Loppuraskaus olot ja tilat!

Esikoisesta tuli 15kg ja nyt rv 35+3 n.19kg iiks. Neuvolassa kommentoitiin vaan että hyvä painon kehitys. Viimeksi onneksi lähti imettämällä 3kk aikana kaikki kilot. Toivotaan että nyt käy sama! Vaikka vähän on sukulaiset ym varoitelleet, että se on vaan ekan kohdalla ku kilot lähtee helposti ja muiden kanssa jämähtää...
Mul ainaki on kaikkien kolmen kohdalla toiminu imetys tehokkaana kilojen pudottajana! Edellisestä on jo 7v.ni nyt vähä jännittää kuinka käy.. ei noita lisäkiloja kyllä olekaan kuin 5. Eiköhän niistä pääse :-) (tosin lähtöpaino oli piirunverran enempi kuin edellisessä ni on ollu mistä sulatella)

Loppuajan oireina on ilmestynyt turvotus. Turvotus tuli ensin jalkoihin ja nyt toista päivää sormiin. Sormet ovat kipeät kun aamulla herään. Nautin silti vielä raskaudesta, vaikka tuntuu valituksen määrä lisääntyneen [emoji16]

Mä niin toivon, että imetys edes pikkusen auttais painonpudotuksessa. Ennen raskauttaki oli jo sellaset 20kg liikaa ja raskauden myötä tullu 16kg lisää....nyt oon sitte sellanen sadan kilon keijukainen ainaki synnytykseen asti!! Kyllä on hankalaa tää elämä näiden kilojen ja tän turvotuksen kanssa...oikeesti tuntuuki siltä, että on oikea läskipallo.

Voihan jouluhulina! Vähänväliä pitää käydä lepäämässä pitkälleen, että jaksaa lopun päivän, eikä syntys vielä. Heh, sanoin jo aamulla miehelleni etten sen takia synnytä jouluna että väsään jouluruokia ym puuh,.. oon kyllä jo ihan poikki ☺️

Mä valmistelin jouluruokia tässä pitkin viikkoa, niin tänään on onneksi päässyt helpolla ruokien suhteen :)
Nyt alkaa vissiin turvottaa enempikin, kun sormet tuntuu kankeilta pitkin päivää, ja oikea jalka on vähän turvonnut.. tai sit oon vaan syönyt itseni turvoksiin :D

Jep, turvottaa täälläkin. Sormet ei tunnu toimivan ja kaikki kengät puristaa... :-/ käveleminenkin tuntuu jotenkin ihan oudolta, ku jalat on ku ilmapallot.

Täälläkin närästää öisin ja välillä kyllä päivälläkin, turvottaa ja valvottaa. Viime yönäkin taas vessareissun jälkeen puolitoista tuntia valvomista:rolleyes: Nivuset, alavatsa ja selkä vuorotellen vihoittelee...
Noh, mutta toistaiseksi vielä olo kuitenkin siedettävä ja onneksi nyt voi jo nautiskella olosta äitiyslomalla ettei ole kiire mihinkään aamulla :)

Joulu, mikä ihana syy syödä ja vaan olla:shy:
Mutta kyllä närästää! Nukahtaminen on vaikeaa mutta kun nukahtaa niin nukun kyllä tosi hyvin. Varmaan alkaa kroppa valmistautuu tulevaan! Maha valahtanu tosi alas ja kipu jalkovälissä on melkoinen. Tai paine. Malttais nyt viikon vielä! Vaikka oisinkin valmis synnyttää:wideyed::grin

Tämä väsymys on ihan älytön ja voisin vaan nukkua. Mäkin oon öisin heräillyt paljon aiempaa vähemmän. Toivottavasti tosiaan kroppa kerää nyt vaan voimia synnytykseen. Mitään suurempia kipuja tai suppareita ei kyllä vielä oo.

Mulla supistelee säännöllisesti, ja olo on niin turpea etten meinaa liikkumaan päästä kun jalkoväli kerää painetta ja maha tuntuu että se repeää tosta rinnan alta. Huuh!
Onneks alkaa olee loppusuora! Kyllä on ikävä omaa vartaloa ja liikkumista! :shifty::grin

Täällä irtos tänä aamuna se kuuluisa limatulppa.

Miten teillä ketkö ootte jo aikasemmin synnyttänyt, onko limatulpan irtoamisesta menny miten pitkä aika supistuksien alkuun/synnytykseen? Netistä luin että 1-7 vrk ois yleensä se aika..

Täällä irtos tänä aamuna se kuuluisa limatulppa.

Miten teillä ketkö ootte jo aikasemmin synnyttänyt, onko limatulpan irtoamisesta menny miten pitkä aika supistuksien alkuun/synnytykseen? Netistä luin että 1-7 vrk ois yleensä se aika..
Ei noista voi tarkkaan sanoa, itsellä meni esikoisen kohdalla vielä 4 viikkoa synnytykseen ekasta ns kunnonn limatulpasta.. sitähän voi kehittyä lisääkin sitä "tulppaa", ei siis oo varsinainen korkki joka päästää vauvan vapauteen:shy:. tsemppiä odotteluun!

Mulla on tullut tulppaa jo viikkoja, eikä vieläkään ole syntynyt :D Limatulppahan uusiutuu. Edelliset on (Nelosta lukuunottamatta) lähteneet käyntiin saman vuorokauden puolella tulpan irtoamisesta.

Nyt loppuvaiheessa ei tee enään mieli seksiä. Ärsyttävää puolison puolesta ja senkin puoleen hämmentävää, kun viime raskaudessa ei tullut tämmöstä. Ei se ällötä ajatuksena, mutta vatsa on isompi kuin viimeksi ja sen myötä se on jotenkin hankalaa ja vaivalloista.

Kohta se syntyy ja tulee tämäkin asia toipumisen jälkeen taas kivemmaksi!

Nyt loppuvaiheessa ei tee enään mieli seksiä. Ärsyttävää puolison puolesta ja senkin puoleen hämmentävää, kun viime raskaudessa ei tullut tämmöstä. Ei se ällötä ajatuksena, mutta vatsa on isompi kuin viimeksi ja sen myötä se on jotenkin hankalaa ja vaivalloista.

Kohta se syntyy ja tulee tämäkin asia toipumisen jälkeen taas kivemmaksi!

Minusta on kans ollu niin hankalaa, että vähiin on jäänyt. Oikein odotan, että pääsee ihan huvikseen touhuamaan ;-) Ilman tätä pomppupalloa! Ehkäisy onkin sitten taas uusi haaste... Kun ajatus olis, että nämä kyllä riittää meille.

Takaisin