Loppuraskaus olot ja tilat!

:confused:Voi ei!
Meillä onneks rauhallisen oloinen vauva ainakin mahassa. Esikoinen oli koliikkivauva ja ensimmäiset kuukaudet oli tosi rankat, nyt toivoisin hyvä unista vauvaa jotta ei kulkis niin väsymys sumussa kokoajan:rolleyes:
Onko teille tullut paljon painoa ? Mulle tuli esikoisesta yli 20kg , vaikka terveelliset elämäntavat ja liikunta kuului arkeen, ja taas ollaan +15kg... :sad001
mulla kyllä jäi sairaalaan muistaakseni 13 vai 14 kiloa, ja taas jää reilusti kun on tuota vettä vaikka naapurille jakaa mutta silti... Huoh! Paljon se on kannettavaksi kun iskee päälle aina vaikka mitä tekis:sad001

Mulla ei oo painoa tullu lähtötilanteesta ku +8kg. Tosin alussa laski paino, joten kurosin ensin itteni takasin normipainoon ja siihen sitten ton 8kg. Enkä kyllä oo raskausaikana harrastanu mitään liikuntaa ja syönykki ihan tavallisesti, herkkuja tosin on menny normaalia enemmän :D Arvioivat pientä tulokasta ja vettäkin on kuulemma vähän.

Mulle on tullut 18 kg, viikkoja nyt 36+1. Esikoisesta tuli 20 kg, eli aika samoihin mennään. En jaksa asiasta murehtia, pois ne ylimääräiset lähti viimeksikin.

Mullakin tullut jo 14kg lisää, en vaan tajua mihin ne on menny kun ei olemus oo mitenkään kasvanut paitsi maha-tissit-sektorilta. Nyt ku alkujärkytyksestä eilisen punnituksen jäljiltä selvinnyt, niin en kans paljoa stressaa noista kiloista. Oon ollu aina alipainoinen eikä ruokavaliolla oo saanu siihen mitään muutosta, joten on semmonen hytinä et lähtee nääki kilot kivuitta.
Mutsi kans lihoi joka raskaudessa sen 20kg, ja ne hävis sen siliän tien imetysaikana. Toivottavasti on perinnöllistä!

Mulle tullut +16kg ja kyllä olo onkin aikast raskas:dead: Ja aina kaikki sanoo, et imetyksellä ne lähtee niin ei oo kyl mulla lähteny! En tiiä onko sillä vaikutusta, että mulla sitä maitoa ei tule yhtään yli tarpeiden, ei oikeastaan edes liivisuojia tartte alun jälkeen. Aina kuitenkin täysimettänyt sen puol vuotta ja vuoden kokonaisuudessaan. Ihan on töitä tehty, et kiloista on päästy. Ja nyt kun on ikää enemmän niin mahtaakohan päästä lainkaan :/ En ole kyl millään tapaa säännöstelly syömisiäni ja herkkuja menee päivittäin, et oma moka... Vauvan synnyttyä sit olen yleensä lopettanut herkut, ettei vauvalle tule mahapuruja niin sillä ja vaunuilemalla ollaan hitaasti mutta varmasti päästy siihen normi 60kg tienoille:)

Tuleehan sitä kaikille, ja varmaan lähtee poiskin, täällä sitä oli vaan jo ennen raskautta vähän ekstraa kun se tiukka dieetti jäi testin myötä poies ja aamupahoinnit jotka jatkui 24h vuorokausi niin vei lopunkin siitä :meh:
Nyt vaan olla lihavaa tätiä synnytykseen asti ja sen jälkeen toivottavasti kaupassa riittää salaattia:nailbiting::grin

Mulle tullut +16kg ja kyllä olo onkin aikast raskas:dead: Ja aina kaikki sanoo, et imetyksellä ne lähtee niin ei oo kyl mulla lähteny! En tiiä onko sillä vaikutusta, että mulla sitä maitoa ei tule yhtään yli tarpeiden, ei oikeastaan edes liivisuojia tartte alun jälkeen. Aina kuitenkin täysimettänyt sen puol vuotta ja vuoden kokonaisuudessaan. Ihan on töitä tehty, et kiloista on päästy. Ja nyt kun on ikää enemmän niin mahtaakohan päästä lainkaan :/ En ole kyl millään tapaa säännöstelly syömisiäni ja herkkuja menee päivittäin, et oma moka... Vauvan synnyttyä sit olen yleensä lopettanut herkut, ettei vauvalle tule mahapuruja niin sillä ja vaunuilemalla ollaan hitaasti mutta varmasti päästy siihen normi 60kg tienoille:)

Mulla sama et imetys ei tehny kiloille muuta ku piti paikoillaa.. ja nyt ei ehtiny yhtään ees paino palautuu kun jo uus raskaus tuli mut viimeks tuli joku 13kg (32+5)ja nyt tullu vaa 4kg (35+5) saas nähä kui ny käy painon kaa ku on toi 1v taaperoki sit tos pyörimäs

:confused:Voi ei!
Meillä onneks rauhallisen oloinen vauva ainakin mahassa. Esikoinen oli koliikkivauva ja ensimmäiset kuukaudet oli tosi rankat, nyt toivoisin hyvä unista vauvaa jotta ei kulkis niin väsymys sumussa kokoajan:rolleyes:
Onko teille tullut paljon painoa ? Mulle tuli esikoisesta yli 20kg , vaikka terveelliset elämäntavat ja liikunta kuului arkeen, ja taas ollaan +15kg... :sad001
mulla kyllä jäi sairaalaan muistaakseni 13 vai 14 kiloa, ja taas jää reilusti kun on tuota vettä vaikka naapurille jakaa mutta silti... Huoh! Paljon se on kannettavaksi kun iskee päälle aina vaikka mitä tekis:sad001

Mul on tullu joku 23kg painoo nyt jo..

Esikoisesta tuli 15kg ja nyt rv 35+3 n.19kg iiks. Neuvolassa kommentoitiin vaan että hyvä painon kehitys. Viimeksi onneksi lähti imettämällä 3kk aikana kaikki kilot. Toivotaan että nyt käy sama! Vaikka vähän on sukulaiset ym varoitelleet, että se on vaan ekan kohdalla ku kilot lähtee helposti ja muiden kanssa jämähtää...

Muokattu viimeksi:
Mulla sama et imetys ei tehny kiloille muuta ku piti paikoillaa.. ja nyt ei ehtiny yhtään ees paino palautuu kun jo uus raskaus tuli mut viimeks tuli joku 13kg (32+5)ja nyt tullu vaa 4kg (35+5) saas nähä kui ny käy painon kaa ku on toi 1v taaperoki sit tos pyörimäs

On se jännä miten toisilla tulee niin vähän ja toisilla taas ihan älyttömästi tota painoa! Ootko tarkoituksella koittanu pitää kilot kurissa vai vaan muuten onnistunut säästymään tältä "norsu" efektiltä? XD

On se jännä miten toisilla tulee niin vähän ja toisilla taas ihan älyttömästi tota painoa! Ootko tarkoituksella koittanu pitää kilot kurissa vai vaan muuten onnistunut säästymään tältä "norsu" efektiltä? XD

Siis norsuefektiltä ennoo välttyny.. xD en päässy normi painoon raskauksien välillä että lähellä satasta kiikutaan ikävä kyllä.. mut en oo tehny mitään erilailla :D mulle sanottiin vaa et nyt täs odotukses en sais saada yhtään kiloo ni harmittaa et nyt kuukaudes tullu toi 4kg.. nnoo ehkä mä nyt saisin sit päästyä normaali painoon tän jälkeen..

Mulle on tullut painoa joku 13-14kg. Ihan hyvä määrä. Olin alkujaan alipainon rajoilla niin ihan hyvä, että on noussut.

Mä oon vähän yllättynyt kun nyt on tullut kokonaisuudessaan 8,5 kg ja esikoisesta tuli 19 kg. Silloin oli kovasti turvotusta, mut myös enemmän kertyi muuta ylimääräistä. Viimeiset kilot esikoisen jäljiltä lähti vasta kunnon laihdutuksella parin vuoden jälkeen.

Mulla tullut n. 12 kg nyt 37+0. Kahdessa ekassa tais tulla n. 14 kg mut ne lähti kyllä kummallakin kerralla imettämällä, normaalilla ruokavaliolla ja normaalilla liikkumisella... :-) saas nähä miten nyt tällä kerralla käy.

:mad::mad:Ihana että toiset pääsee vähällä! Tää on hirveetä kantaa tämmöstä massaa mukanaan!:hungover:
Onks teillä mukavia neuvolantätejä? Meillä hiukan tylyhkö sanavalintoineen, ihan mukava mutta sanoo asioista välillä niin että tulee itselle pahamieli kun muutenkin on hermot kireällä:mad::grin

Mulla tuli esikoisesta 11kg, nyt on se 11kg mittarissa 39+0. Jos menee yli niin saattaa vielä hyvin muutama kilo tulla. Imettäessä lähti liiankin tehokkaasti, en todellakaan laihduttanut mut oli niin kova tissimies toi poika että imi mut ihan kuivaksi ja lähti lähtöpainosta vielä -6kg! Olin ihan luuranko ja päätin lopettaa imetyksen kun poika oli 1,5v vaikka hänelle ois maistunut ja mulla ois maitoa tullut vielä vaikka millä mitalla. Saas nähdä miten tosiaan toisen kohdalla. Nyt mulla on myös todettu Radi joten jännä ettei tuohon painoon ole ollut sillä vaikutusta. Hyvä vaan. :)

:mad::mad:Ihana että toiset pääsee vähällä! Tää on hirveetä kantaa tämmöstä massaa mukanaan!:hungover:
Onks teillä mukavia neuvolantätejä? Meillä hiukan tylyhkö sanavalintoineen, ihan mukava mutta sanoo asioista välillä niin että tulee itselle pahamieli kun muutenkin on hermot kireällä:mad::grin

Mä oon ainakin ollut tosi tyytyväinen ihan kaikella tapaa meijän neuvolatätiin, vaikka hänestä olen myös huonoa kuullut. Ottanut alusta asti meijät hyvin vastaan ja erityisesti osannu ottaa myös isän. Ei kaikki neuvolakäynnit oo pyöriny vaan mun ja vauvan ympärilläm, vaan kysellyt myös isältä tämän fiiliksiä, odotuksia yms :) muutenkin ollut tosi mukava. Sanoo kyllä mielipiteensä ja ajatuksensa, mutta kunnioittaa myös meijän ajatuksia ja päätöksiä. Ei oo kertaakaan vähätellyt mitään, jos oon vaikka hieman epävarmana soittanu liikkeiden vähyysestä yms. Ja tarjonnu aina tarvittaessa ylimäärästä aikaa jos on mulla ollu huolta vauvasta tai hänellä vähänkin huolta. Tämän takia just vähän harmittaakin ku meillä vaihtuu terkkari ku siirrytään lastenneuvolaan:(

Miten teillä kellä on jo useampi lapsi - onko raskaudet ollu yhtä pitkiä ja onko synnytystä edeltävät oireet ollu kutakuinkin samanlaiset ja samoihin aikoihin?

Ihan mielenkiinnolla kun mulla nyt vasta 34+1 ja oireet on samaa mitä oon esikoisesta kirjotellu toho vau-kirjaseen muistiin 37+6. Ja esikoinen syntyi 38+4. Mä niin en oo menossa vielä mihinkää laitokselle! Ensvuoteen yrittäs nyt kestää yhtenä kappaleena. :hilarious:

Mulla tämä neljäs ja yhdestäkään edellisestä ei oo ollu MITÄÄN ennakko-oireita ennen viimeistä vuorokautta. Ja kaikki on ollu väh.viikon yliaikaisia. Nyt 37+5 ollu (ei kipeitä, mut selkeitä ja vaikuttaneita kumminkin) supisteluja jo liki pari viikkoa ja kiihtyy vaan. Nyt lievästi kipeitäkin.. Mielenkiinnolla odotan tuleeko jouluvauva vai päästäiskö ihan ens vuoteen.

Takaisin