Loppuraskaus olot ja tilat!

Täällä koko aamuyön supistellut ja aamun, mutta epäsäännöllisesti ja nyt tuntuu että menee ohi taas :sour::sour:
Argh!!!! Olin jo ihan fiiliksissä että NYT!

Onneksi me saatiin olla tuossa äitiysloman alussa joulun ja loppiaisen väli 2 viikkoa mummulareissulla, niin siellä poika 3,5v pääsi kolmesti kylpylään, kertaalleen hoploppiin, monta kertaa pulkkamäkeen ja vaikka mihinkä touhuun neljän isovanhemman kanssa. Se oli itsellekin lomaa. Nyt kotona on kuitenkin itsestäkin tuntunut, ettei jaksa esikoisen kanssa mitään. Itse keskittyy henkisesti paljon muualle ja liikkuminen on täyttä tuskaa. Vein esikoisen tänään päiväkotiin ja sinne hän hävisi aika nopeasti ulos leikkimään. Tää on kyllä pelastus itselle, vaikka samalla tuntuu, että yhdessä vietetyn loman jälkeen on ikävä. Luulen et poika alkaa kuitenkin käymään vaan neljänä päivänä viikossa päiväkodissa vaikka viihtyy tosi hyvin. Jossain vaiheessa (kun vauva on parin kuukauden ikäinen) haluaisin alkaa käymään esikoisen kanssa kahdestaan viikoittain uimassa vapaa-päivänä yhteisenä harrastuksena.

Tosiaan itselläni alkanut olo tuskastua todenteolla vasta viikon sisällä. Vauva vietti viime viikon alussa pari päivää hiljaiseloa, jonka jälkeen alkoi kamala myllertäminen, liitoskivut, runsastunut valkovuoto jne. Oma liikkuminen on muuttunut todella tuskaiseksi kun koko lantiota särkee ja jo valmiiksi supusrusherkkäkohtu supistellut vieläkin enemmän. Luulen, että vauva on saattanut laskeutua, kun tuntuu niin kuin keilapallo hankaisi tuolla alhaalla liikkuessa. Levossa on kuitenkin ihan hyvä olla ja minulla mahdollisuus levätä, joten ihan rauhallinen on mieleni vielä 37+3. Toisaalta alkanut hieman ajatella, että saisi tulla jo mut toisaalta tuntuu, että henkisesti voisin valmistautua vielä hetken. Jäänyt kaikki valmistelut pitkän joululoman takia ihan viimetippaan kun vasta eilen sain puhdasta vaatetta vauvalle viikattua lipaston laatikkoon ja otettua sairaalakassin esille. Nyt pitäisi ainakin vielä kassi loppuun pakata ja pari kaappia tekisi mieli käydä läpi ja kuskata ylimääräistä tavaraa varastoon.

Mä myös pääsen nyt helpolla, kun isommat lapset ovat jo niin isoja. Kohta alkaakin kaikki alusta.
Mutta ei siis kenenkään tarvi potea huonoa omaatuntoa, jos aina ei jaksa tai pysty. Sehän on tilapäistä ja lapset kyllä sen kestää.

Rv 39+1 tänään. Mä päätin ottaa rauhallisesti.. Olojen tarkkailun lopettaminen on helpommin sanottu kuin tehty, koska niitä tuntemuksia kuitenkin on. Eilen illalla ja yöllä supisteli pitkästi ja tuntui, että koko alapää natisi liitoksissaan. En edes pysty kuvailla kaikkea, mitä tunsin. Mutta jossain vaiheessa olin taas nukahtanut, ja aamulla ei taas mitään! No, ilmeisesti limatulppaa taas vuoti ulos. Ei mikään käynnistynyt, mutta varmaan jokin taas edistyi/valmistui edes vähän. Vauva liikkui tosi paljon ja mietinkin, että onko pikkuinen hermostunut niistä supistuksista.

Huomenna neuvolaan.

Tänään on kyllä neiti porannut itseään alaspäin kun on ollut niin paljon sukkapuikko tuntemuksia ja möyrintää tuolla lantion suunnalla että istuminenkin on ollu välillä hankalaa... :joyful: ja pissat meinaa lorahtaa housuun ku yllättäen painaa itseään alas...

^Täällä muuten nyt ollut samanlaista alaspäin porautumista! On aika inhottava tunne, kun koko ajan tuntuu painetta ja sukkapuikkokipua... mut; sen kestää kun tietää et ehkä edesauttaa synnytyksen käynnistymistä! :-D

Tänään oli kokoarvioultra Kysissä. Helpotuksen huokaus että näillä näkymin tulossa ihan normikokonen vauva. 40+2 tänään ja kokoarvio 3730g, voi toki heittää suuntaan tai toiseen sen puol kiloa mutta rauhoitti mieltä kuitenkin.

JA! Kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm ja kohdunsuu väljästi kahdelle sormelle auki! Jes, neljä viikkoo sitten kohdunkaulaa oli vielä 4cm eikä ollu auennu yhtään.
Esikoisesta jouduin kärsimään kaks vuorokautta kipeitä säännöllisiä supistuksia että kohdunsuu aukes kolmeen senttiin.

Toivon niiiin että tää lähtis syntymään vielä itekseen tässä parin viikon aikana.

Täällä supistukset senkun jatkuu ja taukoilee. Vauva tuntuu tosi alhaalla mutta ei vaan tapahdu mitään enempää tai lisää:sour:

Sitä toivotaan! Hassusti tuntuu tuo alapään paine nyt myös tuolla pyllyn puolella, hassua?:bored:
Voi toki olla että vauva vaan tunkeutuu paikkaansa mutta tänään on vähän herännyt toivon kipinä että josko se kuitenkin lähtis liikkeelle :)

Täällä samaa kuin kyfillä, supistukset tulee ja menee ilman mitään logiikkaa. Alkaa aika hyvin jo tympäistä kun on jatkuvassa toiveikkaassa tilassa et joko nyt? Ja kuitenkaan mitään ei tapahdu, ainoo et joutuu kitumaan kipeänä jatkuvasti sen sijaan et päättäis kerralla tulla supparit joiden seurauksena vauva. Vaan harvoinpa se niin helppoa on, silti yli kk suppareita alkaa niin jo kyllästyttää.
Yritän nyt vaan unohtaa koko synnytyksen ja keskittyä vaik materiaalisen valmistautumisen maailmaan:grin tavarat ainaki toimii niin ku ite odottaa!

Mulla kans on alkanut tuntumaan painetta myös pepun puolella, tuntuu niinkuin olis kokoajan kakkahätä ja paikat tuntuu olevan myös aika turvoksissa tuola alakerrassa...vauvan pää se vissiinkin sielä painaa....tukala on olo....huoh...

Inhottava tunne! :sour:
Mutta toivon että tää enteilis tulevaa synnytystä! Olo meinaan huonompi paljon kuin vertaa vaikka viime viikkoon! Torstaina olis neuvola:joyful:

Mä olen ihan kypsä tuohon paineentunteeseen...tulee varsinkin veskissä ollessa ja tiedän, että osasyyllisenä on alapääni vallanneet suonikohjut...yöööööök!! Välillä pissaamisesta ei meinaa tulla mitään, kun ei vaan saa ponnistettua ja välillä myöskään "kakkosen teko" ei suju...paitsi tänään jouduin lähtee tost iltapalapöydästä aika liukkaasti ja vatsa oli yllättäen ihan löysänä. Mut kun olen lukenut teidän juttuja niin en usko, et olis kyse mistään tyhjentymisestä... Todellakin aika matelee ja harmittaa, kun ei esikoisen yöheräilyjen takia jaksa itse nousta sängystä aamuisin, et sais jotain aikaiseksi ennen esikoisen heräämistä. Tänäänkin nukuttiin sujuvasti kymmeneen, kun eka oltiin valvottu vähän yöllä...
Kauhee kodinlaittovimma mulla kyllä on. Se ei kyl kohdistu pelkästään vauvajuttuihin vaan myös kaikkiin rytökasoihin, jotka on kertynyt kaappeihin yms. ☺ Kun nyt sais vaan jotain aikaiseksi (saa jos laittaa 3veen kattoo telkkaria).

Hip hei, hyvä äiti fiilis taas hetken :) Laitoin pojat aamupäivällä keskenään pihalle, että sain kotihommia tehtyä ja sitten iltapäivällä mentiin kuin mentiinkin sinne pulkkamäkeen! En kylläkään laskenut vaan annoin vauhdit ylhäältä ja peitin silmät, että mennäänkö päin puuta tai ojaan xD
Kyllä me joka päivä siis ulkoillaan mutta jo ulos lähteminen tuntuu suhteellisen työläältä. Ja se, että mä olen kanssa koko ajan kiukkunen tämän rajoittuvuuden vuoksi. Ottaa niin päähän pukea kenkiä jalkaan, laittaa pojille suksia jalkaan tai muita kyyristelyä kun se on niin hankalaa.
Kiitos kaikille tsempeistä ja samaa toivotan takaisin!

Me saatiin vkl:na auto myytyä ja nyt mun mieheni isä tuo saksasta meille 7 paikkaisen vw sharanin niin mahdutaan sit koko poppoo kerralla kyytiin, jee :)

Jee! Kiva kuulla jollain olleen hyvä päivä takana:) pari päivää ollut taas kiukunpuuskat vähemmällä mutta väsymys sitäkin suurempi! :confused:
Kyllä saisi jo baby tulla maailmaan! Isoveli odottaa jo kovin pikkusiskoa ja kyselee että miks se ei vaan voi tulla sieltä ulos:grin aivan! Äiti on ihan samaa mieltä:grin

Meidän 4-vuotias alkoi haastatella mua ihan tosissaan eilen, että miksei hän oo nähnyt sitä, kun papa(heidän isä) on laittanut siemenen mun masuun xD Mä en taas tiennyt mitä olisin vastannut, kerroin sen vaan olevan sellainen salasiemen :)

Kannattaisi aina kertoa totuus ikätason mukaisesti. Jos ei ole nähnyt niin sehän johtuu siitä että iskä on tehnyt sen silloin kun äiti ja iskä oli kahdestaan. Sillain on tapana tehdä.

Seksuaalisuutta värittää monilla epäselvyydet, salamyhkäisyys, väärät luulot, häpeä jne. Ja ne on oikeesti helposti estettävissä rehellisyydellä. Jos vastaa aina lapsille kysymyksiin seksuaalisuuden asioista valehtelematta, pääsee vaivatta maaliin.

Takaisin