Loppuraskaus olot ja tilat!

Tiedän niin tunteen!!!!!
Oon yrittänyt kaiken! Mutta ei auta, eilen oli tosissaan sellainen olo että nyt mennään mut ei. Ja tänään jatkuu polttelu ja supistelu, mutta ei. 4h yöllä unta ja väsymys on mieletön. :shifty:

Mäki oon ihan kyllästynyt näihin ajoittaisiin hemmetin kivuliaisiin supparijaksoihin, ei enää jaksa ees innostua ku alkaa tuntumaan ku tietää et ne parin tunnin päästä kuite lopahtaa. Niinku jo yli kuukauden.
Laskettuun aikaan 13 päivää ja nyt tuntuu kyl hemmetin pitkältä ajalta! Varsinkin ku joutunut olee lähtökuopissa niin kauan. Ja et vedän varmaan ranteet auki jos tulee vihjettäkään siihen suuntaan et yliajalle menis:shifty: prkl!

Tsemppiä ipa ja kyfi et alkais tapahtua, nyt joka päivä alkaa olla jo liikaa ja kiristää hermoja ja lujaa!

Täällä laskettuun 6 päivää eikä kipeitä suppareita ole vielä ollut, harjoitus suppareita kyllä sekä välillä paineen tunnetta alaspäin kun ilmeisesti survoo itseään kohti ulostulo tietä :) muuten olo on hyvä närästystä lukuunottamatta... nyt on pari yötä saanut nukuttuakin suht hyvin kun välillä ei taas saa unta ollenkaan..

Täällä huomenna la ja mistään suppareista yms. Ei minkään näköstä tietoa.. Tä menee yliajalle ja paljon...

Mulla on LA sunnuntaina. Joinain päivinä ja etenkin iltoina tuntuu, että synnytys on lähellä. Toisinaan taas tuntuu, ettei vielä aikoihin. Etenkin aamuisin olo on melkein kuin ei mitään.. iltaa kohti paikat kipeytyy ja tulee monenlaisia tuntemuksia. Välillä supistelee, mutta joinain päivinä ei sitäkään. Nukkuminen on vaikeaa. Alapäässä tuntuu painetta, kipua ja sukkapuikkoja. Vauvan liikkeet tuntuu välillä aika epämukavilta, vaikka tietty olen iloinen, että niitä tuntuu. Tunteet hyppii ahdistuksesta onneen.. Eilen illalla tuntui, etten jaksa vaan enää tätä loppuraskautta. Mutta eihän tässä muu auta kuin jaksaa. Nyt tänään olen kyllä tyytyväinen, että taidan sittenkin itse päästä esikoisen yläkoulun infotilaisuuteen.

Tsemppiä kaikille loppumetreille!

Mulla on LA sunnuntaina. Joinain päivinä ja etenkin iltoina tuntuu, että synnytys on lähellä. Toisinaan taas tuntuu, ettei vielä aikoihin. Etenkin aamuisin olo on melkein kuin ei mitään.. iltaa kohti paikat kipeytyy ja tulee monenlaisia tuntemuksia. Välillä supistelee, mutta joinain päivinä ei sitäkään. Nukkuminen on vaikeaa. Alapäässä tuntuu painetta, kipua ja sukkapuikkoja. Vauvan liikkeet tuntuu välillä aika epämukavilta, vaikka tietty olen iloinen, että niitä tuntuu. Tunteet hyppii ahdistuksesta onneen.. Eilen illalla tuntui, etten jaksa vaan enää tätä loppuraskautta. Mutta eihän tässä muu auta kuin jaksaa. Nyt tänään olen kyllä tyytyväinen, että taidan sittenkin itse päästä esikoisen yläkoulun infotilaisuuteen.

Tsemppiä kaikille loppumetreille!

Kuulostaa oireet tosi tutuilta. Samoin mulla myös eilen meinas ihan rohkeus pettää, oli hirveä alakulo ja muuta, tänään taas melko normaali mieliala.
Särkee, kramppaa, vihloo, supistaa, närästää jne :rolleyes: eli kaikin puolin olo et sais jo loppuu tää odotus.

Pitkiä ovat päivät tässä vaiheessa, tsempit myös multa kaikille kitujille!

Kyllä tässä kieltämättä välillä alkaa tuntua että saa hermoromahduksen ja ahdistaa ja ärsyttää ja:sour:
Olis kiva odotella rauhassa ja hyvillä mielin mutta olo on niin tukala ettei siihen pysty ja hermot niin loppu jatkuvaan kipuiluun ja väsymykseen että ei tosikaan:shifty:
Onneks tässä huomaa ettei ole ainoa :sad001

Jep, et ole ainoa! Aamuyöstä lähtien taas noita härnäyssuppareita ja alkaa ärsyttää ihan huolella. Näköjään ne on laantumaan päin taas. Yritin nukkuaki äsken mut eipä siitäkää tullu mitää ku jotenki ihmeen hektinen olo. Yhtäaikaa kauheen energinen muka ja vois vaikka vetää maratonin ja samalla sit taas veto pois eikä mikää huvita. Sama syömisen kans. Muka tekee mieli kaiken aikaa jotain mut sit ku miettii mitä söis ni ei oikeestaan teekään mieli mitään. :sour:

Tuola neuvolakeskustelus kirjotinkin että ois kiva osata ite tietää onko nuo supparit tehny mitä kohdunkaulalle vai ei. Ei jaksa mihkää synnärille soitella ja mennä vaivoiksi pyörimään sinne ku ei nää kumminkaan NIIN napakoita ole.

Mulla laskettuun aikaan vielä 11 päivää. Olo on ihan hyvä iltaisin vaivaavaa närästystä lukuunottamatta. Mulla ihan sama olo kuin Ipa86:lla syömisen suhteen. Koko aika tekis mieli syödä jotain, mutta sitte ku miettii mitä söis, nii ei teekkä mitään mieli...
Mä olen ihan tyytyväinen, jos vielä sais odotella ainakin siihen laskettuun aikaan asti...tositoimet nimittäin hiukan pelottaa...eikä ihan hiukkaakaan!
Ja vaikka mulla itsellä ei olekaan kokemusta synnytyksestä ja tosisuppareista, niin muistutan kaikkia epätoivon partaalla olijoita, ettei supistuksia välttämättä tulekaan vasta kuin synnytyksen alettua, joten ei se ole, Hannaka, mitenkään sanottua, että sulla tulis menemään paljon yli lasketun ajan:wink

Juu en kanssa ole soitellut mihinkään ja meidän neuvolatäti on niin nyrpeä ja inhottava etten halua hänen kanssaan asioida kun pakolliset:shifty:
Onneks ei oo montaa kertaa jäljellä että pitäisi häntä nähdä. Huomaa että eläke lähestyy. Todella tyly ja inhottava. :sad001

Ja vaikka mulla itsellä ei olekaan kokemusta synnytyksestä ja tosisuppareista, niin muistutan kaikkia epätoivon partaalla olijoita, ettei supistuksia välttämättä tulekaan vasta kuin synnytyksen alettua, joten ei se ole, Hannaka, mitenkään sanottua, että sulla tulis menemään paljon yli lasketun ajan:wink

Mä toivon todella että tä synnytyskäynnistyis pian. Tai ainakaan ei jouduttais sinne käynnistykseen asti, ku se jotenkin pelottaa :/

Mullahan ei tosiaan ollut kun ihan muutama yksittäinen harjotussupistus koko raskauden aikana. Ja vasta 6h vesien menon jälkeen alkoi varsinaiset supistukset.
Ja synnytys käynnistyi 40+4, että ei kovin kauaa joutunut odottelemaan.

Te joilla on sektio varattuna, miksi on päädytty siihen?
Meilläpäin on tosi hankala päästä sektioon tai saada sitä vaihtoehtoa vaikka olisi tarvekin. Esikoisen kohdalla olisi voinut leikata 12h aikaisemmin, mutta väkisin venytettiin ja odotettiin ja jäi vähän traumat:grin

Tänään onkin ollut normaalia enemmän harjoitus supistuksia ja vatsa ollut taas aivan sekaisin... josko jo enteilis tulevaa lähiaikoina... saunakin on päällä ;)

Mulle soitettiin äsken huominen leikkausaika ja se on 7 aamulla:nailbiting: Samaan aikaan hienoa ja NIIIIIN HEMMETIN PELOTTAVAA!!!

Tsemppiä sektioon! :) Mulla perjantaina klo 6.30 oltava synnärillä. Ei se maha uni tulla edellisenä yönä.

Troll isosti tsemppiä huomiseen, ihanaa et saat pienen kainaloon!
Samoin Annuliille perjantaille:happy:
Teillä on nyt jännät paikat molemmilla. Ehkäpä se omakin vuoro joskus koittaa...

Kiitoksia! Joo ei varmaan tarvii paljon nukkua ens yönä:dead:
Mulla siis takana 2 kiireellistä sektiota niin sen jälkeen ei normaalia synnytystä enää voi saada.
Mulla meni myös ensimmäinen synnytys niin penkin alle kuin vain voi ja vasta pitkän "kitumisen" jälkeen leikattiin. Että myös mulle on jäänyt kyllä traumat tuosta.

Mulla kans eka synnytys päättyi kiireelliseen sektioon raskausmyrkytyksen takia. Ei lähtenyt ollenkaan supistuksia tulemaan ja myrkytys paheni sitten aika äkkiä. Synnytyksen jälkeen jouduin vielä ite teholle pariksi päivää, huono kokemus kaikin puolin. Toisen kohdalla halusin suoraan sektioon ja nyt kolmannen osalta ei enää valinnanvaraa olekkaan.

Tsemppiä sektioon kaikille:) hyvin se menee!! Ja oon niin kateellinen kun saatte vauvan viereen ja pääsette loppuajan oloista eroon:)
Täällä taas valvotaan ja supistellaan ja ähkitään sängyssä ja klo 9 aamulla odottelee neuvola. Huoh. :confused:

Mä jo aattelin, et onko kaikki lähteneet synnärille, ku täällä on niin hiljaista:joyful:
Täällä valvotaan ja odotellaan, et kello tulis 5 aamulla ni vois vetää tukisukat jalkaan, käydä pesulla ja valmistautua lähtöön. Voi olla aikamoinen kooma, koska jo toinen yö kokonaan hereillä:hungover:

Takaisin