Loppuraskaus olot ja tilat!

Täälläki tuli vilkastua kelloa puolen tunnin välein kahteen asti, ja viideltä nousin sit ylös ko ei vaan voi nukkua enään.. Ja jalkapöydät on yhenlaiset pallot ko turvottaa.. yöllä siihenki heräsin kun raavin niitä jalkapöytiä melkei verille kun kutittaa ja kirvelee :arghh: ahkerasti koitan rasvailla, juoda vettä, pitää jalkoja vähä korkeammalla jos helpottais muttaa eei

On kyllä erikoista ku moni on valvonut. Itelläki melko rauhaton yö takana. Jos olisin tiennyt että täällä on seuraa niin :D

Eipä tää sen nopeammin edisty synnärilläkään, mut paremmin oon saanu nukuttua.
Älkää ny kumminkaan ihan mahdottomiin venyttäkö lähtöä vaik mahdollisimman vähällä sairaalalla oliskin toive - yks synty eilen illalla käytävällä, kirjaimellisesti housuihin. Hyvä että pakkasesta ehti sisään. Ensin huus äiti (järkytyksestä?) ja sit vauva heti perään. Tuskin kukaan toivois ihan sitäkään :wink

Huh, mikä tilanne sielä on ollut!:wideyed: Mä jotenkin luotan ( toivottavasti en liikaa) siihen että mulla ei niin nopeasti paikat aukee mutta pitää toki varuillaan olla varsinkin kun nyt on kolmas synnytys kyseessä. Edelleen juilii mutta ihan selkeitä supistuksia ei oo nyt tullut, jotenkin painaa enemmän tuonne alas lantioon kuin ennen, vauva on ollut kovin aktiivinen kans koko yön, jospa ei mene kauaa kun pääsee tositoimiin.

Täälläki valvottiin viime yönä! :D

Liikaa tulee kuunneltuu oloja. Hetken aikaa juili ja jomotteli kohdunsuulla mutta ohi se meni sit, liekö siks ku alko kroppa piristymään ja vähä jänskättämään. Perkule..

Niin ja Otuski tänään poks 40+0

Muokattu viimeksi:
Laittakaas taas niitä viikkoja kommenttien perään, niin näkee kuka hoppuilee vauvaa ulos jo rv37 jälkeen ja kuka on jo lähellä käynnistysviikkoa...ku en mä muista.
Itsellä oli tässä pari päivää vielä sitten sellanen tule jo ulos meininki, vaikka viikkoja vasta 36+jotain, mut nyt on jotenkin ollu sellanen rauhaisa olo kaikesta kolotuksesta ja supisteluista huolimatta. Tekee mieli siivoilla ihan rauhassa KAIKKI PAIKAT ennen ku lähtee synnärille (anoppi tulossa hoitamaan esikoista niin on sellanen olo, et koti pitäis olla muka jotenkin erityisen siisti). Esikoinen ja pitkät aamu-unet on kyllä pitänyt huolen siitä, että en ehdi tekemään mitään järkevää. Nyt ajattelin kuitenkin siivota rytökasat pois vaatehuoneesta. Piti pinnasänky koota, mut mies lähti aamulla reissuun ja tulee vast illalla...lupas kyllä tuoda sen varastosta, mut eipä näy tuoneen (lupas myös koota sen jo torstaina mut eipä vaan ole koonnut, joten ehkä teen sen itse). Vauvanvaatteet on jo pesty ja oma&vauvan kassi jo pakattuna. Ihmettelen vaan tätä seesteistä olotilaa ja hyviä yöunia...ettei enteilis lähtöä...
Rv36+4

Mulle menee aallottain toi nukkuminen ; muutaman yön nukun tosi hyvin 12h unia ja sit taas tulee putkeen pari yötä ku uni ei tuu ja paikat särkee ja ajatukset laukkaa ja sit taas nukutaan ! Mut mitää tuntemuksia pieniä suppareita lukuunottamatta ei ole. Oon luovuttanu jo toivon et tä tulee itellään. Oon ihan varma et oon käynnistyksessä, ku kaikki on manannu et ois tullu etukäteen.. Nyt rv 39+2. Onhan tässä viel aikaa .:/

Mä en edes odota että vedet menis kun on kahdella edelliskerralla puhkaistu synnytyksen aikana... supistuksia on ollut mutta ei vielä mitään hälytyävää.. eilisen siivouspäivän jälkeen kyllä oli enempi supistuksia mutta johtui varmaan just hääräämisestä... limatulppa ei oo irronnu taien ole ainakaan huomannu, en huomannu viimeksikään ja ekan kanssa se irtos vuorokausi ennen. Nukun öisin suht hyvin 5-6h sen jälkeen en oikein enää saa unta ja nousen ylös jos alkaa ärsyttää.. :) nyt 38+5..

Mä en edes odota että vedet menis kun on kahdella edelliskerralla puhkaistu synnytyksen aikana... supistuksia on ollut mutta ei vielä mitään hälytyävää.. eilisen siivouspäivän jälkeen kyllä oli enempi supistuksia mutta johtui varmaan just hääräämisestä... limatulppa ei oo irronnu taien ole ainakaan huomannu, en huomannu viimeksikään ja ekan kanssa se irtos vuorokausi ennen. Nukun öisin suht hyvin 5-6h sen jälkeen en oikein enää saa unta ja nousen ylös jos alkaa ärsyttää.. :) nyt 38+5..

Mulla limatulppa irtos tapaninpäivä aamuna ja osa tutuista oli ihan et "joo se tulee ennen tammikuuta" mut ei mitään:(

Mäkin valvoskelin supistusten kans sillon su-ma yönä. Sitte ma-ti yön nukuin hyvin ja koko tiistai oli todella levollinen ja seesteinen olo. Mietin kans eikai vaan oo lähtö lähellä. Mut niipä niistä kaikista oloista palattiin tähän normaaliin. Ei oikeestaan ees harjotussupistuksia enää. Ihan hirvee väsy ollu pari päivää vaikka kuinka nukkuis. Joku pöpökin taitaa vaivata ku vähä sellanen lenssuinen fiilis. En nyt kaipais enää täs vaihees mitään flunssaa :shifty:

Ainii, 36+6

Rv 38+6
Mä oon melkein jo pari viikkoa odottanut, että milloin vain voi syntyä. Olen valvonut pitkälle yöhön harkkasupistuksia seurailen. Olen toivonut ja odottanut ja lukenut keskustelupalstoja. On ollut painetta alapäässä, vähän vuotoa, vatsa sekaisin jne, mutta silti vauva tuntuu viihtyvän yksiössään. Eilen mä päätin lopettaa odottamisen ja olojen kyttäämisen, ettei mene loppupäivät vain siihen. Nyt vaan elän hetki ja päivä kerrallaan. Kyllä se vauva sieltä tulee, ei sinne yksikään ole jäänyt :joyful:

Täällä rv 41+4 ja vihdoin on eilisestä ollut jotain oireita siitä, että joku saattaa jopa syntyä. Aika vähän kuitenkin. Satunnaisia supistuksia korkeintaan kolme tai neljä tunnissa, välillä pidempiä taukoja. Limatulppa putosi eilen pönttöön ja valkovuoto on ollut aika märkää ja runsasta.

Huomenna Kättätille yliaikaiskontrolliin. Sitten tietää onko näistä oloista ollut mitään hyötyä.

Mä oon alusta asti asennoitunut käynnistykseen, kun esikoisesta ei ollut mitään oireita ennen käynnistystä, joten henkisesti mulla on ihan voittajafiilis, kun edes jotain tapahtuu näin "etukäteen".

Tää alkaa olla tosi alhaalla tämä uusi ihminen. Kävelen kuin ankka ja lantio ihan hellänä. Liitoskivut palanneet tauon jälkeen takaisin... Saisi vielä viikon verran viihtyä tuolla yksiössä niin ois paremman kokoinen (nyt kokoarviossa hieman alle 3 kg). Muuten saa kyllä kohta tulla pihalle :) rv 37+0

Tsemppiä teille valvoskelijoille! Loppusuoralla ootte!
Mullahan ei ollut minkäänlaisia oloja, että lapsi lähtis syntymään, ennen kuin vedet meni. Mutta siitä meni vielä piitkä aika ennen kuin vauva oli sylissä.
Tänään päästiin kotiin valvomaan sitten uutta vaihetta :)

En ees muista koska oisin nukkunu koko yön.. siis yli 4tuntia.. välillä tunnin välei nousen yöllä ylös.. yleisimmin syömään ja vessaan :D
Ootan nii et pääsen heittäytyy vattalleni ja nukkumaan.. saas nähä koska sellanen sit on mahollista.. mun tuurilla tää syntyy vasta helmikuussa :)
On nii tukala olo ja tuntuu ettei mahu ees oviaukosta kävelemään ja asunnon sisustuski on nii et kaikki on seinillä jemmassa et mahtuu liikkuu :D haha..
Tahtoo jo synnyttämään.. :)

Kyllä nää yöt tosiaan menee ihan valvoessa ja energiat aivan loppu :sad001
Oon kans melko varma et oon helmikuussa käynnistämässä tätä... Huoh :singing::sad001

40+6, käytiin väärällä hälyllä sairaalassa... Ihan tuskasta tää lasketun ajan jälkeinen venailu... Nyt about 2kk oon herännyt puolilta öin valvomaan 3 tunniksi. Esikoinen pyörii jaloissa, 1,5v tulee olemaan kun vauva syntyy. Oon jännittänyt synnytystä niin, että oon lukossa... Ja sitä, että rankka vuosi on edessä kahden minityypin kanssa. Kukaan ei sano hyviä puolia pienen ikäeron vauvavuodesta, niin ilmankos sekin jännittää. Jospa en synnytäkkään, niin hullu vuosi ei alakaan...

Miten hermot kestää ylipäiviä? Olen niin kateellinen pikkuviikoilla synnyttäneille...

Muokattu viimeksi:
Mä liputan pienen ikäeron puolesta :) Meillä kahdella pienimmällä ikäeroa alle vuosi ja nyt tulokkaalle ja Neloselle tulee 1v7kk ikäero. Aluksi oli tietysti raskasta, meilläkin kun Nelonen syntyi keskosena ja oli vajaan kuukauden sairaalassa synnyttyään. Mutta kaikki helpotti oikeastaan kuopuksen ollessa muutaman kuukauden ja alkoi olla selkeät rytmit päivässä. Nyt tytöt on sen kohta 2v7kk ja juuri tuli 1v7kk, niin leikit osuu kivasti yhteen ja pienempi jumaloi isompaa ja haluaa olla myös iso tyttö :) Kolmonen ei koskaan oikein osannut olla edes mustasukkainen pienemmälleen. Paitsi iskästä :rolleyes: Kolmonen on iskän vauva omien sanojensa mukaan :grin

Tuohon leikkien yhdistämiseen mäkin luotaan toivoni, joku vaan meinas, että menee vuosia ennen kuin sujuu?

Takaisin