä on pitkästä aikaa taas joku jolle lukea, kun vanhemmat lapset eivät enää muutamaan vuoteen ole kaivanneet iltasatua. 😃

Mulla on lukemisen alla tällä hetkellä vaan upponalleja yms iltasatukirjoja 😅 omat kirjat nautin äänikirjana. Yhden paperikirjan ehdin kesällä lukea läpi. Viimeksi kuuntelin hehkutetun Kuolinsoiton (Anu Ojala) ja mainoksissa pyörineen Valheiden Tallin (Sophie Jahn). E-kirjana olen lukenut joskus Kalevan Pojat. Se on Mikko Kamulan kirjoittamaa Metsän Kansa sarjaa, neljäs osa. Kolme ensimmäistä kuuntelin, ja tuo oli silloin tullut vasta e-kirjana, ja halusin hotkia sen heti aiempien osien perään 😄 Lapsena ja yläasteikäisenä olen "lukenut kirjaston läpi". Saatoin lukea useamman nuorten / young adults kirjan viikkoon, ja lopuksi tuntui jo vaikealta löytää mitään luettavaa 😅 Storytellissä oon törmännyt vähän samaan ongelmaan, että oon niin paljon itseä kiinnostavia kuluttanut, ettei siellä oo paljon mitään enää jäljellä. Toisaalta se ajaa tutustumaan uusiin tyylilajeihin, esim dekkareita en ole ennen tuota Kuolinsoittoa kuunnellut.

Tällä hetkellä taitaa olla vähän väsyneempi kausi, enkä ole jaksanut nyt lukea mitään. Tai luin esikoisen Pet Agents -kirjoja itselleni. Selvästi tarvitsen nyt oikein kevyttä kirjallisuutta. 😂 Erika Vik:n Luonasi ikuisesti on kesken, mutta en ole jaksanut toviin tarttua siihen. Ehkä se imaisee paremmin sitten kun jaksaa taas paremmin.

Sain juuri luettua Sylvia Plathin elämästä kertovan kirjan Euforia. Nyt aloitin lukemaan vietnamilaisen kirjailijan teosta Vuorten laulu.

En ole varsinaisesti lukuhiiri, nuorena luin paljon. Tykkään lukea "oikeita kirjoja" ennemmin kuin e-kirjoja tai kuunnella äänikirjoja. Kirjastossa on kiva käydä lasten kanssa. Kirjan lukeminen rauhoittaa kivasti iltaisin, vaikka joskus olisi mielenkiintoisempaa räplätä puhelinta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tällä hetkellä taitaa olla vähän väsyneempi kausi, enkä ole jaksanut nyt lukea mitään. Tai luin esikoisen Pet Agents -kirjoja itselleni. Selvästi tarvitsen nyt oikein kevyttä kirjallisuutta. 😂 Erika Vik:n Luonasi ikuisesti on kesken, mutta en ole jaksanut toviin tarttua siihen. Ehkä se imaisee paremmin sitten kun jaksaa taas paremmin.
En ollutkaan huomannut, että Erika Vikiltä on tullut uusi kirja. Laitoin heti varauksen kirjastoon! 😊

Mua kiinnostaisi se Jipusta kertova kirja. Mun piti tilata sekin, mut jostain syystä unohdin. En oo hirveesti elämänkertoja lukenut, mutta tää vois olla koskettava.

Mua kiinnostaisi se Jipusta kertova kirja. Mun piti tilata sekin, mut jostain syystä unohdin. En oo hirveesti elämänkertoja lukenut, mutta tää vois olla koskettava.

Minäkin olen miettinyt sen lukemista.
Olen jonkin verran lukenut elämäkertoja (keski-ikäisyyden merkki, tiedän…) ja niistä kiinnostaa sellaiset, joissa kuuluu sen henkilön ääni. Ja joista saa sellaisen rehellisen vaikutelman. Ei pönötystä ja jalustallenostoa, kiitos. Sellaiset samaistuttavat on hyviä. Pate Mustajärven ja Mikko Kuustosen elämäkerrat olivat hyviä.

Tulee kuunneltua! Tai menee vähän aaltoina, on aikoja kun tulee kuunneltua enempi ja sit välillä ei huvita yhtään kuunnella tai lukea mitään. Joskus kun työelämä alkoi viedä, ja taiteilin varmaan 15v burnoutin partaalla superhektisessä duunissa, en kyennyt lukemaan juuri twiittiä pidempiä tekstejä.

Viimeksi on ollut ellibsistä kuuntelussa:
-Pariisin vakoojatar
-Tehtävä Berliinissä
-Loistavat vuodet
-Venäjän sota jokaista vastaan (tää oli kiinnostava, teen työtä kyberturvallisuuden isojen hankkeiden parissa)
-Tyttö valkoisesta laivasta
-Pohjantuuli (koko sarja)
-Pikkuinen unelmien kaksio
-Koodinimi Helene

Kesällä näitä meni oikein urakalla kun ruohoa piti leikata ja kaikkea muuta pihahommaa duunata.. vastamelukuulokkeet vaan päähän ja ei käynyt aika omien ajatusten kanssa pitkäksi :)

Enempi taidan kuitenkin arkena kuunnella ylen ajankohtais/uutispodcasteja.

Mitä kirjoja luitte itse lapsena tai mitä teille luettiin?
Muistelen lämmöllä omasta lapsuudesta sellaisia kuten Puppe, Sateenkaarikala, Kultainen jalkapallo, Mauri Kunnas-kirjat, Pekka Töpöhäntä, Kuinkas sitten kävikään ja Kuka lohduttaisi Nyytiä (Muumi), Kolmoset lastentarhassa. Teininä kovia olivat Prinsessapäiväkirjat, Penny ja seitsemän tassua, sekä W.I.T.C.H-sarjikset.
Aion hankkia noista muutamia, niin omat lapsetkin voivat tutustua niihin. Jouluksi on myös tarkoitus ostaa lapsille kirjoja, mm. Penni Pähkinäsydän on yhä ostoslistalla, taisi olla jo viime vuonna.:)

Lapsena luettiin puppeja, miina ja manua, pupu tupunaa, ainoja, frankliniä, mauri kunnaksen kirjoja, muumeja, pekka töpöhäntää, peppi pitkätossuja jne ja nyt niitä luen lapselle 🥰
Isompana luin paljon itse ja juurikin noita tuija lehtisen kirjoja(mirkaa, lauraa...), penny ja seitsemän tassua, viisikkoja, baby sitters sarjaa, montgomery kirjoja, harry pottereita, taru sormusten herrasta, Sweet valley highteja, katja kirjoja, neiti etsiviä, goosebumpseja jne...

Onko täällä lukutoukkia, lukeeko kukaan vielä oikeita kirjoja? Tänne keskustelua aiheesta! Esim. Mitkä ovat suosikkejasi ja minkä tyylisiä kirjoja tykkäätte lukea? Minkä kirjan luitte viimeksi? Minkä haluaisit lukea?

On 🙋‍♀️
Harvemmin ehtii lukemaan kirja kirjaa mutta pyrin välillä lukemaan kirjana. Paljon kuuntelen äänikirjana tai luen e kirjana. Töissä pystyn kuuntelemaan äänikirjaa monesti nappikuulokkeilla ☺️
Luen laidasta laitaan kirjoja... dekkareita, muistelmia, elämänkertoja, hömppää...
Viimeksi oon lukenut/kuunnellut jenni haukion sinun tähtesi täällä kirjan ja hildur kirjan joka sijoittuu islantiin. Seuraavaksi luen jatko osan hildur kirjaan.

Kate Mortonin kirjat on yksi uusista löydöistä minulla. Pitkiä, mutta hienosti rakennettuja tarinoita. Luen iltaisin ja nyt, kun on taas vauva perheessä, on imettäessä hyvä lukea.
Suosittelisitko Hildur-kirjoja, @Myrsky21 ? Olen miettinyt niiden lukemista.

Kate Mortonin kirjat on yksi uusista löydöistä minulla. Pitkiä, mutta hienosti rakennettuja tarinoita. Luen iltaisin ja nyt, kun on taas vauva perheessä, on imettäessä hyvä lukea.
Suosittelisitko Hildur-kirjoja, @Myrsky21 ? Olen miettinyt niiden lukemista.

Muhun ainakin upposi. Välillä mietin onko väärtti lukea mutta tempasi mukaansa kyllä ja haluan jatko-osat nopeasti lukuun 😅😇

Nykyään luen kun ehdin mutta pelastus on äänikirjat joita voi kuunnella lasta nukuttaessa, päiväunien aikaan, automatkoilla, koiran kanssa lenkillä ollessa, töissä... 🎧

Luonasi ikuisesti -kirjan lisäksi on tullut toinenkin uusi. Olivia Online. Kumpikaan ei ole spefiä kuten Kaksosauringot oli.
Yritin kovasti lukea tuota Luonasi ikuisesti, mutta ei lähtenyt sitten millään ja jäi kesken (mikä on minulle tosi harvinaista!). Taitaa toimia Vikiltä vain fantasia (itselle siis)

Yritin kovasti lukea tuota Luonasi ikuisesti, mutta ei lähtenyt sitten millään ja jäi kesken (mikä on minulle tosi harvinaista!). Taitaa toimia Vikiltä vain fantasia (itselle siis)

Pakko sanoa että täällä vähän samaa vikaa. Kaksosauringot luin todella nopeasti, mutta tämä tökkii. No nykyisin kyllä jäänyt muitakin kirjoja kesken niin ehkä annan tälle mahdollisuuden sitten kun iskee lukukipinä seuraavan kerran.

Mä luin pari kuukautta sitten nuo Rosa Björkin Hildur kirjat, sen jälkeen Stephan Ahnhemin Fabian Riskistä (poliisi) kertovan sarjan (olikohan noita 6 vai 7? kirjaa). Viime aikoina on ollut aikaa lukemiseen, menee todella kausittain ja joskus saattaa mennä vuosikin ilman mitään (aikuisten) kirjaa.
Viimeisimpänä yritin aloittaa Lucinda Rileyn seitsemän sisarta, mutta se ei vaan jotenkin vaikuta itselle tarpeeksi mielenkiintoiselta.

Mä luin pari kuukautta sitten nuo Rosa Björkin Hildur kirjat, sen jälkeen Stephan Ahnhemin Fabian Riskistä (poliisi) kertovan sarjan (olikohan noita 6 vai 7? kirjaa). Viime aikoina on ollut aikaa lukemiseen, menee todella kausittain ja joskus saattaa mennä vuosikin ilman mitään (aikuisten) kirjaa.
Viimeisimpänä yritin aloittaa Lucinda Rileyn seitsemän sisarta, mutta se ei vaan jotenkin vaikuta itselle tarpeeksi mielenkiintoiselta.
Haluaisin kans aloittaa tota Rileyn kirjasarjaa, mut ne kirjat on aika paksuja.. osaatko sanoa mikä siinä tökki? Mietin et skippaanko kokeilematta.. 🙈

Itsellä ollut viime vuosina sellainen self help -kausi, oon lukenut aika paljon kirjoja psykologian puolelta; mm. erityisherkkyydestä eri kirjoittajilta ja Maaret Kalliolta uusimpia kirjoja.. viimeisimpänä luvussa ollut Kiltin tytön voimakirja Suvi Bowellanilta. Seuraavana olisi kiinnostuslistalla Paulo Coelholta Alkemisti sekä Ikigai (en nyt muista tämän kirjoittajan nimeä). Jos jollain näistä kokemusta niin saa mielellään kertoa mitä tykkäsi. 🙂

Lukeminen on ihanaa, harmi ettei sitä ole ehtinyt enempää mahduttaa vauva-arkeen. Haluaisin myös kokeilla äänikirjoja, mutta en ole vielä ehtinyt vertailla äänikirjapalvelun tarjoajia, että mikä olisi paras. 🙂

Takaisin