Lukutoukkien oma ketju

Lukeminen on ihanaa, harmi ettei sitä ole ehtinyt enempää mahduttaa vauva-arkeen. Haluaisin myös kokeilla äänikirjoja, mutta en ole vielä ehtinyt vertailla äänikirjapalvelun tarjoajia, että mikä olisi paras. 🙂

Monella tuntuu olevan usein, jos ei aina ilmainen kokeilujakso tarjolla. 😉 Itse kokeilin useampaa sen kokeilujakson verran ennen kuin päädyin yhteen. Yöllä imettäessä olikin kätevä kuunnella äänikirjoja. Nykyisin sitä ei olekaan tullut hirveästi tehtyä.

Monella tuntuu olevan usein, jos ei aina ilmainen kokeilujakso tarjolla. 😉 Itse kokeilin useampaa sen kokeilujakson verran ennen kuin päädyin yhteen. Yöllä imettäessä olikin kätevä kuunnella äänikirjoja. Nykyisin sitä ei olekaan tullut hirveästi tehtyä.
Onko sulla joku suosikki ja millä perusteella? 🙂 Mietin et onko noissa kaikissa yleensä samat valikoimat ja hinnat vai onkohan paljon eroja.. noita ilmaisjaksoja voisi kokeilla 🙂

Onko sulla joku suosikki ja millä perusteella? 🙂 Mietin et onko noissa kaikissa yleensä samat valikoimat ja hinnat vai onkohan paljon eroja.. noita ilmaisjaksoja voisi kokeilla 🙂
Vaikket minulta kysynytkään, niin vastaan 😊

Oma suosikki taitaa olla Storytel. Osaksi siksi, että se muistaa mihin olen jäänyt lukiessa ja sen voi vaihtaa kätevästi kuunteluksi (ja toisinpäin).

Bookbeat on myös ollut ihan ok.

Joku palvelu unohti aina mihin asti luin ja seuraavaksi siirsi minut sen jakson alkuun, jos en lukenut koko lukua kerralla. (ehkä nextory...?)

Se mikä noissa kaikissa ärsyttää on se, että olen nopea lukija. Otin kokeiluun 100h jakson (olisi pitänyt ottaa rajoittamaton, sitä ei voi vaihtaa kesken kokeilun, vaan pitää maksaa) ja palvelun mielestä olinkin sitten 4vrk aikana lukenut sen 100h 😅🙄 Vaikkei ollut mennyt edes niin montaa tuntia ja nukuin ja tein muutakin 🤣 Ne siis laskevat sen keskimääräisen kuunteluajan mukaan ja on ihan sama, luetko kirjan 5h aikana vai meneekö sinulla 50h, se kuluttaa aikaasi esim 20h. Eli ota kokeiluun rajoittamaton oikeus ja vaihda sitten ennen maksua sinulle sopivaan tuntimäärään 😊

Olen tykännyt Bookbeatista. En ole ihan varma, olenko kokeillut Storyteliä, mutta Nextorystä en tykännyt ihan niin paljoa. Olisiko se tehnyt tuota Vadelmapirtelön sekoilua, että siirsi luvun alkuun, en ihan varmasti muista. Valikoima ja hinnat on muistaakseni aika samat.

Itse olen käyttänyt Elisa kirjan premium versiota, sen sai joskus kesällä puoleen hintaan ja näköjään edelleen laskuttavat sillä hinnalla vaikka piti olla vain 3kk ajan tuo tarjous.

Haluaisin kans aloittaa tota Rileyn kirjasarjaa, mut ne kirjat on aika paksuja.. osaatko sanoa mikä siinä tökki? Mietin et skippaanko kokeilematta.. 🙈

Itsellä ollut viime vuosina sellainen self help -kausi, oon lukenut aika paljon kirjoja psykologian puolelta; mm. erityisherkkyydestä eri kirjoittajilta ja Maaret Kalliolta uusimpia kirjoja.. viimeisimpänä luvussa ollut Kiltin tytön voimakirja Suvi Bowellanilta. Seuraavana olisi kiinnostuslistalla Paulo Coelholta Alkemisti sekä Ikigai (en nyt muista tämän kirjoittajan nimeä). Jos jollain näistä kokemusta niin saa mielellään kertoa mitä tykkäsi. 🙂

Lukeminen on ihanaa, harmi ettei sitä ole ehtinyt enempää mahduttaa vauva-arkeen. Haluaisin myös kokeilla äänikirjoja, mutta en ole vielä ehtinyt vertailla äänikirjapalvelun tarjoajia, että mikä olisi paras. 🙂
Yleensä luen enimmäkseen dekkareita, ne etenee tarpeeksi vauhdilla ja mielenkiinto pysyy yllä. Tässä kun tuota kirjaa yritin useana päivänä aloittaa oli mielessä paljon muitakin asioita niin ei jotenkin keskittyminen riittänyt ja ajatukset harhaili. Myös omaan makuun oli sellaista turhaa jaarittelua. Hyvät arvosteluthan tuo kirja saanut ja sen perusteella sen luettavaksi valitsin. Ehkä annan vielä myöhemmin uuden mahdollisuuden.

Minulla on seuraavana lukulistalla Gillian McAllister - Väärässä paikassa väärään aikaan.

Kuvaus oli koukuttava, dekkaria ja vähän fantasiaa (tuo heräily siis):
"Jen on juuri nähnyt, kuinka hänen teini-ikäinen poikansa murhaa kadulla tuntemattoman miehen. Jen ei tunne uhria eikä ymmärrä, miksi hänen poikansa tekisi jotain niin kauheaa ja peruuttamatonta. Poika viedään poliisiasemalle, ja koko hänen tulevaisuutensa näyttää olevan mennyttä. Aamuyön tunteina surun murtama Jen vihdoin nukahtaa. Ja kun hän herää seuraavana aamuna…… on taas eilinen. Jokainen aamu hän herää kauempana menneisyydessä, jokainen uusi päivä antaa uuden mahdollisuuden estää murha."

Saa nähdä milloin saan sen, olen edelleen sijalla 300 jotain, vaikka jonottanut jo muutaman viikon 😅

Minulla on seuraavana lukulistalla Gillian McAllister - Väärässä paikassa väärään aikaan.

Kuvaus oli koukuttava, dekkaria ja vähän fantasiaa (tuo heräily siis):
"Jen on juuri nähnyt, kuinka hänen teini-ikäinen poikansa murhaa kadulla tuntemattoman miehen. Jen ei tunne uhria eikä ymmärrä, miksi hänen poikansa tekisi jotain niin kauheaa ja peruuttamatonta. Poika viedään poliisiasemalle, ja koko hänen tulevaisuutensa näyttää olevan mennyttä. Aamuyön tunteina surun murtama Jen vihdoin nukahtaa. Ja kun hän herää seuraavana aamuna…… on taas eilinen. Jokainen aamu hän herää kauempana menneisyydessä, jokainen uusi päivä antaa uuden mahdollisuuden estää murha."

Saa nähdä milloin saan sen, olen edelleen sijalla 300 jotain, vaikka jonottanut jo muutaman viikon 😅
Mielenkiintoisen kuuloinen suositus! Pitää laittaa ylös. Täytyy kyllä myöntää, että en edes muista millo oon fyysiseen kirjaan tarttunu, lapselle luettuja kirjoja lukuun ottamatta. Tulee nykyään lähinnä kuunneltua äänikirjoja lapsia nukuttaessa. 😅

Viisaat valinnat - terveenä raskaaksi, hyvä synnytys
Jouni Tuomi & Anna-Mari Äimälä (toim.)

Tämä on mielestäni hyvin mielenkiintoinen julkaisu lisääntymisterveydestä. Suosittelen kaikille ja eteenkin raskautta suunnitteleville, melkoinen tietopaketti aiheesta. Paljon samaa asiaa mitä täällä foorumillakin pohditaan, mutta isompina kokonaisuuksiana ja tutkimuksiin tukeutuen viitteiden kera. :smiling-eyes:

Suosituksia kirjoista uuteen vuoteen:
-Eckhart Tolle: Läsnäolon voima
-Jon Kabat-Zinn: Olet jo perillä
-Paulo Coelho: Alkemisti

Nämä 3 kirjaa tullut itsellä ahmittua nyt vuoden vaihteessa, kun on ollut enemmän aikaa lukea ja muita aikuisia jakamassa hoitovastuuta lapsesta. Kaksi ensimmäistä keskittyvät enemmän kannustamaan tietoiseen läsnäoloon ja meditointiin. Olen kokenut nämä loistaviksi juuri raskaan vauvavuoden jälkeen tuomaan rauhaa ja harmoniaa omaan oloon. Sopivat kuitenkin kenelle tahansa elämäntilanteeseen katsomatta. Viimeinen kirja oli myös hyvin kiinnostava symbolinen tarina oman tien etsimisestä ja unelmien tavoittelusta. Välillä mielestäni hieman vaikeatulkintainen, mutta hyvin omalaatuinen ja lopulta nerokkaasti rakennettu tarina. Sai oikeasti pohtimaan, mitä itse tavoittelee elämässä ja miksi. 😊

Kouluttaudun työn ohella ja on ollut tehtäviä, joissa materiaalina on voinut käyttää johtajuus-aiheisia kirjoja. No niitä on nyt sit tullut katseltua ja niitä tulee varmasti luettua enemmänkin.

Tällä hetkellä on pari muuta kirjaa kesken, yksi osoittautui tylsäksi. Yhden leffaversion katsoin ja kirjan loppuun lukeminen ei innostakaan enää niin kovin.

Lukeeko kukaan just nyt jotain? Mulla on pari kirjaa kesken (Britney ja Nälkäpelin uusin), aina fiiliksen mukaan että kumpaa luen. Iltaisin kun muut nukkuu on ollut kiva lukea, mutta vaatii hyvän valaistuksen. Älylaitteelta en tykkää kirjoja lukea tai kuunnella äänikirjana.

Mä lukisin @Bella Swan, mutta katoin että kuninkaansurmaaja kronikan vika osa myi heti loppuun kun tuli englanniksi, eli en pääse sitä lukemaan. 😔

Ootan varmaan että tulee suomeksi, kun kerran en nyt ekoja kopioita kerennyt napata

Pian kirja loppuu ja tarttis saada uusi. Suosituksia? Jotain teinidraamaa ehkä tai elämänkerta.. Mitä kirjaa/kirjoja olette lukemassa just nyt?

Mä ostin just Pisan lentokentältä The Sun Sister-nimisen Lucinda Rileyn kirjan englanniksi. En oo ikuisuuksiin lukenut kirjaa, mutta ajattelin, että jos onnistuisin sen äärelle rauhottumaan paremmin iltaisin. Vaikutti mielenkiintoiselta!

Kesken on jäänyt P. S. Rakastan sinua suomenkielisenä kirjana, jota oon ihan viimesimmäksi lukenut.

Pian kirja loppuu ja tarttis saada uusi. Suosituksia? Jotain teinidraamaa ehkä tai elämänkerta..
Ripley - nopea yhteys oli ihan viihdyttävä (Annukka Salaman kirjoittama). Kertoo tytöstä, joka pelaa koneella ja ihastuu pelikaveriinsa. Sopivaa teinidraamaa siis 😊

Omalla lukulistalla on seuraavaksi varmaan Ämpärikesä (Taina Niemi), joka voitti Otavan nuortenromaanikilpailun ja on saanut paljon hyviä arvioita.

Pian kirja loppuu ja tarttis saada uusi. Suosituksia? Jotain teinidraamaa ehkä tai elämänkerta.. Mitä kirjaa/kirjoja olette lukemassa just nyt?
Löysin Annukka Salamalta myös faunoidisarjan. Eka osa Käärmeenlumooja. Vähän twilight-henkinen, kertoo teineistä, joilla on eläinten ominaisuuksia (esim ketterä orava tai kaikuluotaava lepakko jne). Oli selvästi nuorten sarja, mutta ainakin minua viihdytti 😊 Löytyi draamaa ja romantiikkaa ja myös pahiksia.

Mulla on kauhean pitkä lukulista, kun ehtis vaan lukemaan enemmän 🙈 Tällä hetkellä luen Ajan Pyörä -kirjasarjaa, ja siinähän niitä osia riittää, yli 30. Olen nyt kirjassa numero 7 😅
Heh, mä luen tällä hetkellä tuota sarjaa toistamiseen 😂. Tai siis aloitin sarjan lukemisen uudelleen ollessani esikoisen äitiyslomalla (esikoinen täyttää elokuussa 3v 🙈), ja tällä kertaa halusin lukea koko sarjan suomeksi, kun ensimmäisellä kerralla luin suurimmaksi osaksi englanniksi. Hirveä pettymys vaan tajuta lopuksi, että niitä kolmea viimeistä kirjaa ei ole käännetty ollenkaan suomeksi. Nyt sitten se viimeinen kirja on ollut kesken varmaan kohta vuoden 😬. Oikein mukavia lukuhetkiä sarjan parissa!

Onko täällä muita, jotka tykkäävät esim Jojo Moyesista ja Liane Moriartysta? Minusta niissä on hienoa ihmistuntemusta ja juonen rakentamista. Kaipailen ehkä jotain samanlaista uutta kirjailijaa lukulistalle. 😊

Takaisin