Loppuraskaus olot ja tilat!

Mulla irtos myös limatulppa ensimmäisestä, ja silti syntyi kaksi viikkoa yliaikaisena käynnistyksellä! Mutta tsemppiä sulle! Kyllä tässä itsekin odottaa synnytystä ihan hullunlailla, ei kylläkään pelota enää:grin
Seksiä ei meilläkään juuri enää ole, koskettelua ja sellaista kyllä. Eipä tämän mahan ja näiden kilojen kanssa ole edes kovin seksuaalinen olo:confused:
Ehkäisy tuottaa päänvaivaa meilläkin, koska lisää lapsia emme halua ja minulle ei sovi mikään hormonipitoinen ehkäisy:sad001

Meillä ollu hiljasta sängyssä tässä raskaudessa selvästi esikoisen raskautta enemmän. Ehkä tuo esikoisen nukutusrumba rajoittaa yhteistä aikaa iltaisin liikaa ja flunssakierre.... Mulla ei tehnyt yhdessä vaiheessa edes yhtään mieli seksiä mut viimeviikkoina on heränny taas jollain tasolla halut. Ja viimeyönä sitten piiiiiitkästä aikaa ihan oikeasti heiluteltiin peittoa. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka oman ryhävalas-kropan hyväksyminen oli aika haasteellista niin kyllä olo oli session jälkeen aika bueno :love017 Mies kyllä sano ettei uskalla harrastaa enää seksiä, mutta oli helposti taivuteltavissa...
Nyt siis rv34+6

Ootteko uudelleen synnyttäjät aina huomanneet limatulpan lähdön? Kun ilmeisesti useat naiset ei sitä edes huomaa?

Toi limatulppa on kyl mielenkiintoinen, ku itellä ei ollu kyllä epäilystäkään sen irtoomisesta ja toiset taas sanoo ettei oo irronnu/huomannu sen irtoamista. Ja sama toi et mitä sen jälkeen on tapahtunut, toisilla käynnistyny synnytys 2-7 päivän sisällä ja toisilla menny se 4 viikkoa :D
Mystinen kaveri !

Mulla irtos myös limatulppa ensimmäisestä, ja silti syntyi kaksi viikkoa yliaikaisena käynnistyksellä! Mutta tsemppiä sulle! Kyllä tässä itsekin odottaa synnytystä ihan hullunlailla, ei kylläkään pelota enää:grin
Seksiä ei meilläkään juuri enää ole, koskettelua ja sellaista kyllä. Eipä tämän mahan ja näiden kilojen kanssa ole edes kovin seksuaalinen olo:confused:
Ehkäisy tuottaa päänvaivaa meilläkin, koska lisää lapsia emme halua ja minulle ei sovi mikään hormonipitoinen ehkäisy:sad001
Mulle ei kans pillerit sovi ollenkaan, mut hormoonikierukkaa on silti tutut suositellut. On käynyt sellaisille muillekin jotka ei pillereitä siedä. Ehkä uskaltaudun kokeilemaan..

Mulla tällee loppuraskaudesta vaivaa jotku aivan oudot pääkivut ja paineen tunteet. Siis unissani ja hereillä ollessa tuntuu siltä kuin verikertyis päähän. Niinku ponnistaessa. Se vaan että en ponnista tai mitään mutta se tunne vaaa tulee päähän.. Heräilen muutaman tunnin välein ko on muka aivan järjettömän kuuma vaikka sisälämpötilat aivan samat ko ennenki. Sit myös perus pääkipua pitkin päivää.

Nyt muutamia päiviä ollu myös alaselkäkipua ja vatsan seudun kipua. Eilen oli jo sillain että oli oikeestaan aika kivuliasta nousta nojatuolista ja seisoskella hetki. Tulee jos istun pitkään, seison tai liikun paljon.

Mulla tällee loppuraskaudesta vaivaa jotku aivan oudot pääkivut ja paineen tunteet. Siis unissani ja hereillä ollessa tuntuu siltä kuin verikertyis päähän. Niinku ponnistaessa. Se vaan että en ponnista tai mitään mutta se tunne vaaa tulee päähän.. Heräilen muutaman tunnin välein ko on muka aivan järjettömän kuuma vaikka sisälämpötilat aivan samat ko ennenki. Sit myös perus pääkipua pitkin päivää.

Nyt muutamia päiviä ollu myös alaselkäkipua ja vatsan seudun kipua. Eilen oli jo sillain että oli oikeestaan aika kivuliasta nousta nojatuolista ja seisoskella hetki. Tulee jos istun pitkään, seison tai liikun paljon.
Kuulostaa tutulta tuo paineen tunne päässä. Tai mulla se menee kuin aaltona vatsasta/kyljestä päähän. Lasken jo supisteluksi. Huomenna kuulen kuinka on asiaa edistänyt vai onko.

Mä tein eilen ihan liian vauhdikkaan lenkin! Hullua, millainen kilpailuvietti ihmisellä pitää vielä tässäkin iässä olla, sekä toisena vaikuttimena oli toki se, etten tykkää aina höpötellä kaikkien kanssa...erakkomainen kun olen. Niinpä pidin lenkillä hyvää vauhtia, kun dementiahiihtävät naapurit tulivat perässä. Eivätkä kyllä kiinni saaneetkaan:grin 2,5km jälkeen alkoi kyllä vatsaa niin kovin kiristää, että oli pakko tiputtaa vauhtia ja loppupäivänkään olo ei ollut normiOK. Sitten illalla nukkumaan mennessä vielä iskias iski oikeaan pakaraan ja tosissaan. Aloin tietenkin pelätä, josko onkin kivulias supistus, joka tuntuu vahvasti selän puolella, kun en ole joutunut aiemmin iskiaksestakaan kärsimään. Alavatsa ollut siis vähän arka/kipeä yön, mutta muuten yö meni hyvin. Kohta menen verikokeeseen, jossa tarkistetaan mahd. vasta-aineet ja sitten onkin neuvolalääkäri, joka tarkastelee tytön koon ja sen, miten päin se kohdussa köllöttelee. Ja kaipa tuo kohdunsuun tilanne tarkistetaan kans. Kunpa se olisi vielä kiinteä ja paksu. Kuten aiemminkin mainitsin, en halua synnyttää juurikaan ennen laskettua aikaa....

Toi limatulppa on kyl mielenkiintoinen
Mystinen kaveri !
Ihan totta! Näissä viimeisissä synnytyksissä taas on selkeää isoa, veristä limatulppaa irronnut siinä synnytyksen käynnistymisen merkkinä, niin että kipeitä supistuksia on ollut ensin aikansa ja sitten itse tulppaa lähtenyt liikkeelle ja homma kiihtynyt kohti syntymää.

Kuulostaa tutulta tuo paineen tunne päässä. Tai mulla se menee kuin aaltona vatsasta/kyljestä päähän. Lasken jo supisteluksi. Huomenna kuulen kuinka on asiaa edistänyt vai onko.

Mullaki se paineen tunne lähtee selästä ja nousee aaltona päähän. Ite ajattelin myös tänään kysellä asiasta kun on tuo synnytystapa arvio.

Siis eiii! Viime yönä herännyt pissalle 3!! Kertaa. Ennen on riittänyt kerta tai vasta aamupissa. Vatsa laskenut kyllä alas ja jalkovälissä todella kipeä tunne kun nousee sohvalta, kääntää kylkeä tms. Jokohan alkais oireilla tulevaa! :shy:
Olisin ihan valmis synnyttämään koska olo on kyllä jo aika epämiellyttävä! Huomenna neuvolaan:wideyed:

Mulla tullu 6 kiloo eiköhän vauva, istukka ja lapsivesi paina jo sen 6 kg nyt 37+4 jos syntyy samoilla viikoilla kun veljensä niin ens viikolla syntyy enää ei montaa kiloo ehdi tulla!!

Mä taaperon lenkkiä hitaasti hitaasti hitaasti ja välillä silti pakko pysähtyä kun supistaa. Vaihtoehtosesti esikoisen kanssa touhutaan pihassa. Samaa tepsuttelua sekin on mut pakko ton 1,5 veen on joskus ulos päästä!! Mun isä kävi onneks eilen niin laitoin miehet ulos!!

Mun mies ulkoiluttaa tota lähinnä kärryissä tai takapihalla. Kai sitä vois välillä käyä puistossakin tai touhuta pihassa. Ei kai se nyt noloo oo oman lapsen kaa pihassa nyhjöttää. Sitähän mekin aina tehään. Pitää liukuria ja lumilapioo ym. Ostaa tekemiseksi. Kylhän nyt vauvan kaa on hyvä kärrytellä mut 1,5 veen pitää päästä välillä ulos touhuunkin!!

Täällä alko viime yönä supistukset, jotka kesti vajaa 3 tuntia ja sen jälkeen loppuivat kuin seinään. Kestoltaan olivat noin 5 sekunnin pisteilyitä alavatsalla ja niitä tuli ryppäittäin 5-15 minuutin välein. Samalla vauvan liikkeet tuntui tosi hyvin ja tunsin oikeen kuinka se yrittää päästä alaspäin.. Saapa nähdä koska tulee seuraavat.

Mullaki supisteli viimeyönä ihan eril taval, kipeämmin ja tiheämmin kun ikinä ennen. Menin kympilt nukkuu, kahteen asti supistukset kesti ja sit ne loppu ku seinään. Ajattelin jo että nytkö se syntyy :woot: Ei muuten mitään väliä kunhan ainakin sunnuntaihin pysyis sisällä että syntyis vasta tammikuussa :rolleyes:

Nyt on mulla alkanu vasta pohkeet kramppailla yöllä,täytynee lisätä magnesiumia.Harjoitussuppareita tulee jonkin verran,mut kohdunsuu tutkittu eilen niin on kiinni ja vastaa viikkoja.

Muokattu viimeksi:
Jännä juttu muuten, että mä olen selvinnyt koko raskauden ilman sisätutkimusta:rolleyes:
Edes eilen synnytystapa-arviossa ei tehty, kun sovittiin vain sektiopäivä. Ei kylläkään haittaa yhtään, koska raskaana ollessa mulla tuo toimenpide sattuu aina vietävästi!

Takaisin