Loppuvuoden lätinät --> ja alkuvuoden asiat :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dumbo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Töissä on nyt mennyt yllättävän kivasti, kun saa tehdä etänä 4 päivää viikosta. Tänään kävin työpaikalla ja hemmetti että siellä oli kylmä. Palelin koko päivän, onneksi mulla oli kaapissa lisävaatteita...

Mulla on pääsääntöisesti hyvä olo, suunnilleen 2-3 päivää viikossa olo on jonkin verran töttöröö, mutta loppuina päivinä on aika hyvä olo. Silloin rv 4-6 olin melkein kokoajan tajuttoman väsynyt, nyt siis jo parempi. Onneksi silloin oli ne joululomat.

Kuulin tällä viikolla, että minut erittäin luultavasti vakinaistetaan. Eli oon taas näitä paheksuttavia ihmisiä, jotka on heti raskaana vakkarityössä. Toisaalta tekisi mieli huutaa, että olin jo raskaana kun kuulin edes vakinaistamisesta:grin

No, töissä esimies ja lähipiiri suhtautuvat varmasti uutiseeni niin hyvin kuin mahdollista, muutamat juoruilijat voivat olla asiasta aika eri mieltä, mutta pitää koittaa jättää heidän höpinät omaan arvoonsa. Onneksi etäaika vaikeuttaa juoruilua, kun ei edes mun vatsaa näe teamsista.

Mulla ihan sama. Oon hoitovapaalla ja tuntuu ettei kotona mitään jaksa, eniten just sen takia et on paha olo kokoajan... Sit käy sääliks lasta, et sen olis varmaan parempi päiväkodissa... :rolleyes: Mut ei oo järkeä nyt tässä välissä mennä töihin kun tuskin sen enempiä musta sielläkään tämmösenä hyötyä olis :grin

Mäkin olen edelleen hoitovapaalla esikoisen kanssa ja tuntuu todellakin, että mieluiten makoilisin nyt sohvalla. Itse olen palaamassa töihin maaliskuun alussa, jolloin pojan isä jää hoitovapaalle kesän loppuun saakka. Jos tämä raskaus sujuu hyvin loppuun asti, niin tulee aika lyhyt visiitti töihin. Toisaalta kivaa vaihtelua, että pääsen sentään käväisemään työelämässä tässä välissä.

Piti vielä lisätä, että täytyy tässä harkita miten tehdään pojan päiväkodin aloituksen kanssa. Tarkoitus kun oli aloittaa elokuussa. Kerho olisi vaihtoehto.

Mäkin olen edelleen hoitovapaalla esikoisen kanssa ja tuntuu todellakin, että mieluiten makoilisin nyt sohvalla. Itse olen palaamassa töihin maaliskuun alussa, jolloin pojan isä jää hoitovapaalle kesän loppuun saakka. Jos tämä raskaus sujuu hyvin loppuun asti, niin tulee aika lyhyt visiitti töihin. Toisaalta kivaa vaihtelua, että pääsen sentään käväisemään työelämässä tässä välissä.

Piti vielä lisätä, että täytyy tässä harkita miten tehdään pojan päiväkodin aloituksen kanssa. Tarkoitus kun oli aloittaa elokuussa. Kerho olisi vaihtoehto.
Me laitettiin just alkuperäsen suunnitelman mukaan pojan päiväkotihakemus elokuulle. Haetaan kokopäivästä, mutta tuskin tulee olemaan 8h/pvä 5pvä/vko siellä kuitenkaan. On vaan niin toimelias ja sosiaalinen ja kaipaa hirveesti tekemistä, että todellakin on hänen omaksi parhaakseen päästä päiväkotiin :) Koen jo nyt huonoa omatuntoa kun ei ole jo päiväkodissa kun tiiän et nauttis...

Mä käväsin pyörähtämässä töissä elokuusta lokakuun puoliväliin viime vuoden puolella ja olihan se kieltämättä piristävää :grin Nyt oon jo varotellu Vaimoa, että tän seuraavan kanssa en oo näin pitkään kotona... Mut Vaimo on vaan hyvillään kun haluaakin jäädä sit kotiin tällä kertaa enempi :)

Mä palasin kouluun v 2019 lopussa kun kuopus oli 10kk. Siittä sit kevätkesällä20 palasin töihin, ja nyt ollut sen reilun puoli vuotta töissä. Jotenkin harmi siirtyä "pian" taas mammalomalle mutta tavallaan kaipaan sitä ihan hirveen paljon että saa vauvan kanssa olla kotona :happy:

Tässä aamuvuorossa mietin vain, että miten tässä alkuraskauden väsymyksessä jaksaa olla töissä? Oon aika energinen persoona/luonteeltani, ja nyt tuntuu että aivot kohmeessa ja tekis mieli juoda kahvia sata kuppia. Josta tulikin mieleen, paljonko sitä kahvia saikaan juoda?

Me laitettiin just alkuperäsen suunnitelman mukaan pojan päiväkotihakemus elokuulle. Haetaan kokopäivästä, mutta tuskin tulee olemaan 8h/pvä 5pvä/vko siellä kuitenkaan. On vaan niin toimelias ja sosiaalinen ja kaipaa hirveesti tekemistä, että todellakin on hänen omaksi parhaakseen päästä päiväkotiin :) Koen jo nyt huonoa omatuntoa kun ei ole jo päiväkodissa kun tiiän et nauttis...

Mä käväsin pyörähtämässä töissä elokuusta lokakuun puoliväliin viime vuoden puolella ja olihan se kieltämättä piristävää :grin Nyt oon jo varotellu Vaimoa, että tän seuraavan kanssa en oo näin pitkään kotona... Mut Vaimo on vaan hyvillään kun haluaakin jäädä sit kotiin tällä kertaa enempi :)

Meidänkin poika kyllä todennäköisesti tykkäis leikkiä päiväkodissa muiden lasten kanssa. Itse mietin vaan sitä puolta, että usein aloituksen jälkeen tarttuu todella paljon pöpöjä ja lapsi on kipeänä ison osan ajasta. Mietin täytyykö sitten pelätä koko ajan, että vauva saa jonkun pöpön. Tai vaikka ei niin on aika raskasta, jos on pikkuvauva hoidettavana ja esikoinen kipeänä. Kyllä mekin taidetaan se päiväkotihakemus tässä pian jättää sisään, mutta harkitaan vielä muita vaihtoehtoja.

Tässä aamuvuorossa mietin vain, että miten tässä alkuraskauden väsymyksessä jaksaa olla töissä? Oon aika energinen persoona/luonteeltani, ja nyt tuntuu että aivot kohmeessa ja tekis mieli juoda kahvia sata kuppia. Josta tulikin mieleen, paljonko sitä kahvia saikaan juoda?

Taisi olla vain noin 3dl päivässä :shifty: no, onneksi saa juoda edes vähän.

Meidänkin poika kyllä todennäköisesti tykkäis leikkiä päiväkodissa muiden lasten kanssa. Itse mietin vaan sitä puolta, että usein aloituksen jälkeen tarttuu todella paljon pöpöjä ja lapsi on kipeänä ison osan ajasta. Mietin täytyykö sitten pelätä koko ajan, että vauva saa jonkun pöpön. Tai vaikka ei niin on aika raskasta, jos on pikkuvauva hoidettavana ja esikoinen kipeänä. Kyllä mekin taidetaan se päiväkotihakemus tässä pian jättää sisään, mutta harkitaan vielä muita vaihtoehtoja.

Mun täytyy muuten tähän todeta tälleen aiheen sivusta. Nyt koronan tultua, meidän lapset ei oo kertaakaan olleet flunssassa tms kipeenä! Huomaan siis että vanhemmat eivät enää raahaa lapsia flunssassa päikkyyn, ja omat lapset pysynyt hyvin terveenä jo pitkään! Ja siis ovat täysipäiväisesti tarhassa.

Mun täytyy muuten tähän todeta tälleen aiheen sivusta. Nyt koronan tultua, meidän lapset ei oo kertaakaan olleet flunssassa tms kipeenä! Huomaan siis että vanhemmat eivät enää raahaa lapsia flunssassa päikkyyn, ja omat lapset pysynyt hyvin terveenä jo pitkään! Ja siis ovat täysipäiväisesti tarhassa.

Meilläkin oli vähemmän kipeänä nyt syksyllä tarhan aloittaessa kuin mitä olisi voinut odottaa. Olikohan yhteensä 4 sairastumista. Lisäksi näistä 1-2 oli erittäin suurella todennäköisyydellä vain hampaiden puhkeamisesta johtuvaa nenän valumista kun ei oikein muita oireita ollut kiukkuisuuden ja huonon syömisen lisäksi.

Totta, tää ei käyny itellä mielessäkään :confused1

Mahtavaa kuulla tällaisia kokemuksia! Toivottavasti tämä tapa säilyisi sittenkin, kun korona jossain vaiheessa helpottaa. Siis, ettei viedä puoli kuntoisia lapsia päiväkotiin tartuttamaan muita.

Heips! Siirryn tänne höpisemään tuolta raskaaksi ryhmästä. :) Tein tiistaina selkeän plussan ja laskurin mukaan päivät tänään 4+3. En tehnyt kuin sen yhden testin ja päätin etten enempää testaile kun ei siinä epäselvyyttä ollut, mutta kyllä se pääkoppa sellanen vaan on että joka aamu miettii tekiskö kuitenkin vielä yhden :grin kolme niitä vielä kaapissa on :oops: kai se viivojen piirtyminen vaan koukuttaa ja luo sellasta turvallisuuden tunnetta. Esikoisesta tein niitä vaikka kuinka monta ja digit päälle :grin Onneksi toi tiistainen tikku on tallessa, sitä tässä on ihailtu. :yuck:

Mites muiden työrintamalla sujuu? Mulla on aivan blääääh olo töissä :meh: nyt on alkanut enemmän väsyttää, paleltaa ja tulla huono olo. Tämä jotenkin eskaloituu aina iltapäivisin, tuntuu ettei jaksa mitään ja on ällö olo.

Mut sen lisäksi työmotivaatio on kadonnut jonnekin taivaan tuuleen. Oon aina ollut tosi aikaansaava töissä, mut nyt meen sieltä missä aita on matalin. Tekis mieli jo kertoa tiimille, mutta odottelen sinne turvallisille viikoille. Ellei tää huono olo paljasta mua aiemmin :arghh:

Mä jännitän tätä myös. Mulla oli esikoisesta kaikki mahdolliset vaivat ja oireet, pahimpana pahoinvointi :sour: täytyy sanoa et ihan todella pelkään sitä olo... se oli järkyttävää! Nyt vielä maskit naamalla niin... Olis ihana olla hyvinvoiva odottaja... sekin helpottaisi kun voisi kertoa syyn, mutta en halua näin aikaisin. Saa nähdä miten etenee. Koitan pysyä positiivisena vaikka jo olenkin miettinyt mitäs kaikkia kikkakolmosia olisikaan jo valmiiksi ehkäisemään kaikkea :grin

Mulla on nyt muutaman päivän ajan ollut ihan kauheaa ahdistusta että jos menee kesken - vaikka ei edes ole mitään syytä! Ei vuodosta tietoakaan, oireet aika lailla samat (nippailut jääneet pois ja rintojen aristus vähän vähäisempää kuin pahimmillaan, etova olo kuitenkin edelleen ja varsinkin aamulla noustessa meinaa päästä rumia sanoja kun rintoja nipistää niin paljon). Mutta jotenkin fiilikset olleet tosi maassa. Ehkä siksikin, kun monelle alkukuun odottajalle on nyt tullut huonoja uutisia. Tai onko sitten vaan jotain hormonien aiheuttamaa masista tai mitä. Ei nyt yhtään kiva.

Mulla kans välillä iskee ahdistus et mitä jos menee kesken.
Sehän on normaalia että oireet tulee ja menee eikä niitä kannattaisi niin tarkkaan koko ajan kuulostella ja miettiä. Silti sitä tekee niin, ainakin välillä.
Mullakaan ei onneksi ole minkäänlaista vuotoa ollut ja toivottavasti siltä säästyn.
Ehkä tää tästä hyvin menee.

Mulla myös epäilyksiä. Viimeksi loppui yölliset vessareissut juuri sinä päivänä, kun alkion syke oli sammunut. Ja nyt ei ole tarvinnut yöllä siellä vessassa käydä.:meh: Luget varmaan pitävät raskautta yllä, vaikka huonosti olisi käynytkin.
Elämä olisi niin paljon helpompaa, jos olisi voimakkaat raskausoireet.:joyful:

Mulla on kans ihan samoja huolia, johtuu myös ku olen parin kk päästä 40v ja joka paikassa toitotetaan kuinka riskit kasvaa jne..
Mulla oli eilen koko päivän huono olo, joka on todella outoo ku ei kertaakaan oo tällasta ollu edellisissä raskauksissa..

Mulla myös epäilyksiä. Viimeksi loppui yölliset vessareissut juuri sinä päivänä, kun alkion syke oli sammunut. Ja nyt ei ole tarvinnut yöllä siellä vessassa käydä.:meh: Luget varmaan pitävät raskautta yllä, vaikka huonosti olisi käynytkin.
Elämä olisi niin paljon helpompaa, jos olisi voimakkaat raskausoireet.:joyful:

Mulle lapsettomuusklinikan hoitaja vakuutteli, ettei Luget keskenmenoa estä. Toki keskeytynyt keskenmeno on sitten eri juttu. Ehkä raskaudet on vain keskenään erilaisia.

Takaisin