Loppuraskaus olot ja tilat!

Mulla ihan hyvä vointi. Huomenna vielä reippaana viimeistä päivää oon menossa töihin ennen kuin keskiviikkona alkaa äippäloma. Liikkuminen ja esim. pukeminen on tosi kankeaa, mutta kun ottaa rauhallisesti niin kaikki menee hyvin. Esikoinen osaa onneksi jo itse pukea, käydä vessassa ja syödä, niin se helpottaa. Välillä vähän heikottaa, mut nää voinnin tulee ja menee äkkiä ohi. Yöllä herään pari kertaa yössä vessaan, mutta muuten saanut ihan hyvin vielä nukuttua. Onhan tässä vielä viikkoja edessä kun nyt 35. viikko, mut ihan hyvä fiilis vielä :)
 
Täällä kans alkaa kyllä oloista huomata, että on loppuraskaus kyseessä... turvottaa ja varsinkin yöllä/aamulla sormet on ihan tönkkönä ja puutuneina. :-/ supistuksia tulee monta kertaa päivässä ja yöllä. Menkkajomotuksista kärsin säännöllisin väliajoin ja vessassa saa ravata myös öisin... tuntuu, että liikkuminen on tosi vaikeaa ja vauvakin on jo aika alhaalla. Mutta onneks tämän kaiken kestää, kun tietää että saa maailman parhaan palkinnon! :-)
 
Vastaan tuolta helmikuun puolelta..mulla kääntyili pikkukakkonen aikanaan aina rv37+jotain asti. Oli siis ykskaks 36+pt ja seuraavalla viikolla käännösyrityksessä ihan oikein päin taas.. enkä edes ollut huomannut muljahdusta:oops:. Pysyi sitten oikeinpäin ja syntyi la 3,7kg. Toiset vaan vetää sitä kuperkeikkaa niin kauan kun suinkaan voi(on varsin pomppiva tyttö nyt 10vnäkin..)!
Toivotaan että kääntyy vauva siellä itsestään rt vielä!

Toivotaan,että kääntyy!Kyllä tuo selvästi on pää mikä tuntuu kevyesti painellessa ylämahalla,on sen verran kova.Ja tähän asti tuntunu selvästi potkut ylämahalla ja kylkiluiden alle,nyt vaan pään punkemista.Ens viikon ti ois neuvolalääkäri,täytyy huomenna soittaa asiasta synnärille.Meiltä kun 100km matkaa synnärille,niin se on sit tilattava ampparikyyti jos perätilassa ja alkaa syntyä.
 
Hyvä että muutkin ovat samanlaisten olojen kanssa!
Meillä vielä hevosia kotona, esikoinen ja muutama koira, kyllä tässä välillä tuntuu että voimat loppuu:grin
Mutta pikkuhiljaa ja omaan tahtiin kun touhuaa niin helpottaa! Nimimerkillä taas polttelee eikä uni meinaa tulla vaikka väsymys vaivaakin:shifty:
 
Muistakaa kaikki kuitenkin näistä ihanista ja ei niin ihanista olotiloista huolimatta koittaa nauttia myös joulusta ! Ensi joulu varsinkin meidän perheessä tulee olemaan aivan erilainen kun esikoinen tulossa :santa:love7
 
Mulla molemmat edelliset käynnistyneet samalla tavalla supistuksilla, eka synnytys oli tosin pitkä ja lopulta imukuppi synnytys kun tytön pää oli pienessä virheasennossa, pojan synnytys kesti n 4 h ja sujui hyvin. Tyttö oli 600g pienempi kuin poika ja silti pojan synnytys oli helpompi. Mulla menny molemmat yli tyttö tasan viikon poika 3 päivää. Olot ei oo tällä hetkellä pahat, yöt kyllä levottomia ja välillä en saa unta enää aamuyöstä mutta turvotusta ei ole. Pientä liitoskipuilua kyllä ja riippuu yleensä oonko kovasti päivänaikana häärännyt....:) toinen äippälomaviikko menossa jouluntunnelmasta nauttien... nyt 36+1.
 
Voi unettomuus. Eilen illalla oli muka väsy nukkumaan mennes, mutta eipä se uni tullu. Puol kolmeen meni ilman silmällistäkään. Harkkasupistuksia myös lykkäs vähän väliä. Vauva ollu selkeesti rauhallisempi liikkeissään. Eilen jouduin laskeskelemaan pitkin päivää ku ei tuntunu se 10/tunti täyttyvän. Tänään kumminki neuvolas vahvat sydänäänet. Ehkä edes joku sit nukkuu. :hilarious:
Päänsärky myös kohta viikon riesana :angry1
 
Muokattu viimeksi:
Viime yönä alkoi tulla sellaista limaista kellertävää/vaaleanruskeaa vuotoa.Eka oli ihan kananmunamaista nyt ei niin paljon.Liekö nyt limatulppa alkanu irtoilla.Soitin synnärille kun ma tää meidän vauveli kääntyi perätilaan ja nyt tällaista vuotelua.Toivottavasti limatulppaa irtoilisi vähitellen pitkään niin ehtisi vauva vielä kääntyä masussa!
 
Limatulpan irtoamisestahan voi mennä vielä pitkäänkin ennenkuin käynnistyy. Toivottavasti kääntyy ennen sitä :)
 
Liikkuuko kaikilla vauvat tosiaan tuon 10/tunti ? Meillä varsin rauhallinen tyttö, liikuskelee kyllä säännöllisesti ja sydänäänet hyvät ja kaikki hyvin, mutta en tiedä meneekö noin useasti liikkeet. Toki minulla iso kohtu ja paljon vettä, sekä istukka edessä, eli vaimentaa kyllä paljon. Ja tyttö itsessään siro.
Limatulppa irtosi minulta ensimmäistä odottaessa ennen laskettua aikaa, ja vauva tuli vasta käynnistämällä 2 viikkoa yliaikaisena:grin
Kyllä tää väsymys on valtava, kun ilmatkin on vielä ihan harmaat ja päivät pimeitä:shifty:
 
Liikkuuko kaikilla vauvat tosiaan tuon 10/tunti ? Meillä varsin rauhallinen tyttö, liikuskelee kyllä säännöllisesti ja sydänäänet hyvät ja kaikki hyvin, mutta en tiedä meneekö noin useasti liikkeet. Toki minulla iso kohtu ja paljon vettä, sekä istukka edessä, eli vaimentaa kyllä paljon. Ja tyttö itsessään siro.
Limatulppa irtosi minulta ensimmäistä odottaessa ennen laskettua aikaa, ja vauva tuli vasta käynnistämällä 2 viikkoa yliaikaisena:grin
Kyllä tää väsymys on valtava, kun ilmatkin on vielä ihan harmaat ja päivät pimeitä:shifty:

Ei taida tulla täälläkään täyteen tuo 10 per tunti. Joten olen luovuttanut sen suhteen. Jos yks kaks muljuu tulee sillon tällön olen tyytyväinen.
 
Viime yönä alkoi tulla sellaista limaista kellertävää/vaaleanruskeaa vuotoa.Eka oli ihan kananmunamaista nyt ei niin paljon.Liekö nyt limatulppa alkanu irtoilla.Soitin synnärille kun ma tää meidän vauveli kääntyi perätilaan ja nyt tällaista vuotelua.Toivottavasti limatulppaa irtoilisi vähitellen pitkään niin ehtisi vauva vielä kääntyä masussa!

Limatulpan irtoamisestahan voi mennä vielä pitkäänkin ennenkuin käynnistyy. Toivottavasti kääntyy ennen sitä :)

Toivottavasti menis se pari viikkoa niin oltais jo pidemmällä,tänään 35+0 :)!
 
Ei tuu joka tunti tuota 10. Välillä tuntuu, et nukkuu pitkät pätkät ja sit toisessa välissä touhuaa senkin edestä.
 
En tie kans tuleeko joka tunti tuota 10 liikettä mutta muuten vauva liikkuu tosi paljon. Joskus iltaisin kun menen nukkuu ja huvikseen alan laskee niin 20 minuutissa on tullu jo ainakin toi 10 liikettä.
 
Ei kai joka tunti tarvi tullakaan... Vaan 10 kun harrastaa liikelaskentaa.. Ja sekin suositeltavaa kaiketi tehdä silloin kun tietää rytmin olevan kohdillaan että joka päivä klo 17 on liikkunu... Ni laskee. Näin olen ymmärtänyt.
Mutta itsellä ei ole tullut laskentakerroilla välillä mitään.. Eikä
Lähellekään kymmentä... Ei edes sen jälkeen kun juo jotain sokerista tmsp.
 
Eihän liikkeitä tosiaankaan ole tarkoituskaan joka tunti tuntea. Nukkuuhan pikkuinen kohdussakin. Ja se väh. 10 liikettä tunnissa koskee tosiaan sitä liikelaskentaa, mikäli tuntuu, ettei päivän aikana ole liikkeitä tuntunut.
Meillä pikkuneiti liikkuu paljon, mutta esim. tänään ollut hiukan hiljaisempi päivä; kaipa se on sitä, kun äiti koko päivän riehuu siivoten, niin siinä on mukava keinua mukana. Mutta kyllä tällaisten siivouspäivien jälkeen on ihan poikki!!! Käveleminenkin sattuu...:wideyed: ja normitila yleisesti on kyllä hyvä:thumright
 
Meijänkin pikkunen nukkuu tietty välillä, mut sit ku on hereillä ni sitte se 10 tulee helposti täyteen, mut ei tosiaan joka tunti :)
 
Huhhuh!
Taas närästää niin että oksettaa! Huomenna pitäis lähteä jouluruokaa hakemaan kaupasta ja valmiiksi jo ahdistaa se tungos ja tönivät ihmiset:eek:
Sama kun joulupaketteja haettiin niin kyllä voi ihmislapsi olla väsynyt kauppareissun jälkeen. Alkaa kaipaamaan sitä omaa kehoa ja kuntoa liikkua kyllä kovasti:Heartred
Huomaa hyvin miten eri tavalla kroppa väsyy tässä tilassa ja koossa. Mutta loppusuora edessä ja palkinto paras! Toivottavasti tällä kertaa ei mennä yliaikaiseksi vaan pääsis ajallaan synnyttelemään!:cool05
 
Täällä on kyllä niin energinen pakkaus (varmaan isäänsä tullu), ettei tarvii laskee erikseen liikelaskentaa...enempi odottaa niitä päiväunihetkiä, että saa paikat ja vatsanahka levätä. Nyt ei oo ollu hiljasempiakaa päiviä enää pariin viikkoon. Välillä tuo oikein ponkasee jaloilla kyljestä vauhtia, että peppu nousee voimalla toista kylkee vasten....se se vasta onki mukavaa! :dead: Ja eka kätilö ekassa ultrassa kehtas viel väittää, et tulee olee rauhallinen tapaus....HAH!!! :laughing001
 
Takaisin
Top